Geachte,
Op uw website
lezen wij tot onze verbazing dat U
in onze plaats bepaalt hoe
tevreden wij wel niet zouden zijn met het nieuwe vliegplan.
Tot nader order
zijn wij zelf nog volkomen in staat om ons al dan niet tevreden zijn te
bepalen en wij wensen dan ook uitdrukkelijk dat u dit voortaan aan ons
overlaat !
U schrijft:
'De
streek rond Leuven en Huldenberg is
tevreden omdat de 'split nights' (halve nachten vliegtuigvrij) van maandag op
dinsdag, van woensdag op donderdag en van vrijdag op zaterdag verdwijnen.
Omdat de politiek het probleem van de ongelijke windnormen - door Landuyt
ingevoerd in maart 2006 - niet durft aanpakken krijgt de Noordrand steeds meer
concentratienachten. Dwz: ze krijgt gedurende de hele nacht vertrekken. En
meer dan de helft van de vluchten die normaal rechtstreeks naar Z, ZO of O
vliegen gaan ook eerst via de Noordrand (zie bijlage).
U moet het volgende weten: de streek rond
Huldenberg is helemaal niet tevreden met dit plan. Door de manier waarop de
routes door de illustere voorgangers van de huidige staatssecretaris zijn
uitgetekend, is de streek rond Huldenberg immers altijd gezien. Het enige
verschil is dat we (a) in plaats van de vluchten van baan 07 nu diezelfde
vluchten via baan 20 krijgen of nog in plaats van vluchten via baan 20
diezelfde vluchten via baan 25R over onze hoofden horen scheren.
Neen, de streek rond Huldenberg is helemaal niet
tevreden met dit plan. Zolang er geen routes zijn die zorgen voor een
evenwichtige verdeling van de opstijgers zal dat ook niet het geval zijn. De
streek rond Huldenberg is de enige die altijd, op eender welk moment, liefst
50 tot zelfs meer dan 70% van alle opstijgers over haar daken krijgt. Zelfs
Diegem is beter af, want zij hebben tenminste rust bij de combinatie 07/02 die
trouwens momenteel wordt gevlogen.
Hoogachtend,
I. De Wilde
Voorzitter Hart voor Huldenberg
Please reply to: hartvoorhuldenberg@belgacom.net