De Noordrand heeft ook landingen (die een rare bocht maken via De Noordrand om op de 07 te kunnen landen.

Lees het inzetstukje waarover het gaat in het HLN 25.6.2010


----- Original Message -----

From: actie-noordrand

To: Peggy Cortois

Cc: annelies.baeten@yahoo.com ; info@awacss.be ; info@zone-

s.be ; info@decibel25l.be ; info@sterrebeek2000.be ; info@hartvoorhuldenberg.be ;tropdebruit@hotmail.com ; d.g.marion@gmail.com ; members@bruairlibre.be ; comite02@gmail.com

Sent: Tuesday, June 29, 2010 2:32 PM

Subject: Re: Artikel uit Het Laatste Nieuws van vandaag 25 juni 2010.

Geachte mevrouw Cortois, beste Peggy,

Dank voor uw antwoord dat ons twee dagen na onze reactie bereikte.
 
We constateren dat u niet ingaat op onze vraag naar een betere berekening. Wat wenst u dat we daaruit concluderen: dat u deze niet heeft? Of dat u hem niet wenst te geven?
 
Wat betreft uw opmerking over de hoogte van de landingen boven de gemeente Meise (cfr radartracks waar landingen in ROOD en niet in BLAUW staan weergegeven: blauw staat nog altijd voor vertrekken:) deze is juist.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Huldenberg, waar de vliegtuigen ook hoger vliegen van 2 km, zoals men kan zien als men de oude tracks (tot 5000 voet) en de nieuwe tracks (tot 7000 voet) vergelijkt. U weet dus - gezien de nauwe contacten tussen uw associatie en die van Huldenberg - heel goed hoe hinderlijk die vluchten nog altijd kunnen zijn, zeker bij hoge frequentie (in de Noordrand komen ze boven op de frequentie van de vertrekken). Men moet het meegemaakt hebben om te weten dat men in Wolvertem/Meise al jaren regelmatig landende toestellen hoort, dat dit door de Ombudsdienst eerst ontkend werd en na invoering van de nieuwe radartracks systematisch bevestigd; waarbij de geluidsmetingen uitwijzen dat ze zeker niet altijd minder luidruchtig zijn dan de opstijgende. Onderwonenden constateren ook dat ze vaak en zeker op momenten dat er weinig vertrekken zijn een stuk lager vliegen dan de opstijgende wat de grote geluidslast verklaart.
 
Wat de Noordranddefinitie betreft: ver voordat de heer Anciaux minister van Mobiliteit werd, al bij de oprichting van Actie Noordrand in 1998 werd Diegem meegerekend als een Noordrandgemeente. Misschien heeft de heer Minister zich indertijd door onze definitie laten leiden?
 
Uw vraag tot publicatie is overbodig: uw tweede mail en ons antwoord komen op de site, net als alle vorige boodschappen van UBCNA en andere actiegroepen zoals u terecht opmerkt.
 
Roger Vermeiren

----- Original Message -----

From: Peggy Cortois

To: actie-noordrand

Cc: annelies.baeten@yahoo.com ; info@awacss.be ; info@zone-

s.be ; info@decibel25l.be ; info@sterrebeek2000.be ; info@hartvoorhuldenberg.be ;tropdebruit@hotmail.com ; d.g.marion@gmail.com ; members@bruairlibre.be ; comite02@gmail.com

Sent: Monday, June 28, 2010 12:19 PM

Subject: Re: Artikel uit Het Laatste Nieuws van vandaag 25 juni 2010.

Roger,
 
Een antwoord in je gebruikelijke lijn, ik had niet veel anders verwacht.
 
- Wat de zogenaamde "landingen" betreft boven de Noordrand, heb je het dan zeer waarschijnlijk over de vliegtuigen
die op ongeveer 7000 voet (!) overvliegen: dit betekent op een hoogte van 2000 meter = 2 km!
 
Het beste bewijs hiervoor Roger is dat op de radar tracks die tot vorig jaar werden gebruikt en waarbij
de vluchten werden weergegeven tot 5000 voet, er geen enkele landingen te bespeuren valt boven de Noordrand.
Het is pas nu, met tracks tot 9000 voet dat men de blauwe lijnen ziet.
 
Als je natuurlijk nu ook al gaat klagen en zeuren over vliegtuigen die op 2 KM hoogte vliegen, ja dan kan je bezig blijven
en dan ben je gewoon totaal onredelijk.
 
- Dat Diegem deel uitmaakt van de zogenaamde Noordrand heb je te danken aan de definitie die Bert er destijds aan gaf. 
 
Je maakt je totaal belachelijk en vooral ongeloofwaardig met de vliegtuigen richting HUL ( 50%) die naar LINKS afdraaien, de vluchten die rechtdoor over Brussel vliegen, diegenen die de kanaalroute volgen of de Chabert route bij de last van Meise te rekenen. 
 
Al even belachelijk als te zeggen dat jullie last hebben van landingen.
 
Ik vraag dat ook dit antwoord wordt toegevoegd op de site www.actie-noordrand.be: buiten de persberichten van 
Awacss/Wake-Up Kraaimen en UBCNA staat er toch al niet veel anders meer op te lezen.
 
Peggy Cortois.

2010/6/26 actie-noordrand <actie-noordrand@belgacom.net>

Helaas wel Peggy,
Ongeveer de helft van de landingen komt over Meise, zelfs op lage hoogte en kruisend met de opstijgende. Je hoeft de radartracks maar te bekijken.
 
En jawel Peggy,
je kunt goed kaartlezen. Meise, Grimbergen, Wemmel liggen helemaal niet in het verlengde van enige start- of landingsbaan. Daarom is het des te meer hemeltergend dat er zoveel vluchten hierover komen.
 
Wat de juiste cijfers betreft, die heb jij evengoed (of even moeizaam) kunnen bemachtigen als ik.
Je weet hoeveel van de vertrekken over Diegem gaat (dat tot de Noordrand gerekend wordt).
Ongeveer de helft hiervan gaat over Grimbergen, Meise, Wemmel. Maar daar komen dan het erg groot aantal landende toestellen bij.
Een vliegtuig naar/van Spanje (zuiden) komt zo 2 x over de Noordrand: om te landen en om op te stijgen (daar hebben we getuigenissen van).
 
Wil je nu eens rekenen?
 
Vriendelijke groeten,
Roger Vermeiren
Wolvertem
 

----- Original Message -----

From: Peggy Cortois
Sent: Friday, June 25, 2010 6:26 PM
Subject: Artikel uit Het Laatste Nieuws van vandaag 25 juni 2010.
 
Roger,
 
Jouw woorden in Het Laatste Nieuws van vandaag :  " Onze regio krijgt negentig procent van de vliegtuigen te slikken".
 
Ik daag je uit niet allen mij, maar iedereen die in copie staat van deze mail , zwart op wit te bewijzen dat Meise - want daar woon je toch hé - 90% van de vliegtuigen moet slikken.
 
Je moet me toch even uitleggen hoe het geografisch mogelijk is dat vliegtuigen die opstijgen van 25R, een bocht maken naar links op 1700 voet boven Haren, Evere, Woluwé, Wezembeek, Kraainem en Huldenberg... over Meise kunnen vliegen. Ofwel heb ik verkeerde kaarten en is mijn geografische kennis totaal onbestaand ofwel lieg jij. 
 
Bovendien lijkt het mij even bijzonder onwaarschijnlijk dat de vliegtuigen die rechtdoor over Brussel vliegen of vliegtuigen die de kanaalroute volgen... eerst over Meise vliegen. Ook dit is geografisch totaal onmogelijk. 
 
Van landingen heb je totaal geen last: er is namelijk geen enkele landingsroute boven Meise!
 
Dus daag ik je niet alleen uit zwart op wit te bewijzen hoe het dan mogelijk is dat Meise 90% van de vliegtuigen zou moeten slikken,
maar ik dring er ook op aan , zowel jouw reactie van vandaag in Het Laatste Nieuws,  als deze mail te publiceren op www.actie-noordrand.be.
 
Want jammer genoeg is er op de "Actie Noordrand site" geen open forum. Ik veronderstel dat de reacties eerst moeten worden "gescreend".
 
Peggy Cortois.
Avenue des Troënes, 13
1950 Kraainem.

Lees het bewuste zrtikel uit Het Laatste Nieuws