D A T U M
O V E R Z I C H T
Reacties uit Diegem
Maart
2020
20/03/2020 : Mail Burgemeesters Noordrand -
het werkelijk aantal gevlogen nachtvluchten
tijdens de operationele nacht (23 – 6 u) overtreft de 16000/jaar heel sterk,
er is dus absoluut geen marge voor het uitbreiden van het aantal
nachtelijke ‘slots’:
20/03/2020 Mail Aan Minister President -
Ik aanzie echter
met lede ogen dat de coronacrisis vanuit de luchtcargo sector misbruikt
wordt om de bestaande en al veel te lakse beperkingen in aantallen en QC’s
op de nachtvluchten te doorbreken.
April
2018
20/04/2018 :
De OLIFANT van de nachtvluchten
Mei
2017
01/05/2017 ; Klacht ingediend bij verschillende
instanties (Gemeente Meise, Ombudsdienst Zaventem, Vlaamse regering).
Januari
2017
11/01/2017 : Reactie op Diegem wordt het
vaakst overvlogen
December
2016
03/12/2016 :
Gisterenavond, vrijdag 2 december
2016, ganse avond zeer laagvliegende en luide toestellen,
November
2016
21/11/2016 : Uitbreiding luchthaven
20/11/2016 :
Laat mij toe te steigeren bij de zeer
eenzijdige weergave van de hinderproblematiek van de luchthaven in het
artikel "De baas van Schiphol lacht mij uit."
19/11/2016 : Brussels Airport heeft
uitbreidingsplannen. Luchthaven plant fors meer vluchten boven Vlaanderen
15/11/2016 : beter slapen
Juni
2016
05/06/2016 : Kijk
eens aan wat rare toeren we krijgen. Ze worden hoe langer hoe zotter.
April
2016
24/04/2016 :
Reactie op
artikel: Luchtvaartexpert' en transporteconoom Eddy Van De Voorde in DS
19/04/2016 :
De door
Wathelet verplaatste landingsroutes verpletteren Humbeek
11/04/2016 : Je porte
plainte contre la concentration des nuisances et plus particulièrement
contre la procédure qui détourne des avions décollant
de la piste 7 à destination de l’Est au-dessus du Noordrand
Januari
2016
08/01/2016 : Brussel stuurt nu ook al zijn
helicopters over de Noordrand
November
2015
10/11/2015 :
Toutes les études démontrent que la nuisance sonore aéroportuaire est
fonction de la fréquence de
survol et du niveau
de bruit .
03/11/2015
: Pas de sonomètres, pas de bruit, pas de
nuisances… Ik
dacht ook al : wat niet geregistreerd werd bestaat niet.
Oktober
2015
28/10/2015: Open brief aan Le Vif ivm "Survol de Bruxelles, le bal des
egos".
02/10/2015 : Tweetalige franstalige inwoonster
van Grimbergen naar politiek en RTBF over de 'vaches flamandes' die rond de
ring zouden grazen
Agustus
2015
20/08 /2015
: Brief aan minister Mobiliteit: Puis-je vous
demander de lire mon droit de réponse « M. CEREXHE et AUTRES auraient-ils
des problèmes de mémoire ?
12/08/2015 :
Luchthaven discrimineert Noordrand
openlijk ivm informatie zomerwerken
11/08/2015 :
Landende en dalende routes kruisen elkaar levensgevaarlijk boven de
Noordrand"
Juli
2015
03/07/2015 :
Overlast van luchthaven
Juni
2015
23/06/2015 :
Loodzwaar
geladen Kalitta B747-1, die van Brussel naar Cincinnati vliegt scheert
oorverdovend tot in Strombeek zowat de toppen van de bomen en laat den spoor
van tienduizenden mensen trillende, totaal gestrestte mensen achter zich
Mei
2015
27/05/2015 :
De ringroute is een spookroute, hij vliegt over mensen
27/05/2015 : Brief aan Burgemeester
26/05/2015 : Détournement des nuisances sur
Humbeek - Réponse Service de Médiation
23/05/2015 : Cher monsieur
le premier ministre,Peut-être êtes-vous alors également en mesure de
convaincre la classe politique de cesser le jeu morbide de valet noir qui
détermine le dossier de l’aéroport de Bruxelles-National.
10/05/2015 : Brief aan Mevr. Schauvliege:
wat gaat u doen Mevrouw de Minister om nu eindelijk eens
werk te maken van die eerlijke verdeling van de vliegtuiglast ?
Maart
2015
19/03/2015 : Brief aan Mevrous Galant: Ne
faites pas du NORD de la capitale le dépotoir des autres communes de
Bruxelles !!!
Maak van het
NOORDEN van onze hoofdstad geen afvalplaats voor de rest van de Brusselse
gemeenten !!!
Januari
2015
21/01/2015:
Geachte Mevrouw de Burgemeester, We krijgen alle vertrekken naar
het Noord, alle vertrekken naar het West , de meeste vertrekken naar het
Zuid, alle lawaaierige opstijgingen naar het Oost (Peking, Moscou, Berlin,
Hamburg) en bijna a ALLE landingen!
September
2014
09/09/2014 : vliegtuighinder:
De situatie is dermate verslechterd - zeker sinds juni ll. - dat
het nagenoeg onmogelijk wordt hier nog op een kwalitatieve wijze
te wonen.
Augustus
2014
20/08/2014 : Acht de heer Delperee (cdH
ouderdomsdeken en gewezen senator) de Brusselse NIMBY houding België
waardig?
Juni
2014
27/06/2014 :
Die staking
toch. Die taxibaan toch. En.... Die rukwinden toch...houden ze daar bij ons
ook zoveel rekening mee?
10/06/2014 : Lettre ouverte à
monsieur Francis Van de Woestyne : Les vaches, les citoyens et la polique"
dossier paru dans La Libre 19/05/2014
Mei
2014
27/05/2014 :
Concerne:
droit de réponse à ‘Les vaches, les citoyens et la politique’,
dossier paru dans La Libre du 19 mai 2014.
22/05/2014 : Noodkreet
van een tweetalige franstalige uit de Noordrand
19/05/2014 :
2200 voet,
volgens mij zat hij lager. Zelfs de vroegere Denuts waren nog nooit zo laag
12/05/2014 :
Steeds meer
passeren er opvallend meer vliegtuigen, op steeds lagere hoogte (licht door
de raampjes van vliegtuig zijn zichtbaar)
12/05/2014 : Bedankt voor de stevige reactie
van Chris Peeters tegen de recente nieuwe spreidings(?)voorstellen van
Wathelet.
12/05/2014 ; Was absoluut van
plan hun van harte te bedanken maar de felheid waarmee Peeters de verdere
groei van Zaventem wil bestendigen ontgoochelt en doet het allerergste
vrezen.
05/05/2014 :
Dit
bevestigt wat Belgocontrol al schreef aan Wathelet: alle veranderingen zijn
nog niet doorgevoerd
05/05/2014 :
Klacht over Denut op 4/5/2014 nog
altijd pal over Strombeek!
April
2014
13/04/2014 :
Officieel afgeschafte ZUOLU routes
worden zonder boe of ba weer in gebruik genomen, wie stuurt
concentratienacht aan?
Maart
2014
31/3/2014 :
3%
uitzonderingen p.j. op 24 QC dagregel is elke keer weer zeer zware hinder.
En Denut5C dondert nog steeds pal over Strombeek!
23/03/2014 : De Spaanse Lindebaan in Grimbergen
wordt wel degelijk GECONTROLEERD overvlogen door 3 routes tegelijk
07/03/2014 :
Un billet d’humeur d’un habitant de Woluwe-St-Pierre.
Februari
2014
19/02/2014 :
Helen op zeer afwijkende route boven Meise! Ombudsdienst vraagt DGLV om te
checken of dit mag.
08/02/2014 :
Ze kunnen niet meer landen op 25R
wegens te sterke zijwind. Toch nog proberen op te stijgen.
0702/2014 :
Tussen 20u30 en 22u31 's avonds: 21
vluchten over Spaanse Lindenbaan, Grimbergen.
05/02/2014 : Dankbetuigingen aan Burgemeesters
na persconferentie
Januari
2014
25/01/2014 :
Een QC zogezegd van 0,0, toch
nachtrust verstoord, waar is de definitie van QC dan goed voor?
December
2013
26/12/2013 :
Strombeek
herhaaldelijk overvlogen door zeer luide Brusselse helikopter. Compensatie
gevraagd.
19/12/2013 :
Noodkreet van
Noordrandbewoner aan Vlaamse en federale politiek
12/12/2013 :
Open Brief aan de Ombudsdienst nav
Overlegforum 10.12.2013
November
2013
05/11/2013
: Uit beschikbare tracks blijkt dat
landende vliegtuigen krankzinnig bochtenwerk maken rond Brussel alvorens te
landen.
05/11/2013 : Vraag om informatie
luchtvaartakkoord waarop Wathelet zich beroept
Oktober
2013
30/10/2013 :
Goeiemorgen! Woe 30.10.2013, baan 25R,
6-8 uur. Stand Noordrand - Brussel/Oostrand: 3 tegen 26
04/10/2013 :
A333 uit Guinea landt om kwart voor vijf 's morgens met scherpe bocht
via Noordrand op 25L! Nu krijgt de Noordrand ook landingen!
Augustus
2013
10/08/2013 : brief van Grimbergenaar aan dhr
Wathelet
"Cher M. Wathelet, J’ose espérer que vous n’allez
pas jouer dans le jeu d’égoïstes, aussi VIP puissent-ils être, de ceux qui
crient « vive la Belgique » tant que leur reviennent les avantages. Les
inconvénients,
on les envoie gracieusement de l’autre côté pour pratiquer vertement une
discrimination envers d’autres parties de la population."
Juli
2013
31/07/2013 :
De laatste tijd is de overlast in Haren echt wel erger dan anders.
Mei
2013
05/05/2013 :
Zowel Denuth als Helen geven aanzienlijke hinder in Strombeek, zelfs met lage
QC's. Er is dus geen spreiding hier.
April
2013
22/04/2013 :
Vliegtuigen op de zgn Kanaalroute maken hier in Strombeek nog altijd veel
lawaai
20/04/2013 :
Van een
toestel op Denut4C met 7,2 QC wordt een mens dus gegarandeerd wakker en 2 km
lager ligt het Osseghempark
14/04/2013 :
Denut 4C
vloog wel degelijk boven Strombeek, maar vloog volgens track boven
Ossegempark?!? Om 22u59 opstijgen met 11,2 QC is wel om 23u5 overvliegen met
11,2 QC! En wakker worden.
13/04/2013 :
Door de bocht krijgt Strombeek het aanzwellend en afnemend geluid, vandaar
lange duur hinder
06/04/2013 : Zoveelste afwijking van de stille
nacht zonder een woord uitleg van DGLV. Naar Kroatië nog wel op de
Huldenberg SOPOK route
Wanneer stelt
een parlementariër vragen over alle afwijkingen zonder uitleg?
Maart
2013
31/03/2013 : Zodra er iets minder rugwind is
wordt er onmiddellijk via de 25R gevlogen
Februari
2013
Januari
2013
30/01/2012 :
Bij verminderde zichtbaarheid
van 800 m gaat wordt baan 20 NIET meer gebruikt (AIP 10 januari 2013)
30/01/2013 : Actie Noordrand eist correcte BAC
tracks: bevolkingsdichtheid nieuwe tracks niet correct weergegeven
December
2012
20/12/2012 :
Denuts die onder Ring thuishoren vliegen ver boven Ring. Straks vliegt ALLES
boven Vlaanderen. DGLV blijft stokdoof voor verzoek nadere uitleg OMBUDSDIENST.
Wat DOET de Vlaamse regering om ons te beschermen tegen superconcentratie?
19/12/2012 : Fijn stof
Oktober
2012
05/10/2012 :
RIngroute is doekje
voor bloeden. Ringroute volgen wil zeggen: zeer dichtbevolkt gebied in
Noordrand aan weerszijde RIng hoogfrequent overvliegen
02/10/2012 : Terug naar de hoogdagen van de
concentratie van Durant?
September
2012
17/09/2012 :
Er mag
tijdens de stille vrijdagnacht ongestraft om 2u13 gevlogen worden omdat de
gepubliceerde teksten van onduidelijkheid aan elkaar hangen. Vrijheid
blijheid en de bewoners kunnen de pot op. Zelfs vrijdagnacht mag een 7,3 QC
straffeloos vliegen. Het antwoord van het DGLV zal ik als bewoner nooit
kennen!
14/09/2012 : Verdwaalde zwaar toestel op SOPOK
naar Singapore boven Noordrand vlak voor 23 u?
Augustus
2012
13/08/2012
: Het wordt
tijd dat er een nieuw tracksysteem komt, voor de zoveelste keer klopt de
track NIET met onze waarneming!
07/08/2012 :
Graag de H en V track van twee vluchten (ong. 22u15 en 22u40)
waarvan vooral de eerste zeer lawaaierig was en me uit de eerste
slaap haalde.
06/08/2012 : TIjdens werken op 25R wordt
Noordrand vanaf 25R via bocht naar rechts en Ringroute evengoed overvlogen!
Juli
2012
22/07/2012 :
Ook in Halle heeft men last
van omleidingsroute naar Huldenberg! Van
lawaai én van frequentie!
04/07/2012 : Wij vragen dat enieder zijn deel
van de geluidslast en de milieu-effecten op zich neemt
Juni
2012
26/06/2012 : Gemiddeld 30 vluchten 's morgens tussen 6 en 7 dus elke 2 minuten een
vliegtuig!De Noordrand krijgt elke morgen alles
Gefoefel met officiële en operationele nacht, wie profiteert?
26/06/2012 :
Gemiddeld 30
vluchten 's morgens tussen 6 en 7 dus elke 2 minuten een vliegtuig! De
Noordrand krijgt elke morgen alles Gefoefel met officiële en operationele
nacht, wie profiteert?
25/06/2012 : Graag de H en de V track van de
vlucht die op 25 juli rond 21u45 via de CIV route de zgn RING
route overvloog.
Maart
2012
05/03/2012 : Woensdagnacht weer
concentratienacht voor 25R
02/03/2012 : R. D neemt het woord namens u
allen. Een waar verhaal over leven en de luchthaven : Antwoord aan de
heer Jan Verhas en... aan "moedige" anoniemen van RADIO 1
Februari
2012
24/02/2012 :
Reactie op artikel in De Morgen van 23/2 :
Schadelijke concentratie vliegtuiglawaai
24/02/2012 : Alle argumenten zijn goed om hier te vliegen.
Januari
2012
26/01/2012 : 200 x per jaar gegarandeerd wakker
door wettelijke QC overschrijding? Merci!
November
2011
17/11/2011 :
Hebben 'afwijkingen ivm verminderde zichtbaarheid' die allicht even slecht
is op 20/02 als op 25R/L dan vooral te maken hebben met de ongelijkwaardige
uitrusting van baan 20, baan 25 en baan 25R waardoor een verminderde
zichtbaarheid een minder groot probleem is op 25R/LR
05/11/2011 : Wanneer stoppen Vlaamse politici
met dwalen in luchthavendossier? De concentratie is reëel. Klacht uit
Wemmel.
Oktober
2011
30/10/2011 ; Op 8 km van de luchthaven zit dit
zware toestel nog maar op 1 km hoogte! Vertikale track toont gehinderd
opstijgen. Was ook dit toestel te zwaar geladen?
25/10/2011 : Derde expliciete bewonersklacht
over toename hinder, na Beigem en Wemmel nu ook klacht uit Vilvoorde
17/10/2011 : Op 8 km vliegen van de luchthaven
zit deze B744 op DENUT3C nog maar op 3.000 voet (1 km hoogte!). Hoe zwaar
was het wel niet geladen?
15/10/2011 : Als deze B744 (weer een B744, weer
een die zo laag vliegt: iets meer dan een km hoogte op meer dan 20 km van de
luchthaven!) zo kan landen, kan hij bij windverandering ook zo vertrekken
van baan 20.
September
2011
29/09/2011 :
W elk was het vliegtuig
dat vandaag 29.9.'11 even voor 19 u met een boog binnen de ring vloog
27/09/2011 : Buiten zitten onmogelijk op mooie
herfstdag door oneerlijke want ongelijke windnormen voor banen 25R (meer
rug- en zijwind) en 20. Alle militaire en politieke vluchten vliegen boven
de Noordrand
23/09/2011 : Steeds meer nieuwkomers in
Noordrand slachtoffer van desinformatie media: ze denken dat het probleem is
opgelost en het is integendeel erger geworden
19/09/2011 -
BHV aan de hand van een pintje:
09/2011 : S tillere vliegtuigen zijn nog een
utopie, stillere windmolens bestaan al
Juli
2011
26/07/2011
: Vraag vluchtlijst nationale feestdag
05/07/2011 :
We zaten in
de tuin en moesten naar binnen vluchten
Juni
2011
27/06/2011 :
's Nachts mag vliegtuig zwaarder dan 8 QC niet vliegen, behalve als DGLV
verzoek tot uitzondering krijgt en dit inwilligt. Als dat gebeurt, wie is
dan de klos? De Noordrand. 25Q, even voor middernacht, dag eerste slaap!
21/06/2011 : Met 6,9 QC nog altijd zeer
hinderlijk en luidruchtig vliegtuig dat me na een late nacht wakker vloog.
En kijk die doorstart op de V track eens!
11/06/2011 : Baan 20 was die nacht gesloten
voor maaiwerken... en mijn nacht was om zeep
08/06/2011 : 24,8 QC op een vlucht naar CHINA!
(route LNO3Z via de Oostrand), na 23 u pal over de Noordrand. DGLV, hoort u
dit?
05/06/2011 :
Fraaie overshoot
boven Brussel en Noordrand op zondag 5 juni
Mei
2011
31/05/2011 :
Nog maar weer een zware Denut die makkelijk lager kan vliegen over het
Osseghempark
31/05/2011 : De zoveelste afwijkende vlucht?
Toestel met tonnenmaat 187 (geen 200!) naar SOPOK, bestemming Duitsland,
steeg ondanks opstijgschema 20/25R toch op boven Noordrand
27/05/2011 :
Ombudsdienst: d e
Ringroute (CIV1C) is niet strikt afgebakend en ze bestrijkt een zone van
enkele km breed. Met alle gevolgen van dien tussen 6 en 7 u
26/05/2011
: Als Brussel zijn gespreide deel zou nemen voor vluchten naar Zuid Europa,
dan sliepen Oostrand en Noordrand veel rustiger slapen tot 7 uur, nu is de
frequentie moordend
26/05/2011 :
Zijwindcomponent baan 20 overschreden, weer een concentratienacht voor de
Noordrand. Goed nieuws: er zijn nu vliegtuigen met 0 QC. Toch hoor ik ze
vliegen!
19/05/2011 :
Vooral vanaf 5/6 tot 8 u en na 20 u is er enorm veel hinder
April
2011
16/04/2011 : Op 25 banen wordt officiëel
gevlogen tot en met 7 knopen rugwind
13/04/2011 : Van de 15 nachtvluchten horen er
12 NIET boven de Noordrand thuis, toch vliegen ze hier
12/04/2011 : Dag na dag tussen 6 en 7 u 's morgens 9 geconcentreerde vluchten boven Strombeek, dat is elke 6 à 7 minuten een vliegtuig, bijna allemaal rond Brussel
dus géén natuurlijke Noordrandvluchten
03/04/2011 - Welk was het vliegtuig dat hier
zondagavond 3 april rond 22u20 overvloog? Het vloog zeer laag en alles
daverde in huis. Hoe zwaar was de QC en wat was de bestemming en mag zo'n
luid vliegtuig nog zo laat vliegen?
Maart
2011
15/03/2011 : Europese top vloog op 3.3.2011
tussen 1 en 6 u in 10 vliegtuigen exclusief over de Noordrand naar huis
Februari
2011
15/02/82011 : Wat doet De Morgen nu? Journalist
die reclame mag maken voor nieuwe reuze Boeing?
Januari
2011
23/01/2011 : 18.6 QC rond 23 u op Denut3C met 4
kn Noordenrugwind, bye bye eerste slaap!
21/01/2011 : Nachtelijke QC beperking is farce: jaarlijks mogen maximaal 200 opstijgingen QC hebben van 12 (ipv 8)! Dat is 200 nachten per jaar ZEKER WAKKER WORDEN
20/01/2011 : Waarom stuurt men een zwaar
vliegtuig 's morgens vroeg over dichtbevolkt gebied ipv een route te kiezen
die veel minder mensen stoort?
20/01/2011 : Afwijking van Preferential Runway
System: tot 20 kn zijwind (190° = Zuid) en rukwinden tot 33 knopen naar
25R! Belgocontrol informeert Ombudsdienst onvolledig.
09/01/2011 : Welk vliegtuig vloog hier op zondagavond even voor 20 u
over en onderbrak gesprekken en radio en tv?
December
2010
17/12/2010 : Het blijft wraakroepend dat de Noordrand elke
vrijdagnacht vaak tot ver voorbij de officiële 1 u grens hoogfrequent
overvlogen wordt terwijl ze tot 1 u ALLE vluchten krijgt . In de praktijk
krijgen de bewoners meestal hooguit 4 uur slaap in wat een
Stille nacht heet te zijn.
09/12/2010 : Denuth, met 8 QC om 3 u 's nachts is gegarandeerd
wakker, daarna houden lichtere vluchten je verder wakker
November
2010
26/11/2010 : Enkele reacties op de RTL uitzending dd
22/11/2010
15/11/2010 : QC 18,9 vlak voor 23 u en van 6-7 u 21 (sic!)
vliegtuigen waarvan 11 boven Oostrand thuishoren
14/11/2010 : Dag in dag uit zeer zwaar vliegtuig vlak voor 23 u en
vanaf 6 u elke 3 à 4' een vlucht. Als ik 's nachts al doorslaap!
08/11/2010 : Trillingen, gesprekken onderbroken, dagelijks, laag
vliegen. DENUTH!
01/11/2010: SOPOK 1.11.2010, 23 u 53!!!, vliegt PAL over
dichtstbevolkt gebied, dit is niet nodig, dit is moedwillig mensen PESTEN!
Oktober
2010
31/10/2010 : NIK2C vloog veel te ver naar links, mini concentratie?
28/10/2010 : Radartrack klopt niet met waarneming, ik reed binnen de
ring, toestel was pal boven me, track toont iets anders
25/10/2010 : Om 23u47 geen zwaar vliegtuig maar wel een om 23u13 met
(verboden) 67,6 QC naar Bahrein! Op de SOPOK route!. Ombudsdienst bevraagt
DGLV.
10/10/2010 : Volgens deviatieschema werd tussen 12u12 en 14u50
zijwindnorm 15 Kn op 25 R overschreden.Ombudsdienst stuurt geen
dagvluchtlijst op.
05/10/2010 ; Alles over de
25R. 356 vluchten waarvan de helft boven de Oostrand thuishoort. Om gek te
worden. WAAROM?
September
2010
29/09/2010 : Nacht na staking vertrokken ALLE toestellen van
baan 25R: Schouppe gaf toelating voor afwijking Preferentieel Runway System
(PRS
23/09/2010 : Vrijdagavond om kwart voor 12 na U2 nog een zwaar
bisnummer boven de Noordrand
15/09/2010 : Brusselaars dromen dat ze gestoord worden. Officiêle SID legt CIV1C route
boven de Ring maar de ring is nog altijd wat anders dan over de kerk van
Meise met zijn gat naar Wolvertem. Toch telt berekende (dus NIET gemeten) geluidscontour ze nog altijd bij
Brusselse geluidscontour.
15/09/2010 : Vrijdagnacht is slapen voor 1 u een illusie, kijk zelf.
Augustus
2010
14/08/2010 : Nog geen vluchtlijst en tracks, wel analyse van
drukgevlogen zaterdag 14 augustus
03/08/2010 : (Ik word in Strombeek dus gestoord door redelijk lage
QC's (bestaat dat?) die zowel Helen, CIV als Denuth zijn.CIV vluchten naar
zuiden die toch over Brussel gaan moeten toch eerst over Strombeek, dit is
pesten.
Juli
2010
11/07/2010 : Twee Denuths pal over dichtbevolkt Koningslo en
Strombeek. Vertikale tracks bevestigen hoogteverschil niet
Juni
2010
29/06/2010 : De Noordrand heeft ook landingen (die een rare bocht
maken via De Noordrand om op de 07 te kunnen landen.
26/06/2010 : Wie kan er nu rekenen? Peggy Cortois of Roger Vermeiren?
Mei
2010
27/05/2010 : Beseffen Franstaligen in de Noordrand dat hun stem voor
een Franstalig politicus uit Brussel tegen hen wordt gebruikt in het
vliegtuigdossier?
April
2010
26/04/2010 :
Waarom vliegen de zwaarste Denuth 3C's pal over dichtbevolkt gebied en de
lichtere 3C's over Osseghempark?
67,6Q C is NIET TE HARDEN als je bij mooi weer buiten bent. Ik hoop dat de
kleinkinderen geen schade opliepen.
26/04/2010 : 70,8 QC op een zondagnamiddag,
als mensen in hun tuin zitten, krimineel: er is een zuidelijke route beschikbaar
23/04/2010 : Als ICAO normen zouden gelden zou 25/25 schema niet
gebruikt kunnen worden bij 030°
20/04/2010 : Wat heeft die aswolk te maken dat
toestellen noordelijk van hun route afwijken
16/04/2010 : Luchtruim gesloten. Wanneer berekent VOKA kosten als er wel gevlogen wordt,
bij de tienduizenden onderwonenden?
14/04/2010 : Zelfs 4 km
zuidelijk haal zo'n QC3,0 me nog uit diepe ochtendslaap
Maart
2010
30/03/2010 : QC 51,9 om kwart voor 11 's avonds. Als je om 6 u weer
wakker wordt gedonderd, hoe kan je dan ooit 8 u slapen (als je al doorslaapt)
30/03/2010 : Denuth 3 is en blijft een RAMP!
27/03/2010 :
Blijkbaar zie ik verschil
niet tussen toestel pal boven kantoor-zolderraam en een dat 3 km zuidelijker
vliegt! Krankzinnige V track en vlucht pal over hartje Brussel! Waanzin ten
top
27/03/2010 : Schakelen
piloten transponders veel te laat in als het om onveilige vluchten gaat?
24/03/2010 : Elke afwijking van ICAO is twee keer zoveel risico!
22/03/2010 : QC 22,9, via
Kanaalroute, 7 km ten zuiden van Strombeek veroorzaakt nog altijd
waarneembare hinder
20/03/2010 : Een dikke
bundel nachtvluchten tot in Meise. Als dit geen concentratie is?
18/03/2010 : Toen al:
Ringroute beter omschrijven. Arme mensen die er pal naast wonen: nooit meer
stil
15/03/2010 : Zeer hoge frequentie geeft constant concentratiestoornis
15/03/2010 : Zelfs met oordoppen is vliegtuiglawaai hier op Spaanse
Lindenbaan niet meer normaal! Is er subsidie om van een normaal geïsoleerd
huis een bunker te maken?
13/03/2010 : 48,4 QC is afschuwelijk, afschuwelijk luid en het vliegt
over donkeroranje, dichtbevolkt gebied!
12/03/2010 : 70,8 QC maandagnamiddag boven dichtbevolkt gebied, dat
is een acute werkverstoring en urenlang misselijk en ziek
11/03/2010 : 67,6 QC 's avonds na 9 uur, over zeer dichtbevolkt
gebied
05/03/2010 : Noordrand heeft al 1 uur minder nachtrust dan andere zones op vliegtuigvrije
nacht en krijgt dan ook nog eens smokkelvluchten
05/03/2010 : Laagvliegend
op meer dan 8 km van luchthaven
05/03/2010 : QC beperking sinds 25.10.2009 voor avond doorgestoken
kaart: vliegtuigen die al tussen 25/10/2008 - 24/10/2009 op Brussel
Nationaal vlogen zijn vrijgesteld voor 5 jaar!!! QC 67,6 om 22u30 kan dus
perfect!!!!!
04/03/2010 : Ook zaterdag heeft de Noordrand geen seconde rust of
stilte meer, waarom geeft men Oost- en Noordrand niet gewoon elk hun vaste
stilteperiode tijdens het weekend? De banen maken dit mogelijk
04/03/2010 :
SOPOK's horen niet boven de Noordrand thuis,dit zijn routes naar het ZO, niet
naar het NW
02/03/2010 : 67,6 QC en nog geen km hoogte boven Strombeek, crimineel.
Februari
2010
27/02/2010 : Allerzwaarste
toestellen die bocht over Noordrand kunnen maken vliegen over dichtbevolkt
N.O.Heembeek, Koningslo, Laken en Strombeek. Enkele kilometers lager ligt
een P A R K !!!
26/02/2010 : Baan 20 was niet te gebruiken nacht 14-15/1/2010 bij
Zuidenwind dus was het de 25R
26/02/2010 : Telkens die zware Denuth rond 3 u, dan de Brusselse
CIV's, en dan 's morgens vanaf 6 u hoge frequentie: 4 van de 6 vluchten
CIV's. Moordend, zelfs bij lage QC!
25/02/2010 : CIV naar Ethiopië (sic) dondert eerst wel over Strombeek
dat ten Noorden van Brussel ligt
25/02/2010 : 32 vertrekken tussen 19 en 22 uur, op een gewone
donderdag. Alleen tussen 19 en 20 al 14, dat is gemiddeld elke 4 minuten
een!
Onophoudelijk lawaai.
Moordend. 13 van de 32 vluchten horen thuis boven Brussels Gewest. Die
draagt Vlaanderen dus voor Brussel
24/02/2010 :
Concentratienacht wegens werken op 20/02
24/02/2010 :
Uitsluitend de Noordrand
kreeg via 25R tijdens nacht van vrij/za 19/20.12/2009 tot ver na 1u 30!!!
vliegtuigen te verwerken op 3 uur tijd, de nacht erop 20 en de nacht daarop
nog altijd 16.
Zelfs al was het weer slecht
dan nog is dit waanzin. Dank u hogere overheid.
23/02/2010 : De Ringroute wordt nu absoluut niet gerespecteerd: in
februari al vijf (5!) concentratienachten, en bij Zuidenwind wordt toch de
25R ipv 20 gebruikt
16/02/2010 : En toch vloog
dit vliegtuig zeer laag
15/02/2010 : In nacht 9-10 februari werd er met ONVEILIGE RUGWIND,
sneeuw en mist opgestegen vanaf 25R. Het is niet omdat er nog geen ONGEVAL
gebeuren dat het verleggen van de veiligheidsnormen VEILIG is.
Wee degenen die
hiervoor verantwoordelijk zijn als er wel passagiers, piloten en omwonenden
omkomen na een ongeval tijdens het opstijgen bij onveilige condities.
12/02/2010 : Met 8 kn
Noordenwind lekker alles over de Noordrand? Toch?
06/02/2010 : Om half 11 's avonds, een vliegtuig met QC 67,6 op nog geen km hoogte boven Strombeek? Dat haalt kids uit hun slaap hoor! Ik dacht dat er een QC beperking
was voor de avond?
03/02/2010 : Een
concentratienacht boven de Noordrand in volle glorie
01/02/2010 : Als een mens maar genoeg wakker gevlogen wordt en overdag kapot
gevlogen met hoge frequentie dan weet hij zelfs niet meer welke dag het is.
En hoe zwaarder het toestel (67 QC!!!) , hoe moeilijker het wordt een track
te krijgen.
Januari
2010
25/01/2010 : Zoveelste
concentratienacht: 4 voor middernacht, 2 voor een uur, twee voor twee uur,
drie tussen 2 en 4 uur. Ganse nacht gevlogen, slaap zacht!
25/01/2010 : Ook zware
humanitaire vluchten boven de Noordrand, maar graag gedaan
25/01/2010 :Lezersbrief in "De Tijd": Studie planbureau over
transport onderschat reële kosten transportvervuiling: als de overheid geen
cijfers heeft zijn er ook geen nadelige effecten! Als een kind dat onder de
dekens kruipt om de monsters niet te zien.
23/01/2010 ; QC3, dat maakt nog een lawaai 's nachts waar mensen wakker van worden!
19/01/2010 : Vliegen
volgens de wind eind januari 2010 met deviaties en uitleg
19/01/2010 : "Slechts" vier
vliegtuigen, toch vier keer wakker, enige oplossing is gegarandeerde
stilteperiodes voor iedere omwonende
18/01/2010 : Ook zware
humanitaire vluchten boven de Noordrand, maar graag gedaan
15/01/2010 : Protest bij Vlaams volksvertegenwoordiger Sonja Beck
(CD&V) tegen plan afschaffen Chabertroute
15/01/2010 : Tijdens de 85 concentratienachten in 2009 werden inwoners
van de Noordrand nacht in nacht uit zeer hoogfrequent wakkergevlogen.
14/01/2010 : Ombudsdienst
bewijst dat hinderzone ringroute boven Strombeek veel breder is dan RING
14/01/2010 : Bij vrij hevige Z-ZO wind wordt toch boven de Noordrand
gevlogen. Hoe kan dit?
12/01/2010 : Zware jongen komt niet omhoog en blijft op 1 km hoogte kilometers lang over
noordrand donderen zonder verder te kunnen stijgen LEVENSGEVAARLIJK!!!!
12/01/2010 : Opnieuw vlucht
die NIET voldoet aan vereiste stijgingspercentage, met alle
veiligheidsrisico's van dien! Zware vliegtuigen kunnen niet én
stijgingspercentage aanhouden én afdraaien op 700 voet
07/01/2010 : 10,7 QC om 23u48, bye bye eerste diepe slaap
07/01/2010 : Vliegtuig
naar Duitsland vertrekt 's nachts wel eerst over de Noordrand, vliegt
helemaal rond Brussel en zet dan pas koers naar bestemming! Tant pis voor de
extra vervuiling...
07/01/2010 : Toch
Merkwaardig. Op baan 25R ligt nooit teveel sneeuw of ijs of ijzel...Hoe komt
dat toch?
06/01/2010 : Geluidsquotum van 'slechts' 3,2 QC (CIV) maakt ook al wakker
02/01/2010 : CIV vlak na
6u16 op zaterdagmorgen vliegt Noordrand genadeloos wakker
December
2009
14/12/2009 : 0m 10 voor 10 's avonds nog 64 QC boven donkeroranje!
gebied. Wee wie vroeg op moet of kinderen heeft
01/12/2009 : Mijn oren doen pijn na zo'n toestel en het is onmogelijk
om door te blijven werken, het lawaai is gewoon te erg.
01/12/2009 : Welk toestel vloog er ver om 4u45 als er tussen 4 en 5 u
tijdens nacht 30.11-1.12 geen enkel vliegtuig vertrok? En wat is de QC
beperking voor nachtvluchten ook weer?
November
2009
27/11/2009 :
Och, nog iemand die niet begrepen heeft dat als een multinational wil
verhuizen (en met europese steun nog wel) dat dan Verhofstandt op zijne kop
mag staan dat zijn tanden uitvallen, dat er niets toe doet
Waarschijnlijk zijn actievoerders ook verantwoordelijk
voor de sluiting van Opel Antwerpen en al die honderden andere bedrijven die
mensen op straat zetten?
18/11/2009 : De moordzuchtige vrijdagnachten van Etienne Schouppe,
negen maanden lang. Denuth maakte me wakker, oostelijke bestemmingen Sopok
en Roussy hielden me wakker
13/11/2009 : Ombudsdienst controleert vluchten vrijdagnachten na
1.11.09 tijdens opstijgvrije periode van 5 uur
10/11/2009 :
Klacht 10.11.09: zelfs door Paul Potts' Nessun Dorma voluit kwam dit DENUTH
3C vliegtuig heengedonderd (en piloot vergat weer 's transponder aan te
zetten!)
10/11/2009 : Denuth3C zit 10.11.2009 op meer dan 8 km van luchthaven
nog niet eens op 2.500 voet! Op 16 km ZAKT HET!!!!!!
09/11/2009 : Testperiode groene landingen kunnen nog wel jaar duren
omdat 5% vluchten getest wordt en het vaak even duurt voor binnen
vliegtuigmaatschappij testvlucht gevonden wordt
09/11/2009 : Op maandag 18 mei tussen 7 en 9 u 34 vluchten (dus een
elke 4 minuten!!!) waarvan 22 Oostrandvluchten en drie militaire!
07/11/2009 : Ook de Ombudsdienst discrimineert! Klager uit Kraainem
krijgt al na 1 maand antwoord. Inwoners van de Noordrand krijgen zelden of
nooit antwoord, opgelopen achterstand is 7 maanden met alleen sporadisch
antwoord en dan no alleen na grote drukte.
05/11/2009 : Hoe komt het toch dat actievoerder pal over dak zware Denuths krijgt, die
vroeger kilometers zuidelijker vlogen?
Oktober
2009
22/10/2009 : Vraag aan Noise van Brussels Airport ivm lege
geluidsmetingen boven Grimbergen!!!
U wordt volgens meter BAC niet overvlogen in
Grimbergen! (Meter bij Charleroyhoeve).
13/10/2009 : Zeer zware
militaire vliegtuigen komen nog BOVEN OP HOGE NOORDRANDCONCENTRATIE!!!
11/10/2009 : Nacht woe 7-do 8.10.09: 12 toestellen vanaf 25R tussen
23 u en 01 u. Zes met oostelijke bestemming. Waarom werd preferentieel
baangebruik niet toegepast?
09/10/2009 : Woensdagnacht 7.10.'09: 16 vluchten via 25R waarvan
6 zuivere Oostrandvluchten. Tussen 23u en half een 11 vluchten waarvan 6 (!) oostrandvluchten!!!
03/10/2009 : Dikke Denuth's (67,6 QC) al over donkeroranje dus dicht
bewoond gebied: een MISDAAD boven mensen die NOOIT MEER RUST HEBBEN. Zie hem
zakken in de bocht!
02/10/2009 : In augustus, nacht ma/di 17/18 aug: tussen 23u en 1 u 50
uur maar liefst 12 (twaalf) vliegtuigen! Alles vanaf de 25R!!!!
01/10/2009 : Een krankzinnig laagvliegende Boeing 747-200 boven
dichtbevolkt Strombeek, die ook boven Osseghemparkt kan vliegen, met QC 67,7
en die compleet afwijkende route kiest? Wat zegt het DGLV hierover?
01/10/2009 : Track van een vliegtuig dat zo zwaar is dat het wel
rechtdoor over Brussel moet opstijgen in ZW richting (!) omdat het anders
ongelukken zou maken
01/10/2009 : DIT IS DE WAARHEID HOE ER GEVLOGEN WORDT BOVEN DE NOORDRAND:
DUBBEL GETEISTERD
September
2009
30/09/2009 : Wie legt me uitwaarom dit vliegtuig afzwenkt naar dicht bevolkt gebied ipv
gewoon rechtdoor via Kanaal en Ossegempark koers naar bestemming te zetten?
28/09/2009 : OMBUDSRAMP. 16-17 augustus 2009: laatste keer dat
Ombudsdienst iets doorgaf, daarvoor ook bijna niks, daarna niets meer.
28/09/2009 : Spookvliegtuigen zijn nog erger dan echte vliegtuigen:
het autonoom zenuwstelsel produceert ze alsof ze echt zijn
28/09/2009 : Geen enkele reactie van ombudsdienst op al deze Denuth
747 klachten. Achterstand is opnieuw opgelopen tot zes maanden. Wedden dat
de Oostrand wel antwoorden krijgt?
26/09/2009 : Heel België geniet van een mooie herfstzaterdag, de
Noordrand kreunt. Onze bijdrage aan de economie. Net als de avond ervoor:
de stakingsvluchten vlogen bij ons
23/09/2009 : Vloog voor de CIV het toestel weer 's met een veel te
grote bocht?
20/09/2009 : ik ben geen
wekkerautomaat ik ben wakker gevlogen, als ik dan ook nog meteen op de
wekker kijk slaap ik helemaal niet meer in
19/09/2009 : Vliegtuigen
die hier pal over vliegen (visueel vanop zolderverdiep te checken) vliegen
op de V-track meer dan 2 km lager
19/09/2009 : Er moet een
plafond komen op het AANTAL vluchten per individuele inwoner: 22
nachtvluchten, gelukkig niet allemaal via de 25R!!!
16/09/2009 : Ombudsdienst blijft voorgekauwde stereotiepe antwoorden
geven en slaagt er niet in burgers echt te informeren. Als ze al antwoordt. De
achterstand is opnieuw gigantisch! Herhaalde verzoeken om in een keer
gecentraliseerd maandgegevens te verschaffen worden niet gehonoreerd.
06/09/2009 : Zeer zwaar vliegtuig zondag 18u50, bijdrage van de Noordrand aan het
economisch succes van de luchthaven
05/09/2009 :
Voor dergelijke vluchten (Denuth 3, 67 QC) vlucht iedereen naar binnen. Deze
MOETEN zuidelijker vliegen
05/05/2009 : Waarom wordt er 's nachts met grote omtoer rond brussel
vertrokken van de 25R terwijl 20 en 25R zelfde kop- en zijwind hebben.
Augustus
2009
29/08/2009 : Als deze Denuth 3C geen bocht hoeft te maken is hij al
op 6,75 km van de luchthaven boven de 5.000 voet ipv op 3.500 voet. De
tweede piloot had zeker de hik of hij vond zijn transponder niet? Of hij zit
in volle opstijging in een luchtzak?
29/08/2009 : De onleefbaarheid van de zogenaamde ringroute, hoeveel
denkt u dat wij nog kunnen slapen?
28/08/2009 : Ik blijf hier 's nachts twee vluchten horen
terwijl er officiëel maar een vertrek is: hoe laag vliegen de dalers?
Waarom als men niet kan
landen op baan 25R door te hoge rugwind, waarom stijgt men toch op van deze
baan?
26/08/2009 : Ik werd weer
wakker van een van die spookvliegtuigen van Durant
26/08/2009 : Augustus was
een rampmaand, aan het eind van deze concentratiemaand lagen m'n zenuwen
rauw
26/08/2009 : Meteorologisch
mirakel: Machelen wordt niet alleen overvlogen bij NW wind maar ook bij ZO
wind. Want ZO = NW, dat weet toch een kind?
25/08/2009 : Als dit
vliegtuig rechtdoor opstijgt tot 5.000 m zit het op 5,5 km al op 5.000 voet
ipv op 15 km. laag over om 10.13, op 25.8.09
25/08/2009 ; Weet u hoe een mens zich voelt die nacht na nacht, twee,
drie, vier of meer keer wakker wordt als-ie 's morgens aan het werk moet?
Met een door de politiek getraind en supergealerteerd zenuwstelsel
22/08/2009 : 67,6 QC op
zaterdagmiddag boven dichtbevolkt gebied Za 22.8.2009 om 13u10
19/08/2009 :
Laagvliegende, veel te zwaar geladen 747's zijn onverdragelijk boven reeds
veel te zwaar belast Strombeek, pal boven dichtst bevolkste Vlaamse regio rond
luchthaven! Dit is pesten!
18/08/2009 : Wat een fijne
manier om de week te beginnen, om 0.00 u maandagmorgen uit een eerste slaap
door een zwaar vliegtuig
18/08/2009 : Waarom werd 12, 13, 14 en 15.08 naast baan 25R ook baan
25L niet ingeschakeld tijdens werken 02/20?
17/08/2009 : Hoe is het mogelijk dat er geen nachtvluchten op
boordtabellen van Brussels Airport voorkomen voor Grimbergen?
17/08/2009 : In de Noordrand
is het verboden om voor 12 u te gaan slapen! En QC 3.2 maakt een mens 's
nachts wel degelijk wakker!
13/08/2009 :
Concentratienachten boven de Noordrand: ONLEEFBAAR want hoogfrequent
gevlogen. Slapen vaak hele nacht onmogelijk.
13/08/2009 : Deze hele week al de ene concentratienacht na de andere.
Onmenselijk!
Juli
2009
15/07/2009 : Proberen het
geheim van de Denuthroutes te ontraadselen
11/07/2009 : Vrijdagnacht
stille nacht voor de Noordrand? Ooit heel misschien wel eens
01/07/2009 : Woe 1.7 - do 2.7 concentratienacht: derde op rij. Bij NO
of ONO wind. Windnormen op baan 20 niet overschreden!
Juni
2009
30/06/2009 : Van de 15
nachtvluchten waren er maar 4 (VIER) voor de Noordrand bestemd. De rest zijn
NIMBY vluchten.
29/06/2009 : De laatste dagen komen ALLE vluchten in Diegem over ons
heen. Waar blijven de rustpunten? Kan zelfs dat kleine beetje spreiding niet
meer?
28/06/2009 : Welke bochten hebben toestellen die van 07 vertrokken
gemaakt om 's nachts over de Noordrand te vliegen? En nacht do-vr werd op
randje windnorm vanaf 25R gevlogen, nog een concentratienacht erbij
25/06/2009 : Er wordt lustig met hoge frequentie boven de Noordrand
gevlogen met strakke NO-wind, waar blijft het echte "vliegen met de wind"?
18/06/2009 : Dit is waanzin.
Zie ik ze zuidelijk vliegen, legt de track de vlucht boven m'n hoofd, zie ik
ze boven m'n hoofd, legt de track ze zuidelijker. Deze CIV vloog voor een
keer wel boven Brussel...Zie ook hoe landingen boven de noordrand vertrekken
kruisen.
Zie ook hoe landingen boven Noordrand vertrekken kruisen
16/06/2009 : Het mag dan 'maar'
QC 7,1 zijn, het maakt evengoed op 3.000 voet op meer dan 8 km van
luchthaven nog hels lawaai
15/06/2009 : Vilvoorde wordt de laatste 2 maanden meer en meer
overvlogen
13/06/2009 : F: Frequentie
boven Diegem is erger dan ooit. Bert: CD&V en Open VLD willen binnen Vlareg
hinder niet beperken
11/06/2009 : Zelfs boven Wolvertem vliegen ze nu al laag. Waarom
vertrekt er op een nacht 1 SOPOK vanaf 25R ipv 20?
07/06/2009 : Denuth, bijna rechtdoor vliegend, gespot ten zuiden van huis en op track ten
noorden? En met zware knik in V-curve? Wat gebeurt er hier echt?
06/06/2009 : Ik stuur u deze Boreas/Noordrandmail door opdat u zou
blijven weten wat ondermeer uw partij in uw kieskring uitricht (To:
sonja becq )
05/06/2009 : Vooral
vertikale CIV track toont nadelige inwerking Brusselvermijdende bochten op
optimale opstijgtraject
05/06/2009 : Het moto van het nieuwe vliegplan is "Opstijgen en
landen tegen de wind in"
Maandag nacht kwam de wind
uit het noorden. Waarom werd baan 02 niet gebruikt voor de nachtvluchten?
05/06/2009 : Schouppe: " Deze lijst van
maatregelen beoogt de geluidsniveaus te verminderen? voor
alle bewoners, zonder discriminatie". Verschillende windnormen?
Vervuilende
onnodige bochten. Concentratienacht vrijdag gegarandeerd.? Wat zou
discriminatie dan wel niet zijn?
04/06/2009 : Woe 4.6 10
vliegtuigen op een half uur tijd! Dat is minstens elke 3 minuten een
vliegtuig. En dat bij NW wind, dus nog meer lawaai. Vliegen volgens de wind?
04/06/2009 : 747, zeer luid
en laag, maar geen bruikbare H en V tracks! Toeval? Of was dit toestel echt
te zwaar geladen en vloog het echt te laag?
01/06/2009 : Als u niet luid en massaal protesteert gaan de
windnormen straks nog eens omhoog! De plannen liggen klaar
Dan wordt er op zulke
noordenwindnachten 100% bij ons gevlogen
Mei
2009
25/05/2009 : In functie
van de veiligheid wordt er met 7,5 knopen rug/zijwind gestart vanop 25R:
veilig voor wie?
25/05/2009 : Vermaledijde windnormen
24/05/2009 : Mooi weer maar vergeet de tuin: gasten vluchten zelf
naar binnen en zijn geschokt over hoe laag hier nog gevlogen wordt
22/05/2009 : Mooi weer en onophoudelijk lawaai en ze vlogen ver
buiten de ring, hoe worden de CIV's precies gevlogen?
19/05/2009 : Kabinet Schouppe wil niet weten 1. dat er van lagere QC's en
stille nachten nog niks in huis kwam, 2. Bij ZEER STERKE oostenwind zijn er
geen vertrekken boven Noordrand. 3.: Plafond nachtvluchten is maatregel
Vlaams minister Crevits en is al van kracht.
Evolueren we naar gelijke windnormen voor alle banen?
17/05/2009 : Zeer lawaaierige DENUTHS boven Grimbergen, ver buiten de ring
op zondagmorgen
17/05/2009 : Hoe kan het dat er bij oostenwind van banen 07 wordt opgestegen
en er toch volgende vluchten hier vlogen overdag do 14.05.
15/05/2009 : Antwoorden op klachten april en mei
15/05/2009 :
Het probleem van de verdeling van de lasten van de
luchthaven is politiek en moet politiek opgelost worden. Het welzijn
verloochenen van "echte mensen” zal blijvende geschillen veroorzaken tussen
uw administratie en de lokale bevolging.
15/05/2009 : Graag spoedig en transparant antwoord wat er met
bewonersvoorstellen gebeurt
07/05/2009 : Zware
toestellen op Denuth route boven dichtbevolkt gebied is onnodig
04/05/2009 : En toen
bezorgde de koning door te landen tegen de vertrekken in ons een halve
hartaanval
04/05/2009 : QC 68 om half
negen 's morgens, dan is een mens wel wakker maar meteen ook de kluts kwijt
04/05/2009 : Hoe is er vandaag zondag 4 mei 09 gevlogen? Voor een keer klagen we niet en
vragen we alleen informatie.
April
2009
30/04/2009 ; Als zo'n
vliegtuig geen ploeterend bochtenwerk hoefde te maken zat het al ver voor 8
km van de luchthaven (Strombeek) boven de 5.000 voet!?
29/04/2009 : Altijd hetzelfde vliegtuig, dat veel en veel te laag
vliegt, hoe komt dat?
29/04/2009 : Hoe ver zijn die vluchten wel niet van hun baan
afgeweken? Toestellen blijven elkaar kruisen
27/04/2009 : Zeer zwaar vliegtuig 12u40 ma 27.4.09: dit zijn
ongezonde vluchten, ze mogen NIET boven dichtbevolkt gebied vliegen
25/04/2009 : Denuths daveren boven dichtbevolkt Strombeek terwijl de Kanaal/Osseghemroute
ook gebruikt kan worden
22/04/2009 : Vijf keer wakker op een nacht waarvan vier tijdens de
officiële nacht, is moordend. Schaf de ongelijke windnormen af en voer het
omkeringsprincipe weer in
20/04/2009 : Waarom was nacht van ma 20-di 21 weer de zoveelste
concentratienacht?
20/04/2009 : Zwaar vliegtuig vlak voor middernacht, bij Noordenwind.
Een vliegtuig dat onvoldoende 'lift' heeft valt uit de lucht!
16/04/2009 : Etienne Schouppe via Blackberry in dialoog met boze
inwoner van Wemmel. Staatssecretaris denkt dat hier met N en O wind niet
gevlogen wordt! Weet hij wel dat er discriminerende windnormen zijn voor de
25R?
16/04/2009 : Mevrouw Becq, uw stilte wijst op politieke zwakte ivm
woordbreuk van uw partij
15/04/2009 : Zes toestellen op amper 20 minuten 's morgens vroeg, dat
is vroeg opstaan van te moeten.
15/04/2009 : Klopt het dat de vliegtuigen bij mooi weer lager
vliegen?
15/04/2009 :
Zeer zwaar, zeer laag en de wind was niet optimaal voor de 25R
13/04/2009 : Drie weekendnachten voor de Noordrand tot oktober 2009
met vrijdag gegarandeerd allen.
13/04/2009 : 15 april vliegtuigvrije vrijdagnacht van 5 u voor
Noordrand was sprookje. Ze wordt "geleidelijk" ingevoerd tot oktober 2009.
Zet u maar schrap of vlucht als u kan: er komen nog tientallen vrijdagse
concentratienachten: de weekendnacht dat 't meest gevlogen wordt!
11/04/2009 : Waarom wordt het nog nacht als er toch niet geslapen mag
worden
10/04/2009 : Zo laag boven Strombeek dat ik de blauwe staart kon zien
09/04/2009 : Huis
waarboven 747 vloog ligt vlak bij meetpunt 21; bewoners konden raampjes
zien! Het vloog veel en veel te laag dus de track liegt!
09/04/2009 : Hoe komt het
dat er zowel Denuths vliegen via het Osseghempark en dat er ook pal hierover
vliegen? Van een normale route-afwijking kan geen sprake zijn.
06/04/2009 : Denuthprotest nummer zoveel, die 747'ens vliegen hier op
meer dan 8 km van de luchthaven nog maar op paar honderd voet!
05/04/2009 : Een zeer zwaar vliegtuig vrijdag om 22u40 en de concentratienacht moet nog
beginnen
01/05/2009 : Weer een
woensdagnacht = concentratienacht met eerste ontwaken om 00u13
Maart
2009
31/03/2009 : Wat is er
veranderd dat het een uur geleden nog 07R was voor vertrekken en nu ineens
25R? En van een helikopter word je ook wakker! Deviatie-info op http://www.windfinder.com/forecast/brussels
31/03/2009 : Protest tegen de valse mantra: " l'utilisation abusive de
la très courte, très dangereuse piste 02.... Of liever, Niets Bij Ons Boven de Oostrand want wij zijn IMPORTANT
31/03/2009 : Tijdens DAG van
27.3: van 342 vertrekken 56 CIV's die boven Brussel thuishoren en 183
Oostrandroutes die hier NIETS te zien hebben. 239 van de 342 vertrekken
HOREN HIER NIET THUIS!
31/03/2009 : 07R voor vertrekken maar Strombeek blijft overvlogen
door militaire toestellen.
30/03/2009 : Op zaterdagen
en zondagen wordt regelmatig UITSLUITEND van de 25R vertrokken!
30/03/2009 :
Graag
gevraagde informatie over beperking gegevens boordtabellen. Waarom
vertrokken nacht do-vr 26-27.3 alle toestellen van baan 25R?
29/03/2009 : Waar kwam eenzaam zwaar toestel vandaag om 23u7 in nacht
29-30.3.09? Baan 02 was in gebruik voor vertrekken.
29/03/2009 : Opnieuw abnormaal veel gemeten dagvertrekken boven
Noordrand vrijdag 27 maart (137). Hoe komt dit? Er is hinder vanaf 55 dB
Lden en hoe hoger de frequentie, hoe lager de hinderdrempel!
28/03/2009 : Ombudsman geeft
informatie over nieuwe periodes zonder opstijgingen vanaf half april,
systeem geluidsquota's, beperking aantal nachtvluchten en baangebruik
waaronder: Preferentieel
Baangebruik overdag (06.00 tot 22.59 uur) en preferentieel Baangebruik 'snachts
(23.00 tot 05.59 uur)
27/03/2009 : Vrijdag, met
veel over Vilvoorde
27/03/2009 : Ja hoor, daar is de eerste wat zeker weer een
concentratienacht zal zijn
25/03/2009 : Zeer zwaar vliegtuig dat volle minuut nadaverde boven
dichtbevolkt Strombeek
24/03/2009 : Ook een QC van 2,1 veroorzaakt acute gezondheidsschade als het toestel pal
overvliegt. Het vloog volgens klager overigens lager dan de track aangeeft,
anders had het nooit zo zwaar gehinderd.
22/03/2009 :
Mail aan Sonja Becq
22/03/2009 : Kabinetten Leterme en Schouppe zijn geïnformeerd, ze kunnen niet meer zeggen
dat ze het niet geweten hebben
22/03/2009 :
Bij
Oostenwind vrijdag 20 maart nog altijd 68 van de gebruikelijke weekdag-100
vliegtuigen boven Vilvoorde.
19/03/2009 : Weer spookvliegtuigen op SID Helen tussen 3 en 4 u via
25R tijdens nacht 19-20.3, allemaal met flinke rugwind. Waarom is het deel
"baangebruik" van boordtabellen niet meer beschikbaar?
19/03/2009 :
Zeker zes keer ontwaakt tijdens rampnacht do 19-vr 20.3.09: m'n lichaam
krimpt al in elkaar als het een vliegtuig nog maar hoort aankomen
18/03/2009 : En dan, om half vier, opeens toch een vliegtuig over de Noordrand
14/03/2009 : De nacht van vr-za 13-14.3.09 was de nacht voor ik naar
het buitenland vertrok voor een paar dagen.
Vanaf half april zou de
Noordrand vrijdagnacht als enig moment in de week vijf uur stilte moeten
hebben
13/03/2009
: Werken met zolderraam open is zelfs met radio Klara vanwege hoge
frequentie niet vol te houden
12/03/2009 : Do op vrijdag: concentratienacht, vrijdag op zaterdag:
concentratienacht. De gezondheidsprijs is zeer zeer hoog.(vervolg)
11/03/2009 : Ik ben volstrekt verzuurd geraakt dank zij aanhoudende
vliegtuigmarathon: 24/24; 7/7
09/03/2009 : Vliegtuig met luid zuigend geluid maandagmorgen om 6u10
heel laag: militair of burgervliegtuig
09/03/2009 : Zesmotorig legervliegtuig landt ONDER hoger vliegende
opstijgende vliegtuigen boven Strombeek. Is het dan nooit genoeg?
06/03/2009 : Protest tegen zoveelste concentratie-rampnacht boven
Noordrand
04/03/2009 : De 747'ens hier pal over terwijl er alternatief tracé
bestaat, het wordt eentonig en het went nooit: het wordt alleen maar erger
04/03/2009 : De ene 747 op zaterdag na de andere: nooit meer rust
03/03/2009 :
Hoeveel 747'ens vloegen hier op deze mooie morgen over binnen reeds zware
ochtendspits?
03/03/2009 : Welk zwaar vliegtuig haalde me gisterenavond uit eerste
slaap?
03/03/2009 : Vrijdag nog meer dan een maand concentratienacht. In
?nacht van vrij op za stijgen alle vliegtuigen van baan 25. Nog tot midden
april gedurende ganse nacht (23-6 u), pas dan enkel tussen 23 en 1 u
03/03/2009 : Week en weekend zonder een stiltemoment is zeer zwaar en
belastend voor mentale en lichamelijke gezondheid
03/03/2009 : Tot april zal elke vrijdagnacht een concentratienacht zijn!
03/03/2009 : Ombudsman dd 3
maart: "Vliegtuigen met QC hoger dan 48 ) zullen vanaf IATA zomerseizoen
2009 (midden april 2009), op alle routes
niet meer opstijgen van Brussel-Nationaal".
Ze
stijgen nog altijd op! Zie hoe ze moeizaam omhoog ploegen, , ongetwijfeld
veel te zwaar geladen.
01/03/2009 : Een van 59 of meer 'militaire' vluchten bovenop 'gewone'
concentratie boven Noordrand?
Februari
2009
28/02/2009 :
Waarom vliegt de ene 747-Denuth hier pal boven en de andere een stuk
zuidelijker?
De vierde 747, op een
zaterdag, er vliegt bijna niks anders.
Weer een 747 op deze mooie
zaterdag
27/02/2009 :
Welk eenzaam vliegtuig haalt
me de ene na de andere nacht rond 1 u uit m'n eerste slaap?
26/02/2009 : Horizontale
track komt niet overeen met waarneming. Ombudsman Torck voert onderzoek uit
bj DGLV
24/02/2009 : Ik voel mij met al die alweer opgestapelde en
niet-beantwoorde klachten, en het door wie dan ook bij u beslissen om ons
niet goed en tijdig te informeren meer dan minachtend en zelfs niet met een
minimum aan respect behandeld .
22/02/2009 : 4-motorig toestel za 21.02 laag boven Strombeek
20/02/2009 : Weet u wel wat er hier in onze mooie eigen Noordrand gebeurt? Er zou rek
zitten op windnormen. Zit er soms meer rek op de gezondheid van de een van van
de ander?
18/02/2009 :
Noordrand wil dezelfde voorkeursbehandeling (voor echte klachten) als
Wake-Up krijgt voor klachten via geluidsmeter
17/02/2009 : Waarom wordt dichtbevolkte woonkern overvlogen terwijl
kilometers lager kilometers onbewoond park liggen te wachten en zware
jongens veel sneller rechtdoor hoogte kunnen winnen?
16/02/2009
: SOPOK-Airbus (vliegt rond Brussel) houdt Noordrand wakker vrijdagnacht om
1h01! Track klopt niet met waargenomen werkelijkheid!!!!! Vlucht kan perfect
via kanaalroute- Osseghempark en zit dan 4 km vroeger boven 5.000 m.
16/02/2009 :
CD&V
maakt zich volstrekt ongeloofwaardig en dus belachelijk met zijn claim Wij
gaan voor W onen ,
W erken ,W elzijn en
V laams K arakter
als men naar het vliegtuigdossier kijkt.
15/02/2009 : 747'ens boven Strombeek is puur pesten, net als het niet
doorsturen van H en V tracks.
15/02/2009 :
Iedereen, iedereen?? heeft dit windschema ooit moeten leren voor het vak
aardrijkskunde. Baan 20/02 is het beste gericht naar de overheersende wind.
13/02/2009 : Preferentieel
baangebruik geeft 25R al sinds eind januari wekelijks gegarandeerd en
officiëel minstens een concentratienacht, vrijdag, met misschien
verlichting medio april. Steeg dit toestel rechtdoor op dan zat het al op 4à
5 km vanaf einde startbaan boven officiële 5.000 m hindergrens
08/02/2009 :
Donderdag nacht alles vertrokken van 25R
ondanks zuidenwind.
Is dit het eerste bewijs dat "Vliegen
volgens de wind" zoals
in de nota staat een ijdel woord is?
05/02/2009 : Een eenzaam nachtelijk vliegtuig haalt me uit m'n eerste
slaap maar wat wilt u: in veel ogen zijn wij onbelangrijke mensen
04/02/2009 :
Deze 747'ens vliegen stukken lager dan andere vliegtuigen,
het is hier dichtbevolkt, het zijn er meer dan vroeger en ze kunnen prima
via de kanaalroute en het park van Laken vliegen: daar woont bijna niemand
(vervolg)
04/02/2009 : Schouppe mag op RING-TV zijn eigen persberichten tegenspreken en schaamteloos
beweren dat er geen preferentieel baangebruik meer is!
02/02/2009 : Reactie Hart Voor Huldenberg : Hart voor Huldenberg is niet tevreden zoals gemeld in de pers en klaagt
Luchthavenakkoord aan zonder er iets anders voor in de plaats te stellen.
Indirect wordt aangegeven dat er ook andere routes moeten komen "Zolang
er geen routes zijn die zorgen voor een evenwichtige verdeling van de opstijgers
.........."
01/02/2009 :
Het vliegplan Schouppe: de vlag dekt de lading niet. De gevolgen voor
veiligheid en volksgezondheid zijn ernstig .
Steeds dezelfde mensen in Vlaanderen krijgen loodhoudend Ultrafijn Stof
verneveld boven hun hoofden omdat Brussel zijn bewoners beter beschermt
Januari
2009
26/01/2009 : Hoe vaak
hebben inwoners Noordrand nog stilte? En hoe vaak omwonenden 20?
26/01/2009 : Het
opheffen van het spreidingsplan werd losgekoppeld van de3 kernprincipes
van vliegen volgens de wind
26/01/2009 : Deze 747'ens vliegen stukken lager dan andere vliegtuigen,
het is hier dichtbevolkt, het zijn er meer dan vroeger en ze kunnen prima
via de kanaalroute en het park van Laken vliegen: daar woont bijna niemand
26/01/2009 : Nooit meer rust overdag! En 's nachts alleen vrijdag van 1-6 : Vijf
vliegvrije, stille uren op de ganse week: als de piloten niet ander beslissen
(en reken maar dat ze dat zullen doen). Krimineel.
25/01/2009 : Van de 17 vertrekken hadden er 10 de nacht van 21 op 22.1 NIETS boven de
Noordrand te maken (LNO, PITES, SOPOK). De wind was bijna 4 Beaufort zuid, dat
is 25 km/u zijwind op de 25R. Hoe kan Schouppe nog twijfelen dat dit onveilig is
en dat puur politieke windnormen Niet kunnen in een democratie.
22/01/2009 : De omleidingsroutes tijdens een concentratienacht in VOLLE GLORIE
19/01/2009 : Ombudsman Juan Torck wordt n.a.v. klacht van 15.1 gebruikt
door regering om de Noordrand mee te delen dat het spreidingsplan niet dit
voorjaar maar op 17 januari (dus afgelopen zaterdag) werd opgeheven:
" Het
Spreidingplan dat sinds maart 2004 van toepassing is zal worden opgeheven
vanaf zaterdag 17 januari 2009." Hoe lang blijft de Noordrand dit nog pikken?
19/01/2009 : Ik zit nog na te daveren van 747 die her net overvloog.
Ik protesteer hier met KRACHT tegen en vraag doorsturen alle achterstallige
H en V tracks
18/01/2009 : En toen kreeg
de 25R maar 5 uur stilte per week en de 25L en de 20 zes nachturen. En dit
is geen discriminatie?
17/01/2009 : 230° en 14 knopen en toch davert hier een 747 veel te
laag en donderend en grommend over, minutenlang
16/01/2009 : B 747'ens horen niet zo laag boven een dichtbevolkt
Strombeek te vliegen, ik protesteer hiertegen met kracht
11/01/2009 : Tijdens
concentratienacht van 7-8/1/2009 vertrokken alle vluchten van 25R MET
RUGWIND. Waar kwamen vier toestellen hier boven Wolvertem vandaan terwijl er
geen sid HELEN vertrok? 7 van de 11 toestellen waaronder 3 A300's maakten
eerst via noordrand ronde van Brussel voor oostelijke bestemmingen
05/06/2008 : Lakense "dagvluchten"
08/01/2009
: Van mij mag er een vliegtuig zacht maar zeker van de 25R
glijden en de boel blokkeren: ZZO wind en men gebruikt de 25R!
02/01/2009 : Waar kwamen al die vliegtuigen tussen 6 en half acht
ineens vandaan?
02/01/2009 : Welke toestellen vlogen nacht di 29-wo 30 terwijl er
volgens het voorziene preferentieel baangebruik er geen nachtvertrekken van
de 25R mochten zijn en waarom werd er vanaf 25R op oostelijke bestemmingen
gevlogen terwijl baan 20 in gebruik was
Uw Reacties tot
31/12/2008