D A T U M |
O V E R Z I C H T |
December
2007 |
23/12/2007 : Voor de zoveelste keer werd het voorziene preferentieel
baangebruik niet gerespecteerd en werd de noordrand weer met een rampnacht
opgezadeld
12/12/2007 : Klacht nacht ma 10/12 - di 11/12. Hoe komt het dat ik
twee sid HELEN vluchten zie op de boordtabellen en dat ik er wel drie in een
uur op deze route waarneem?
07/12/2007 : Weer de zoveelste rampnacht op rij boven de noordrand |
November
2007 |
16/11/2007 : Over de 'omlijdingsroutes', de
leugens over de Noordrand, de CO2 ramp, een omissie in het rapport van de franstalige ombudsman en nog zo wat van die zaken
11/11/2007 : BBL neemt ook Persbericht Actie Noordrand op
10/11/2007 : Nog grotere concentratie op baan 25R zoals gevraagd door
Oostrandactiegroepen wil ALLE hinder op ander afschuiven. Hoe kan de BBL
propaganda maken voor een enkele bewonersgroep?
10/11/2007 :
Rampnachten wo-do 7-8.11/07 en do-vr 8-9.11/07: alles vanaf de 25R. Het houdt
niet op! 34 nachtvluchten waarvan 17 de zeer grote bocht rond Brussel maken naar
de SID Huldenberg
07/11/2007 : Weer werd in nacht ma/di 5-6/11 het preferentieel
baangebruik niet gerespecteerd hoewel windrichting voor gebruik 20 geen
beletsel was
06/11/2007 :
De gekende zware vlucht naar Korea vliegt wel degelijk rond 17u21 pal boven
ons dak en vloog ONDER laag wolkendek!!!
05/11/2007 :
Het voorziene
preferentiëel baangebruik werd in nacht van vrij op za weer eens niet
gerespecteerd.
05/11/2007 : Kleine rekensom: hoeveel kost elke Brussel vermijdende
omweg boven de Noordrand? In aantal onnodig vervuilende km's per dag (x
aantal vluchten), in CO2, in boetes die de Noordrand zou kunnen eisen voor
overschrijding van QC4 en voor onnodige hinder en vervuiling door
omleidingsroute.
11/2008 : Vertrekken
vanaf 25R met bestemming Zuiden, en vanaf 20 met bestemming Noorden komen
over hetzelfde grondgebied. |
Oktober
2007 |
30/10/2007 : Ik heb vandaag interviewcassettes uitgetikt: telkens er
een vliegtuig overkomt moet ik het werk stillegen! Tekst wordt
onverstaanbaar
30/10/2007 :
Nacht ma-di 29.30.10/07; rampnacht vanaf 3 u, Misdaad tegen de Menselijkheid!
28/10/2007 : Hoe komt het dat hier
voortdurend gevlogen wordt op zondagochtend als de 02 voor vertrekken
gebruikt wordt?
26/10/2007 : UFO's boven de Noordrand! Twee inwoners zien en horen
dezelfde vliegtuigen, een in Grimbergen, een in Wolvertem.
Maar volgens de franstalige ombudsman "... zien zij ze vliegen"? Quid
frauduleuze Kraainemse klachten?
22/10/2007 : Kraainem: geen last meer: WAKE UP/Awaccs
geluidsmeter al tijd lang niet meer actief
20/10/2007 : 17 nachten in oktober, slechts 2 vliegtuigvrij vanaf
25R. Waar is spreidingsplan? En als 50% van vertrekken tussen 3 en 5 hier
vliegen, is er dan geen concentratie tot voorbij Grimbergen?
18/10/2007 : Moet er nog zand zijn (er zijn al vliegtuigen genoeg die
het zandmannetje van ons bed weghouden)
17/10/2007 :
Toevallig ligt de periode dat het
spreidingsplan de nacht van 16/10 omwille van de veiligheid niet van
toepassing kan zijn wel op het drukste moment van de ganse nacht! De mail
preciseert niet wat er precies toen zo onveilig was voor de 20/02.
14/10/2007 : Kan een ombudsman met ambtenarenstatuut onderstaande
beweringen doen? We denken van niet
12/10/2007 : De zoveelste concentratienacht? Ik viel zowat uit m'n
bed om half vier! Ik eis gelijkschakeling van de windnormen en herinvoering
van omkeringsprincipe.
12/10/2007 : Deze concentratienacht was gevolg van werken, de rest
van bewuste politieke discriminatie! En dat zijn er veel!
07/10/2007 : Klopt het dat het bijna altijd zeer zware vliegtuigen
die op Pilot's Request afwijken van de Notam en zo ja, hoe komt dat?
04/10/2007 : Hoe komt het dat op za-zo 22-23.9 het preferentieel baangebruik niet
gerespecteerd werd? Zie vluchten in kleur op bijgaande vluchtlijst, plus welke
vluchten wel degelijk vanaf baan 20 via de noordrand vliegen. itt tot wat andere
actiegroepen beweren.,
03/10/2007 : Wat is de reden dat in nacht van 1-2.10.07 preferentieel
baangebruik niet gerespecteerd werd en dat 25R ondanks voor banen 07R/L
gunstige wind wel gebruikt werd. De windnormen voor 20/02 werden niet
overschreden |
September
2007 |
27/09/2007 : Ombudsman Touwaide heeft veel tijd te verliezen in
Grimbergen op dagen dat er een voor ons gunstige wind waait of dat er werken
zijn op de baan 25R waarvoor hij notabene zelf zijn notam doorstuurde
23/09/2007 : Hoe kan het dat
ik wakker word of blijf van vijf toestellen daar waar de boordtabellen voor
de route boven uw hoofd maar twee vluchten geven?
En Wat blijft er over van
diverse beweringen als zou za en zo tijdens bepaalde uren niets over de
noordrand vliegen?
19/09/2007 :
Ombudsman Touwaide doorkruist volgens eigen zeggen met 'zijn' team drie
dagen lang de Noordrand om te constateren dat er hier niet gevlogen wordt,
en wordt door Noordrandse bronnen effectief gesignaleerd met mevrouw Peggy
Cortois van UBCNA
18/09/2007 : Zogenaamde
Notams die Noordrand paar uur stilte zouden moeten garanderen op uren waarop
half België in supermarkt zit en waarover UBCNA à volonté kabaal maakt
alsof haar het grootste onrecht wordt aangedaan, worden door de vermaledijde
discriminerende windnormen voor 25R keer op keer dode letter. Een sinister
spel,
17/09/2007 : Volgens de
niet ondertekende mail van de franstalige ombudsman (de enige die
niet-ondertekende mails stuurt) zijn militaire vluchten niet geheim maar
toch mag de ombudsman er geen informatie over geven. Geheim of niet: ze
bezorgen je een hartstilstand
17/09/2007 : Ik protesteer
dat 'geheime' militaire vluchten hier nog altijd overkomen, tegen de
vliegrichting in, zeer laag, altijd onverwacht, bovenop alles wat we hier al
te verduren krijgen
08/09/2007 :
Hoe komt het dat ik meer toestellen waarneem dan er volgens de boordtabellen
in die tijdsspanne vertrokken zijn?
01/09/2007 : Goedkoop vliegen: voor 30 € naar Egypte vanuit
Zaventem. Voor zulke prijzen wordt de Noordrand kapotgevlogen, u, ik wij
allemaal |
Augustus
2007 |
31/08/2007 : Ombudsdienst erkent dat door administratieve fouten vluchtgegevens verkeerd
kunnen worden genoteerd in vluchtlijsten.
Deze administratieve fouten
komen voor verantwoordelijkheid van derden, hetzij BAC, hetzij Belgocontrol
Hoe wil men ooit tot betrouwbaar geluidskadaster komen als de basis al niet
klopt (op afroep niet klopt?)
31/08/2007 :
Augustus was rampnachtenmaand, hierbij drie vluchtlijsten met bewezen
totaalconcentratie voor de Noordrand!
Afschaffing
omkeringsprincipe en alleen voor de 25R onveiligere windnormen maken dit
mogelijk.
Zo bezorgt de politiek de
Oostrand telkens een rustige nacht, terwijl u en uw gezin mogen verrekken en
ziek worden.
29/08/2007 :
Kabinetschef Cornillie (ex-Landuyt, ex-Anciaux) gaat naar Van Brempt. Zijn
voorganger Van Thillo gaat naar MORA van SERV (zie artikel Tijd vandaag)
26/08/2007 : Preferentieel baangebruik van spreidingsplan blijkt in
praktijk meer en meer dode letter. Waarom wordt de baan 25R gebruikt ipv de
banen 07?
25/08/2007 : De radartrack komt niet
overeen met de boordtabellen.
24/08/2007 : Zoveelste concentratienacht: 26 vertrekken in 3 uur!!!
Midden in de nacht!
23/08/2007 :
Beste Jos Stroobants van
BrusselsAirport, beseft u wel wat u zegt als u 18.000 nachtvluchten eist?
23/08/2007 : Medisch werkloos na weer een concentratienacht boven de
Noordrand.
Als de Amerikanen dit doen
in de gevangenis Guantanamo Bay dan is dat een overtreding van de rechten
van de mens
23/08/2007 : Zijn het politieke windnormen die de hinder boven de
Noordrand omhoog stuwen?
22/08/2007 : Comme le dit l'ombudsman francophone: "Chacun utilise
ses armes"...
16/08/2007 : Arme Decroo,
twee maanden lang maar twee uur kunnen slapen. Arme Decroo die helemaal in
zijn eentje besloot in 1985 de nachtvluchten voor DHL in te voeren en
vervolgens mevrouw Decroo parkeerde in de RvBestuur van de koerierdienst.
11/08/2007 : Rampnacht 23 op 24 juli 2007: als dit geen concentratie
is, wat is het dan wel? En: er wordt wel degelijk vanaf baan 20 over de
Noordrand gevlogen. De tracks bewijzen het!
09/08/2007 :
Mijn logees met kind zijn gevlucht voor concentratienachten, ik kan niet
zomaar weg
09/08/2007 :
Geen vertrekken via de
25R en toch worden we wakker van Denuth's, die alleen maar van de 20 kunnen
komen.
En de Ombudsdienst beweert
dat dit niet gebeurt? Net zoals gevaarlijk kruisende toestellen boven
Wolvertem, die zien we ook vliegen maar dan niet echt? |
Juli
2007 |
20/07/2007 : Nacht do 19-vr 20.7.07; 3 u 50. Ik dacht dat ik in
Diegem was ipv in Strombeek: ineens een zeer laag verschrikkelijk
lawaaierig vliegtuig in het holst van de nacht! Welke vlucht was dit?
13/07/2007 : Concentratienachten blijven Noordrand teisteren: telkens
vijf in mei en juni en nu alweer twee in juli.
39 toestellen vertrokken wo
nacht van baan 25R, bijna de helft heeft de ronde van Brussel gemaakt voor
baken Huldenberg ten ZO van Brussel, 24 toestellen tussen drie en vijf uur.
Onmogelijk te slapen!
13/07/2007 : Preferentieel baangebruik nacht wo 11 op do 12/07 weer
niet opgevolgd. Rugwind 07 werd tussen 3 en 6 u nochtans niet overschreden,
er vertrokken 8 toestellen tussen 3 en 4 uur, alle 8 boven mijn hoofd in
Wolvertem! 18 toestellen die hier niet thuishoren.
11/07/2007 : 'Normale' woensdagnacht (10-11.7.07): 63 landingen, 34
vertrekken. Zes via kanaalroute, tussen 2u55 en 4u54. 19 via 25R over
Noordrand, tussen 23u53 en 5u29. 15 via 20 over Oostrand. Dank je meneer
Decroo voor de nachtvluchten en de duurzame slapeloosheid.
08/07/2007 :
Nacht ma 2 - di
3.7.07: preferentieel baangebruik niet gerespecteerd, (wat waren de 8
toestellen tussen 3u15 en 4u20?). Ook nachten wo 4 - do 5.07 en do 5 - vr
6.07 preferentieel baangebruik NIET gerespecteerd
05/07/2007 :
Hoeveel zgn militaire vluchten vonden in totaal plaats in 2006? De Ombudsman
verzekerde me dat ze worden meegeteld en hun aantal kan dus worden
meegedeeld
02/07/2007 :
Als men al bereid is veel geld te betalen voor grond of huis wens ik
dat er levenskwaliteit is en beperkte kans op ontwaarding. Toenemend
vliegtuiglawaai en ring leken ons op termijn impact te hebben op prijs: die
mensen bereid zijn voor hun huis te geven
01/07/2007 : Waarom werd het spreidingsplan dat blijkbaar nog bestaat
omdat het afgeschaft moet worden volgens sommigen, deze zondag boven
Strombeek voor de zoveelste keer niet gerespecteerd? Hoe vaak gebeurde dit
de afgelopen zes maandern? |
Juni
2007 |
30/06/2007 : Niet verschil in media-aandacht maar iedereen dezelfde
last, ook de Brusselaars, dat is ons gevecht
29/06/2007 : Lucht boven Grimbergen is geen speelplaats voor militaire toestellen.
ONAANVAARDBAAR
28/06/2007 : Bovenop de vliegtuigconcentratie en de
verkeershelikopters krijgt Strombeek ook nog eens tegen de vliegrichting in
laagvliegende militaire vliegtuigen. Telkens een halve hartstilstand!
27/06/2007 : Bewijs: de Ombudsdienst LIEGT telkens ze publiekelijk beweert dat de
Noordrand op zondag tot 17 u geen vluchten heeft. Zo 10.6 had ze er 42.
24/06/2007 : Kortom Mijnheer Vanagt, Een
groot deel van de "Mensen van de randgemeenten rondom Zaventem .. denken
niet zoals gij (zie het grote aantal klachten) en vragen een oplossing voor
het probleem.
23/06/2007 :
Misschien brengt De
Croo nu meer begrip op voor 10.000en omwonenden van luchthaven die al sinds
hij in '85 nachtvluchten invoerde uit hun slaap worden gehouden? Nu is de
kans om dit recht te zetten
23/06/2007 : ‘Een dier moet rusten, anders gaat
het dood’
22/06/2007 :
Ik wens u geen geweten toe meneer De Croo want dan doet u echt geen oog meer
dicht.
21/06/2007 :
Meneer Vanagt, uw naam staat op site van Flight Simulator Club Belgium. Kom
eens een week hier slapen én werken en vraag dan nog eens waarom wij klagen?
OPROEP aan de Noordrand: laat Vanagt wetenwaarom u klaagt
20/06/2007 : Het moet GEDAAN zijn met die concentratienachten
15/06/2007 : Kalitta Airways moet verboden worden op Zaventem: zeer lawaaierige, zeer
onveilige vliegtuigen boven zeer dichtbevolkt gebied is vragen om een ongeluk.
En dan maar ach en wee klagen als het gebeurd is?
14/06/2007 : Hoe is het mogelijk, zo'n zwaar viermotorig cargovliegtuig laten vertrekken
met zulk een onweer, het lawaai was VERSCHRIKKELIJK
14/06/2007 : Hoe is het mogelijk, zo'n zwaar viermotorig cargovliegtuig laten vertrekken
met zulk een onweer, het lawaai was VERSCHRIKKELIJK
14/06/2007 : Welk vliegtuig vloog hier om 14u15 zo laag en zeer
luidruchtig over? Wie buiten zat had het zitten!
13/06/2007 : Als ik me niet vergis is de situatie boven de noordrand
weer afschuwelijk, ik ben met de examens 's middags thuis en
het vliegtuiglawaai is onverdragelijk!Mail
13/06/2007
: Groen moest wachten tot 3 uur 's nachts? Goh, voor ons is het tegenwoordig
iedere nacht 'wachten' tot 3 uur. En dan begint het pas echt! De één na de
andere en recht over. Zo gaat het niet meer.
10/06/2007 : Noordenwind, zes knopen en 25R wordt zondagmorgen
gebruikt! Het is onwettelijk, gevaarlijk en die windnormen moeten GELIJK
VOOR ALLE BANEN
08/06/2007 : Ik ga op hotel slapen voor belangrijke presentaties
omdat ik anders niet kan werken. Ik eis hiervoor vergoeding. En ik eis
afschaffing ondemocratische, aëronautisch ONVEILIGE en absurde
verschillende windnormen
08/06/2007
: Hoe komt het toch dat piloten bij zeer lage, zeer zware
vluchten systematisch hun transponder pas lijken aan te zetten als ze net
hier voorbij zijn, op 8 km van de luchthaven?
05/06/2007 : SPA speelt dubbel spel: het stuurt Spirit in de
vuurlinie voor de vliegtuighinder en onderhandelt in de coulissen over
duistere verkoopsvoorwaarden van BIAC
05/06/2007 : Peeters liegt voor Publike opinie kent verschil niet
tussen woestijnzand en veel gevaarlijker PM25 dat maar op acht (!) plaatsen
gemeten wordt. Logistiek creëert géén jobs, alleen zieken en doden.
05/06/2007 : Wat was dit voor waanzinnacht. Met N-NW wind die het
lawaai nog eens extra hierheen waait al vanaf 23 u vliegtuigen! Was dit weer
zo'n concentratienacht?
03/06/2007 : Wat een achterlijk landje wij toch zijn, dat zich wenst
te doen eerbiedigen als de hoofdstad van Europa, een lesje wilt lezen aan
ontiwkkelingslanden en MAAR EEN EEN ENKELE BAAN beschikbaar heeft op de
NATIONALE luchthaven en dit wenst uit te baten alsof het om Schiphol,
Frankfurt of De Gaulle is
02/06/2007 : Dit moet stoppen. Van twee zaken een. Of het is erg wat
hier gebeurt en dan moet men minderen en spreiden. Of het is niet
erg en dan KAN men spreiden
01/06/2007 : klacht over lage en
lawaaierige vluchten -31-5-2007 |
Mei
2007 |
25/05/2007 :
De bewoners van de Noordrand vragen dringend duidelijkheid over het CD&V
standpunt: zijn alle omwonenden gelijk voor de grondwet of sluit u zich aan
bij het door Brussel (en de Oostrand) gevraagde concentratiescenario op de
Vlaamse Noordrand
21/05/2007 : Uitzonderlijk op1 mei: landende vliegtuigen boven Grimbergen omdat er tot 25 kn wind was tussen 80 en 110°.
Dus bij mooi weer en zachte wind wordt er boven de noordrand opgestegen en
bij sterke wind wordt er boven de Noordrand geland. CQFD.
17/05/2007 : Worden militaire vluchten opgenomen als gewone klachten?
Een meettoestel maakt het verschil niet, wat met rechtstreekse klachten
zoals de mijne? Wordt er in de statistieken onderscheid gemaakt? Militaire
vluchten zorgen voor veel bijkolmende last.
16/05/2007 : Een QC van 7.4 's morgens om
7u19 doet een mens nog altijd uit zijn bed vallen: dit ongetwijfeld veel te
zwaar geladen toestel zat hier pas op 2.000 voet terwijl normaal vliegtuigen
hier al op 3.500 voet zitten
Opiniestuk - 12/05/2007 :
Juridisch prijskaartje 1,16 mio € peulschil voor
overheid die perfect voorkomen had kunnen worden
10/05/2007 : Het waren wel degelijk OPSTIJGENDE en geen dalende
toestellen, welke waren dit en waarom volgden ze deze ongewone route op die
dag. (vervolg 01/05)
10/05/2007 : Was dit omdat er niet boven Brussel gevlogen mocht
worden of waren er andere meer geldige redenen?(Vervolg)
07/05/2007 : Londense
zakenrelaties op bezoek in Strombeek begrijpen niks van waanzinnig beleid
dat politiek voert voor luchthaven. Vanaf Heathrow zijner geen nachtvluchten,
ze waren onaangenaam verast in hotel hier vlakbij
07/05/2007 : Hoe kan het dat in nacht van 3-4 mei de 25R alles kreeg,
met 24 vertrekken tussen 3 en 5 uur, gezien de weersomstandigheden. Ik
was kapot vrijdag
05/05/2007 : Welk stinkend, lawaaierig, zeer veel rook producerend
geval vloog vrijdag 4 mei 8u25 over Haren? Steeg dit zeer zware toestel in
uiterst ongunstige omstandigheden op boven dichtbevolkt gebied?
03/05/2007 : Hoe kan het dat er hier vanmorgen vroeg gevlogen werd
bij NO wind?
01/05/2007 : Hoe kan dit? Met matige tot sterke Oostenwind het ene
vliegtuig na het andere van O naar W en van ZO naar NW?
Op 1 mei werd er
uitzonderlijk geland vanaf bocht boven de Noordrand op 07R en 07L tussen
12u30 en 20u46, een blijkbaar uitzonderlijke configuratie
01/05/2007 : Hoe kan dat? Oostenwind tussen de 10 en 16 knopen. En
daarmee wordt over Grimbergen gevlogen? Welke route is dat nu weer? En is
dit nog veilig te noemen? |
April
2007 |
26/04/2007 : Als dit geen concentratie is: 7 toestellen in nog geen
20 minuten 's morgens vroeg!
25/04/2007 :
Zoveel zware toestellen sinds 6 u bij zwakke tot matige Z tot ZO wind? De
windnormen moeten gelijk voor iedereen
24/04/2007 :
Ik hoop dat al die militaire vluchten die we er hier nog eens bijkrijgen wel
degelijk meetellen in de frequentiecontouren
24/04/2007 :De Zuidenwind is gedraaid, het is om 21u15 nog altijd 28°
C, de ramen staan dus open: werken is hier op zolder onmogelijk door de veel
te hoge frequentie
21/04/2007 :
Waar komt dit eenzame vliegtuig hier op zaterdagmorgen ineens vandaan?
21/04/2007 : Als dit hier net weer een militair vliegtuig was, was
het wel bijzonder zwaar geladen en vloog het uitzonderlijk laag.
18/04/2007 : Welk zware vliegtuig vloog met zware noordelijke rugwind
griezelig laag en langzaam zogenaamd boven de Ring? Moet er echt een uit de
lucht vallen?
13/04/2007 : Communiqué
de Presse d’une Citoyenne du Noordrand dd 13.4.2007 en réponse au Communiqué
de Presse de J. Vandenhaute, Préssident de l’ UBCNA 3/4/07
13/04/2007 : In principe moeten die nachtvluchten weg, of anders veel
minder met vliegtuigvrije nachten voor iedereen of anders de zware jongens
weg. Dit is NIET menswaardig
12/04/2007 : Nogmaals: mijn voorstellen en die van andere mensen uit
de Noordrand zijn niet opgenomen in 'Pistes pour un aéroport durable à
Bruxelles
12/04/2007 : Belgocontrol bemoeilijkt de informatie via nr. 02/206 25
25 over baangebruik en weersomstandigheden Brussel Nationaal? Waarom? (Vervolg
28/03)
10/04/2007 : Ombudsman beweert dat hij alle voorstellen ivm de
luchthaven opneemt in zijn document tav de politiek (punt 6), maar weinig of
geen Noordrandbewoners vinden hun ideeën in zijn opsomming terug
09/04/2007 : We zijn het als Harenaars beu dat we als een secundaire
zone worden beschouwd, de vuilbak voor alle politici en we willen weer een
menswaardig bestaan terug
08/04/2007 : Wat is nu een korte baan? Baan 02/20 met 2.987 meter? Op
het eiland St Maarten is 2.130 m genoeg voor zelfs Boeing 747s: 850 m minder
dan de 02/20!
04/04/2007 : Noord-Meise, rechts van A 12 wordt minder overvlogen, in
Haren worden minder vliegtuigen gemetrn, hoe is de opstijgprocedure dan
veranderd?
04/04/2007 : Wat doet een zeer zwaar geladen Koreaganger, zondagmorgen
om 7 uur boven Grimbergen?
03/04/2007 :
Vanmorgen bij Oostenwind toch onverwacht gewekt door zwaar vliegtuig om
6u31? Waarom en waarvan vloog dat? |
Maart
2007 |
30/03/2007 :
Hebben we niet overal
dezelfde snelheidsregels op de weg? Waarom
dan niet overal dezelfde geluidsnormen in de lucht? Hoe komt het dat in de
lucht nog altijd gediscrimineerd mag worden? Omdat VandenBossche anders last
krijgt met grote BAC-klanten (cfr intervieuw KBACK).
29/03/2007 : Diegem heeft uw goed woordje om ons uit ons huis te
zetten echt niet nodig, uw ondersteuning om de andere pistes dan de uwe nog
wat meer te gebruiken steekt ons een hart onder de riem
29/03/2007 : Naast zeer giftige PAKs in fijnstof van kerosine-uitstoot moeten we
ook immuunsysteem-aantastende trillingen incasseren van dergelijke
monsters: 51,9 QC!
28/03/2007 :
Op 02 206 25 25 is boodschap veranderd, onmogelijk nog te horen hoe het met
de wind zit
27/03/2007 : Na enkele dagen rust een angstwekkend zwaar, laag
vliegend vliegtuig om 22u50 pal boven CC Strombeek
25/03/2007 :
Rampnacht en kruisende toestellen die de Ombudsdienst blijft
ontkennen: een huis in de Noordrand heeft meer dan één kruis.
22/03/2007 : Zondagnacht 18.3 en dinsdagnacht 20.3 werd door
het afschaffen van het omkeringsprincipe en door de windrichting (westnoordwest
tot noord) en de windsterkte enkel baan 25R gebruikt. Alle nachtvluchten
vertrokken dus van 25R..
18/03/2007 :
Nachtelijke Zoeloe-routes over de Noordrand met zuidelijke bestemming. Het
lijkt hier wel een brousse van vliegtuigen. Er wordt tot ver voorbij
Grimbergen geconcentreerd gevlogen en daarbij nog eens de landende
toestellen
14/03/2007 : Een handvol jobs creëren in
transport, ten koste van onze verwerkende industrie en de leefbaarheid van
een ganse regio, is een hoog te betalen prijs om politieke incompetentie te
camoufleren in het Zaventem dossier.
13/03/2007 : Mijn hoogstpersoonlijke RAMPNACHT. Stop met die
nachtvluchten!
11/03/2007 : Overmatig veel vliegtuiglawaai went nooit, integendeel:
hoe vaker men wordt blootgesteld, des te gevoeliger wordt een mens
08/03/2007 : Mijn slaapschuld is nu al niet meer te delgen, trek aan
de alarmbel bij de politiek. Doe het nu
06/03/2007 : Wat weerhoudt Noordrand-gemeentebesturen ervan een
dotatie-euro per jaar aan vzw Boreas te storten, met afrekening op eind van
het jaar? En waarom spreken ze hun partijbonzen niet aan?
05/03/2007 : Sp.a stelt 50 maatregelen voor om klimaat te redden,
maar vergeet de verschillende omleidingen van de vertrekkende vliegqtuigen
op Zaventem die de omleiding rond Brussel maken om deze regio te sparen
05/03/2007 : Wat verrechtvaardigt in godsnaam drie rampzalige 100%
concentratienachten op rij?
04/03/2007 : MD11 op SOPOK
in actie op zondagavond 10 voor half 12. Waar blijven de Vlaamse
geluidsnormen?
04/03/2007 : Zondag maakten vele toestellen die vanaf de 20/02
opstegen een bocht en kwamen dus toch over zone 1 terug
04/03/2007 - Ivm rampnachten boven Noordrand rust een verpletterende
verantwoordelijkheid op uw schouders: weten en niets ondernemen is schuldig
verzuim
04/03/2007 : Waar kwam die zware jongen boven het CC Strombeek
vandaag in de loop van de avond terwijl we volgens Notam tot 23 u geen
vluchten zouden hebben?
04/03/2007
: Waarom vliegt het hier terwijl we officiëel geen enkele
vlucht zouden moeten hebben?
02/03/2007 :
Onderwerp: 725.000 euro ... en weg zijn wij |
Februari
2007 |
15/02/2007 : Extreme (geen extremistische!) reacties tegen
concentratienachten zullen niet uitblijven, meneer Leterme
14/02/2007 : Hoe kan een democratie alleen de
gezondheid van een aantal burgers willen vrijwaren en niet van alle
getroffenen, zeker niet als de vrijwaring van de enen ten koste van die van
de anderen gaat?
14/02/2007 : Arrêt B.A. Libre. Ne risque-t-on pas de voir des
décisions donner raison successivement et parfois contradictoirement, à tel
ou tel intérêt particulier au détriment de l'intérêt général?
14/02/2007 : Ik ben akkoord: Gelijke geluidsnormen voor Vlaanderen en
Brussel.
14/02/2007 : De waarheid over de AWACSS meter
14/02/2007 : Klacht: mijn huis in Meise (15 km van luchthaven, ver
van elke piste) is onbewoonbaar geworden. Ombudsdienst: U dient BIAC te
contacteren voor isolatiekwesties
10/02/2007 : Werd in nacht 7-8 februari rugwindnorm voor baan 25R
overschreden. Volgens de windtabellen in bijlage wel. Kunt u dit met feiten
bevestigen of ontkennen? Die nacht vertrokken dus opnieuw 'alle' vluchten
van de 25R
08/02/2007 : Het niet-nemen van uw verantwoordelijkheid om middels
milieuvergunning eigen burgers overal gelijk te beschermen is geen invulling
van 'Respect': u zult worden beoordeeld naar wat u deed, niet zei
08/02/2007 : Als 'Low Visibility Procedure in Progress' in gang gaat
(= zicht min 500 m.) dan vliegt ALLES, maar dan ook ALLES hier
Volgens Ombudsman Touwaide
kan baan 20 niet worden uitgerust met ILS identiek aan 25R omdat er
spoorlijnen lopen aan eind piste
07/02/2007 : 49 NACHTVLUCHTEN BOVEN NOORDRND VAN DINSDAG OP WOENSDAG
6-7 februari! Onmogelijk nog een oog dicht te doen! Nieuwe ondemocratische
en discriminerende windnormen maken woningen in Noordrand feitelijk
onbewoonbaar!
07/02/2007 : IK was vorige week in Londen. Overdag wordt daar PAL
OVER EEN MILJOENENSTAD gevlogen. En ' nachts? 's NACHTS VLIEGT ER DAAR
NIKS!!!!
06/02/2007 : "Ja dat doet pijn hè. Ik weet het, er is niets aan te
doen, maar het gaat wel over, ze gaan weer weg." (Kleinkind van 4 jaar tegen
kleinkind van 8 maanden als 747 pal over dak scheert)
Ook vliegverkeer dient
zich aan regels en afspraken te houden. Ook vliegende overtreders dienen
beboet!
06/02/2007 : IK PROTESTEER TEGEN DEZE VOLGEHOUDEN MISHANDELING
02/02/2007 : Er is geen etisch excuus voor uw koers naar logistieke
ontwikkeling tegen elke prijs en het promoten van weg- en luchttransport door en
boven Vlaanderen. Beseft u echt niet hoe hoog de fijnstofvervuiling hier nu al
is? Waarom is logistiek vastgoed zoveel duurder in Vlaanderen? |
Januari
2007 |
29/01/2007 : Heeft de
franstalige ombudsman nu ook al acute geheugenproblemen? Vroegers was de
windnorm op baan 20 's nachts ook 8 knopen rugwind.
25/01/2007 : 10 Januari: Onveilige "diplomatieke vlucht" in oude
rammelkast terroriseert inwoners Machelen.
25/01/2007 : Een toestel op enkele meters boven ons huis om 20.25 u?
Bedankt. "Uitstekend" en "zeer professioneel" werk.
16/01/2007 : Hoe kan een Onafhankelijk Instituut voor Geluidshinder
vergelijkbare en objectieve metingen doen met geluidsmeters die zo
verschillend meten omdat ze lang niet allemaal PAL onder een route staan?
M.a.g: spookvliegtuigen op 150 m hoogte, nergens gemeten worden maar wel op
radartrack.
24/01/2007 : Mailuitwisseling met Ombudsdienst over windsnelheid en
richting
21/01/2007 : Waarom wordt deze zondagvoormiddag baan 25R gebruikt?
19/01/2007 : Nacht do 18 -
vr 19.1.2007: de eerste van een helaas onophoudelijke reeks rampnachten
15/01/2007 : Militaire vliegtuigen, verkeers- en autosalonhelicopters
en ander vliegend tuig moeten meetellen voor evaluatie vliegtuighinder.
10/01/2007 ; Het voorziene preferentieel baangebruik word meermaals
met de voeten getreden, alle uitvluchten zijn goed om uitsluitend baan 25R
te gebruiken.
09/01/2007 : Landuyt liegt en manipuleert in Tijd over Brussel
Nationaal. Sept;: 34,2% nachtvertrekken Noordrand. Jan. 2007: op vijf
nachten al 80% vertrekken Noordrand!!! Terwijl de werken in augustus
bewijzen dat de luchthaven met baan 20 perfect kan werken zonder baan 25R.
08/01/2007 : Preferentieel baangebruik nacht 8.9 januari 2007 tussen
23 en 03 u. niet gerespecteerd, windrichting kon geen reden zijn. Waarom
wordt bij uitvallen baan 07/R/L alleen baan 25R ingeschakeld en niet ook
baan 20?
08/01/2007 : Arme Landuyt. Nu mag hij van andere politici het
Instituut voor de Geluidshinder niet oprichten. Is het niet vreselijk wat ze
de minister van Mobiliteit aandoen?
05/01/2007 : Cassatie/cassation - justitie/justice: dezelfde
begrippen maar totaal andere invulling naar de burgers toe? |
|
Uw Reacties tot
31/12/2006 |