Nacht woe 7-do 8.10.09: 12
toestellen vanaf 25R tussen 23 u en 01 u. Zes met oostelijke bestemming. Waarom
werd preferentieel baangebruik niet toegepast?
Klacht 11 oktober 2009
T.a.v de ombudsdienst
Mevrouw, Mijnheer,
Nachtvluchten:
In de nacht van maandag 05 op dinsdag 06/10 om
2.55 uur gewekt door een luidruchtig overvliegend toestel.
In de nacht van woensdag 07 op donderdag 08/10 na
23 uur wakker gehouden door meerdere luidruchtige overvliegende toestellen.
Bij het nazien van de boordtabellen de
windtabellen kom ik tot onthutsende vaststellingen.
Tussen 23.00 en 01.00 uur zijn er maar eventjes
12 toestellen van baan 25R vertrokken waaronder vermoedelijk de 6 toestellen
met oostelijke bestemmingen die via de noordrand de ronde van Brussel gemaakt
hebben.
Bij het consulteren van de windtabellen
constateer ik dat er in die periode een zeer zwakke wind waaide uit
zuidzuidoost tot zuidwest.
Waarom werd er niet vertrokken zoals voorzien
volgens het preferentieel baangebruik?
Waarom werden deze vluchten geconcentreerd boven
zone 1 en de noordrand?
Graag de radartrack en de vluchtlijst van die
nacht.
Buiten deze nachtvluchten worden we ook nog
geconfronteerd met vrij hoge frequenties van dagvluchten vooral tussen 10 en
13 uur en in de late namidag.
Deze toestellen vliegen in westnoordwestelijke,
noorswestelijke, noordoostelijke richtingen en zelfs draaiend in
zuidwestelijke richting zoals op dinsdag 06/10 om 11.39 uur door een 2 motorig
toestel draaiend in zuidwestelijke richting.
Dit toestel vloog minimaal 3 à 4 Km noordelijker
dan de ring R0
E. V
1861 Wolvertem