SOPOK-Airbus (vliegt rond Brussel) houdt Noordrand wakker vrijdagnacht om 1h01! Track klopt niet met waargenomen werkelijkheid!!!!! Vlucht kan perfect via kanaalroute- Osseghempark en zit dan 4 km vroeger boven 5.000 m.
- - - - - - - - - Original Message - - - - - - - - -
Geachte,
welk was het vliegtuig dat hier om 1h01 vannacht overvloog?
Graag de H en de V track
Hoogachtend
J. Overeem
Actie Strombeek
Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Datum: 16 februari 2009 14:54:31 GMT+01:00
Antwoord aan: airportmediation@mobilit.fgov.be
Brussel, maandag 16 februari 2009
Mevrouw,
Het vliegtuig waar U in uw klacht naar verwijst betrof een Airbus A300B die in de nacht van vrijdag 13/02 op zaterdag 14/02/2009 om 00.49 opsteeg van baan 25R met bestemming Duitsland op de SOPOK4Z-route.
De tonnenmaat van het vliegtuig bedroeg 165 ton, de QC bij het opstijgen
10,1.
Ik stuur U hieronder onder schemavorm het nieuw Preferentieel baangebruik.
Zoals? U? ondertussen? wel? weet? voorziet? dit baangebruik in de nacht van vrijdag? op? zaterdag? het? gebruik? van? het? schema? 25R/25R,? waarbij de vliegtuigen opstijgen van baan 25R.
De? vliegtuigen met bestemming oosten gebruiken dan de ZOULOU-routes, zoals het vliegtuig waar U naar verwijst in uw klacht (SOPOK4Z-route).
Ik stuur U in bijlage de horizontale en verticale track van deze vlucht.
Op de track blijkt dat het vliegtuig nogal ten zuiden van Ring evolueert.
Ik? laat? de? track onderzoeken door het DGLV op een eventuele Routefout en hou U op de hoogte.
Hoogachtend,
Juan Torck
Voor de Ombudsdienst
(Embedded image moved to file: pic19169.jpg) (hieronder)
Preferentiële startbaan |
|||||||
Periode |
MA-DI |
DI-WO |
WO-DO |
DO-VR |
VR-ZA |
ZA-ZO |
ZO-MA |
23 u.-0 u. |
25R/20 |
25R/20 |
25R/20 |
25R/20 |
25R |
25L |
20 |
0 u.-1 u. |
|
|
|||||
1 u.-2 u. |
|
||||||
2 u.-3 u. |
|||||||
3 u.-4 u. |
|||||||
4 u.–5 u. |
|||||||
5 u.-6 u. |
|||||||
Preferentiële landingsbaan |
|||||||
23u.-6 u. |
25R/L |
25R/L |
25R/L |
25R/L |
25R |
25L |
20 |
(See attached file: 14 02 2009 00h49 hz.pdf)
(See attached file: 14 02 2009 00h49 vt.pdf)