Ik werd weer wakker van een van die spookvliegtuigen van Durant

Klacht 26.8.2009

Ergens rond half vijf of zo, zware jongen.

Derde of vierde keer wakker vannacht.

Nu kom de cavalcade, slapen heeft geen zin meer.

Hoeveel heeft u geslapen vannacht, en gisterennacht en de nachten ervoor?

Heeft u enig idee hoe het hier is om toch maar een paar uur slaap te trachten te krijgen?

Zo ja, kunt u dat dan diets maken aan de mensen die beslissen?

Dat dit dus echt niet meer te doen is? Dat het spreidingsplan afschaffen zonder enige maatregel om de mensen af en toe rust te gunnen misdadig en onmenselijk was?

J.O.

Strombeek

Van: juan.torck@mobilit.fgov.be

Datum: 12 oktober 2009 14:38:12 GMT+02:00

Brussel, maandag 12 oktober 2009

Geachte Mevrouw,

Dit  is  de  vluchtlijst voor de nacht (23.00 ? 06.00) van dinsdag 25/08 op woensdag 26/08/2009.

      25/08/2009 |  D |  20   |  A30B  |  165 |    10 |  LNO4L         
           23:43 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      25/08/2009 |  D |  25R  |  B737  |   68 |   2,1 |  DENUT3C       
           23:45 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      25/08/2009 |  D |  25R  |  A320  |   76 |   2,6 |  NIK4Z         
           23:49 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  25R  |  C56X  |   10 |     0 |  CIV7D         
            0:04 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  H25B  |   13 |     0 |  ROUSY3N       
            0:11 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  B752  |   93 |   2,4 |  SOPOK2L       
            0:19 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  A320  |   74 |   4,3 |  ROUSY3N       
            0:48 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  A319  |   70 |   3,1 |  ROUSY3N       
            1:06 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  25R  |  ATP   |   23 |     0 |  HELEN3C       
            1:35 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  B752  |   93 |   2,4 |  SOPOK2L       
            1:39 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  B734  |   69 |   3,2 |  SOPOK2L       
            1:43 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  A321  |   89 |   6,1 |  ROUSY3N       
            2:12 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  B752  |  116 |   3,1 |  PITES3N       
            3:00 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  25R  |  B733  |   63 |   1,7 |  CIV7D         
            3:07 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  25R  |  A30B  |  158 |    11 |  DENUT3C       
            3:14 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  BE20  |    6 |     0 |  SOPOK2L       
            4:35 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  20   |  B733  |   62 |   2,2 |  SOPOK2L       
            4:45 |    |       |        |      |       |                
 ----------------+----+-------+--------+------+-------+--------------------------
      26/08/2009 |  D |  25R  |  B752  |   93 |   2,4 |  CIV7D         
            5:26 |    |       |        |      |       |                

In die nacht werd het preferentieel baangebruik toegepast.

Er waren 18 opstijgingen waarvan:

Van baan 25R:

Naar het noorden:       -     DENUT 3
                        -     NIK   1
 
Rechtdoor richting Chièvres:  -     Kanaalroute 3

Van baan 20:

Naar het zuid/zuidoosten:     -     LNO   1

                        -     SOPOK 5
                        -     PITES 1
                        -     ROUSY 4

Ik  stel  in  uw  buurt  geen  opstijging  vast  op het door u in uw klacht vermelde uur.

Gelieve in bijlage de track te vinden voor die nacht.

Ik blijf ter uwe beschikking voor eventuele bijkomende informatie.

Hoogachtend,

Juan TORCK

Voor de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal