In nacht 9-10 februari werd er met ONVEILIGE RUGWIND, sneeuw en mist opgestegen vanaf 25R. Het is niet omdat er nog geen ONGEVAL gebeuren dat het verleggen van de veiligheidsnormen VEILIG is. Wee degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn als er wel passagiers, piloten en omwonenden omkomen na een ongeval tijdens het opstijgen bij onveilige condities.

Datum: 15 februari 2010 10:09:23 GMT+01:00

Aan: ombudsman <airportmediation@mobilit.fgov.be>

Onderwerp: DRINGEND 9 en 10 februari 2010

Geachte,

Volgens onze waarnemingen werd in de nacht  van 9-10.2.2010 met 8 knopen rugwind en sneeuw en mist opgestegen vanaf de 25R, klopt dat? (Zie onder)

In dat geval willen wij zeer zwaar protesteren. Het is niet omdat er nog geen ongeval gebeurde dat dit veilig was! Als de federale regering en BAC bezig zijn te testen wat er mogelijk is en als het feit dat er nog GEEN ONGEVAL gebeurde het bewijs uit het ongerijmde moet zijn dat het DUS veilig is, dan klagen wij hierbij AL DEGENEN AAN die als er WEL EEN ONGEVAL gebeurt hebben toegelaten dat er onveilig gevlogen werd.
 
Als en op de 20 en op de 25R de veiligheidsnorm overschreden wordt, dan wordt er NIET gevlogen, PUNT UIT. Of moet de economie ten koste van alles gaan? Moeten de levens van passagiers, piloten en omwonenden in gevaar gebracht worden omdat er koste wat kost gevlogen moet worden? Wat brengen de luchthaven en mobiliteit in het algemeen reëel aan aan de economie? Met elke chartervlucht vliegt er vakantiegeld het land UIT en dat is veel meer dan er door Atomium- en Bruggetoeristen INGEVLOGEN wordt.
 
Graag DRINGEND de tracks en volledige vluchtlijst van die nacht.

hoogachtend
 
J.O.
Actie Strombeek

Bekijk de windtabellen