31/07/2006 : Mail van ombudsman Touwaide aan diverse politici en
actiegroepen over hinder Haren ivm sluiting baan 25L/07R tijdens maand
augustus. (vervolg mail 28/07)
30/07/2006 : Klacht tegen
onrechtmatig gebruik 25R op zo 30 juli; als u geen vertrekken vindt, dan
zien wij ze in Diegem niet vliegen, ze vliegen er!
29/07/2006 : Voorstel Anciaux is helemaal niet dom
28/07/2006 : En ces temps caniculaire, il est très difficile de vivre
à Haren pour l'instant. Delocalisons Zaventem!
26/07/2006 : Anciaux voorstel om de luchthaven te verplaatsen: een
kleine bloemlezing van reacties van inwoners van de Noordrand die de
hypocrisie van franstalige reacties nog maar eens blootlegt
25/07/2006 : Wie kan zich mijn vreugde voorstellen toen ik zag dat
minister Anciaux op zijn weblog ivm de delocalisatie van Zaventem een
suggestie hernam die ik enkele maanden al eerder deed aan de premier
24/07/2006 : Zijn er kaarten met der routes die de vliegtuigen
volgen?
23/07/2006 : Ons totaal ziek maken blijft einddoel, en huizen laten
verkrotten om er "BEDRIJVEN MET WERKGELENHEID TE SCHEPPEN": dit is
electoraal meer dragend dan gezondheid van enkele onnozele diegemnaars
gedeeltelijk te beschermen!
23/07/2006 : Vandaag werd baan 25R onrechtmatig gebruikt om 11u10m
14u10 en onafgebroken sinds 15u10
22/07/2006 : Twee hele zware toestellen za na 15 u die moeite hadden
om de kerktoren van Diegem niet te raken: werd er weer met rugwind
opgestegen?
21/07/2006 : Waarom werd 25R ondanks spreidingsplan gebruikt tijdens
vrijdagnacht 21-22 juli?
18/07/2006 : Waarom werd Diegem in nacht 17-18 juli onophoudelijk
overvlogen terwijl het die nacht volgens spreidingsplan gespaard zou moeten
blijven?
18/07/2006 : Wilt u beleidsvoerders voorstel doen om zone 1 niet
bijkomend te belasten wanneer baan 20 niet gebruikt kan worden? (Vervolg
08/07)
16/07/2006 : Waarom put men niet eerst alle andere mogelijkheden uit als
baan 20 op zondagmiddag niet gebruikt kan worden ipv meteen vliegverbod voor 25r
te overtreden.
16/07/2006 : Is schelden, zijn leugens en is druk van Oostrand juiste
methode om rust af te dwingen?
16/07/2006 : Vandaag, zo 16 juli werd 25R 's ochtends een uur
onrechtmatig gebruikt
14/07/2006 : Waren de vliegtuigen die ik op 8 juli laag zag opstijgen
in overshoot? Graag zag ik dit mysterie opgelost
14/07/2006 : Baan 02 gebruikt voor ALLE landingen op Zaventem, 2 à
300 x per dag, geconcentreerd boven een enge corridor, DB nivo vaak boven 80
(net als in Diegem als van 25R wordt opgestegen overigens)
13/07/2006 : Franstalige Ombudsdienst erkent dat Diegem (en
Noordrand) ook bijkomende hinder hebben van vertrekken op baan 20, het bleef
een ZEER lawaaierige nachtvlucht op 10/11.07
11/07/2006 : Baan 25R werd wel degelijk gebruikt za 8.7 na 15 u, wij
zien ze van in onze tuin opstijgen (vervolg)
11/07/2006 : Dit is al de tweede (militaire) laagvlieger boven ons
dak vanmiddag! Ik protesteer. Deze vliegtuigen 'tellen niet mee' en komen
bovenop de al zwaar geconcentreerde hinder.
11/07/2006 : Wat kwam het zeer lawaaierige vliegtuig hier ma nacht
10-11.7.06 even na 1.00 u doen?
10/07/2006 : Mail franstalige Ombudsman in tegenspraak met officiële
instructies ivm preferentiëel baangebruik.
09/07/2006 : Drie klachten tegen gebruik 25R voor vertrekken op deze
zondagmorgen, zowat het enige moment waarop we officiëel nog een beetje rust
zouden mogen hebben
08/07/2007 : De franstalige Ombudsman bedoelt ongetwijfeld: "...que
DES décollages ont bien été effectués..." want tussen 15 en 15.30 uur kreeg
de 25R 1 van de 14 vertrekken waaronder een zeer zware 'on pilot's request',
wat dat ook moge zijn.
08/07/2006 : Waarom wordt vandaag sinds 15 u baan 25R gebruikt?
Waarom klaagt u deze zichtbare concentratie niet aan?
07/07/2006 : Ik ben na deze zeer warme week een politieke gevangene
in mijn nog altijd warme huis.
06/07/2006 : Waar komen die onverwachte laagvliegers toch vandaan? Ze
jagen de de stuipen op het lijf
Juni-Juli 2006 : Ik begrijp uw bijlage niet. Ik hoef toch niet aëronautisch
ingenieur te zijn om uw mails te kunnen lezen?
Juni-Juli 2006 : Ik denk dat
wij moeten blijven communiceren: wij zijn misschien het enige Noordrander -
Oostrander kontakt punt! Mailuitwisseling Oost-Noordrandinwoners juni-juli
2006
06/07/2006 : Vreselijk die onverwachte vluchten als je verwacht
eindelijk eens een rustige nacht te hebben.
05/07/2006 : "Ce qui importe avant toute autre considération est le
contenu de nos réponses plus que leur forme." is dit dezelfde Franstalige
Ombudsman die voor alles beleefdheid eist en dreigt met gerechtelijke
vervolging als hij zich tekort gedaan voelt op dit vlak? (Vervolg)
04/07/2006 : U blijft mij persoonlijk antwoorden terwijl u mij vraagt
u niet meer persoonlijk te belasten? (Vervolg 01/07/2006)
02/07/2006 : Welke reden gaven piloten op en waarom was baan 25R
zogenaamd enige optie?
02/07/2006 : Spreidingsplan stipuleert duidelijk dat baan 25R niet
gebruikt mag worden zondag van 6-17 u. Er dient dus andere oplossing
gevonden indien wind niet toelaat baan 20 te gebruiken, deze mag voor Diegem
geen bijkomend probleem worden
02/07/2006 : Waarom wordt baan 25R sinds 6.10 u deze zondagmorgen
gebruikt daar waar de inwoners van Diegem gespaard moeten worden tot 17 u?
02/07/2006 : Kunt u een eenvoudig antwoord geven op een toch
eenvoudige vraag: waarom zijn windnormen niet overal dezelfde, waarom pleit
ombudsdienst niet voor gelijk gebruik alle banen met toepassing zelfde
normen? (Vervolg mail 30/06/2006)
02/07/2006 : Zondag 2 juli werd het spreidingsplan opnieuw niet
nageleefd
01/07/2006 : Waarom wordt het zwaarst overvlogen Diegem ook
overvlogen als de 25L gebruikt wordt? waarom verschillen de vluchtroutes
vanop de 25L niet duidelijk van die vanaf de 25R?
01/07/2006 : Waarom werd de baan 25R onrechtmatig gebruikt in de
nacht van 30.6 - 1.7?
01/07/2006 : Politie valt
binnen bij Oostrandbewoonster die veelvuldig controletoren belt. Cornillie
is regeringscommissaris bij Belgocontrol. En UBCNA vindt nieuw 17 knopen
sprookje uit |