(Ik word in Strombeek dus gestoord door redelijk lage QC's (bestaat dat?) die zowel Helen, CIV als Denuth zijn.CIV vluchten naar zuiden die toch over Brussel gaan moeten toch eerst over Strombeek, dit is pesten.


Klacht 14.5.2010

Een aantal incidenten van de afgelopen dagen  die door ons hier als zeer storend werden ervaren. Buiten. En binnen.

                                         Zo 10.5.2010
                                         11u20
                                         13u03
                                         13u23

                                         woe  12.5.2010
                                         10u59
                                         13u55

                                         do 13.5.2010
                                         11u16`
                                         13u12
                                         21u21
                                         22u31

                                         Vr 14.5.2010 02u40 (ongeveer: wakker  gevlogen uit diepe slaap)
                                         10u04
                                         11u51
                                         16u41

Graag de H en V tracks van deze individuele vluchten.

Hoogachtend.

J.O. Actie Strombeek

Brussel, 3 augustus 2010

Mevrouw,

In antwoord op uw vraag om inlichtingen van 14 mei laat ik u hierbij de door u gevraagde inlichtingen alsook de door u gevraagde horizontale en verticale radartracks geworden.

1. Zondag 10 mei 2010.

Op zondag 10 mei was het deviatieschema 02/07 van kracht (landingen/opstijgingen) en kan ik geen enkele vertrekkende vlucht vanaf de baan 07 linken aan de door u opgegeven uren.

2. Woensdag 12 mei 2010.

* vertrek van een B.752 om 11u.02' vanaf de baan 25R met bestemming  de V.S. op de route DENUT3C. De tonnenmaat van dit toestel bedroeg 116 ton en het  Q.C. was 3,1.
* vertrek van een B. 763 om 13u.53' vanaf de baan 25R met bestemming de V.S. op de route CIV1C. De tonnenmaat bedroeg 185 ton en het Q.C. was 10,2.

3. Donderdag 13 mei 2010.

* vertrek van een B.763 om 11u.15' vanaf de baan 25R met bestemming de V.S.op de route DENUT3C. De tonnenmaat van dit toestel bedroeg 182 ton  en het
Q.C. bedroeg 8,8.
* vertrek van een B.734 om 13u.10' vanaf de baan 25R met bestemming  Marokko op de route CIV1C. De tonnenmaat bedroeg 69 ton en het Q.C was 3,2.

* vertrek van een B.734 om 21u.18' vanaf de baan 25R met bestemming  Marokko op de route CIV1C. De tonnenmaat bedroeg 70 ton en het geluidsquotum 3,3.
* vertrek van een RJ85 om 21u.25' vanaf de baan 25R met bestemming het Verenigd Koninkrijk op de route HELEN3C. De tonnenmaat bedroeg 44 ton en het Q.C. 1,4.

4. Vrijdag 14 mei 2010.

* vertrek van een A.30B om 02u.44' vanaf de baan 25R met bestemming het Verenigd Koninkrijk op de route DENUT3C. De tonnenmaat bedroeg 154 ton en het Q.C. 7,9.
* vertrek van een RJ1H om 10u.07' vanaf de baan 25R met bestemming Frankrijk op de route HELEN3C. De tonnenmaat bedroeg 44 ton en het Q.C.1,5.

* vertrek van een A.333 om 11u.49' vanaf de baan 25R met bestemming Sierra Leone op de route CIV1C. De tonnenmaat bedroeg 215 ton en het Q.C. 10,8.
* vertrek van een B.738 om 16u.39' vanaf de baan 25R met bestemming  Marokko op de route CIV1C. De tonnenmaat bedroeg 76 ton en het Q.C. 3,5.

Met vriendelijke groeten,
Willy Houbrechts
Ombudsdienst voor de luchthaven Brussel Nationaal.