Uw Reacties


Hieronder enkele reacties die wij mochten ontvangen.

'Reacties' zijn mails of andere post die Actie Noordrand krijgt van
omwonenden van de luchthaven. De redactionele verantwoordelijkheid van de
artikels ligt bij de respectievelijke inzenders. Actie Noordrand beperkt
zich tot het redigeren van de titel en het plaatsen van de reactie.

D A T U M

O V E R Z I C H T  

  Reacties uit Diegem

December

2008

28/12/2008 Karel Vinck wil bestuurders die verkeerde beslissingen namen zelfs voor rechter brengen. Ook voor milieumisdrijven mbt tot kankerverwekkende producten als asbest?

17/12/2008 : Bij ZZW wind: ideaal voor gebruik baan 20 werd toch afgeweken van voorzien baangebruik ipv te vliegen volgens de windrichting

16/12/2008 : Zeer zwaar vliegtuig bij Oostenwind dus én het vluchtlawaai en het meegewaaide startlawaai

16/12/2008 : Ombudsman beantwoordt diverse klachten. Ongelijke windnormen op startbanen reden voor meeste afwijkingen van spreidingsplan en bijkomende belasting Noordrand, ook overdag. Opvallend is ook dat op baan 20 geenb ijsbestrijding plaatsvond en op de andere banen wel

07/04/2008 : Zijn het telkens dezelfde vluchten die 'on pilot's request' op zo morgen hier vliegen hoewel de 20 dan als startbaan voorzien is?

01/12/2008 : Op 8 km van einde landingsbaan vliegt toestel op 1000 m hoogte boven dichtbevolkt gebied. Na onnodige bochten!

01/12/2008 : Ik verzoek nadrukkelijk dat voor vluchten als deze andere, minder dicht bevolkte routes worden gekozen. Deze zijn beschikbaar, het volstaat te deconcentreren.

November

2008

23/11/2008 : Graag alle ACHTERSTALLIGE klachten afwerken: de lijst wordt weer langer!

23/11/2008 : Bijna iedere nacht van de week is het RAAK in Noordrand. Wanneer krijgen we ook eens stilte? En wanneer krijgen we eerlijke geluidscontouren?

18/11/2008 : Nacht ma 17-di 18.11.2008: in voornacht dank zij vloek van verschillende windnormen en afschaffing omkeringsprincipe in voornacht bij beetje wind NOOIT MEER RUST in de Noordrand!

18/11/2008 : In nacht 17/11 was windrichting ideaal voor gebruik van baan 20: waarom werd weer eens afgeweken van voorzien preferentieel baangebruik?

17/11/2008 : Correct stijgingspercentage wil niet zeggen dat ze hier niet geconcentreerd en laag overvliegen, te veel en te laag

17/11/2008 : ?Concentratienacht?

17/11/2008 : Zgn. Ringroute ?hindert mensen in dichtbevolkt gebied aan weerszijden ring. Waarom vliegt Denuth niet via Kanaalzone en Ossegempark? Stijgingspercentage 7% beschermt niet tegen hoogfrequente en zeer lawaaierige lawaaioverlast

06/11/2008 : Klachten nachtvluchten maandag 03/11: preferentieel baangebruik niet gerespecteerd: meer dan 90% alle vluchten over noordrand waarvan bijna 60% daarna de ronde rond Brussel naar Z, ZO en O bestemmingen maakte

05/11/2008 :  Vluchten week 43. Welke toestellen die nergens te vinden zijn houden ons in de Noordrand toch wakker en waarom werden banen 07 tussen 3 en 6 uur niet gebruikt?

04/11/2008 : welk vliegtuig vliegt hier net om 0u16 uur pal over?

04/11/2008 : Het is hier precies een bombardemant

03/11/2008 : Klopt het dat sinds de nacht van 21 oktober BAC de boordtabellen voor de nacht niet meer invult en publiceert?

Oktober

2008

28/10/2008 : Ombudsdienst mag tracks en vluchthoogte tailstrikecrash niet vrijgeven

22/10/2008 : Waarom kan -indien door windnormen aan voorzien preferentieel baangebruik niet kan worden voldaan - zoals bij landingen ook vertrekken over 2 banen gebeuren?

21/10/2008 : Tussen 1 en 2 wakker gevlogen en de rest van de nacht niet meer kunnen slapen: telkens nieuwe vliegtuigen. Van de 13 vluchten hoort meer dan de helft (7) niet thuis boven de Noordrand.

17/10/2008 : Ik zag op de ring bij Zaventem vanmiddag even voor 15 u een Kalitta 747 opstijgen, zeer laag en langzaam en wegvliegen in westelijke richting.

13/10/2008 : Spreidingsplan toepassen (en in de toekomst vliegen volgens de wind) is minder een kwestie van actuele windmetingen, meer van weersvoorspelling

09/10/2008 : Kruisende routes boven de Noordrant: landende toestellen vliegen niet steeds hoger dan die van vertrekkende. Ik constateer nog altijd spookvliegtuigen: ze staan niet in de boordtabellen van de vertrekken maar we horen ze hier wel vliegen. Zijn dit landende?

07/10/2008 : Zelfs als baan 25 gesloten is komen A300's vanaf baan 20 hier toch nog overvliegen, veel te laag, luid, veel te zwaar en na een belachelijke bocht (zie track).?

05/10/2008 : Waar vloog zo'n pilot's request toen de 25R gesloten was voor onderhoud?

04/10/2008 : Hoe komt het dat hier een 747 vliegt terwijl officiëel baan 020 startbaan is?

September

2008

29/09/2008 : Tussen 23 en 3 u zou in nacht ma/di 29/30.09 alles van 20 vertrekken, toch vertrokken al twee toestellen eerder van 25R, waardoor ons in feite geen enkele nachtrust rest. Bovendien lag baan 20 ideaal gezien de wind (sterke kopwind, geen zijwind)

24/09/2008 : Bij 7 knopen ONO-wind vliegt boven Grimbergen het ene vliegtuig na het andere, meestal 's morgens vroeg en 's avonds. Dit is nog nooit eerder gebeurd. De Noordrand wordt nu bij alle windrichtingen overvlogen

23/09/2008 : Als ons heer enig rechtvaardigheidsgevoel heeft dan zullen u slapeloze nachten 'ten deel' vallen, geachte heer Schouppe

23/09/2008 : Weer zo'n Denuth die te laag vliegt vanwege te zwaar en daarom z'n transponder te laat aanzet?

22/09/2008 : Met NNO-wind wordt de laatste dagen toch van 25R opgestegen en zelfs zeer laag en scherp naar R afgebogen! De wind bepaalt dus nog altijd niet de routes. En waarom elke dag tussen 6 en 7?

De politiek bepaalt nog altijd wie wanneer overvlogen wordt.
22/09/2008 : Windrichting NNO (020), windsnelheid 5 kn en tocht wordt er voor de zoveelste nacht exclusief via de 25R gevlogen? Er zijn nog andere banen op de luchthaven

21/09/2008 : Kunnen wij niet één rustige ochtend per week hebben? Het vliegt hier alsof het een doordeweekse dag hebben

20/09/2008 : Minstens zes keer wakker, en na zes uur helemaal geen slapen meer mogelijk. Gevolg: geen knip voor de neus waard, ook al door de al eerder opgestapelde slaapschuld

10/09/2008 : Protest tegen geconcentreert geweld op een woensdagmorgen

08/09/2008 : Vertikale tracks (waarop men de hoogte van overvliegen kan zien) worden nog niet meegestuurd

07/09/2008 : Hoe komt het dat op zondagmorgen baan 25R startbaan is ipv baan 20?

05/09/2008 : Het raadsel blijft: slechts 2 nachtvluchten voor SID Helen en 4 toestellen waargenomen op deze route. Waar komen die andere twee vandaan. En Waarom kunnen vertrekken én aankomsten niet verdeeld over 25R en 25L, zodat vluchten naar Z en ZO rechtstreks naar bestemming kunnen vliegen? En Waarom werd baan 20 zondagnamiddag niet gebruikt.

05/09/2008 : Landen boven de Noordrand: angstaanjagend laag boven Strombeek en Laken. Hoe veilig is dit nog?

03/09/2008 : Kunt u bevestigen dat de Denuths die ik vroeger 2 km zuidelijker zag vliegen nu hier pal over vliegen?

Augustus

2008

30/08/2008 : Waarom werden nachtvluchten eind augustus al boven de noordrand geconcentreeerd terwijl de werken op baan 20 pas 1 september zouden starten?

18/08/2008 : Hoe komt het dat de 747'ens op de Denuth hier tegenwoordig allemaal pal over vliegen en op zeer lage hoogte?

17/08/2008 : Noordrand krijgt nog steeds de nachtvluchten tijdens de herstelwerken baan 25R en hoewel ze 3 à 4 Km zuidelijker vertrekken lijken ze dezelfde routes te gebruiken, hoe kan dat?

05/08/2008 : Eerste rustige nacht: 6 vliegtuigen waaronder zeer laag vliegende zeer luide en dus veel te zwaar geladen MD11 op Denuth

Juli

2008

14/07/2008 : Repetities voor nationaal defilé vinden plaats waar? Waar anders dan boven de vuilbak van de luchthaven: de noordrand!!
13/07/2008 : In juli hadden we de eerste 11 dagen maar één vliegtuigvrije nacht, terwijl dit er vier hadden moeten zijn. We kregen al één concentratienacht met meer dan de helft toestellen die hier niet thuishoren. En zondag 13.7 vlogen er 's morgens 12 vliegtuigen die van de 20 hadden moeten vertrekken.

10/07/2008 : Zwaar geladen cargo's van Singapore Airline maken op amper 100 m hoogte zeer snel en totaal onverantwoord bocht boven Machelen. Onze kinderen gillen!

09/07/2008 : Gisteren was weer een 747 rampdag. Wanneer krijgen we rust waar we op kunnen rekenen?

07/07/2008 : Hoe komt het dat aantal toestellen tussen 5 en 6 u hoger ligt dan aantal vertrekken op baan 25R op dat moment? En van gevaarlijk kruisende toestellen hierboven komt vroeg of laat een crash. Omleidingen rond Brussel leiden tot gevaarlijke kruisende routes.

02/07/2008 : Waarom zwenkt een zwaar 4-motorig vliegtuig na Strombeek overvlogen te hebben terug naar Brussel?

Juni

2008

25/06/2008 : 25.6.2008 steeg Denutroute om 13u29 recht boven Strombeek op naar de VS met QC 43,2

23/06/2008 : Franstalige inwoonster Noordrand over flagrant verschil tussen nl-talige en fr-talige journalisten met brief naar Philippe Lawson van La Libre in bijlage

23/06/2008 : Wind 010°-020° en 7 knopen dus pal Noord en het vliegt hier even vrolijk door als met ZW wind of W wind. Veilig is veilig en voor iedereen dus even veilig dus gelijke windnormen

23/06/2007 : Ik ben op deze mooie maandagmorgen politiek vluchteling in eigen land, mijn tuin is SPERRGEBIET en mijn huis een GHETTO

22/06/2007 : Welke bestemming had het zeer zware vliegtuig dat hier rond 12u26 overvloog en als dit in het Zuiden was, wat doet het dan hier ten NW van de luchthaven? Hoe kan het dat men in België mensen meer of minder vliegtuiglawaai geeft op basis van taal?

luchthaven. Vanaf Heathrow zijner geen nachtvluchten, ze waren onaangenaam verast in hotel hier vlakbij

19/06/2008 : Baan 20 is twee maanden buiten gebruik geweest: Diegem heeft alles gekregen via 25R omdat 25L boven Zaventem om politieke redenen (Open VLD-burgemeester) niet gebruikt kan/mag/zal worden

19/06/2008 : Zo'n zwaar vliegtuig, op deze afstand van de luchthaven, zo laag over, dat kan niet en kan ook niet gezond zijn!
18/06/2008 : Franstalige inwoners van Noordrand pleiten voor gezamenlijk eis van alle actiegroepen voor delocalisatie luchthaven

11/06/2008 : Welk zwaar vliegtuig vloog ons deze nacht rond 2 u wakker?

10/06/2008 : Met ramen open zijn 747'ns echt onverdragelijk, minuten lang trilt alles, ik inbegrepen

09/06/2008 : Nacht ma 9.6.08 vertrokken opnieuw ALLE nachtvluchten van baan 25R, waarom wordt de 25L niet gebruik voor vluchten Z, ZO en O?

09/06/2008 : Wind 330° (NNW) en 5 knopen en toch vliegen ze hier? En de veiligheid?

09/06/2008 : Ik eis dat de Ombudsdienst ons weer vluchtlijsten en radartracks doorstuurt, we krijgen al zes maanden niks meer

03/06/2008 : Rust? Minder vliegtuigen? Ook na vertrek DHL blijft Noordrand doelwit van politieke NIMBY-concentratie: op zeven nachten: zes van de zeven nachten totale concentratie. Eerst drie en dan nog eens drie nachten achtereen!

03/06/2008 : Ook na vertrek DHL blijft Noordrand doelwit van politieke NIMBY-concentratie: in week 26.5.'08: drie van de zeven nachten totale concentratie. Drie nachten achtereen!

Mei

2008

29/05/2008 : Zeer zware vliegtuigen die hier zeer laag overvliegen, op toch al 8 km van de luchthaven.

27/05/2008 : dus de Denuths die vroeger lager vlogen vliegen nu PAL over mijn  huis :-)) Ik heb nog nooit zoveel zware jongens hierover gehad als de laatste tijd

27/05/2008 : Welke toestellen vlogen boven deel Noordrand overdag 26.5 bij sterke oostenwind? 

27/05/2008 : Geachte heer uit Koksijde,

27/05/2008 : Het is gemakkelijk een mening over de luchthaven te hebben als men niet geïnformeerd is over de ware toestand

26/05/2008 : Wie in de Noordrand kocht er ooit goedkope grond? Hoeveel actievoerders kwamen hier wonen nadat de concentratie werd doorgevoerd?

10/05/2008 : Waarom vertrokken drie vluchten oostelijke bestemmingen niet van baan 20?

Welk bochtenwerk hebben vliegtuigen vertrekkend van banen 07R/L gemaakt om over de Noordrand te vliegen?

08/05/2008 : Opstijgen vanaf de 25R met 110° wind en windsnelheid van 5 kn?

07/05/2007 : Londense zakenrelaties op bezoek in Strombeek begrijpen niks van waanzinnig beleid dat politiek voert voor 01/05/2008 : Welke twee toestellen vlogen do 1.5 tussen 5u15 en 5u30 veel te noordelijk over de noordrand? Wat doen die tweemotorige toestellen NO en WNW boven noordrand? Dit is een gevaarlijke situatie van kruisende routes boven de Noordrand.

April

2008

26/04/2008 : Hoe kan het dat een vliegtuig boven de sporthal van Koningslo het dak haast meeneemt en nog zoveel lawaai maakt?

24/04/2008 : Iedereen wordt blijkbaar gepakt door al dan niet geanonimiseerde reacties uit de oostrand: als loslopend wild, zonder onderscheids des persoons: Leterme, Schouppe en mensen die op de website van de Noordrand klagen

21/04/2008 : Die drie op de 650 waren er dan wel drie teveel en een ervan haalde me veel te vroeg uit m'n zondagochtendslaap

20/04/2008 : Wat is toch de reden dat we hier deze zondagmorgen rond 7u30 werden wakkergeknald?

17/04/2008 : Het blijft duren: elkaar kruisende vliegtuigen boven Noordrand, en als er geen opstijgers zijn zijn er landers, vrij laag met dus veel lawaai. Er wordt nu zelfs door CIV's ver in Vlaanderen gevlogen!

14/04/2008 : Als wij de militaire vluchten er nog bijkrijgen (vaak landingen onder de vertrekken door) dan dienen we minder vertrekken te krijgen

09/04/2008 : Nacht 7-8 april derde nacht op rij dat alle toestellen op één na van 25R vertrokken terwijl andere banen voorzien waren. Wanneer wordt eindelijk het voorziene preferentiële baangebruik gerespecteerd? Dit is één regio moedwillig kapot vliegen.

07/04/2008 : Noordrand in nacht za/zo 5-6/08/2008 opnieuw onnodig belast. Waarom werd de 25L niet ingeschakeld zoals voorzien?

05/04/2008 : Wat was er met het vliegtuig dat hier net overvloog, veel te laag op zo'n grote afstand van de luchthaven?

Maart

2008

30/03/2008 : Vanmorgen zou baan 02 de officële startbaan zijn, hoe komt het dan dat hier al de hele morgen vliegtuigen vliegen, vaak zeer laag, pal hierover en lawaaierig?

29/03/2008 :  Nu ook al wakker rond half twee!

29/03/2008 : Deze maand maart is het al de zevende maand (sic!) dat alle nachtvertrekken via de 25R gebeurden en de Noordrand onnodig overbelastten.

28/03/2008 : Tussen 3 en 6 waren banen 07 R/L voorzien als startbaan. De winden waren O - NO en op geen enkele baan werden de windnormen die nacht overschreden. Dit is volstrekte willekeur. Moet er een vliegtuig uit de lucht vallen?

27/03/2008 : Is de donderdagmorgen vroeg dan geen rustige nacht voor de noordrand?

26/03/2008 : Laagvliegende zware toestellen maken op meer dan 8 km in vogelvlucht van luchthaven en noch onder noch naast startbaar normaal werken onmogelijk hier in Strombeek

24/03/2008 : Zelfs op Paaszondag kreeg ik geen rust: minstens 8 overvluchten minder dan een half uur!

22/03/2008 : Twee concentratienachten in week voor Pasen

20/03/2008 : Hoeveel kwamen er nu weer over tussen half 3 en vijf uur? Klachten van vijf buren, of ik maar wil mailen

20/03/2008 : Hoe komt het dat de boordtabellen keer op keer aangeven dat er geen toestellen vertrokken van 25R en 20 en dat Wolvertem toch zeer lawaaierig overvlogen wordt? Welke vluchten zijn dit? We hebben NOOIT meer en rustige nacht!

15/03/2008 : Wat was dat monster zaterdag rond half 2?

14/03/2008 : De geluidsmeter van AWACSS verzendt ook automatisch klachten wanneer er geen vluchten boven zone 3 zijn en alles vanaf de 25R vertrekt: resp. 42 vluchten in totaal!

13/03/2008 : Geachte werkgevers, Is het zo'n probleem als hetzelfde pakje in de late namiddag geleverd zou worden ipv in de voormiddag?

11/03/2008 : Nacht zo-ma 9-10.3 werden tussen 23 en 3 u zelfs ruime zijwindnormen op baan 25R overschreden. Hoe komt het dat er via die baan toch zeer onveilig over de Noordrand werd gevlogen?

10/03/2008 : Antwoord aan dhr Durinckx (kabinet Leterme): Ik krijg de koude rillingen van gejubel van Brussel en Mangain over het voorgesteld plan. Mag ik u aanraden voluit hierover te communiceren?

10/03/2008 : Een toestel dat bangelijk veel zijwind had, pal boven centrum Vilvoorde

10/03/2008 : Wat was het toestel dat hier gierend laag overvloog?

09/03/2008 : Als de kennis van het luchthavendossier van de franstalige ombudsman even nauwkeurig is als die van de 2e Wereldoorlog en zijn bevrijding...(vervolg)

08/03/2008 : 35 vliegtuigen op één nacht vanaf de 25R! Omkeringsprincipe dient opnieuw te worden ingevoerd

07/03/2008 : En wat doet de gemeente Grimbergen ?
07/03/2008 : Ombudsdienst stelt dat er geen verschil is tussen afkomst klachten maar antwoordt niet op vraag naar matchen klachten en officiële vlucht informatie BAC.

07/03/2008 : Dit is de privémening van een andere Belgische burger die we graag publiceren in het kader van het recht op vrije meningsuiting, hoewel www.actienoordrand.be een website is van een vereniging waarop mensen vrijwillig surfen en die niet als medium gekenmerkt kan worden

05/03/2008 : Houding Ombudsdienst tart alle verbeelding. Noordrand protesteert bij kabinet Leterme

04/03/2008 : En toen sprak dhr Touwaide zich toch wel tegen en antwoordde hij wél op een vraag van een Nl-talige inwoner in de Noordrand!

03/03/2008 : Waar blijven de radartracks van de Ombudsdienst betreffende die drie opeenvolgende concentratienachten waarover ondervermelde politiekers uitleg kregen dat er geen concentratie was en dat de routes over de Noordrand gespreid zijn (sic)?

 En waarom tekent iemand die niet in functie is toch met zijn functie, alles d'r op en d'r aan?

03/03/2008 : Donderdag 28.2 en vrijdag 29.2: alles vanaf de 25R. Nr 7 en 8 in die maand. Als boordtabellen geen vliegtuigen boven zone 3 geven hoe kan hun sonometer dan geluidsmeting geven mét klacht bij de Ombudsdienst?

03/03/2008 : De ombudsdienst antwoordt nu al meer dan 2 maanden alleen nog maar met dossiernummers aan bewoners uit de Noordrand

02/03/2008 : Als boordtabellen maar 3 sid HELENS voorzien boven Wolvertem, waar komen die drie andere dan vandaan?

En sinds wanneer zijn de windnormen op baan 20/02 voor de nacht gereduceerd tot 0 Kn i.p.v 5 Kn? 

02/03/2008 : Als de ombudsdienst een autonoom, federaal orgaan is, wat is dan de reden dat bewoners van de Noordrand nu al meer dan twee maanden alleen klachtennummers krijgen en geen enkele gevraagde informatie meer?

Februari

2008

29/02/2008 : De ombudsman raadt inwoners van de Noordrand aan om "www.airportmediation.be" te bezoeken om zich beter te informeren en inzicht te verkrijgen in de manier waarop de nachtvluchten geregeld worden, alsook de windcomponenten en andere praktische informatie over de luchthaven onder de knie te krijgen" Dan hebben ze toch geen Ombudsman meer nodig,

28/02/2008 : Kabinet Leterme zag zaterdagmaatregelen ivm preferentiëel baangebruik als "noodinstructies": men vraagt zich af wiens nood zo dringend gelenigd diende te worden, in elk geval niet die van de Noordrand

De RVState heeft notabene 2 X beslist om zaterdag NIET over de Noordrand te vliegen

24/02/2008 : 100% nachtconcentratie Noordrand heeft niets met veiligheid te maken, wel met discrimininatie. Bij ontbreken van Vlaamse Ombudsman leg ik klacht neer bij u. En waarom wordt 's nachts vanaf 25R bocht naar links niet gebruikt zoal overdag.

24/02/2008 : Volgens mij werden windnormen nacht 21.2 voor baan 20 niet overschreden. Waarom vloog opnieuw alles bij ons?

Staat eis tot afschaffing omkeringsprincipe ondubbelzinnig in Ombudsdienstrapport van 2007.

24/02/2008 : Afschaffing omkeringsprincipe is duivels plan geweest om Noordrand te nekken. Wil de minister van Mobiliteit na zijn genezing dit ajb terug afschaffen?

19/02/2008 : Waarom worden alle banen niet gelijk uitgerust? En waar zijn de tracks waarop de 4 routes boven Grimbergen duidelijk te onderscheiden zijn?

18/02/2008 : Hoe komt het dat u het in uw mail over een aantal zaken hebt  waarover ik het in mijn klacht niet had?

18/02/2008 : "De Noordrand mag alleen overvlogen worden door vluchten naar het noorden en noordwesten

18/02/2008 : Ik protesteer tegen hoge aantal nachtvluchten nacht 13-14.2.2008: niet minder dan 33 hierboven en daarvan niet minder dan 22 die na wijde bocht boven Grimbergen weer richting Brussel draaien.

16/02/2008 : 45 vluchten tussen 23 u en 6 u waarvan 27 tussen 3 en 5 u, is onmenselijk. Een politiek systeem dat dit blijft doen is zelf doodziek

15/02/2008 : Graag uw reactie, burgemeester Willems en die van uw gemeenteraadsleden op onderstaande 'dodelijke' cijfers van Actie Noordrand mbt uw gemeente: Antwoord burgemeester Willems en Kris Peeters (vervolg)

14/02/2008 : In schrijven aan  Yves Leterme dd 4.2 is verzocht om op basis van grondwettelijk gelijkheidsprincipeoplossing uit te werken voorgelijkmatige spreiding  hinder over alle regio's rond luchthaven.

11/02/2008 : Graag uw reactie, burgemeester Willems en die van uw gemeenteraadsleden op onderstaande 'dodelijke' cijfers van Actie Noordrand mbt uw gemeente (vervolg)

11/02/2008 : Gaan we er allemaal onderdoor in het luchthavendossier? Ik vraag elk van u concrete actie. Nu. HELP!: Na een week nog geen antwoord!

10/02/2008 : Lezersbrief ivm Column Van de Cloot in "Tijd": verbreking spreidingsarrest geeft politiek NIET handen vrij om vliegverkeer naar eigen goeddunken te organiseren, wel integendeel. Het gelijksheidsbeginsel blijft in bijna alle juridische conclusies overeind.

06/02/2008 : Het is niet omdat ik niet over elk hinderlijk vliegtuig klaag dat ze niet hinderlijk zijn! Het aantal klachten kan geen kriterium zijn voor berekenen hinder. 

04/02/2008 : Graag uw reactie, burgemeester Willems en die van uw gemeenteraadsleden op onderstaande 'dodelijke' cijfers van Actie Noordrand mbt uw gemeente

04/02/2008 : Voorziene preferentiëel baangebruik voor zoveelste keer genegeerd, waarom wordt Wolvertem op sid Helen overvlogen door vliegtuigen naar Oostelijke richting als de Noordrandroutes gespreid zijn? 

04/02/2008 : Als de ons verder onbekende meneer D. zo blijft zagen om een antwoord  te krijgen (niemand anders die reacties stuurt doet dit), wat is er  dan echt aan de hand?
04/02/2008 : Gaan we er allemaal onderdoor in het luchthavendossier? Ik vraag elk van u concrete actie. Nu. HELP!

04/02/2008 : Hier in Grimbergen is er geen sprake van 'continuel esprit d'hostilité, ni des problèmes administratifs' maar we hebben als 77 en 76-jarigen wel dag en nacht vliegtuighinder in de vuilbak van de luchthaven

03/02/2008 : Wanneer wordt er teruggekeerd naar normale toestand boven noordrand?

02/02/2008 : Zelfs op vakantie hoor ik ze de eerste nachten nog vliegen, hoewel het buiten doodstil is

02/02/2008 : Wie na paar keer herinslapen rond 4 u wakker wordt en niet meer kan inslapen heeft gewoon veel te veel stresshormonen in z'n bloed opgestapeld

Dit was een concentratienacht, net als die van donderdag en zaterdag. Drie nachten op rij! Dit moet STOPPEN!

01/02/2008 : Ik leid aan Shell Shock: ook tijdens kalme nachten word ik rond 4 u wakker. Militairen krijgen daarvoor verlof van het front. Wanneer krijg ik verlof van het oorlogsfront in de Noordrand?

Januari

2008

31/01/2008 : Concentratie van Minister Durant herleeft

31/01/2008 : Een stukje STARTporject mag verhuizen naar Charleroi.De nachtvluchten moeten gewoon afgeschaft worden!
30/01/2008 : De START van nieuwe concentratie. Haal de slaappillen van het Concentreatiekamp maar terug boven

30/01/2008 : De bevlogenheid van de luchthaven ligt zwaar op het hart

29/01/2008 : Anonieme warhoofdige mail uit de Oostrand... met het schandalige argument dat de huizen in Diegem goedkoper zijn vanwege ligging onder een piste!!!! Wie zou dit toch schrijven? (volg onze blik). 
En wat dan met Zaventem en Wezembeek-Oppem, Perk en Steenokkerzeel? Geldt dat ook voor de huizen daar?
29/01/2008 : Zo vol stresshormonen dat herinslapen haast niet meer mogelijk is

26/01/2008 : Alarm boven de Noordrand. Deze maand al 8 (acht!!!) concentratienachten

25/01/2008 : Klacht contentratie vluchten nachten 21-22/1/2008 (en volgende 2 nachten) 

AAN het gemeentebestuur Grimbergen (dat niks doet ivm vliegtuighinder,

23/01/2008 : Is dit weinig subtiel spel om tienduizenden die last hebben van de vliegtuigen te zeggen dat ze maar moeten oprotten? Op eigen kosten?Politieke vluchtelingen in eigen land?

Omdat ze de gore moed gehad hebben om te willen gaan wonen waar de politiek al 30 jaar geleden besloot dat "de vliegtuigen" zouden moeten gaan vliegen? 
22/01/2008 : Nacht na nacht uit de diepste slaap wakker gehaald, het is mensen moedwillig kapot maken en misdadig! DIT MOET STOPPEN

21/01/2008 : Onze 'freenight' en onze 'half night' zijn keer op keer kapot! 11 zware toestellen in één uur!!!!

18/01/2008 : Ik overweeg ernstig actiegroep op te richten teneinde een vermindering van kadastraal inkomen van mijn woning aan te vragen vermits het genot de laatste jaren ernstig verstoord wordt.

18/01/2008 : Waar komen de vijf overvluchten boven Wolvertem vandaan als er maar 1 SID Helen is en als er geen concentratie is?

11/01/2008 : Frekwent word het voorziene preferentieel baangebruik met de voeten getreden en meestal ten nadele van de Noordrand

  Uw Reacties tot 31/12/2007