Waarom kan
-indien door windnormen aan voorzien preferentieel baangebruik niet kan worden
voldaan - zoals bij landingen ook vertrekken over 2 banen gebeuren?
Datum:
22 oktober 2008 09:33:38 GMT+02:00
Aan:
<airportmediation@mobilit.fgov.be>>
Onderwerp:
Klachten nachtvluchten woensdag 15 en donderdag 16/10
T.a.v de ombudsdienst
Mevrouw, Mijnheer
In de nacht van woensdag 15 op donderdag 16/10
gewekt om 3.15 uur, 3.50 uur en 6.00 uur door luidruchtige overvliegende
toestellen.
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer
ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Wanneer door de windnormen aan het voorziene
preferentieel baangebruik niet kan voldaan worden, kan dan niet zoals voor de
landingen de vertrekken over 2 banen gebeuren en niet een zone met alle
vertrekken opgezadelt zit.
Secondo, bij vertrekken van baan 25R gaan alle
toestellen op een paar (3 in deze nacht) over de noordrand, terwijl bij
vertrekken van een andere baan deze gesplitst worden. Zo hebben wij ook last
bij vertrekken van banen 25L en 20, deze worden gesplitst, terwijl voor de
vertrekken van baan 25R allen een bocht naar rechts maken om vervolgens op
route NICKY na een bocht naar links te maken en zelfs de ronde van Brussel
maken voor bestemmingen in het zouden tot oosten.
Heb 3 toestellen waargenomen, terwijl er voor de
route boven mijn woning er maar 2 zouden vertrokken zijn.
Kunt u mij de radartrack van die nacht bezorgen?
In de nacht van donderdag 16 op vrijdag 17/10
gewekt om 3.10 uur en nogmaals om 3.35 uur.
Heb 2 toestellen
waargenomen, terwijl er voor de route boven mijn woning er maar 1 zouden
vertrokken zijn.
Volgens de boordtabellen zijn er tussen 3 en 4 uur maar 4
toestellen vertrokken waarvan ik er zeker de helft heb waargenomen.
Toestellen afwijkend van hun route.
Frequent constateer ik hier toestellen die in
zuidwestelijke richting draaien zoals vrijdag 17/10 om 7.09 uur een toestel
draaiend in zuidwestelijke richting, vermoedelijk voor sid CIV.
Dit toestel zou normaal volgens de
routebeschrijving ten zuiden van de ring R0 vliegen.
Waarom wijken deze toestellen een 4 a 5 Km van
hun voorziene route af?
E. V.
1861 Wolvertem