Een QC zogezegd van 0,0, toch nachtrust verstoord, waar is de definitie van QC dan goed voor?

 
Als 25R officiëel niet gebruikt wordt, laat men er blijkbaar toch vliegtuigen op landen die eerst over de Noordrand vliegen in NO richting. Een onschuldige Noordrandbewoonster die inslaapt met het idee dat zij vrijdagnacht tussen 0 u en 5 u geen vluchten over zich heen krijgt, wordt toch overvlogen, in ongewone want tegenovergestelde richting, want er wordt wél geland op de 25R en ze wordt toch wakker! (Noordrandbewoners hebben een zwaar overprikkeld autonoom zenuwstelsel). En 0,0 QC?

Brussel, 29 januari 2014
 
Geachte,
 
Wij hebben uw klacht betreffende zaterdag 25/01/2014 om 02.21 goed ontvangen, waarvoor dank.
Tijdens de periode 02.00-03.00, deel van de stille nacht van vrijdag op zaterdag, waren er geen opstijgingen van de luchthaven van Brussel-Nationaal.
Het vliegtuig van uw klacht betrof een tweemotorige SW3 (Swearingen Merlin 3B), een klein vliegtuig (een 9 tal passagiers) met een tonnenmaat van 6 ton en een QC van 0,0.
Het vliegtuig dat in noordoostelijke richting vloog en om 02.29 zou landen op baan 25R evolueerde om 02.21 op 0,9 km noord-west van uw woning op een hoogte van circa 7100 voet (zeeniveau).   
Indien U meer inlichtingen wenst over dit antwoord dient u gebruik te maken van het formulier op onze website. 

Juan TORCK,
wnd. Ombudsman. 

Ombudsdienst voor de luchthaven Brussel-Nationaal