We constateren dat u niet ingaat op onze
vraag naar een betere berekening. Wat wenst u dat we daaruit
concluderen: dat u deze niet heeft? Of dat u hem niet wenst te geven?
Wat betreft uw opmerking over de hoogte van de landingen boven de
gemeente Meise (cfr radartracks waar landingen in ROOD en niet in BLAUW
staan weergegeven: blauw staat nog altijd voor vertrekken:) deze is
juist.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Huldenberg, waar de vliegtuigen ook
hoger vliegen van 2 km, zoals men kan zien als men de oude tracks (tot
5000 voet) en de nieuwe tracks (tot 7000 voet) vergelijkt. U weet dus -
gezien de nauwe contacten tussen uw associatie en die van Huldenberg -
heel goed hoe hinderlijk die vluchten nog altijd kunnen zijn, zeker bij
hoge frequentie (in de Noordrand komen ze boven op de frequentie van de
vertrekken). Men moet het meegemaakt hebben om te weten dat men in
Wolvertem/Meise al jaren regelmatig landende toestellen hoort, dat dit
door de Ombudsdienst eerst ontkend werd en na invoering van de nieuwe
radartracks systematisch bevestigd; waarbij de geluidsmetingen uitwijzen
dat ze zeker niet altijd minder luidruchtig zijn dan de opstijgende.
Onderwonenden constateren ook dat ze vaak en zeker op momenten dat er
weinig vertrekken zijn een stuk lager vliegen dan de opstijgende wat de
grote geluidslast verklaart.
Wat de Noordranddefinitie betreft: ver
voordat de heer Anciaux minister van Mobiliteit werd, al bij de
oprichting van Actie Noordrand in 1998 werd Diegem meegerekend als een
Noordrandgemeente. Misschien heeft de heer Minister zich indertijd door
onze definitie laten leiden?
Uw vraag tot publicatie is overbodig: uw tweede mail en ons antwoord
komen op de site, net als alle vorige boodschappen van UBCNA en andere
actiegroepen zoals u terecht opmerkt.
Roger Vermeiren
----- Original Message -----
From: Peggy
Cortois
To: actie-noordrand
Cc: annelies.baeten@yahoo.com ; info@awacss.be ; info@zone-
s.be ; info@decibel25l.be ; info@sterrebeek2000.be ; info@hartvoorhuldenberg.be ;tropdebruit@hotmail.com ; d.g.marion@gmail.com ; members@bruairlibre.be ; comite02@gmail.com
Sent: Monday,
June 28, 2010 12:19 PM
Subject: Re: Artikel uit
Het Laatste Nieuws van vandaag 25 juni 2010.
Roger,
Een antwoord in je gebruikelijke lijn, ik had niet veel anders verwacht.
- Wat de zogenaamde "landingen" betreft boven de Noordrand, heb je het dan
zeer waarschijnlijk over de vliegtuigen
die op ongeveer 7000 voet (!) overvliegen: dit betekent op een hoogte van 2000
meter = 2 km!
Het beste bewijs hiervoor Roger is dat op de radar tracks die tot vorig jaar
werden gebruikt en waarbij
de vluchten werden weergegeven tot 5000 voet, er geen enkele landingen te
bespeuren valt boven de Noordrand.
Het is pas nu, met tracks tot 9000 voet dat men de blauwe lijnen ziet.
Als je natuurlijk nu ook al gaat klagen en zeuren over vliegtuigen die op 2 KM
hoogte vliegen, ja dan kan je bezig blijven
en dan ben je gewoon totaal onredelijk.
- Dat Diegem deel uitmaakt van de zogenaamde Noordrand heb je te danken aan de
definitie die Bert er destijds aan gaf.
Je maakt je totaal belachelijk en vooral ongeloofwaardig met de vliegtuigen
richting HUL ( 50%) die naar LINKS afdraaien, de vluchten die rechtdoor over
Brussel vliegen, diegenen die de kanaalroute volgen of de Chabert route bij de
last van Meise te rekenen.
Al even belachelijk als te zeggen dat jullie last hebben van landingen.
Awacss/Wake-Up Kraaimen en UBCNA staat er toch al niet veel anders meer op
te lezen.
Peggy Cortois.
2010/6/26 actie-noordrand <actie-noordrand@belgacom.net>
Helaas wel Peggy,
Ongeveer de helft van de landingen komt over Meise, zelfs op lage hoogte en
kruisend met de opstijgende. Je hoeft de radartracks maar te bekijken.
En jawel Peggy,
je kunt goed kaartlezen. Meise, Grimbergen, Wemmel liggen helemaal niet in het
verlengde van enige start- of landingsbaan. Daarom is het des te meer
hemeltergend dat er zoveel vluchten hierover komen.
Wat de juiste cijfers betreft, die heb jij evengoed (of even moeizaam) kunnen
bemachtigen als ik.
Je weet hoeveel van de vertrekken over Diegem gaat (dat tot de Noordrand
gerekend wordt).
Ongeveer de helft hiervan gaat over Grimbergen, Meise, Wemmel. Maar daar komen
dan het erg groot aantal landende toestellen bij.
Een vliegtuig naar/van Spanje (zuiden) komt zo 2 x over de Noordrand: om te
landen en om op te stijgen (daar hebben we getuigenissen van).
Wil je nu eens rekenen?
Vriendelijke groeten,
Roger Vermeiren
Wolvertem
----- Original Message -----
From: Peggy
Cortois
Sent: Friday, June 25,
2010 6:26 PM
Subject: Artikel uit
Het Laatste Nieuws van vandaag 25 juni 2010.
Roger,
Jouw woorden in Het Laatste Nieuws van vandaag : "
Onze regio krijgt negentig procent van de vliegtuigen te slikken".
Ik daag je uit niet allen mij, maar
iedereen die in copie staat van deze mail , zwart op wit te bewijzen dat
Meise - want daar woon je toch hé - 90% van de vliegtuigen moet slikken.
Je moet me toch even uitleggen hoe
het geografisch mogelijk is dat vliegtuigen die opstijgen van 25R, een
bocht maken naar links op 1700 voet boven Haren, Evere, Woluwé, Wezembeek,
Kraainem en Huldenberg... over Meise kunnen vliegen. Ofwel heb ik
verkeerde kaarten en is mijn geografische kennis totaal onbestaand ofwel
lieg jij.
Bovendien lijkt het mij even
bijzonder onwaarschijnlijk dat de vliegtuigen die rechtdoor over Brussel
vliegen of vliegtuigen die de kanaalroute volgen... eerst over Meise
vliegen. Ook dit is geografisch totaal onmogelijk.
Van landingen heb je totaal geen
last: er is namelijk geen enkele landingsroute boven Meise!
Dus daag ik je niet alleen uit zwart
op wit te bewijzen hoe het dan mogelijk is dat Meise 90% van de
vliegtuigen zou moeten slikken,
maar ik dring er ook op aan , zowel
jouw reactie van vandaag in Het Laatste Nieuws, als deze mail te
publiceren op www.actie-noordrand.be.
Want jammer genoeg is er op de
"Actie Noordrand site" geen open forum. Ik veronderstel dat de reacties
eerst moeten worden "gescreend".
Peggy Cortois.
Avenue des Troënes, 13
1950 Kraainem.