Graag de gevraagde informatie van de ombudsdienst.


Mail 9.9.2006
Onderwerp: Klacht - zaterdag 12 augustus -


Mevrouw,

In bijlage vindt U de medeling van Belgocontrol betreffende de maand augustus 2006.
(See attached file: Works 25L NED 040806.doc)

Met vriendelijke groeten,


Ing. R A F De Baerdemaeker
----------------------------------------------------------------------------
 

Geachte Heer De Baerdemaeker,

 ik copier hieronder de passage uit uw bijlage waar U mogelijk naar verwijst :

+ + + + + + +
- baan 25R/20 voor de vertrekken en 25R voor de aankomsten (vertrek naar het Oosten en het Zuiden via baan 20, naar het Noorden en het Westen via baan
25R) indien de wind en de performanties dit toelaten.
- in functie van de weersomstandigheden (noorden- of oostenwind), zal baan 02/07L worden gebruikt voor de vertrekken en baan 02 voor de aankomsten.

- 07L voor de aankomsten en de vertrekken ingeval baan 02 niet beschikbaar of bruikbaar zou zijn.


Tijdens één weekend, waarschijnlijk dat van 5 tot 6 augustus, van 13.00u LT tot 13.00u LT de volgende dag, zal baan 02 ook gesloten zijn. Tijdens deze periode zal baan 25R worden gebruikt voor al het verkeer. Indien dit niet mogelijk zou zijn omwille van de weersomstandigheden, zal de sluiting worden uitgesteld tot het weekend daarna.

++++++++++

Wij vinden hierin geen antwoord op onze vragen :
- op zaterdag wordt baan 25L zowieso niet gebruikt, en daarom hebben de werken niets te maken met de baankeuze op zaterdag -> waarom werd baan 02/20
en/of 07L niet gebruikt ?  Was de weekend-sluiting van baan 02 misschien een week uitgesteld ?  Of was het spreidingsplan tijdens de werken in zijn geheel niet meer van kracht ?
Waarom ontvingen wij de radartracks en vluchttabellen niet ?
Het ergert ons dat wij telkens meermaals moeten terugkomen op elke klacht om uiteindelijk een volledig antwoord te krijgen.  Bovenop de onrechtmatige concentratie die wij dagelijks moeten verduren, moeten wij ook nog vechten voor een weinig informatie vanwege de ombudsdienst ?  Het spijt ons, maar zo ervaren wij het wel.

Zou het mogelijk zijn om alsnog de ontbrekende informatie door te sturen.
Dank bij voorbaat.

A.W.
 

Lees de oorspronkelijke klacht