Welke twee toestellen vlogen do 1.5 tussen 5u15 en 5u30 veel te noordelijk over de noordrand? Wat doen die tweemotorige toestellen NO en WNW boven noordrand? Dis is een gevaarlijke situatie van kruisende routes boven de Noordrand.

 Klacht 30/4 en 1.5.2008
Mevrouw, Mijnheer
 
-In de nacht van woensdag 30/04 op donderdag 01/05 gewekt om 5.15 uur en 5.30 uur
Bij nazicht van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik weer eens met de voeten getreden is.
Waarom werd er tussen 5 en 6 uur niet van banen 07R/L vertrokken zoals voorzien in het preferentieel baangebruik.
Tussen 5 en 6 uur zijn er maar 2 toestellen van baan 25R vertrokken.
Zijn dit de toestellen die hier overgevlogen zijn?
Ook nog volgens de boordtabellen zijn er geen toestellen vertrokken voor sid HELEN, de route die, volgens de routebeschrijving boven Wolvertem gaat.
Ik kan enkel besluiten dat deze 2 toestellen veel te noordelijk vlogen.
- In de nacht van donderdag 01 op vrijdag 02/05 wakker gemaakt om 4.15 uur en nog overvluchten waargenomen om 4.50 uur en 5.15 uur.
Volgens de boordtabellen zijn er geen toestellen vertrokken tussen 4 en 5 uur en maar 1 toestel tussen 5 en 6 uur
Welke 3 toestellen zijn hier in deze periode overgevlogen?
 
Hoge frequentie van overvliegen
Vrijdag morgen tussen 6.45 uur en 7 uur minstens 5 overvluchten waargenomen.
Meermaals heb ik, tussen 10 uur en 13 uur de indruk in Diegem te wonen, We worden hier constant overvlogen in verschillende richtingen.
Een twintigtal toestellen per uur is geen uitzondering.
Westnoordwest, noordwest, draaiende toestellen in zuidwestelijk richting en deze routes worden dan nog gekruisd door toestellen in noordoostelijke richting.
 
Kruisende banen:
Dit is een gevaarlijke situatie
Vrijdag 7.30 uur een 2 motorig toestel in noordoostelijke richting en om 7.31 uur een 2 motorig toestel in westnoordwestelijke richting.
Zaterdag 03/05 om 9.52 uur een toestel in westnoordwestelijke richting en een toestel in noordoostelijke richting.
 
E. V.
1861 Wolvertem