Discriminatie van de bewoners onder de 25R: met 0 wind is de 20 onbruikbaar. Nu MOET de luchthaven wel delokaliseren, waar vliegt men anders als de 25R onderhouden moeten worden? Of bij straffe N of O wind?
Mail Zo 25.6.2006
Mijnheer de Minister,
Heden - zondag 25/06 - werden wij reeds constant vanaf 5.40 u overvlogen,
Omstreeks 6 uur ging ik even op de website van de bevoordeelden - Wake Up
Kraainem - kijken en zag dit
A lire : Configuration des pistes <http://www.airportmediation.be/fr/airport_02.html>
; Plan du survol de l'oostrand <http://www.awacss.be/Zone03.jpg>
Indication du vent (metar) à 5h50 :
Orientation 000 degrés, vitesse de 00 noeuds
L'historique des ces mesures <http://www.wakeupkraainem.be/sonometres/messagesAtis.php>
est également disponible.
Piste 02
20 07
25
Vent arrière 0.00 0.00
0.00 0.00
Vent latéral 0.00 0.00
0.00 0.00
25/6/2006
Atterrissages
6:31
Piste théorique 25R, 25L
(vent arrière faible)
Décollages
6:31
Piste théorique
20 (les conditions de vent rendent la piste inutilisable)
Met a.w is baan 20 dus onbruikbaar nu met 0 wind! Het is dus
hoogdringend om een andere locatie te zoeken voor de "nationale" luchthaven want
als er morgen werken of een ongeval baan 25 R onbruikbaar maken, zal men wel in
de problemen zitten.
Wat nog vreemder is is dat gisteren 2 zware toestellen op enkele
minuten tijd wel van baan 02/20 opstegen - Diegem werd niet gespaard gezien ze
een bocht maakten om terug te komen net boven Diegem. Hetzelfde gebeurde deze
morgen trouwens met een DHL toestel, de baan kon dus wel gebruikt worden, het
gaat dus volledig om slechte wil of om een groep mensen te folteren zoals in
Irak.
Graag kreeg ik van de Heer Debaerdemaeker de lijst van
opstijgingen van heden en gisteren en de radar tracks. Ik dank hem bij voorbaat.
Met de meeste hoogachting,
F.D.
Diegem