Als boordtabellen maar 3 sid HELENS voorzien boven Wolvertem, waar komen die drie andere dan vandaan?

En sinds wanneer zijn de windnormen op baan 20/02 voor de nacht gereduceerd tot 0 Kn i.p.v 5 Kn? 

Klachten nachtvluchten donderdag 28/02 en vrijdag 29/02

T.a. van de ombudsdienst

Mevrouw, Mijnheer

De nacht van donderdag 28 op vrijdag 29/02 was weer een ware hel
Gewekt om 2.30 uur door een luidruchtig overvliegend toestel en tot na 3 uur wakker gehouden door nog een drietal vluchten.
Nogmaals gewekt om 3.45 door een zeer luidruchtig toestel dat 5 minuten later gevolgd werd door een tweede.
bij nazicht van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Alle toestellen zijn van baan 25R vertrokken terwijl er volgens de windtabellen op sommige ogenblikken nauwelijks rugwind op baan 20 was.
Volgens de boordtabellen hebben 17 toestellen via nogal wat bochtenwerk de ronde van Brussel gemaakt met het meerverbruik en vervuiling als gevolg.
Ook heb ik een 6 tal toestellen waargenomen, terwijl er volgens de boordtabellen maar 3 toestellen voor sid HELEN (route boven mijn woonst) vertrokken zijn.
Waarom werd het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd?
Sinds wanneer zijn de windnormen op baan 20/02 voor de nacht gereduceerd tot 0 Kn i.p.v 5 Kn?
Waarom nemen de toestellen met zuidelijke en oostelijke bestemmingen na het opstijgen niet direkt de bocht naar links i.p.v een grote omweg te maken via de noordrand.

In de nacht van vrijdag 29/02 op zaterdag 01/03 gewekt iets na 4 uur.

Bij nazicht van de boordtabellen constateer ik terug dat het voorziene preferentieel baangebruik met de voeten getreden is.
Nochthans was de windrichting zuidwest, enkel tegen de ochtend ging hij naar westzuidwest.
 
Dit zijn nu 2 nachten na elkaar dat alle toestellen over de noordrand gevlogen zijn.

E. V

Wolvertem