Oeioeioei onze minister van Mobiliteit zit klem.

Mail 23.3.2006

De slachtofferrol gaat hem goed af en om daaruit te ontsnappen wil hij het actuele concentratiemodel waarvan de noord- en oostrand slachtoffer zijn bevriezen en daarna een wet doordrukken die de gehinderden van de luchthaven monddood maakt.
Stalinistische methodes een SP.Aer onwaardig.
Hij voelt zich klem gezet door de, op het eerste zicht, tegenstrijdige uitspraken van de verschillende rechtbanken.
Hij zou, als jurist, deze arresten eens goed moeten lezen en zou constateren dat er in de arresten veel gelijklopende zaken aangaande verdeling van de lasten staan.
De uitspraak van het Hof van Beroep van 23 maart 2006 en een vroegere uitspraak van 26 juni 2003 geven de federale regering de kans om schoon schip te maken met de problemen rond de geluids- en milieuoverlast door de luchthaven.
Deze arresten leggen op dat de lasten verdeelt moeten worden en dat alle personen op eenzelfde afstand van de luchthaven een gelijke belasting moeten dragen.
Er is zelfs een arrest die zegt dat de bevolkingsdichtheid van Brussel geen rol mag spelen in de spreiding van de vluchten.
Wanneer hij niet weet hoe hij het moet realiseren, dat hij het vraagt aan Macquaire, de eigenaar van Biac.
Deze kunnen hem goed adviseren hoe de spreiding van de hinder gebeurt bij hun andere buitenlandse luchthavens.
Wat Brussel betreft, deze zouden goed moeten beseffen welke belangrijke troef ze hebben als hoofdstad van Europa door de nabijheid van de luchthaven.
Weinige buitenlandse hoofdsteden kunnen deze troef uitspelen.

E. V

Meise