Weer spookvliegtuigen op SID Helen
tussen 3 en 4 u via 25R tijdens nacht 19-20.3, allemaal met flinke rugwind.
Waarom is het deel "baangebruik" van boordtabellen niet meer beschikbaar?
Datum:
22 maart 2009 15:04:02 GMT+01:00
Aan:
<airportmediation@mobilit.fgov.be>
Kopie:
"Etienne Schoupe" <etienne.schouppe@skynet.be>,
"ACTIE_NOORDRAND"
Onderwerp:
Klachten nachtvluchten donderdag 19/03
T.a.v de ombudsdienst
Mevrouw, Mijnheer,
Nachtvluchten:
In de nacht van donderdag gewekt om 3.10 uur door
een luidruchtig overvliegend toestel.
Dit toestel werd enkele minuten later gevolgd
door een tweede toestel.
Nogmaals gewekt om 3.45 uur.
Bij het bekijken van de boordtabellen of hetgeen
men er nog van kan consulteren constateer ik dat alle vluchten vertrokken zijn
van baan 25R en dat heb ik goed ondervonden tussen 3 en 4 uur.
Normaal vertrekt er maar 1 toestel voor de sid
HELEN, doch heb ik er 3 waargenomen van de 5 die tussen 3 en 4 uur vertrokken
zijn.
Bij het bekijken van de windtabellen constateer
ik dat er gans de nacht een wind uit het noordoosten tot oostnoordoost gewaaid
heeft.
Dus zijn, die nacht, alle toestellen vertrokken
en geland met rugwind.
Rekening houdende met de windrichting diende,
voor de veiligheid, baan 02 gebruikt te worden, of blijft het
principe "Opstijgen en landen volgens de windrichting" een
ijdel woord?
Wat de boordtabellen betreft.
Bijna een week is het praktisch onmogelijk het
deel "baangebruik" van de boordtabellen op te vragen.
Na lang wachten krijgt men de melding dat "Geen
gegevens beschikbaar"
E. V
1861 Wolvertem