Van: H.W.
Datum: 17 augustus 2009 09:14:27 GMT+02:00
Aan: airportmediation@mobilit.fgov.be, Eddy.Willems@grimbergen.vera.be, info@premier.fed.be, kabinet.crevits@vlaanderen.be, info@schouppe.fed.be
Onderwerp: Klacht! Grimbergen geen nachtvluchten in aug 09?
Beste,
Gimbergen
Brussel, dinsdag 18 augustus 2009
Mijnheer,
Ik neem kennis van uw klacht, waarvoor dank.
Gelieve hieronder een overzicht te vinden van de onderhoudswerken die in deze augustusmaand 2009 voorzien zijn aan de start- en landingsbanen van de luchthaven van Brussel-Nationaal, onderhoudswerken die ‘snachts een intensiever gebruik van baan 25R met zich meebrengen
Werken augustus 2009
Tussen maandag 03 augustus en vrijdag 28 augustus zijn onderhoudswerken voorzien
aan de start- en landingsbanen van de luchthaven van Brussel-Nationaal.
Fase 2: Van 03/08/2009 tot en met 10/08/2009:
Banen 07R/25L en 02/20 zullen slechts verkort bruikbaar zijn, en zonder gebruik
van ILS.
Dit betekent dat bepaalde vliegtuigen tijdens die periode enkel gebruik zullen
kunnen maken van baan 07L/25R.
Er zal gewerkt worden aan de zogenaamde ‘Touch Down’ zone van baan 02/20 ter
hoogte van de kruising met baan 07R/25L.
07R gesloten voor landingen, beperkte baanlengte voor opstijgingen.
02 gesloten voor landingen, beperkte baanlengte voor opstijgingen.
25L gesloten voor opstijgingen, beperkte baanlengte voor landingen.
20 gesloten voor opstijgingen, beperkte baanlengte voor landingen.
Fase 3: Van 10/08/2009 tot en met 18/08/2009
Baan 02/20 volledig gesloten voor opstijgingen en landingen.
De banen 07L/25R en 07R/25L blijven tijdens deze periode volledig bruikbaar.
De werken bestaan uit het vervangen van de antisliplaag en de slijtlaag van de
startbaan, alsook het vernieuwen van de aslijnbebakening
Fase 4: Van 19/08/2009 tot en met 28/08/2009
Baan 07R/25L volledig gesloten voor opstijgingen en landingen.
De banen 07L/25R en 02/20 zijn dan volledig beschikbaar.
Er wordt gewerkt aan het vernieuwen van de slijtlaag en waar nodig aan de eerste
onderlaag van de vliegveldverharding van de exit C2, alsook aan het vernieuwen
van de nachtbebakening.
Opmerking:
De vooropgestelde data zijn betrouwbaar, maar als uitzonderlijke
weersomstandigheden een impact hebben op de werken is het mogelijk dat deze
verschoven worden.
De evolutie van de werken kunnen gevolgd worden op de site van Brussels Airport.
(www.brusselsairport.be)
Ik blijf ter uwe beschikking voor eventuele bijkomende informatie.
Hoogachtend,
Juan TORCK
Voor de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal
Beste,
Grimbergen