De bijna altijd
zeer zware Denuthvluchten (QC 67,6!!!) kunnen een veel minder dichtbevolkt
gebied veel veiliger enkele km zuidelijker overvliegen
Mevrouw,
Met Uw omschrijving kan ik geen toestel terugvinden rond 13:45, maar wel een
toestel met vertrek om 13:13.
Deze gegevens in bijlage;
2006/07/10 13:13
B742
25R
DENUT3C
QC = 67,6
Met vriendelijke groeten,
Ing. R A F De Baerdemaeker
BRUSSELS AIRPORT MEDIATION
Van:
Datum: Sun, 06 Aug 2006 11:14:33 +0200
Aan: <airportmediation@mobilit.fgov.be>
Onderwerp: Re: RE : ma 10.7.06, 13.45 u
Geachte,
Wilt u de betrokken autoriteiten erop met grote nadruk op wijzen dat het waanzin
is dat een Denuth een dichtbevolkt gebied als Strombeek overvliegt terwijl
enkele kilometers verder via de kanaalzone en dan pas rechtsaf via het
Osseghempark er aanmerkelijk minder mensen overvlogen wordt, zonder dat de
veiligheid of de efficiëntie in gevaar gebracht worden, integendeel!
Ik houd dit zoveelste voorbeeld bij van onwillendheid van sommige maatschappijen
om hun transponder tijdig aan te zetten (geen wonder, zo'n vliegtuig dat van
zichzelf al zeer zwaar is, is meestal ook veel te zwaar geladen en vliegt op 8
km van de luchthaven nog altijd veel en veel te laag).
En van de onwil van de overheid om te zorgen dat zo weinig mogelijk burgers zo
veilig mogelijk overvlogen worden, wat voor een internationale luchthaven als
Zaventem die zo dicht bij de agglomeraties ligt, een allerhoogste prioriteit zou
moeten zijn.
Vertrouwend dat u zich in dezen van uw taak zult kwijten,
hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek