Datum |
Overzicht |
13/06/2007 |
Groen moest
wachten tot 3 uur 's nachts? Goh, voor ons is het tegenwoordig iedere nacht
'wachten' tot 3 uur. En dan begint het pas echt! De één na de andere en
recht over. Zo gaat het niet meer. |
31/10/2006 |
Frequentie
boven Diegem was tussen 3 en 5 uur gewoon onmenselijk |
29/10/2006 |
Vreselijke
frequentie boven Diegem zaterdag |
29/09/2006 |
De frequentie
waarmee Diegem overvlogen wordt is onvoorstelbaar: het is doodgewoon
FOLTERING.
|
25/09/2006 |
Wat was dit zeer zwaar toestel dat 25.9 rond 8.22 hier
boven Diegem opsteeg? Het kwam nauwelijks boven de daken uit.
|
22/09/2006 |
Diegem meer dan ooit totaal geconcentreerd overvlogen
via 25R, nu denkt men in Evere en Schaarbeek ook al dat zij overvlogen
worden door spreidingsplan terwijl het door concentratie komt. In augustus
kon toch ook gedeeltelijk gespreid?
|
17/09/2006 |
Zondag 17 september werd baan 25R vanaf 11 uur
regelmatig gebruikt zonder dat er speciale weersomstandigheden waren. Hoe
kan dit?
|
01/09/2006 |
Zelfs met slecht weer kon alles wat VROEGER niet kon, nu
ineens wel, zoals tegelijkertijd opstijgen van 25R en 20
Werken op de 25 L - augustus 2006 |
18/08/2006 |
Landingen 'hinderen' Haren en Diegem. Wat lief van de
ombudsman dat hij zich hierom bekommert. Wanneer schrijft hij eens over
ernstige hinder door zwaar geconcentreerde vertrekken over Haren en Diegem
via de 25R, de baan die bijna altijd gebrukt wordt; |
17/08/2006 |
Landingen over
Diegem woe tussen 18 en 21 u waren absoluut niet belastend, maar vandaag
worden we verschrikkelijk overvlogen met zeer zware vertrekkende vliegtuigen |
12/08/2006 |
Baan 25R werd
voor de zoveelste keer op een zaterdag na 15 u gebruikt: omdat 25L op
zaterdag nooit gebruikt wordt kunnen de werken dus geen invloed hebben op de
luchtverkeersregeling. |
02/03/2006 |
In nacht 1-2
maart hebben talrijke zeer luidruchtige vliegtuigen mij groot deel van de
nacht wakker gehouden. |
19/02/2006 |
Wat heeft de
Staat in de Staat weer gevonden om Diegem verder uit te roeien en
leegkomende gronden in te palmen?
|
12/02/2006 |
Elke
50seconden een vliegtuig, de ganse week, dag en nacht, zaterdag inbegrepen
en zo vanaf 15 u de 25R, al even ononderbroken. DIT IS ONAANVAARDBAAR. Dit
orchestreert dood onze gemeente
|
08/12/2005 |
91,2 DB om 3,38
u 's nachts! BIAC is volslagen gek geworden! De Staat in de
Staat stelt zich nu openlijk boven elke wet. |
12/11/2005 |
Voor de
zoveelste keer wordt het spreidingsplan dat volgens Landuyt nog altijd in
voege is, vanaf 4uur deze zaterdagmorgen NIET toegepast |
19/10/2005 |
Die vreselijke F16 vliegt ook boven Diegem zoals
trouwens elke dag wat meer legertoestellen, soms even regelmatig als
lijntoestellen. Zeker elke ochtend rond 8u10
|
16/10/2005 |
Vanaf 4.10 u zaterdagmorgen stegen blijkbaar alle
vliegtuigen op vanaf 25R, net na afronden onderhandelingen; u provoceert
mensen die reeds zwaarst getroffen zijn
|
09/10/2005 |
Ik ben vannacht - zaterdagnacht, de nacht van 8 op 9
oktober - wakker geworden om 23.54 u terwijl normaal de 25R de zaterdagnacht
niet gebruikt wordt.
|
17-23/08/2005 |
Vandaag 17.8 landden er vliegtuigen over meest getroffen
zone 1:Diegem/Haren, terwijl er altijd beweerd werd dat dit niet kon omdat
er over Brussel gevlogen moest worden! Tarare, leugens!
Ombudsman Touwaide denkt dat hij geviseerd wordt als men
de windnormen crimineel noemt.
Gelooft ombudsman Touwaide nu werkelijk wat hij zelf
beweert?
Landen op
7L was vroeger gebruikelijk boven Diegem (en Brussel), we willen graag
landingen ruilen met vertekken. |
21/08/2005 |
Opnieuw
vertrekt zoals ganse week ook dit weekend alles hier boven ons en werd baan
25L opnieuw niet - zoals nochtans voorzien - ingeschakeld tijdens nacht
en/of dagvertrekken. |
21/08/2005 |
Min. Peeters:
BIMmetingen pas vanaf 65dB, lawaai boven Diegem hoger want vlak bij
luchthaven en door bochtenwerk boven Diegem worden aantal vluchten niet
gemeten |
16/08/2005 |
De
geluidsmeters in de Noordrand staan roodgloeiend. 25 vluchten tussen half
vier en zes uur, soms om de twee minuten!! Minister Landuyt deed niets om
dat te voorkomen. Integendeel. |
13/08/2005 |
Vanmorgen
zag ik twee vliegtuigen BIJNA botsen boven Diegem, alleen maar om
NIMBY-gebied te vermijden; wat als er vandaag of morgen een boven Diegem uit
de lucht valt? |
11/08/2005 |
Vliegtuig dat
hier vandaag rond 15 u overkwam en gisteren rond 14.45 zou niet mogen worden
toegelaten in zo'n dichtbevolkt gebied, het is of te zwaar geladen of kan
geen hoogte nemen. |
09/08/2005 |
Nacht
maandag-dinsdag 8-9.8 was zelfs voor doorgewinterde Diegemse teveel van het
goede. Behandelt u iedereen gelijk die op gelijke afstand woont en u lost
het probleem op. |
08/08/2005 |
Wat we sinds
vermoedelijk begin van werken aan baan 02/20 meemaken is niet.meer
menselijk: constant overvliegen, 24 u op 24 u, is TEVEEL. |
25/07/2005 |
Negeert
Landuyt juridische uitspraken als er geen boetes aan verbonden zijn?
Zaterdag 23 juli werd Diegem ganse dag overvlogen, te beginnen met 21 (SIC!)
vluchten tussen 6 en 7 uur. |
17/07/2005 |
Geen enkele
zondag rust in Diegem, spreidingsplan of geen spreidingsplan (natuurlijk is
er allang geen spreidingsplan meer, alleen noch uitzichtloze concentratie). |
13/07/2005 |
Nacht 12/13
juli was in vroege uren afschuwelijk: niet alleen lawaai maar ook hoge
frequentie daverende vliegtuigen bovenop grondlawaai door taxiën. |
13/07/2005 |
Voor
zoveelste maal werd spreidingsplan niet nageleefd zondag 10 juli tussen 7.59
u en 12.30 u.
|
03/07/2005 |
Ganse donderdag, vrijdag en zaterdag zijn
Diegem en Haren platgevlogen; deze situatie is ONLEEFBAAR. Brussel is niet
probleem. Leuven evenzeer. En premier en zijn kabinetschef voerden
concentratie in.
|
20/06/2005 |
De
uitroeïngsprocedure in Diegem (en dus ook Brussel 13) gaat maar door: er is
deze zondag CONSTANT, maar dan ook CONSTANT vliegtuiglawaai. Altijd over
dezelfde mensen! |
19/06/2005 |
Vannacht
18-19.6 werden wij ondanks spreidingsplan in Diegem vreselijk overvlogen
hoewel we aan grondlawaai hoorden dat er ook in andere richting vertrokken
werd, een schande!
|
18/06/2005 |
Meer dan 30
vluchten per uur boven Diegem tussen 20 en 21 uur als de kinderen moeten
slapen en wat met volgende maand met de charters erbij?
|
10/06/2005
|
Deze
vrijdag begon met 15 (!) vertrekken tussen 6 u en 6u30, plus uitzonderlijk
lawaaiering legertoestal om 16.15 u.
|
05/06/2005 |
KUL-studie
en resultaten hebben niets te maken met werkelijkheid op terrein, zeker niet
in zone 1. Studie opgesteld volgens theoretisch spreidingsplan waarvan
voornamelijk wordt afgeweken, nog los van uw 'aanpassingen' |
30/05/2005 |
Blijkbaar
zijn windnormen en veiligheid niet door normen en regels bepaald en voor
iedereen gelijk, net zo min als schone lucht en gemeten hinder, hier, onder
de politieke bocht naar rechts. |
29/05/2005 |
Spreidingsplan
weer niet gerespecteerd (21 vertrekken in 1 u tijd). Toch geen wind, geen
wolkje, maar zo'n frequentie kan men 's zondags toch niet aan chique wijken
opleggen, vooral als er zon is... |
21/05/2005
|
Nieuwe
wijziging spreidingsplan voor zaterdag? Mensenrechten zijn blijkbaar niet
gekend bij onze ministers als het niet om 'important' people gaat. |
16/05/2005 |
Er zijn nog
nooit zoveel militaire vertrekken en landingen op Zaventem geweest als de
laatste maanden. En hoe zit het met spreiding en het
proportionaliteitsbeginsel?
|
12/05/2005 |
Als Oostrand moet
rusten tijdens weekend, geef ons dan alle weekendvluchten en geef hen al
onze weekvluchten, misschien beseffen ze dan wat er hier vliegt.
|
08/05/2005 |
Donderdag 5
mei tussen 6 u en 6.30 u (nog altijd de nacht volgens Europa) 13 (!)
vliegtuigen boven ons hoofd. 13! En nog eens zeven tussen 6.30 en 7 u. |
08/05/2005 |
Zondag
Moederdag, het spreidingsplan werd zoals bijna iedere week niet nageleefd
boven onze patattengang in Diegem. |
07/05/2005 |
Welke
compensaties krijgt Diegem voor deze zaterdag 7 mei waarop we vanaf 15 u om
de twee minuten overvlogen werden? En voor donderdag 5 mei? Hemelvaartsdag? |
25/04/2005 |
Even
zaterdag: 155 opstijgingen tussen 6 u en 13 u en 108 tussen 14 u en 23 u,
geen wonder dat Noordrand zaterdagochtend krijgt! (Zie ook mail Oostrand
zelfde datum)
|
22/04/2005 |
Deze
vrijdag met Noordenwind wordt Noordrand nog vreselijker overvlogen dan
anders; wat is daarvoor de reden?
|
20/04/2005 |
Spreidinsplan
was voor zone 1 al dikke farce (wind, mist, konijnejacht, laattijdige
notams), waarom zou uw plan wel worden uitgevoerd.
|
17/04/2005 |
Is mist in
Diegem weer eens niet dezelfde als enkele kilometers verderop? Zijn er nu
ook al andere mistnormen voor 25R? Als u 'spreidt' op basis van
concentraties moet u compenseren. |
04/04/2005 |
De Oostrand
klaagt dat ze alle vrachtvluchten krijgt in een oneven weekend? Hoe kan het
dan dat wij zo. de vluchten hieronder hoorden, en vanaf 16.57 u alles, met
DHL op kop? |
29/03/2005 |
Boeing
747-400, op verzoek piloot veranderd van startbaan: van 25R, via NW-route
Nik1 naar Korea in Verre Oosten!!! Dat belooft voor Chinese
zwaargewichten...
|
19-21/03/2005 |
Zaterdag 19
maart was oneven week, desondanks werd er ganse dag vanop baan 25R
opgestegen.
Het zeer snelle
en zeer eigenaardige antwoord van de ombudsman, was dat vliegtuig boven
Kraainem weer een spookvliegtuig?
Is het niet
eigenaardig dat - als wind of iets anders niet tussenkomt - er telkens
werken worden uitgevoerd op DE zaterdag waarop zwaarst getroffen zone wat
ontlast zou worden?
|
13/03/2005 |
Is het
mogelijk dat zelfs de ombudsdienst hierover geen informatie ontvangt?
|
13/03/2005 |
Spreidingsplan
ook dit weekend niet nageleefd, indien wind gespeeld zou hebben op zondag,
waarom krijgt zwaarst getroffen zone dan geen compensatie?
|
07/03/2005 |
Mijnheer de
Minister, eens te meer werd de spreidingsregeling dit weekend NIET
nageleefd.
|
27/02/2005 |
Mail aan Min.
Reynders, In dit modern geïsoleerde kantoor in Bxl 13 doen permanente
vliegtuigtrillingen: elke dag om de minuut uren achtereen, gebouwen
scheuren en verslijten electronische aparaten veel sneller. |
20/02/2005 |
Niemand is
bevoegd om aan beheerders luchthaven en luchtverkeer uitleg te vragen en
sancties op te leggen, spreidingsplan weer niet nageleefd. Is BHV
belangrijker?
|
10/02/2005 |
Wanneer plaatste Machelen
net als Zone6 gemeeenten meettoestellen om ook grondlawaai te meten?
|
07/02/2005 |
Diegem heeft
sinds een jaar dank zij bochtenwerk vaak twee keer lawaai voor één vertrek.
Flahaut bevestigde verhoogd kerosinegebruik door onnodige bochten. |
07/02/2005 |
Meneer
Touwaide, ben nogmaals niet overtuigd van uw onpartijdigheid als ik u op tv
bezig zie. |
17/01/2004 |
Waar blijven
gegevens ombudsdienst vertrekken 25R (cfr idem 02/20)? Wanneer gaat minister
Zone 1 ontlasten zoals hij Oostrand gaat ontlasten? Ter info: twee bedrijven
zone Dobbelenberg verhuizen ivm hinder.
|
04/01/2004 |
Het
spreidingsplan hoeft niet afgeschaft: in het weekend heeft het nooit deftig
gewerkt, ook met nieuwjaar niet. En waaide het nu in december of niet? |
22/12/2004 |
Mr.
Touwaide zet gebruik 02 zwaar aan net als excuses om 02 niet te gebruiken
(b.v. za 11.12.04). Anciaux' brief stipuleert nochtnans: baan 02 elke za
gebruiken tenzij dit boven 50% gebruik komt...
Verzoek om
tussenkomst bij minister Landuyt om over 25R zelfde gegevens te verkrijgen
als ombudsman gaf voor 02. |
20/12/2004 |
Mevrouw de
minister, als u in Brussel minder wilt laten rijden om de pollutie te
bestrijden, zou u dan Brussel (opgeofferde gebieden) niet minder laten
overvliegen? |
20/12/2004 |
Mevrouw de
minister, als u in Brussel minder wilt laten rijden om de pollutie te
bestrijden, zou u dan Brussel (opgeofferde gebieden) niet minder laten
overvliegen? |
05/12/2004 |
Hoe durft
Oostrand nog klagen als men Diegem ziet, dat 'ausradiert' moet worden. Even
of oneven: spreidingsplan wordt voor Zone 1 niet nageleefd.
|
28/11/2004 |
Minister Landuyt,
wat heeft het voor zin het spreidingsplan te evalueren als het niet wordt
nageleefd? Alles wordt gedaan om de 02/20 te vermijdenen Diegem/Noordrand
ook tijdens vrije weekends te belasten Vervolg spreidingsplan,
weekendcompensatie, een saga van onwil en sabotage.
|
27/11/2004 |
Vermits bij pech rechtdoor moet worden gevlogen
vergroot verhoging windnorm 25R gevaar voor Brussels Gewest.
|
21/11/2004 |
Het
spreidingsplan wordt nog maar eens boven Diegem niet nageleefd, leven we in
een oligarchie?
|
07/11/2004 |
Weet u nog die
nacht in Diegem? Weet u dat zelfs deze zonnige zondag zonder mist, wind,
werken of konijnenjacht Diegem constand overvlogen wordt?
|
07/11/2004 |
Aan minister
Landuyt: ook jongste dagen werd spreidingsplan niet nageleefd, zondag 7
november Diegem constant overvlogen vanop 25R vanaf 6 uur.
|
07/11/2004 |
Aan La Libre: De
hinder in onze gemeenten is zeer reëel.
|
05/11/2004 |
Is er nog een
spreidingsplan? Als het geen wind is of werken is het wel lage
zichtbaarheid. |
30/10/2004 |
Het
spreidingsplan voor het weekend wordt sinds juli in zone 1 niet meer
toegepast, wilt u instructies geven om het toe te passen?
|
26/10/2004 |
Hoe komt het toch
dat herstellingen aan de 25R altijd gebeuren als wij toch al recht hebben op
een klein beetje rust?
|
06/10/2004 |
Wie gaat slapen
na hele dag overvlogen te zijn - om te beginnen 22 vluchten per uur tussen 6
en 7 's morgens vroeg slaapt al gestresseerd in.
|
01/10/2004 |
Huiswerk
gemaakt, MD11 gevangen zonder erg en voor de commotie er was: Life verslag.
|
28/09/2004 |
Weer gehoord
van Evelyne Huytebroeck :
|
14/09/2004 |
Biac vertelde
Anciaux altijd dat landen boven Diegem onmogelijk was, we zijn ooit
uitgelachen de De Groef en Dehaene. |
13/09/2004 |
Bevraging werk
vs nachtrust hoort niet thuis op site, wie in Gent woont stemt voor
werkgelegenheid; CD&V: We hadden beter moeten weten.
|
06/09/2004 |
Diegems
standpunt ivm DHL-studies Biac: Leefbaarheidsstudie uitbreiden naar dag. En:
Hoe identificeert men een luchthavendode?. |
05/09/2004 |
Alternerend
baangebruik kan niet en kan nu ineens wel? Welke zijn de nieuwe routes, welk
spreidingsplan is dit?
|
20/08/2004 |
Wat Oostrand
nu beleeft is straks weer onze dagelijkse lijdensweg dank zij diezelfde
mensen die de vluchtconcentratie hebben uitgevonden. |
17/08/2004 |
Werd de 25 R in
nacht 16/17.8 vroegtijdig in gebruik genomen? Het daverde weer als vanouds
boven Diegem.
|