Hart voor Huldenberg is niet tevreden zoals gemeld in de pers en klaagt Luchthavenakkoord aan zonder er iets anders voor in de plaats te stellen. Indirect wordt aangegeven dat er ook andere routes moeten komen "Zolang er geen routes zijn die zorgen voor een evenwichtige verdeling van de opstijgers .........."

----- Original Message -----
From: Hart Voor Huldenberg
 
To: Actie Noordrand
Cc: Schouppe, Etienne ; Verheyden, Marc (burg.) ; Serrus, Christiaan (gem.) ; Ombudsdienst luchthaven ; Crevits, Hilde (Vl M M) ; D'Hondt, Hans ; Durinckx Frank ; Leterme, Yves ; Peeters, Kris ; Robert Geoffray ; Thyssen, Marianne (EP) ; Caus, Freddy ; Coenen, Gilberte (echtg Ugo) ; Jorissen-Geens, Fam. (HVH) ; Magnus, Ugo (HVH) ; Melendez, Frank (thuis) ;Moonen, Rita (HVH) ; Peeters, Josse ; Ronsmans, Alain ; Vandenborre, Anne ; Goddeeris, Boudewijn (HVH) ; Gotzen, Jos (MSH) ; Neijens, Paul (MSH) ; Roovers, Jules (MSH) ; Van Wieringen Bart (MSH) ; Wittenbergh, Catherine (MSH) ; Wyseure, Guido (MSH)
Sent: Monday, February 02, 2009 1:48 PM
Subject: Gelieve uw leugens over onze 'tevredenheid' van uw website te verwijderen en deze reactie in de plaats te publiceren
 
Geachte,
Op uw website lezen wij tot onze verbazing dat U in onze plaats bepaalt hoe tevreden wij wel niet zouden zijn met het nieuwe vliegplan.
Tot nader order zijn wij zelf nog volkomen in staat om ons al dan niet tevreden zijn te bepalen en wij wensen dan ook uitdrukkelijk dat u dit voortaan aan ons overlaat !
U schrijft:
'De streek rond Leuven en Huldenberg is tevreden omdat de 'split nights' (halve nachten vliegtuigvrij) van maandag op dinsdag, van woensdag op donderdag en van vrijdag op zaterdag verdwijnen. Omdat de politiek het probleem van de ongelijke windnormen - door Landuyt ingevoerd in maart 2006 - niet durft aanpakken krijgt de Noordrand steeds meer concentratienachten. Dwz: ze krijgt gedurende de hele nacht vertrekken. En meer dan de helft van de vluchten die normaal rechtstreeks naar Z, ZO of O vliegen gaan ook eerst via de Noordrand (zie bijlage).   
U moet het volgende weten: de streek rond Huldenberg is helemaal niet tevreden met dit plan. Door de manier waarop de routes door de illustere voorgangers van de huidige staatssecretaris zijn uitgetekend, is de streek rond Huldenberg immers altijd gezien. Het enige verschil is dat we (a) in plaats van de vluchten van baan 07 nu diezelfde vluchten via baan 20 krijgen of nog in plaats van vluchten via baan 20 diezelfde vluchten via baan 25R over onze hoofden horen scheren.
Neen, de streek rond Huldenberg is helemaal niet tevreden met dit plan. Zolang er geen routes zijn die zorgen voor een evenwichtige verdeling van de opstijgers zal dat ook niet het geval zijn. De streek rond Huldenberg is de enige die altijd, op eender welk moment, liefst 50 tot zelfs meer dan 70% van alle opstijgers over haar daken krijgt. Zelfs Diegem is beter af, want zij hebben tenminste rust bij de combinatie 07/02 die trouwens momenteel wordt gevlogen.
 
Hoogachtend,
I. De Wilde
Voorzitter Hart voor Huldenberg

Please reply to: hartvoorhuldenberg@belgacom.net