Mevrouw, Mijnheer,
Nachtvluchten:
In de nacht van dinsdag 29 op woensdag 30/12
wakker gehouden 23.15 door een luidruchtig overvliegend toestel en nogmaals
gewekt om 2.35 uur.
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer
ik dat er tussen 2.00 en 3.00 uur geen vertrekken van baan 25R plaatsgevonden
hebben.
Welk toestel is hier dan overgevlogen?
Bij het verder bekijken van de boordtabellen
constateer ik dat voor de nachtvluchten van maandag 29/12 het voorziene
preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Normaal had baan 20 in dienst moeten zijn van
23.00 tot 3.00 uur en tussen 3.00 uur en 5.59 uur de banen 07.
Nochthans werd baan 25 R gedurende gans de nacht
ingezet ondanks een wind uit zuidoost tot zuidzuid oost.
De 7 toestellen op baan 25 R zijn vertrokken met
rugwind.
Ik constateer ook dat er zelfs 5 toestellen van
baan 25R vertrokken zijn met oostelijke bestemmingen.
Waarom werd van het preferentieel
baangebruik afgeweken?
Waarom zijn er op baan 25R 5 toestellen
vertrokken met oostelijke bestemmingen terwijl baan 20 ook in gebruik was?
In de ochtend van vrijdag 02/01/09 gewekt om 6.25
uur door zeer luidruchtig overvliegend toestel.
In een tijdspanne van 45 minuten overvlogen
door meer dan 10 zeer luidruchtige toestellen.
Luidruchtige toestellen:
Op woensdag 31/12 om 22.30 uur overvlogen door
een zeer luidruchtig toestel.
Idem op vrijdag 02/01/09.
Hoge frekwentie van overvliegen.
Op vrijdag 02/01 tussen 6.25 uur en 7.15 uur
overvlogen door meer dan 10 zeer luidruchtige toestellen.
Dit scenario voltrok zich meerdere malen
gedurende de dag.
E. V.
1861 Wolvertem