Hoe kan het dat er bij oostenwind
van banen 07 wordt opgestegen en er toch volgende vluchten hier vlogen overdag
do 14.05.
Datum:
17 mei 2009 13:40:16 GMT+02:00
Aan:
<airportmediation@mobilit.fgov.be>
Kopie:
"Etienne Schoupe" <etienne.schouppe@skynet.be>,
"ACTIE_NOORDRAND" <ACTIE-NOORDRAND@BELGACOM.NET>
Onderwerp:
Klachten nachtvluchten 13/05 en dagvluchten 14/05
T.a.v de ombudsdienst
Mevrouw, Mijnheer,
Nachtvluchten
In de nacht van woensdag 13 op donderdag 14/05 om
3.10 uur gewekt door een luidruchtig overvliegend toestel.
Bij het nazien van de boordtabellen constateer ik
dat ondanks de oostenwind die nacht er toch met rugwind van baan 25R
opgestegen is.
Was het moto van het nieuwe vliegplan niet "De
wind bepaalt het gebruik van de baan"
Ik constateer dat er serieus van dit principe
afgeweken is, en dit is niet de eerste keer.
Waarom?
Dagvluchten:
Voor de dagvluchten constateer ik dat er bij
oostenwind wel degelijk van banen 07 opgestegen is.
Normaal bij opstijgen van banen 07 hebben wij
hier praktisch geen overvluchten.
Nochthans heb ik volgende vluchten geconstateerd:
Om 16.13 uur een 4 motorig schroefvliegtuig
vliegend van het noordoosten naar het zuidwesten.
Om 16.16 uur een 4 motorig toestel van het
noordoosten naar het zuidwesten
Idem om 16.56 uur
Om 18.17 uur een 2 motorig toestel van het
noordoosten naar het zuidwesten
Om 18.20 uur een 4 motorig toestel komende van
het noordoosten en draaiend naar het westen.
Waarom hebben deze toestellen een omleiding
gemaakt via de noordrand om in zuidwestelijke richting te vliegen?
E. V.
1861 Wolvertem