Schouppe mag op RING-TV zijn eigen persberichten tegenspreken en schaamteloos
beweren dat er geen preferentieel baangebruik meer is!
A l’exception des heures creuses du week-end, la configuration des pistes de décollage 25R, atterrissage 25R et 25L sera utilisée de manière préférentielle par vent d’est dominant entre 6h. et 23h. afin de garantir la capacité maximale de l’aéroport.
Hieruit blijkt heel duidelijk dat er wel een preferentieel baangebruik geprogrameerd is.
Baan 25R (boven Diegem) word uitsluitend gebruikt voor het vertrek van alle dagvluchten en enkel wanneer de windnormen overschreden worden gaat men over naar een andere baan.
Voor het week-end ziet het preferentieel baangebtruik systeem er als volgt uit
Preferentiële startbaan |
|||||||
Periode |
MA-DI |
DI-WO |
WO-DO |
DO-VR |
VR-ZA |
ZA-ZO |
ZO-MA |
23 u.-0 u. |
25R/20 |
25R/20 |
25R/20 |
25R/20 |
25R |
25L |
20 |
0 u.-1 u. |
|
|
|||||
1 u.-2 u. |
|
||||||
2 u.-3 u. |
|||||||
3 u.-4 u. |
|||||||
4 u.–5 u. |
|||||||
5 u.-6 u. |
|||||||
Preferentiële landingsbaan |
|||||||
23u.-6 u. |
25R/L |
25R/L |
25R/L |
25R/L |
25R |
25L |
20 |
In het plan Schouppe zijn er wel periodes zonder vertrekken.
In een jaar zijn er 8.760 uren waarvan er 832 uren zonder vertrekken, dit geeft 7.928 uren per jaar met vertrekken.
Hieronder een tabel met de uren waarin de banen voor vertrekken staan. kolom 2 met het baangebruik na 01/02, kolom 3 met het baangebruik voor 01/02 en komom 4 met het verschil tussen de 2 systemen.
Baan |
Plan Schoupe na 01/02/2009 |
Baangebruik voor 1/02/09 |
Verschil |
25R (Diegen) |
7.772 |
6.620 |
+1.151 |
20 (Oostrand) |
2.399 |
2.392 |
+7 |
25L (Zaventem) |
364 |
52 |
-312 |
07 (Oostkant) |
0 |
477 |
-477 |
Schouppe heeft in gans zijn betoog ook gezwegen over volgende zaken.
De banen 07R/L zulllen praktisch nooit gebruikt worden voor het landen, tenzij er zo een sterke oostenwind staat dat de windnormen op baan 20/02 overschreden worden.
De gevaarlijke en discriminerende windnormen op baan 25/07 blijven bestaan.
Aan de routes word niets verandert, De S- of Durant bocht blijft bestaan; (bocht naar rechts op 700 ft (210m) gevolgd door bocht naar links op 1700 ft (520m) om over de noordrand te vliegen.
Deze zaken gaan besproken worden in commissies en door experts, in politieke kringen heet dat "In de diepvriezer stoppen"
Ik had gehoopt dat u in uw berichtgeving ook de 2 actiegroepen eventjes aan het woord gelaten had. Dan had de kijker het woord van Schouppe kunnen afwegen tegen dit van de actiegroepen.
Door het niet aan het woord laten van deze 2 actiegroepen hebben jullie, mischien ongewild, deze 2 actiegroepen in discrediet gebracht en een onvolledig en eenzijdig nieuws uitgezonden.
Ik hoop dat jullie in de toekomst wel met mijn argumenten zult rekening houden.
Groeten
E. V
1861 Wolvertem