Uw Reacties


Hieronder enkele reacties die wij mochten ontvangen.

'Reacties' zijn mails of andere post die Actie Noordrand krijgt van
omwonenden van de luchthaven. De redactionele verantwoordelijkheid van de
artikels ligt bij de respectievelijke inzenders. Actie Noordrand beperkt
zich tot het redigeren van de titel en het plaatsen van de reactie.

D A T U M

O V E R Z I C H T  

December

2007

23/12/2007 : Voor de zoveelste keer werd het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd en werd de noordrand weer met een rampnacht opgezadeld

12/12/2007 : Klacht nacht ma 10/12 - di 11/12. Hoe komt het dat ik twee sid HELEN vluchten zie op de boordtabellen en dat ik er wel drie in een uur op deze route waarneem?

07/12/2007 : Weer de zoveelste rampnacht op rij boven de noordrand

November

2007

16/11/2007 : Over de 'omlijdingsroutes', de leugens over de Noordrand, de CO2 ramp, een omissie in het rapport van de franstalige ombudsman en nog zo wat van die zaken

11/11/2007 : BBL neemt ook Persbericht Actie Noordrand op

10/11/2007 : Nog grotere concentratie op baan 25R zoals gevraagd door Oostrandactiegroepen wil ALLE hinder op ander afschuiven. Hoe kan de BBL propaganda maken voor een enkele bewonersgroep?
10/11/2007 : Rampnachten wo-do 7-8.11/07 en do-vr 8-9.11/07: alles vanaf de 25R. Het houdt niet op! 34 nachtvluchten waarvan 17 de zeer grote bocht rond Brussel maken naar de SID Huldenberg

07/11/2007 : Weer werd in nacht ma/di 5-6/11 het  preferentieel baangebruik niet gerespecteerd hoewel windrichting voor gebruik 20 geen beletsel was
06/11/2007 : De gekende zware vlucht naar Korea vliegt wel degelijk rond 17u21 pal boven ons dak en vloog ONDER laag wolkendek!!!

05/11/2007 : Het voorziene preferentiëel baangebruik werd in nacht van vrij op za weer eens niet gerespecteerd.

05/11/2007 : Kleine rekensom: hoeveel kost elke Brussel vermijdende omweg boven de Noordrand? In aantal onnodig vervuilende km's per dag (x aantal  vluchten), in CO2, in boetes die de Noordrand zou kunnen eisen voor overschrijding van QC4 en voor onnodige hinder en vervuiling door omleidingsroute.

11/2008 :  Vertrekken vanaf 25R met bestemming Zuiden, en  vanaf 20 met bestemming Noorden komen over hetzelfde grondgebied.

Oktober

2007

30/10/2007 : Ik heb vandaag interviewcassettes uitgetikt: telkens er een vliegtuig overkomt moet ik het werk stillegen! Tekst wordt onverstaanbaar

30/10/2007 : Nacht ma-di 29.30.10/07; rampnacht vanaf 3 u, Misdaad tegen de Menselijkheid! 

28/10/2007 : Hoe komt het dat hier voortdurend gevlogen wordt op zondagochtend als de 02 voor vertrekken gebruikt wordt?

26/10/2007 : UFO's boven de Noordrand! Twee inwoners zien en horen dezelfde  vliegtuigen, een in Grimbergen, een in Wolvertem. Maar volgens de franstalige ombudsman "... zien zij ze vliegen"? Quid  frauduleuze Kraainemse klachten?
22/10/2007 : Kraainem: geen last meer: WAKE UP/Awaccs geluidsmeter al tijd lang niet meer actief

20/10/2007 : 17 nachten in oktober, slechts 2 vliegtuigvrij vanaf 25R. Waar is spreidingsplan? En als 50% van vertrekken tussen 3 en 5 hier vliegen, is er dan geen concentratie tot voorbij Grimbergen?

18/10/2007 : Moet er nog zand zijn (er zijn al vliegtuigen genoeg die het zandmannetje van ons bed weghouden)

17/10/2007 : Toevallig ligt de periode dat het spreidingsplan de nacht van 16/10 omwille van de veiligheid niet van toepassing kan zijn wel op het drukste moment van de ganse nacht! De mail preciseert niet wat er precies toen zo onveilig was voor de 20/02.

14/10/2007 : Kan een ombudsman met ambtenarenstatuut onderstaande beweringen doen? We denken van niet

12/10/2007 : De zoveelste concentratienacht? Ik viel zowat uit m'n bed om half vier! Ik eis gelijkschakeling van de windnormen en herinvoering van omkeringsprincipe.

12/10/2007 : Deze concentratienacht was gevolg van werken, de rest van bewuste  politieke discriminatie! En dat zijn er veel!
07/10/2007 : Klopt het dat het bijna altijd zeer zware vliegtuigen die op Pilot's Request afwijken van de Notam en zo ja, hoe komt dat?
04/10/2007 : Hoe komt het dat op za-zo 22-23.9 het preferentieel baangebruik niet gerespecteerd werd? Zie vluchten in kleur op bijgaande vluchtlijst, plus welke vluchten wel degelijk vanaf baan 20 via de noordrand vliegen. itt tot wat andere actiegroepen beweren.,

03/10/2007 : Wat is de reden dat in nacht van 1-2.10.07 preferentieel baangebruik niet gerespecteerd werd en dat 25R ondanks voor banen 07R/L gunstige wind wel gebruikt werd. De windnormen voor 20/02 werden niet overschreden

September

2007

27/09/2007 : Ombudsman Touwaide heeft veel tijd te verliezen in Grimbergen op dagen dat er een voor ons gunstige wind waait of dat er werken zijn op de baan 25R waarvoor hij notabene zelf zijn notam doorstuurde

23/09/2007 : Hoe kan het dat ik wakker word of blijf van vijf toestellen daar waar de boordtabellen voor de route boven uw hoofd maar twee vluchten geven?

En Wat blijft er over van diverse beweringen als zou za en zo tijdens bepaalde uren niets over de noordrand vliegen?

19/09/2007 : Ombudsman Touwaide doorkruist volgens eigen zeggen met 'zijn' team drie dagen lang de Noordrand om te constateren dat er hier niet gevlogen wordt,  en wordt door Noordrandse bronnen effectief gesignaleerd met mevrouw Peggy Cortois van UBCNA

18/09/2007 : Zogenaamde Notams die Noordrand paar uur stilte zouden moeten garanderen op uren waarop half België in  supermarkt zit en waarover UBCNA à volonté kabaal maakt alsof haar het grootste onrecht wordt aangedaan, worden door de vermaledijde discriminerende windnormen voor 25R keer op keer dode letter. Een sinister spel,

17/09/2007 : Volgens de niet ondertekende mail van de franstalige ombudsman (de enige die niet-ondertekende mails stuurt) zijn militaire vluchten niet geheim maar toch mag de ombudsman er geen informatie over geven. Geheim of niet: ze bezorgen je een hartstilstand

17/09/2007 : Ik protesteer dat 'geheime' militaire vluchten hier nog altijd overkomen, tegen de vliegrichting in, zeer laag, altijd onverwacht, bovenop alles wat we hier al te verduren krijgen
08/09/2007 : Hoe komt het dat ik meer toestellen waarneem dan er volgens de boordtabellen in die tijdsspanne vertrokken zijn?

01/09/2007 : Goedkoop vliegen: voor 30 € naar Egypte vanuit Zaventem. Voor zulke prijzen wordt de Noordrand kapotgevlogen, u, ik wij allemaal

Augustus

2007

31/08/2007 : Ombudsdienst erkent dat door administratieve fouten vluchtgegevens verkeerd kunnen worden genoteerd in vluchtlijsten.

Deze administratieve fouten komen voor verantwoordelijkheid van derden, hetzij BAC, hetzij Belgocontrol

Hoe wil men ooit tot betrouwbaar geluidskadaster komen als de basis al niet klopt (op afroep niet klopt?)

31/08/2007 : Augustus was rampnachtenmaand, hierbij drie vluchtlijsten met bewezen totaalconcentratie voor de Noordrand!

Afschaffing omkeringsprincipe en alleen voor de 25R onveiligere windnormen maken dit mogelijk.

Zo bezorgt de politiek de Oostrand telkens een rustige nacht, terwijl u en uw gezin mogen verrekken en ziek worden.

29/08/2007 : Kabinetschef Cornillie (ex-Landuyt, ex-Anciaux) gaat naar Van Brempt. Zijn voorganger Van Thillo gaat naar MORA van SERV (zie artikel Tijd vandaag)

26/08/2007 : Preferentieel baangebruik van spreidingsplan blijkt in praktijk meer en meer dode letter. Waarom wordt de baan 25R gebruikt ipv de banen 07?

25/08/2007 : De radartrack komt niet overeen met de boordtabellen.

24/08/2007 : Zoveelste concentratienacht: 26 vertrekken in 3 uur!!! Midden in de nacht!

23/08/2007 : Beste Jos Stroobants van BrusselsAirport, beseft u wel wat u zegt als u 18.000 nachtvluchten eist?

23/08/2007 : Medisch werkloos na weer een concentratienacht boven de Noordrand.

Als de Amerikanen dit doen in de gevangenis Guantanamo Bay dan is dat een overtreding van de rechten van de mens

23/08/2007 : Zijn het politieke windnormen die de hinder boven de Noordrand omhoog stuwen?

22/08/2007 : Comme le dit l'ombudsman francophone: "Chacun utilise ses armes"...

16/08/2007 : Arme Decroo, twee maanden lang maar twee uur kunnen slapen. Arme Decroo die helemaal in zijn eentje besloot in 1985 de nachtvluchten voor DHL in te voeren en vervolgens mevrouw Decroo parkeerde in de RvBestuur van de koerierdienst.

11/08/2007 : Rampnacht 23 op 24 juli 2007: als dit geen concentratie is, wat is  het dan wel? En: er wordt wel degelijk vanaf baan 20 over de  Noordrand gevlogen. De tracks bewijzen het!
09/08/2007 : Mijn logees met kind zijn gevlucht voor concentratienachten, ik kan niet zomaar weg

09/08/2007 : Geen vertrekken via de 25R en toch worden we wakker van Denuth's, die alleen maar van de 20 kunnen komen.

En de Ombudsdienst beweert dat dit niet gebeurt? Net zoals gevaarlijk kruisende toestellen boven Wolvertem, die zien we ook vliegen maar dan niet echt?

Juli

2007

20/07/2007 : Nacht do 19-vr 20.7.07; 3 u 50. Ik dacht dat ik in Diegem was ipv in  Strombeek: ineens een zeer laag verschrikkelijk lawaaierig vliegtuig in het holst van de nacht! Welke vlucht was dit?
13/07/2007 : Concentratienachten blijven Noordrand teisteren: telkens vijf in mei en juni en nu alweer twee in juli.

39 toestellen vertrokken wo nacht van baan 25R, bijna de helft heeft de ronde van Brussel gemaakt voor baken Huldenberg ten ZO van Brussel, 24 toestellen tussen drie en vijf uur. Onmogelijk te slapen!

13/07/2007 : Preferentieel baangebruik  nacht wo 11 op do 12/07 weer niet opgevolgd. Rugwind 07 werd tussen 3 en 6 u nochtans niet overschreden, er vertrokken 8 toestellen tussen 3 en 4 uur, alle 8 boven mijn hoofd in Wolvertem! 18 toestellen die hier niet thuishoren.

11/07/2007 : 'Normale' woensdagnacht (10-11.7.07): 63 landingen, 34 vertrekken. Zes via kanaalroute, tussen 2u55 en 4u54. 19 via 25R over Noordrand, tussen 23u53 en 5u29. 15 via 20 over Oostrand. Dank je meneer Decroo voor de nachtvluchten en de duurzame slapeloosheid.

08/07/2007 : Nacht ma 2 - di 3.7.07: preferentieel baangebruik niet gerespecteerd, (wat waren de 8 toestellen tussen 3u15 en 4u20?). Ook nachten wo 4 - do 5.07 en do 5 - vr 6.07 preferentieel baangebruik NIET gerespecteerd 

05/07/2007 : Hoeveel zgn militaire vluchten vonden in totaal plaats in 2006? De Ombudsman verzekerde me dat ze worden meegeteld en hun aantal kan dus worden meegedeeld

02/07/2007 : Als men al bereid is veel geld te betalen voor grond of huis wens ik dat er levenskwaliteit is en beperkte kans op ontwaarding. Toenemend vliegtuiglawaai en ring leken ons op termijn impact te hebben op prijs: die mensen bereid zijn voor hun huis te geven

01/07/2007 : Waarom werd het spreidingsplan dat blijkbaar nog bestaat omdat het  afgeschaft moet worden volgens sommigen, deze zondag boven Strombeek voor de zoveelste keer niet gerespecteerd? Hoe vaak gebeurde dit de afgelopen zes maandern? 

Juni

2007

30/06/2007 : Niet verschil in media-aandacht maar iedereen dezelfde last, ook de Brusselaars, dat is ons gevecht

29/06/2007 : Lucht boven Grimbergen is geen speelplaats voor militaire toestellen. ONAANVAARDBAAR

28/06/2007 : Bovenop de vliegtuigconcentratie en de verkeershelikopters krijgt Strombeek ook nog eens tegen de vliegrichting in laagvliegende militaire vliegtuigen. Telkens een halve hartstilstand!

27/06/2007 : Bewijs: de Ombudsdienst LIEGT telkens ze publiekelijk beweert dat de Noordrand op zondag tot 17 u geen vluchten heeft. Zo 10.6 had ze er 42.

24/06/2007 : Kortom Mijnheer Vanagt, Een groot deel van de "Mensen van de randgemeenten rondom Zaventem .. denken niet zoals gij (zie het grote aantal klachten) en vragen een oplossing voor het probleem.

23/06/2007 : Misschien brengt De Croo nu meer begrip op voor 10.000en omwonenden van luchthaven die al sinds hij in '85 nachtvluchten invoerde uit hun slaap worden gehouden? Nu is de kans om dit recht te zetten

23/06/2007 : ‘Een dier moet rusten, anders gaat het dood’

22/06/2007 : Ik wens u geen geweten toe meneer De Croo want dan doet u echt geen oog meer dicht. 

21/06/2007 : Meneer Vanagt, uw naam staat op site van Flight Simulator Club Belgium. Kom eens een week hier slapen én werken en vraag dan nog eens waarom wij klagen? OPROEP aan de Noordrand: laat Vanagt wetenwaarom u klaagt

20/06/2007 : Het moet GEDAAN zijn met die concentratienachten

15/06/2007 : Kalitta Airways moet verboden worden op Zaventem: zeer lawaaierige, zeer onveilige vliegtuigen boven zeer dichtbevolkt gebied is vragen om een ongeluk. En dan maar ach en wee klagen als het gebeurd is?

14/06/2007 : Hoe is het mogelijk, zo'n zwaar viermotorig cargovliegtuig laten vertrekken met zulk een onweer, het lawaai was VERSCHRIKKELIJK

14/06/2007 : Hoe is het mogelijk, zo'n zwaar viermotorig cargovliegtuig laten vertrekken met zulk een onweer, het lawaai was VERSCHRIKKELIJK

14/06/2007 : Welk vliegtuig vloog hier om 14u15 zo laag en zeer luidruchtig over?  Wie buiten zat had het zitten!

13/06/2007 : Als ik me niet vergis is de situatie boven de noordrand weer afschuwelijk, ik ben met de examens 's middags thuis en het vliegtuiglawaai is onverdragelijk!Mail

13/06/2007 : Groen moest wachten tot 3 uur 's nachts? Goh, voor ons is het tegenwoordig iedere nacht 'wachten' tot 3 uur. En dan begint het pas echt! De één na de andere en recht over. Zo gaat het niet meer.

10/06/2007 : Noordenwind, zes knopen en 25R wordt zondagmorgen gebruikt! Het is onwettelijk, gevaarlijk en die windnormen moeten GELIJK VOOR ALLE BANEN

08/06/2007 : Ik ga op hotel slapen voor belangrijke presentaties omdat ik anders niet kan werken. Ik eis hiervoor vergoeding. En ik eis afschaffing ondemocratische, aëronautisch ONVEILIGE en absurde verschillende windnormen

08/06/2007 : Hoe komt het toch dat piloten bij zeer lage, zeer zware vluchten systematisch hun transponder pas lijken aan te zetten als ze net hier voorbij zijn, op 8 km van de luchthaven?

05/06/2007 : SPA speelt dubbel spel: het stuurt Spirit in de vuurlinie voor de vliegtuighinder en onderhandelt in de coulissen over duistere verkoopsvoorwaarden van BIAC

05/06/2007 : Peeters liegt voor Publike opinie kent verschil niet tussen woestijnzand en veel gevaarlijker PM25 dat maar op acht (!) plaatsen gemeten wordt. Logistiek creëert géén jobs, alleen zieken en doden.

05/06/2007 : Wat was dit voor waanzinnacht. Met N-NW wind die het lawaai nog eens extra hierheen waait al vanaf 23 u vliegtuigen! Was dit weer zo'n concentratienacht?

03/06/2007 : Wat een achterlijk landje wij toch zijn, dat zich wenst te doen eerbiedigen als de hoofdstad van Europa, een lesje wilt lezen aan ontiwkkelingslanden en MAAR EEN EEN ENKELE BAAN beschikbaar heeft op de NATIONALE luchthaven en dit wenst uit te baten alsof het om Schiphol, Frankfurt of De Gaulle is

02/06/2007 : Dit moet stoppen. Van twee zaken een. Of het is erg wat hier gebeurt en dan moet men minderen en spreiden. Of het is niet erg en dan KAN men spreiden

01/06/2007 : klacht over lage en lawaaierige vluchten -31-5-2007

Mei

2007

25/05/2007 : De bewoners van de Noordrand vragen dringend duidelijkheid over het CD&V standpunt: zijn alle omwonenden gelijk voor de grondwet of sluit u zich aan bij het door Brussel (en de Oostrand) gevraagde concentratiescenario op de Vlaamse Noordrand

21/05/2007 : Uitzonderlijk op1 mei: landende vliegtuigen boven Grimbergen omdat er tot 25 kn wind was tussen 80 en 110°.

Dus bij mooi weer en zachte wind wordt er boven de noordrand opgestegen en bij sterke wind wordt er boven de Noordrand geland. CQFD.

17/05/2007 : Worden militaire vluchten opgenomen als gewone klachten? Een  meettoestel maakt het verschil niet, wat met rechtstreekse klachten  zoals de mijne? Wordt er in de statistieken onderscheid gemaakt? Militaire  vluchten zorgen voor veel bijkolmende last. 
16/05/2007 : Een QC van 7.4 's morgens om 7u19 doet een mens nog altijd uit zijn bed vallen: dit ongetwijfeld veel te zwaar geladen toestel zat hier pas op 2.000 voet terwijl normaal vliegtuigen hier al op 3.500 voet zitten

Opiniestuk - 12/05/2007 : Juridisch prijskaartje 1,16 mio € peulschil voor overheid die perfect voorkomen had kunnen worden

10/05/2007 : Het waren wel degelijk OPSTIJGENDE en geen dalende toestellen, welke waren dit en waarom volgden ze deze ongewone route op die dag. (vervolg 01/05)

10/05/2007 : Was dit omdat er niet boven Brussel gevlogen mocht worden of waren er  andere meer geldige redenen?(Vervolg)

07/05/2007 : Londense zakenrelaties op bezoek in Strombeek begrijpen niks van waanzinnig beleid dat politiek voert voor luchthaven. Vanaf Heathrow zijner geen nachtvluchten, ze waren onaangenaam verast in hotel hier vlakbij
07/05/2007 : Hoe kan het dat in nacht van 3-4 mei de 25R alles kreeg, met 24 vertrekken tussen 3 en 5 uur, gezien de weersomstandigheden. Ik was kapot vrijdag

05/05/2007 : Welk stinkend, lawaaierig, zeer veel rook producerend geval vloog  vrijdag 4 mei 8u25 over Haren? Steeg dit zeer zware toestel in uiterst ongunstige omstandigheden op boven dichtbevolkt gebied?

03/05/2007 : Hoe kan het dat er hier vanmorgen vroeg gevlogen werd bij NO wind?

01/05/2007 : Hoe kan dit? Met matige tot sterke Oostenwind het ene vliegtuig na het andere van O naar W en van ZO naar NW? 

Op 1 mei werd er uitzonderlijk geland vanaf bocht boven de Noordrand  op 07R en 07L tussen 12u30 en 20u46, een blijkbaar uitzonderlijke  configuratie

01/05/2007 : Hoe kan dat? Oostenwind tussen de 10 en 16 knopen. En daarmee wordt  over Grimbergen gevlogen? Welke route is dat nu weer? En is dit nog veilig te noemen?

April

2007

26/04/2007 : Als dit geen concentratie is: 7 toestellen in nog geen 20 minuten 's morgens vroeg!

25/04/2007 : Zoveel zware toestellen sinds 6 u bij zwakke tot matige Z tot ZO wind? De windnormen moeten gelijk voor iedereen

24/04/2007 : Ik hoop dat al die militaire vluchten die we er hier nog eens bijkrijgen wel degelijk meetellen in de frequentiecontouren

24/04/2007 :De Zuidenwind is gedraaid, het is om 21u15 nog altijd 28° C, de ramen staan dus open: werken is hier op zolder onmogelijk door de veel te hoge frequentie

21/04/2007 : Waar komt dit eenzame vliegtuig hier op zaterdagmorgen ineens vandaan?

21/04/2007 : Als dit hier net weer een militair vliegtuig was, was het wel  bijzonder zwaar geladen en vloog het uitzonderlijk laag.

18/04/2007 : Welk zware vliegtuig vloog met zware noordelijke rugwind griezelig laag en langzaam zogenaamd boven de Ring? Moet er echt een uit de lucht vallen?

13/04/2007 : Communiqué de Presse d’une Citoyenne du Noordrand dd 13.4.2007 en réponse au Communiqué de Presse de J. Vandenhaute, Préssident de l’ UBCNA 3/4/07

13/04/2007 : In principe moeten die nachtvluchten weg, of anders veel minder met  vliegtuigvrije nachten voor iedereen of anders de zware jongens weg.  Dit is NIET menswaardig

12/04/2007 : Nogmaals: mijn voorstellen en die van andere mensen uit de Noordrand zijn niet opgenomen in 'Pistes pour un aéroport durable à Bruxelles

12/04/2007 : Belgocontrol bemoeilijkt de informatie via nr. 02/206 25 25 over baangebruik en weersomstandigheden Brussel Nationaal? Waarom? (Vervolg 28/03)

10/04/2007 : Ombudsman beweert dat hij alle voorstellen ivm de luchthaven opneemt in zijn document tav de politiek (punt 6), maar weinig of geen Noordrandbewoners vinden hun ideeën in zijn opsomming terug

09/04/2007 : We zijn het als Harenaars beu dat we als een secundaire zone worden  beschouwd, de vuilbak voor alle politici en we willen weer een  menswaardig bestaan terug

08/04/2007 : Wat is nu een korte baan? Baan 02/20 met 2.987 meter? Op het eiland St Maarten is 2.130 m genoeg voor zelfs Boeing 747s: 850 m minder dan de 02/20!

04/04/2007 : Noord-Meise, rechts van A 12 wordt minder overvlogen, in Haren worden minder vliegtuigen gemetrn, hoe is de opstijgprocedure dan veranderd?

04/04/2007 : Wat doet een zeer zwaar geladen Koreaganger, zondagmorgen om 7 uur boven Grimbergen?

03/04/2007 : Vanmorgen bij Oostenwind toch onverwacht gewekt door zwaar vliegtuig om 6u31? Waarom en waarvan vloog dat?

Maart

2007

30/03/2007 : Hebben we niet overal dezelfde snelheidsregels op de weg? Waarom dan niet overal dezelfde geluidsnormen in de lucht? Hoe komt het dat in de lucht nog altijd gediscrimineerd mag worden? Omdat VandenBossche anders last krijgt met grote BAC-klanten (cfr intervieuw KBACK).

29/03/2007 : Diegem heeft uw goed woordje om ons uit ons huis te zetten echt niet nodig, uw ondersteuning om de andere pistes dan de uwe nog wat meer te gebruiken steekt ons een hart onder de riem

29/03/2007 : Naast zeer giftige PAKs in fijnstof van kerosine-uitstoot moeten we  ook immuunsysteem-aantastende trillingen incasseren van dergelijke  monsters: 51,9 QC!

28/03/2007 : Op 02 206 25 25 is boodschap veranderd, onmogelijk nog te horen hoe het met de wind zit

27/03/2007 : Na enkele dagen rust een angstwekkend zwaar, laag vliegend vliegtuig om 22u50 pal boven CC Strombeek

25/03/2007 : Rampnacht en kruisende toestellen die de Ombudsdienst blijft ontkennen: een huis in de Noordrand heeft meer dan één kruis.

22/03/2007 : Zondagnacht 18.3 en dinsdagnacht 20.3 werd door het afschaffen van het omkeringsprincipe en door de windrichting (westnoordwest tot noord) en de windsterkte enkel baan 25R gebruikt. Alle nachtvluchten vertrokken dus van 25R..

18/03/2007 : Nachtelijke Zoeloe-routes over de Noordrand met zuidelijke bestemming. Het lijkt hier wel een brousse van vliegtuigen.  Er wordt tot ver voorbij Grimbergen geconcentreerd gevlogen en daarbij nog eens de landende toestellen

14/03/2007 : Een handvol jobs creëren in transport, ten koste van onze verwerkende industrie en de leefbaarheid van een ganse regio, is een hoog te betalen prijs om politieke incompetentie te camoufleren in het Zaventem dossier.

13/03/2007 : Mijn hoogstpersoonlijke RAMPNACHT. Stop met die nachtvluchten!

11/03/2007 : Overmatig veel vliegtuiglawaai went nooit, integendeel: hoe vaker men wordt blootgesteld, des te gevoeliger wordt een mens

08/03/2007 : Mijn slaapschuld is nu al niet meer te delgen, trek aan de alarmbel bij de politiek. Doe het nu

06/03/2007 : Wat weerhoudt Noordrand-gemeentebesturen ervan een dotatie-euro per jaar aan vzw Boreas te storten, met afrekening op eind van het jaar? En waarom spreken ze hun partijbonzen niet aan?

05/03/2007 : Sp.a stelt 50 maatregelen voor om klimaat te redden, maar vergeet de verschillende omleidingen van de vertrekkende vliegqtuigen op Zaventem die de omleiding rond Brussel maken om deze regio te sparen

05/03/2007 : Wat verrechtvaardigt in godsnaam drie rampzalige 100% concentratienachten op rij?

04/03/2007 : MD11 op SOPOK in actie op zondagavond 10 voor half 12. Waar blijven  de Vlaamse geluidsnormen?

04/03/2007 : Zondag maakten vele toestellen die vanaf de 20/02 opstegen een bocht en kwamen dus toch over zone 1 terug

04/03/2007 - Ivm rampnachten boven Noordrand rust een verpletterende verantwoordelijkheid op uw schouders: weten en niets ondernemen is schuldig verzuim

04/03/2007 : Waar kwam die zware jongen boven het CC Strombeek vandaag in de loop van de avond terwijl we volgens Notam tot 23 u geen vluchten zouden hebben?

04/03/2007 : Waarom vliegt het hier terwijl we officiëel geen enkele vlucht zouden moeten hebben?

02/03/2007 : Onderwerp: 725.000 euro ... en weg zijn wij

Februari

2007

15/02/2007 : Extreme (geen extremistische!) reacties tegen concentratienachten zullen niet uitblijven, meneer Leterme

14/02/2007 : Hoe kan een democratie alleen de gezondheid van een aantal burgers willen vrijwaren en niet van alle getroffenen, zeker niet als de vrijwaring van de enen ten koste van die van de anderen gaat?

14/02/2007 : Arrêt B.A. Libre. Ne risque-t-on pas de voir des décisions donner raison successivement et parfois contradictoirement, à tel ou tel intérêt particulier au détriment de l'intérêt général?

14/02/2007 : Ik ben akkoord: Gelijke geluidsnormen voor Vlaanderen en Brussel.

14/02/2007 : De waarheid over de AWACSS meter

14/02/2007 : Klacht: mijn huis in Meise (15 km van luchthaven, ver van elke piste) is onbewoonbaar geworden. Ombudsdienst: U dient BIAC te contacteren voor isolatiekwesties

10/02/2007 : Werd in nacht 7-8 februari rugwindnorm voor baan 25R overschreden. Volgens de windtabellen in bijlage wel. Kunt u dit met feiten bevestigen of ontkennen? Die nacht vertrokken dus opnieuw 'alle' vluchten van de 25R

08/02/2007 : Het niet-nemen van uw verantwoordelijkheid om middels milieuvergunning eigen burgers overal gelijk te beschermen is geen invulling van 'Respect': u zult worden beoordeeld naar wat u deed, niet zei

08/02/2007 : Als 'Low Visibility Procedure in Progress' in gang gaat (= zicht min 500 m.) dan vliegt ALLES, maar dan ook ALLES hier
Volgens Ombudsman Touwaide kan baan 20 niet worden uitgerust met ILS identiek aan 25R omdat er spoorlijnen lopen aan eind piste
07/02/2007 : 49 NACHTVLUCHTEN BOVEN NOORDRND VAN DINSDAG OP WOENSDAG 6-7 februari! Onmogelijk nog een oog dicht te doen! Nieuwe ondemocratische en discriminerende windnormen maken woningen in Noordrand feitelijk onbewoonbaar!

07/02/2007 : IK was vorige week in Londen. Overdag wordt daar PAL OVER EEN MILJOENENSTAD gevlogen. En ' nachts? 's NACHTS VLIEGT ER DAAR NIKS!!!!

06/02/2007 : "Ja dat doet pijn hè. Ik weet het, er is niets aan te doen, maar het gaat wel over, ze gaan weer weg." (Kleinkind van 4 jaar tegen kleinkind van 8 maanden als 747 pal over dak scheert)

Ook vliegverkeer dient zich aan regels en afspraken te houden. Ook vliegende overtreders dienen beboet!
06/02/2007 : IK PROTESTEER TEGEN DEZE VOLGEHOUDEN MISHANDELING

02/02/2007 : Er is geen etisch excuus voor uw koers naar logistieke ontwikkeling tegen elke prijs en het promoten van weg- en luchttransport door en boven Vlaanderen. Beseft u echt niet hoe hoog de fijnstofvervuiling hier nu al is? Waarom is logistiek vastgoed zoveel duurder in Vlaanderen?

Januari

2007

29/01/2007 : Heeft de franstalige ombudsman nu ook al acute geheugenproblemen? Vroegers was de windnorm op baan 20 's nachts ook 8 knopen rugwind.

25/01/2007 : 10 Januari: Onveilige "diplomatieke vlucht" in oude rammelkast terroriseert inwoners Machelen.

25/01/2007 : Een toestel op enkele meters boven ons huis om 20.25 u? Bedankt. "Uitstekend" en "zeer professioneel" werk.

16/01/2007 : Hoe kan een Onafhankelijk Instituut voor Geluidshinder vergelijkbare en objectieve metingen doen met geluidsmeters die zo verschillend meten omdat ze lang niet allemaal PAL onder een route staan? M.a.g: spookvliegtuigen op 150 m hoogte, nergens gemeten worden maar wel op radartrack.

24/01/2007 : Mailuitwisseling met Ombudsdienst over windsnelheid en richting

21/01/2007 : Waarom wordt deze zondagvoormiddag baan 25R gebruikt?

19/01/2007 : Nacht do 18 - vr 19.1.2007: de eerste van een helaas onophoudelijke reeks rampnachten

15/01/2007 : Militaire vliegtuigen, verkeers- en autosalonhelicopters en ander vliegend tuig moeten meetellen voor evaluatie vliegtuighinder.

10/01/2007 ; Het voorziene preferentieel baangebruik word meermaals met de voeten getreden, alle uitvluchten zijn goed om uitsluitend baan 25R te gebruiken.

09/01/2007 : Landuyt liegt en manipuleert in Tijd over Brussel Nationaal. Sept;: 34,2% nachtvertrekken Noordrand. Jan. 2007: op vijf nachten al 80% vertrekken Noordrand!!! Terwijl de werken in augustus bewijzen dat de luchthaven met baan 20 perfect kan werken zonder baan 25R.

08/01/2007 : Preferentieel baangebruik nacht 8.9 januari 2007 tussen 23 en 03 u. niet gerespecteerd, windrichting kon geen reden zijn. Waarom wordt bij uitvallen baan 07/R/L alleen baan 25R ingeschakeld en niet ook baan 20?
08/01/2007 : Arme Landuyt. Nu mag hij van andere politici het Instituut voor de Geluidshinder niet oprichten. Is het niet vreselijk wat ze de minister van Mobiliteit aandoen?

05/01/2007 : Cassatie/cassation - justitie/justice: dezelfde begrippen maar totaal andere invulling naar de burgers toe?

  Uw Reacties tot 31/12/2006