Waarom vliegen de zwaarste Denuth 3C's pal over dichtbevolkt gebied en de lichtere 3C's over Osseghempark?
67,6Q C is NIET TE HARDEN als je bij mooi weer buiten bent. Ik hoop dat de kleinkinderen geen schade opliepen.

Klacht 26.4.2010

 Zondag 25.4.2010 om 11u54 een zwaar 4 motorig vliegtuig hier pal over, schuin naar het NW en als ik PAL zeg bedoel ik PAL. Kleinkinderen waren in de tuin aan het spelen, krijsten en klaagden over pijn in hun oren. Zeker 4 minuten  lang ZWARE HINDER.                              

 Zelfde zondag om 13u25 idem 4 motorig, maar  zuidelijker.                                    

 Welke routes waren dit precies? Waar vliegen ze naar toe, op basis van wat wordt beslist welk vliegtuig welke route vliegt en WANNEER         

 Verhuizen die zeer zware 4 motorige vliegtuigen naar de zuidelijker Ossegemparkroute, die toch perfect bruikbaar is? Dit is schadelijk voor onderwonenden!             Sinds wanneer wordt deze route door deze  toestellen gevlogen?                            

Graag de H en de V tracks van beide routes (met de bemerking dat de tracks van toestellen die ik hier werkelijk PAL boven huis en tuin zie vliegen vaak fantaisistisch ver bezuiden dit adres vliegen op de tracks. Hoe betrouwbaar zijn die?      

J.O.

Actie Strombeek

Brussel, 6 mei 2010

Mevrouw ,

Naar aanleiding van uw vraag om inlichtingen van maandag 26 april ll. laat ik u hierbij de gevraagde gegevens geworden.

Het 1ste toestel waar u naar verwijst betrof een B.742 (type 200) opgestegen om 11u.52' vanaf de baan 25R met bestemming de Verenigde Staten op de route DENUT3C. De tonnenmaat van dit toestel bedroeg 372 ton en het individueel geluidsquotum bij vertrek 67,6.

Hieronder de horizontale en verticale track

Het 2de toestel betrof  eveneens een B.744 (type 400) opgestegen om 13u.22' vanaf de baan 25R met bestemming de Verenigde staten op de route DENUT3C.

De tonnenmaat bedroeg 395 ton en het individueel geluidsquotum bij vertrek 22,1.

Hieronder de horizontale en verticale track.

Uit de horizontale track blijkt dat dit toestel een 2-tal km. ten zuiden van uw woning vloog.

Indien u verdere informatie wenst over dit antwoord, dient u gebruik te maken van het formulier op onze website.

U vinkt "vraag om inlichtingen" en "reeds ingediend dossier" aan en vermeldt het reeds toegekende dossiernummer.

Inmiddels blijf ik steeds te uwer beschikking voor alle verdere informatie.

Met vriendelijke groeten,

Willy Houbrechts

Ombudsdienst voor de luchthaven Brussel Nationaal