Nu helemaal geen zondagsrust meer en dus geen enkel stiltemoment?
Mail 5.2.2006
Geachte,
Waarom moeten wij in GODSNAAM nog zondagmorgen, de enige morgen dat we kunnen
recupereren van de verschrikkingen van de week, overvlogen worden?
Nu, om half 11, meldt men dat het de 020 is, straks was dat niet zo. Wanthet was
vanmorgen zondag 5 februari, weer goed raak! En wat brengt ons de rest van de
dag? Een kwelling dat je nooit meer zeker bent wanneer er gevlogen wordt, een
kwelling! De buren zijn komen klagen! Wij hebben recht op een gegarandeerd
stiltemoment en meer dan een: dezelfde mensen en kinderen dag en nacht, elke dag
en nacht - een paar Oostenwinddagen uitgezonderd - overvliegen is MOORD!
Graag een VOLLEDIGE vlieglijst en tracks vanaf 6 u tot deze namiddag 17 u en
voor ieder vliegtuig de rechtvaardiging waarom het hier moest vliegen.
Als het Pilot's request is, graag meer uitleg over de reden van deze allang niet
meer uitzonderlijke uitzonderingen.
Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek
Bij mist mag de
Noordrand rekenen op extra overvluchten, zelfs een 'vrije' zondagmorgen. En
waarop baseren de 'pilot's' hun 'request'?
Mevrouw ,
Voor zondag 5 februari , tot 07:40, was de lage zichtbaarheidsprocedure van
toepassing.
Vanaf 13:06 werd er terug mist en nevel voorzien en werd terug overgeschakeld
van gebruik baan 20 naar vertrekken vanaf baan 25R. Baan 25L was exclusief voor
landingen.
In de periode van 07:40 tot 13:06 waren er vier (4) pilootaanvragen voor gebruik
van de baan 25R in plaats van 20.
Het is in dit geval niet gebruikelijk op de luchthaven om deze toestellen dan te
laten wachten tot deze baan voorzien is.
Reden van aanvraag wordt ons niet medegedeeld.
Ook voor de nacht was enkel de baan 25R in gebruik tengevolge mist (maximum 400
meter zicht.)
In bijlage de dagradartrack en de vluchtlijst met bewegingen boven Strombeek
tussen 06:00 en 17:00.
Met vriendelijke groeten,
Ing. R A F De Baerdemaeker
BRUSSELS AIRPORT MEDIATION
Geachte,
Met dank voor uw snelle antwoord.
Twee vragen:
Welke zijn in het algemeen de redenen voor een Pilot's Request?
En: Kunt u nagaan of het over het algemeen dezelfde vliegtuigen voor dezelfde
vluchten zijn die deze aanvragen doen?
Hoogachtend
J.O.
Strombeek
Bijlagen :