Brusselaars dromen dat ze gestoord worden. Officiële SID legt CIV1C route boven ring,maar de ring is nog altijd wat anders dan over de kerk van meise met z'n gat naar wolvertem. Toch telt  berekende (dus NIET gemeten) geluidscontour ze nog altijd bij Brusselse geluidscontour.

Commentaar Daedalus: Zelfs al zouden grenzen BHG verlegd worden dan nog vliegen deze lawaaierige kloefers erbuiten. Dat is pas anticiperen!
CV1C's horen de Ringroute te volgen en vliegen in werkelijkheid met hun lawaaistaart naar Wolvertem over de kerk van Meise.
Zie de track en de officiële SID of Standard Instrument Departure.

 
Klacht 5.8.2010
Welke bestemming had het scheve opstijgende vliegtuig dat zo laag draaide over Meise-Wolvertem met veel lawaai om 11u39 op     
donderdag 5-8-2010 . Graag horizontale en verticale track aub. Vermoedelijk vertrekuur 11u37.  

 

Brussel,15 september 2010
 
Mijnheer
Het toestel waar u naar verwijst in uw vraag om inlichtingen van 5 augustus ll. betrof een A.333 opgestegen om 11u.36'  vanaf de baan 25R met bestemming Congo op de route CIV1C.
De tonnenmaat van dit toestel bedroeg 215 ton en het individueel geluidsquotum bij vertrek was 10,8.
In bijlage, de horizontale en verticale radartracks.

Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven.

Bekijk de SIDS