Waarom wordt er
's nachts met grote omtoer rond brussel vertrokken van de 25R terwijl 20 en 25R
zelfde kop- en zijwind hebben.
T.a.v de ombudsdienst,
Mevrouw, Mijnheer,
In de nacht van donderdag 03 op vrijdag 04/09
gewekt om 3.10 uur door een luidruchtig overvliegend toestel.
Nogmaals gewekt om 6.05 uur door 3 kort na elkaar
overvliegende toestellen
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer
ik weer eens dat alle toestellen vertrokken zijn van baan 25R waarvan 6
toestellen meet oostelijke bestemmingen via de noordrand de ronde van Brussel
gemaakt hebben.
Bij het consulteren van de windtabellen
constateer ik dat de wind die nacht uit zuidwestelijke richting blaasde
waardoor zowel baan 25R als 20 geconfronteerd werden met een min of meer
dezelfde kopwind en zijwind.
Waarom werd weer eens afgeweken van het voorziene
preferentieel baangebruik?
In de nacht van vrijdag 04 op zaterdag 05/09
gewekt om 5.17 uur door een luidruchtig overvliegend toestel.
Bij het consulteren van de boordtabellen
constateer ik dat er tussen 5.00 en 6.00 uur geen vertrekken hebben
plaatsgehad, maar wel landingen.
Is dit weer een toestel die op lage hoogte de
ronde van Brussel maakt om via de noordrand de landingsbanen te vervoegen?
Ongewone richting
Vrijdag 04/09 om 13.37 uur draaide hier een 2
motorig toestel in noodnoordwestelijk richting (waarschijnlijk een Nicky)
Wat kwam dit toestel hier doen?
Laagvliegers
Zaterdag 05/09 om 18.20 uur een 4 motorig toestel
in noordwestelijke richting vloog hier over op vrij lage hoogte met het
daaraan gekoppelde oorverdovend lawaai.
E. V
1861 Wolvertem