Oeioeioei onze minister van Mobiliteit zit klem.Mail
23.3.2006
De slachtofferrol gaat hem goed af en om daaruit
te ontsnappen wil hij het actuele concentratiemodel waarvan de noord- en
oostrand slachtoffer zijn bevriezen en daarna een wet doordrukken die de
gehinderden van de luchthaven monddood maakt.
Stalinistische methodes een SP.Aer onwaardig.
Hij voelt zich klem gezet door de, op het eerste
zicht, tegenstrijdige uitspraken van de verschillende rechtbanken.
Hij zou, als jurist, deze arresten eens goed
moeten lezen en zou constateren dat er in de arresten veel gelijklopende zaken
aangaande verdeling van de lasten staan.
De uitspraak van het Hof van Beroep van 23 maart
2006 en een vroegere uitspraak van 26 juni 2003 geven de federale regering de
kans om schoon schip te maken met de problemen rond de geluids- en
milieuoverlast door de luchthaven.
Deze arresten leggen op dat de lasten verdeelt
moeten worden en dat alle personen op eenzelfde afstand van de luchthaven een
gelijke belasting moeten dragen.
Er is zelfs een arrest die zegt dat de
bevolkingsdichtheid van Brussel geen rol mag spelen in de spreiding van de
vluchten.
Wanneer hij niet weet hoe hij het moet
realiseren, dat hij het vraagt aan Macquaire, de eigenaar van Biac.
Deze kunnen hem goed adviseren hoe de spreiding
van de hinder gebeurt bij hun andere buitenlandse luchthavens.
Wat Brussel betreft, deze zouden goed moeten
beseffen welke belangrijke troef ze hebben als hoofdstad van Europa door de
nabijheid van de luchthaven.
Weinige buitenlandse hoofdsteden kunnen deze
troef uitspelen.