Omkering ivm baan gebruikt -
renversement de piste
Mijnheer de Minister,
Ik dacht begrepen te hebben dat u de omkering van
baangebruik onveilig vond en was dus verbaasd heden te zien dat er wel aan
baanomkering werd gedaan boven zone 1 !!!! Is dit een nieuwe discriminatie
????
Ik geef toe dat ik direkt mijn instemming geef om
zulke landingen om te wisselen tegen de lawaaierige opstijgingen, er is een
reus verschil in lawaai.
Ik hoop dat de Heer Debaerdemaeker zo vriendelijk
zal zijn mij de vlieglijsten en radartracks van opstijgingen en landingen voor
heden te bezorgen en dank hem bij voorbaat ervoor.
Ik was ook verheugd te vernemen dat de Oostrand
het ook schadalig vindt dat men wrakke zoals die van Kalita air toelaat op
Zaventem, ik heb u daarvoor meermaals geschreven.
Wat gisteren betrof moet men toch wel toegeven
dat het toestel misschien niet in goede staat is maar dat de piloot een zeer
verstandige keuze heeft gemaakt en liever de bredere, veilige baan 20 heeft
gebruikt dan de baan 25R waar een hoge kerktoren in de weg staat en waar de
rugwind op dat moment tot een nog lawaaieriger situatie zou geleid hebben. In
het verlengde van baan 20 staan de woningen pas op 1600 meter van het uiteinde
van de baan en de bevolkingsdensiteit is er ook veel lager dan in de buurt van
baan 25R waar vanaf 850 meter van het uiteinde van de baan een veel grotere
bevolkingsdichtheid voorkomt. Goed ingezien.
Met oprechte achting,
Mevrouw,
Op zondag tussen 06:00 en 14:00 zijn er 124 toestellen vertrokken vanaf de baan
20, waarvan enkel 2 vanaf de baan 25R en één vanaf de baan 25L.
Met vriendelijke groeten,
Ing. R A F De Baerdemaeker