Welke toestellen vlogen nacht di 29-wo 30 terwijl er volgens het voorziene preferentieel baangebruik er geen nachtvertrekken van de 25R mochten zijn en waarom werd er vanaf 25R op oostelijke bestemmingen gevlogen terwijl baan 20 in gebruik was?

 

Klacht: 2 januari 2009 17:33:31 GMT+01:00

Aan: <airportmediation@mobilit.fgov.be>

Onderwerp: Klachten nachtvluchten maandag 29 en dinsdag 30/12

T.a.v  de ombudsdienst
 
Mevrouw, Mijnheer,
 
Nachtvluchten:
In de nacht van dinsdag 29 op woensdag 30/12 wakker gehouden 23.15 door een luidruchtig overvliegend toestel en nogmaals gewekt om 2.35 uur.
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer ik dat er tussen 2.00 en 3.00 uur geen vertrekken van baan 25R plaatsgevonden hebben.
Welk toestel is hier dan overgevlogen?
Bij het verder bekijken van de boordtabellen constateer ik dat voor de nachtvluchten van maandag 29/12 het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Normaal had baan 20 in dienst moeten zijn van 23.00 tot 3.00 uur en tussen 3.00 uur en 5.59 uur de banen 07.
Nochthans werd baan 25 R gedurende gans de nacht ingezet ondanks een wind uit zuidoost tot zuidzuid oost.
De 7 toestellen op baan 25 R zijn vertrokken met rugwind.
Ik constateer ook dat er zelfs 5 toestellen van baan 25R vertrokken zijn met oostelijke bestemmingen.
Waarom werd van het preferentieel baangebruik afgeweken?
Waarom zijn er op baan 25R 5 toestellen vertrokken met oostelijke bestemmingen terwijl baan 20 ook in gebruik was?
In de ochtend van vrijdag 02/01/09 gewekt om 6.25 uur door zeer luidruchtig overvliegend toestel.
In een tijdspanne van 45 minuten overvlogen door meer dan 10 zeer luidruchtige toestellen.
 
Luidruchtige toestellen:
Op woensdag 31/12 om 22.30 uur overvlogen door een zeer luidruchtig toestel.
Idem op vrijdag 02/01/09.
 
Hoge frekwentie van overvliegen.
Op vrijdag 02/01 tussen 6.25 uur en 7.15 uur overvlogen door meer dan 10 zeer luidruchtige toestellen.
Dit scenario voltrok zich meerdere malen gedurende de dag.
 
E. V.
1861 Wolvertem