Omkering ivm baan gebruikt - renversement de piste

Mail 8.5.2006

 

Mijnheer de Minister,
 
Ik dacht begrepen te hebben dat u de omkering van baangebruik onveilig vond en was dus verbaasd heden te zien dat er wel aan baanomkering werd gedaan boven zone 1 !!!!  Is dit een nieuwe discriminatie ????
 
Ik geef toe dat ik direkt mijn instemming geef om zulke landingen om te wisselen tegen de lawaaierige opstijgingen, er is een reus verschil in lawaai.
 
Ik hoop dat de Heer Debaerdemaeker zo vriendelijk zal zijn mij de vlieglijsten en radartracks van opstijgingen en landingen voor heden te bezorgen en dank hem bij voorbaat ervoor.
 
Ik was ook verheugd te vernemen dat de Oostrand het ook schadalig vindt dat men wrakke zoals die van Kalita air toelaat op Zaventem, ik heb u daarvoor meermaals geschreven.
 
Wat gisteren betrof moet men toch wel toegeven dat het toestel misschien niet in goede staat is maar dat de piloot een zeer verstandige keuze heeft gemaakt en liever de bredere, veilige baan 20 heeft gebruikt dan de baan 25R waar een hoge kerktoren in de weg staat en waar de rugwind op dat moment tot een nog lawaaieriger situatie zou geleid hebben. In het verlengde van baan 20 staan de woningen pas op 1600 meter van het uiteinde van de baan en de bevolkingsdensiteit is er ook veel lager dan in de buurt van baan 25R waar vanaf 850 meter van het uiteinde van de baan een veel grotere bevolkingsdichtheid voorkomt. Goed ingezien.
 
Met oprechte achting,
 
F. D.

 Diegem

 

Mevrouw,

Op zondag tussen 06:00 en 14:00 zijn er 124 toestellen vertrokken vanaf de baan 20, waarvan enkel 2 vanaf de baan 25R en één vanaf de baan 25L.

Met vriendelijke groeten,


Ing. R A F De Baerdemaeker