Volgens deviatieschema werd tussen 12u12 en 14u50  zijwindnorm 15 Kn op 25 R overschreden.Ombudsdienst stuurt geen dagvluchtlijst op.

Klacht:   10/04/2010 - 12h00

Gisteren, 5 oktober 2010 werkelijk zeer zwaar gestoord tijdens consulten 's ochtends en over de middag.

Veel te zwaar, veel te laag, en af en toe militaire vliegtuigen die nog lager komen overrazen.   Graag de dagvluchtlijst.

J.O.
Actie Strombeek

Brussel, donderdag 14 oktober 2010

Mevrouw,

Ik  neem  kennis  van  uw  vliegtuigklacht  betreffende 04/10/2010, 12.00, waarvoor dank. Dit  zijn  de  deviaties  voor 04/10/2010 die ons door BELGOCONTROL werden overgemaakt.

 Opmerking:
PBG = Preferential Runway System = Preferentieel baangebruik
25/ = Landingen op de banen 25R en 25L.
L/O = Landingen/Opstijgingen.

1) 06.00-12.12 Preferentieel baangebruik (25/25R), alle opstijgingen van baan 25R.

2) 12.12-14.50

Deviatieschema  20/25R,  landingen op baan 20 en alle opstijgingen van baan 25R.

Wat  betreft  die  2  periodes  met  opstijgingen van baan 25R, er waren in totaal 190 opstijgingen:
35 richting het baken van Chièvres op de Ringroute (CIV1C)
61 richting een baken in het noorden (DENUT 19, HELEN 16, NIK 25, KOK 1)
87 richting het zuidoosten (LNO 3, SPI 10, SOPOK 57, PITES 1, ROUSY 16)
7 vluchten zonder aanduiding van baken, waarvan 6 militaire vluchten.

Het  vliegtuig  waar  u naar verwijst in uw klacht betrof een A333 om 11.58 opgestegen van baan 25R op de Ringroute (CIV1C) met bestemming Ghana.
De tonnenmaat van het vliegtuig bedroeg 215 ton, de QC 9,4.

Tussen  14.50  en 17.20 vonden alle opstijgingen van baan 20 plaats, tussen 17.20 et  21.15 van de banen 07.

 Hoogachtend,

 Juan TORCK

Voor de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal
 

Deviatieschema 4 oktober 2010