Preferentieel
baangebruik geeft 25R al sinds eind januari wekelijks gegarandeerd en officiëel
minstens een concentratienacht, vrijdag, met misschien verlichting medio
april. Steeg dit toestel rechtdoor op dan zat het al op 4 à 5 km vanaf einde
startbaan boven officiële 5.000 meter hindergrens.
Klacht 13.2.09
Geachte,
welk was het vliegtuig dat hier om 1h01 vannacht overvloog?
Graag de H en de V track
Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek
Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Datum: 16 februari 2009 14:55:04 GMT+01:00
Brussel, maandag 16 februari 2009
Mevrouw,
Het vliegtuig waar U in uw klacht naar verwijst betrof een Airbus > A300B die in
de nacht van vrijdag 13/02 op 14/02/2009 om 00.49 opsteeg van baan 25R met
bestemming Duitsland op de SOPOK4Z-route.
De tonnenmaat van het vliegtuig bedroeg 165 ton, de QC bij het opstijgen 10,1.
Ik stuur U hieronder onder schemavorm het nieuw Preferentieel baangebruik.
Zoals U ondertussen wel weet voorziet het nieuw preferentieel baangebruik in
de nacht van vrijdag op zaterdag het gebruik van het schema 25R/25, waarbij
alle vliegtuigen opstijgen van baan 25R.
De vliegtuigen met bestemming oosten gebruiken dan de ZOULOU-routes, zoals het
vliegtuig waar U naar verwijst in uw klacht (SOPOK4Z-route).
In de nacht van vrijdag 13/02 op zaterdag 14/02 waren er 7 opstijgingen
waarvan 5 van baan 25R en 2 van baan 25L.
Ik stuur U in bijlage de
horizontale en
verticale track van deze vlucht.
De verticale track laat ik onderzoeken door het DGLV op een eventuele
routefout.
Hoogachtend,
Juan Torck
Voor de Ombudsdienst