D A T U M |
O V E R Z I C H T |
|
Reacties uit Diegem |
|
Radartracks bewijzen tegendeel maar
herhaald argument ombudsman Touwaide als zou Noordrand vier GESPREIDE routes
hebben wordt naar hartelust gebruikt in haatmails en reacties uit Oostrand. |
December
2005 |
29/12/2005 : Wij zullen hiermee het aantal klachten in Schiphol niet
halen maar registreer dat op 29.12 om 3.59 u een vliegtuig boven Haren 91,8
dB haalde
29/12/2005 : Geradbraakt, kotsmisselijk en met reumapijn van de
stresshormonen
28/12/2005 : Alleen lawaaihinder boven Wezembeek-Oppem en Kraainem
telt. Wonen elders geen mensen? Blijkbaar niet. De Fransdolle Oostrand, waar
de duurste huizen van heel Brabant staan denkt alleen aan zichzelf
28/12/2005 : Lieg maar, lieg maar, er blijft altijd wel wat hangen.
Zeker als (vast toevallig?) er bijna geen politicus nog in de Noordrand
woont (is het hier dan niet goed wonen?) en ze massaal al jaren geleden naar
de Oostrand trokken.
Wisten de politieke
wandelgangen soms iets dat de mensen in de Noordrand pas vanaf 1999
ontdekten?
28/12/2005 : Waar we over durven klagen, schrijft de Oostrand.
Hierbij. Nog altijd geen uitleg over de recente concentratienachten boven de
Noordrand
26/12/2005 : 91,7 dB in Haren op 26/12 om 1.25 u 's nachts,
schandalig ( NMT30-25-26122005)
23/12/2005 : Noordrand had in zelfde tijdsperiode 17 vertrekken
waarvan 1 MD11 voor Oostrandroute SOPOK tegen Oostrand 18 (dus niet alle
zoals zij beweren). Ofwel: concentratie volgens Oostrandnormen.
21/12/2005 : Alleen al in december werd baan 25R buiten het
spreidingsplan om vier nachten exclusief gebruikt en een nacht niet
gebruikt. 25,9% van 25R-vertrekken had als baken Huldenberg!!! 25L had maar
1 vertrek
19/12/2005 : Maandag 19 december was 's morgens het ene vliegtuig nog
niet uitgeraasd of de volgende lawaaimaker was er reeds.
14/12/2005 : En ook op 7 december maakte een MD11 met een QC 11,1
weer meer dan 90 dBA (92.2) boven Haren! Midden in de nacht (vervolgverhaal)!
12/12/2005 : Meneer Leterme, hoe zwaar weegt uw belofte dat u een
leefbare situatie rond ZAVENTEM wilt behouden voor de omwonenden? Nu mag BIAC
straffeloos zijn vernietigingsbeleid doorzetten.
08/12/2005 : 91,2 DB om 3,38 u 's nachts! BIAC is volslagen gek geworden! De Staat in de
Staat stelt zich nu openlijk boven elke wet.
08/12/2005 : Mr. Touwaide, heb de duidelijke, gedetailleerde en
leerzame uitleg die u 4.3.2005 aan inwoners van Wezembeek gaf geapprecieerd
en vraag dat u ook zo antwoordt op mijn vraag (Vervolgverhaal)
04/12/2005 : De luchthavenproblematiek blijft de politieke wereld
beroeren en brengt sterk tegenstrijdige visies aan het licht tussen
Vlamingen en Franstaligen. Meer nog dan een communautair probleem is het een
dossier van discriminatie tussen burgers van het zelfde land
B.A.Libre verdedigt rol Ecolo
in dossier nationale luchthaven en blijft schieten op Anciaux.
04/12/2005 : Waarom werd baan 25L deze, de enige nacht gesloten
waarop voorzien is dat ze gebruikt zou worden van 23 u tot 6 u? Kon dat geen
andere nacht?
01/12/2005 : Vandaag werden we met een laag luidruchtig vliegtuig per
minuut overvlogen, totale concentratie, 95% heeft een bestemming in het
Zuiden en heeft hier NIETS te zoeken
"En toen schreef
ombudsman Touwaide cynische en onvolledige mail naar de politici via pc van
Nl-talige ambenaar-medewerker."
Brussel wordt volgens onze
waarnemingen in Meise wel degelijk overvlogen met minder dan 30" tussen twee
opeenvolgende ELKAAR KRUISENDE vliegtuigen, het lijkt hier wel een vliegshow |
November
2005 |
30/11/2005 : Democratie is voortaan: de meerderheid beslist dat een
minderheid kapot gevlogen mag worden.
30/11/2005 : Het heeft geen enkele zin dit naar de Franstalige pers
te sturen: die publiceren niet.
29/11/2005 : Vlaamse luchthavencommissie/ realistisch
toekomstperspectief
28/11/2005 : Landuyt kan niets doen ivm luchthaven voor 2008? Hier is
een perfect haalbaar actieplan. Waar blijft fase 3 van spreidingsplan met
investeringen banen, ILS op 07, herschikken exitpunten en hertekenen routes?
28/11/2005 : Une fois de plus je m'étonne qu'un Ministre bruxellois
connaisse si peu la géographie de la région qu'il dirige
27/11/2005 : Diegem is
afgelopen week overvlogen door een toestel van +102 dB, dat is dubbel zoveel
geluidsdruk als 99 dB. Als het vliegtuig elders vliegt maakt het evenveel
schandalig lawaai
25/11/2005 : waarop
antwoordde de ombudsman?
25/11/2005 : Ombudsdienst geeft haar versie van de historische
evolutie sinds 1973 van routes en vlieghoogtes. (Vervolgverhaal)
24/11/2005 : Tot 1973 gingen alle Chièvres rechtdoor over Brussel, 7
dagen op 7. Pas vanaf toen werd Brussel door Chabert ontlast gedurende de
week.
24/11/2005 :
Minister Landuyt, wilt u
voortaan spreken van Zone 1 en/of Brussel 13 ipv van Diegem? Fanatiekelingen
uit de Oostrand mengen alles dooreen. En voor 2000 werd Diegem 's nachts
bijna niet overvlogen, als compensatie van de last overdag
21/11/2005 : Mr. Touwaide: Selon les services de l' Inspection
Aéronautique, décoller de la piste 20 à charge maximale (max.take-off
weight) n'est pas possible, mais prétendre qu'il est dangereux de décoller
de la piste 20 n'est pas correct tant aue les règles en mamtière de
limitation de charges de l'avion sont respectées. Pour une même avion,
décoller sur une piste plus longue à charge maximale (max. take-off weight)
peut s'avérer plus dangereaux aue de décoller d'une piste plus corte avec
une charge limitée
21/11/2005 : Tot 5 h 58 'kon' van andere baan vertrokken worden,
vanaf 6.01 'opeens' niet meer? We waren toen wakker en er was GEEN ENKELE
MIST te zien!!! (Vervolgverhaal)
21/11/2005 : Ombudsman, ontdekt boeing 767-300 die op de middag
vertrok van 25R boven Brussel en na een rondje een uur later weer landde op
25R (Vervolg reactie 17/11)
20/11/2005 : Wat voor voorwendsel gaat men nu opdissen dat ook dit
weekend er in Diegem geen sprake was van spreidingsplan? De theorie begint
ons de oren uit te komen.
20/11/2005 : Of hoe de Oostrand alles verdraait en vervormt, en een
zware vlucht vergelijkt met de echte concentratie boven Diegem. N'importe
quoi! Baan 20 was de hele maand augustus perfect bruikbaar
20/11/2005 : Afgelopen week vertrok zeven op zeven ochtenden alles
van 25R: 150 m zichtbaarheid vanaf 25R is niet hetzelfde als vanaf 20, waar
'important people' wonen. Verhuis en u wordt 'important'!
19/11/2005 : Wie bepaalt standpunt van Huldenberg? Huldenberg zelf
(die daar goed toe in staat zijn?) Of de UBCNA? Die probeert niet alleen
Daedalus met leugens te recuperen, Huldenberg ook zoals nu blijkt
18/11/2005 : Van wo 16 op do 17.11: het bochtenwerk ver boven de
ringroute met bocht naar zuiden loopt de spuigaten uit, ongehoorde knaller
vannacht onaanvaardbaar; kinderen klaar wakker
17/11/2005 : Ik hoop antwoord te krijgen over deze vlucht van links
naar rechts ipv gebruikelijke rechts naar links. Ik wacht nog op gegevens
van vorig jaar!
17/11/2005 : Veilig vliegen wil zeggen: vanaf 25R rechtdoor tot na
Shell in NOHeembeek. Bocht naar R op 700 voet is levensgevaarlijk.
17/11/2005 : Superconcentratienacht over Noordrand 25/26-10 was
vijfde in reeks en er volgden er nieuwe!
15/11/2005 : Lettre à Laurette Onkelinckx.
Nuisances subies à Haren communes proche de Schaerbeek
15/11/2005 : 16 Oostrandgemeenten met
z'n allen tegen de Noordrand en schoppen (sorry, vliegen) maar: des te
eerder zijn ze dood of vluchten ze weg. Dat is pas democratie om fier op te
zijn!
15/11/2005 : En waar willen tegenstanders van spreiding vluchten dan
wel geconcentreerd zien. Enkele nuttige suggesties uit de Noordrand, 2e
dichtstbevolkste zone rond luchthaven na Brussel centrum
15/11/2005 : En toch zegt geen enkele
van die voorstanders van de concentratie: wij zijn voorstander van de
concentratie dus concentreer die vliegbewegingen maar bij ons.
15/11/2005 : Tot er een duurzame oplossing komt (nieuwe of verlengde
piste of nieuwe luchthaven) wil ik best spreiden en dat Brussel Noord ook
zijn deel neemt
Er is niet een luchthaven
over de hele wereld die doet wat hier gebeurt: mensen kapotvliegen om ze weg
te jagen en zo niet te hoeven isoleren of onteigenen.
15/11/2005 : Daedalus antwoordt Xander uit verfranste
faciliteitengemeente en verduidelijkt haar persbericht
15/11/2005 : Inwoner uit Kraainem denkt veel genuanceerder over
vliegen rond en over Brussel dan actiegroep WakkerKraainem. En: waar blijft
reëel geluidskadaster?
14/11/2005 : Waarom werden de
windnormen aangepast en de landende toestellen meegenomen in spreidingsplan,
terwijl Hof v Beroep in Noordrandarrest dit NIET vroeg?
14/11/2005 : Als u zo voor concentratie bent, dan mag er toch zeker
bij u geconcentreerd gevlogen worden?
14/11/2005 : Het systeem van baangebruik is zuiver theoretisch, nacht
11-12/11 werd het spreidingsplan het eerste deel van de nacht strikt
gerespecteerd.
12/11/2005 : Voor de zoveelste keer wordt het spreidingsplan dat
volgens Landuyt nog altijd in voege is, vanaf 4uur deze zaterdagmorgen NIET
toegepast
11/11/2005 : Zag u al plan met echte spreiding van echte hinder? Jef
niet. Zou Zaventem, dat 47 jaar naam draagt van Luchthaven, last hebben van
paar vluchtjes? Nee toch!
09/11/2005 : Waarom alleen inversie op 07 en niet op andere banen en
waarom niet ook vertrekken vanaf 20? En waarom draaide men niet naar links
vanaf 25R
09/11/2005 : Vlak voor 23 u nog 'even' een gierende QC van bijna 20,
naar de VS, die niet via Strombeek zou moeten vliegen maar verder
zuidwaarts, over Brussel.
09/11/2005 : Politiek vindt het niet crapuleus dat van 28 toestellen
over Grimbergen 19 (bijna 70%!) naar Zuiden vlogen en dus NIETS boven
Grimbergen te zoeken hadden?
05/11/2005 : Bedenking op de "50 vragen aan Francesca Vanthielen",
in Het Nieuwsblad van 5.11.2005 blz 8. Jobs op 'onzekere vloer' kunnen nog
uitgevlagd naar goedkopere landen
02/11/2005 : Reactie op Guy Van Hengel: tijdens de Stemtent sprak hij
wel anders. Nu zijn de 15% CIV: licht én zwaar over Brussel er nog te veel
aan en zijn Vlaamse onderhandelaars onredelijk als ze dit vragen
02/11/2005 : Kruisende vluchten boven Grimbergen worden door
Ombudsdienst keihard ontkend. Kan Parlement wat doen?
01/11/2005 : Kunt u hen diets maken dat zware toestellen via de 25R
die hallucinante loopings moeten maken niet veilig KUNNEN zijn? |
Oktober
2005 |
26/10/2005 : Mensen die op +100 km van Zaventem wonen weten 'precies'
hoe het hier toegaat, de feiten kunnen de pot op: ze 'weten' alleen wat ze
willen weten.
26/10/2005 : Deze nacht weer 40 maal overvlogen. Als men in Londen,
Parijs, Frankfurt en Sidney gespreid kan vliegen waarom dan niet hier? Ik
woon 43 jaar in Strombeek en kreeg pas last onder Durant dus 'weten waar ik
kwam wonen' is prietpraat
26/10/2005 : Ombudsdienst werkt nu met 'Lotusnotes' dat automatisch
het 'ticketnummer' toekent aan de klachten en waarover een aantal mensen
vragen stelde.
25/10/2005 : Landuyt houdt
vliegroutes, weekdagen en windcriteria uit discussie, Kamphuis (AAC) pleit
in alle omstandigheden voor veilig tegen wind in landen en opstijgen en voor
optimale ILS uitrusting alle banen.
20/10/2005 : Lezersbrief:
Diegemnaren horen wel degelijk alle vliegtuigen, vanop
eerste rij, 90% van alle vertrekken. Dat hier geen 'belangrijke' mensen
wonen is geen reden om volle pot te geven.
19/10/2005 : Als 'piloten zeggen' dat 02/20 niet
gebuikt worden wordt wel verzwegen dat deze ook pleiten voor landen op 07L
en voor rechtdoor over Brussel opstijgen vanaf 25R, zonder levensgevaarlijk
onveilig bochtenwerk!
19/10/2005 : In Huldenberg heeft men probleem om te meten omdat
hinder daar 'nog maar' 50-55 dB bedraagt maar bij hoge frequentie nog
serieuze hinder geeft. Maar heeft DS wel eens getelt wat hier vliegt en in
andere zones?
19/10/2005 : Betreft: Diegem, wie klaagt moet maar verhuizen:
geciteerde personen hebben publiek gekend financiëel voordeel bij de
luchthaven, dhr Blanckaert is daar SP.a-schepen en werkt voor luchthaven
19/10/2005 : Diegem hoort de vliegtuigen niet? We horen wel degelijk
alle van de 90% vertrekken die we hier boven ons hoofd krijgen. Met wie
heeft uw journalist gesproken? Met mensen die bang zijn om zich te uiten?
19/10/2005 : Die vreselijke F16 vliegt ook boven Diegem zoals
trouwens elke dag wat meer legertoestellen, soms even regelmatig als
lijntoestellen. Zeker elke ochtend rond 8u10
18/10/2005 : Als u kapotgevlogen mensen alleen nog maar nummerkes
kunt geven en standaardantwoorden, waarvoor dient ONZE ombudsdienst dan nog?
18/10/2005 : Voorstel Brusselse gemeentes om rechtse haarspeldbocht
boven Diegem/Haren opnieuw in te voeren is onaanvaardbaar: men belast zelfde
mensen twee maal!
17/10/2005 : Ik dacht dat de Ombudsdienst steeds zeer gedetailleerde
en juiste informatie verschafte en over de nodige cijfers en radartracks
beschikte.
16/10/2005 : Vanaf 4.10 u zaterdagmorgen stegen blijkbaar alle
vliegtuigen op vanaf 25R, net na afronden onderhandelingen; u provoceert
mensen die reeds zwaarst getroffen zijn
16/10/2005 : Shellfabriek ligt onder bocht naar R vanaf 25R,
bevolkingsdichtheid is in strijd met grondwet, 8 knopen rugwind is in strijd
met ICAO en door BeCA EN IFALPA als onveilig bestempeld
16/10/2005 : Autovrije zondag en calibrage op 02:
"Les avions se dirigeant
vers l'est et la balise d'Huldenberg entamaient leur virage vers la gauche
plus loin au dessus de Bruxelles afin de ne pas recouper l'axe des
atterrissages 02 exceptionnellement utilisé par le petit avion effectuant
des vol de calibration"
15/10/2005 : Zaterdag werd 25R hele dag gebruikt voor vertrekken,
zelfs met rugwind boven ICAO-norm en tot 7 knopen, waarom wordt 25R zondag
opnieuw gebruikt, ondanks arresten RvS 13.6 en 14.6?
15/10/2005 : Straks nog een zondag in de drie weken rust, zaterdag is
zoethoudertje, kleven aan Ringroute is TECHNISCH ONMOGELIJK
14/10/2005 : "Zou Minister
Landuyt geen doodsangsten uitstaan als hij het leven en de gezondheid van
duizenden mensen in gevaar brengt?"
14/10/2005 : Waar haalt Brussel het bizarre idee om "meer" aan de
ring te kleven? Onmogelijk en technisch absolute flauwekul: er wonen mensen
nabij de ring.
14/10/2005 : Gelezen in Vacature van deze week: Waarom
Franstaligen bedanken voor een job op de luchthaven
14/10/2005 : Bouw in Vlaanderen een nieuwe luchthaven, verkavel grond
luchthaven uitsluitend aan Vlamingen.
14/10/2005 : Volgens mij willen Franstaligen Zaventem doodknijpen ten
voordele van Bierset Geef Walen van zelfde laken een
pak als zij de Vlamingen al jaren geven: stop alle transfers
14/10/2005 : Brussel verkeert in chronisch geldgebrek, vraag hun
gewoon hoeveel geld ze nodig hebben
14/10/2005 : Wat is verborgen agenda Franstalig België,
14/10/2005 : Doodnijpen Zaventem moet ten goede komen van Bierset
13/10/2005 : Noordrand wordt méér uren overvlogen dan Oostrand, niet
minder! UBCNA telt voor Noordrand alleen rechtstreekse vluchten en voor
Oostrand rechtstreekse én onrechtstreekse vluchten! Radartracks ombudsdienst
spreken duidelijke taal. De zoveelste bedrieglijke manipulatie van de
cijfers
13/10/2005 : Ombudsdienst: graag concrete informatie over toestellen
die elkaar boven Strombeek en Meise/Wolvertem KRUISEN! Wanneer valt er een
uit de lucht???
12/10/2005 : Welk vliegtuig vloog dinsdagnamiddag zeer laag en zonder
op te stijgen over hartje Brussel? Militair? Net als boven de Noordrand?
11/10/2005 : F.D. aan Bxl Air Libre: isolatie en onteigening zijn
geen oplossing, zeker niet als men Bierset als voorbeeld neemt, waar
onteigenden net genoeg ontvingen om nieuwe grond te kopen!
10/10/2005 : Het is toch niet omdat de Vlaamse regering milieunormen
vastlegt in een milieuvergunning dat ze ze daarom opeist? Ze legt dan wel de
bal terug in het kamp van de federale regering
10/10/2005 : De ILS van baan 20/02 waarvoor de Noordrand een
augustusmaand lang zowat alles kreeg, is geen goede ILS? En was er alleen
mist op de 20 en niet op de 25R?
10/10/2005 : Volgens Leterme werkt federale regering aan zogenaamd
stabiel kader vliegprocedures; Vlaamse regering blijft concrete en globale
benadering nastreven in complex dossier
09/10/2005 : Maar waar gaan die 18.000 overgebleven nachtvluchten dan
wel vliegen in 2008?
09/10/2005 : Ik ben vannacht - zaterdagnacht, de nacht van 8 op 9
oktober - wakker geworden om 23.54 u terwijl normaal de 25R de zaterdagnacht
niet gebruikt wordt.
07/10/2005 : De Noordrand die niets meer krijgt? Kijken die mensen
wel eens op de Aminalsite?
05/10/2005 : Meneer Leterme, aanvaardt u dat visie op christelijke
naastenliefde van dhr Van Rompuy neerkomt op uitroeiing en vernietiging van
o.a. bevolking van bovendien Vlaamse gemeente?
04/10/2005 : Uit nummering klachten ombudsdienst kan men aantal
klachten niet opmaken, cfr ombudsman.
03/10/2005 : Mijnheer Van Rompuy, toen ik uw nota las kreeg ik de
indruk dat deze van de UBCNA was. U stelt alsof enkel de Oostrand de totale
hinder van de 25L en de 20/20 draagt, niets is minder waar
03/10/2005 : Met zijn nota's en schrijfsels vol onwaarheden maakt Van
Rompuy het dossier rond de luchthaven praktisch onoplosbaar
03/10/2005 : De gewone blabla van de ombudsdienst: les conditions
climatiques etc etc
01/10/2005 : NIMBY-Van Rompuy vindt 1/10 van wat Diegem in 1999 al
had, nu onaanvaardbaar voor zijn kiezers en maakt gemene zaak met VLD-er
Vermeiren.
01/10/2005 : Oproep aan de Oostrand: stop met
liegen en bedriegen en ga voor objectiviteit en feiten, alleen deze kunnen
recht en rede brengen. |
September
2005 |
28/09/2005 : Sinds enige tijd zien we boven Diegem/Machelen
vliegtuigen vertrekkend van de 25R en die dan 'rond de luchthaven' draaien
naar Oostrand toe, vooral zaterdagochtend
25/09/2005 : FdF kan er gelukkig mee lachen met de vaudeville van de
RvState.
25/09/2005 : Nog iemand die propaganda gelooft van Oostrand en
Brussel, geen verschil maakt tussen wel of niet onder piste wonen en die
niet op actienoordrand.be gaat kijken naar echte gemeten cijfers
25/09/2005 : Realiseert Brussels gewest zich dat als ze heel gewest
vliegtuigvrij wil, opgeofferde gebieden inbegrepen, dit het einde van de
luchthaven betekent?
23/09/2005 : Picqué antwoordt naast de kwestie, geeft geen enkel
specifiek respijt voor Haren dat nog altijd buiten Brusselse normen valt en
opgeofferd blijft
21/09/2005 : Wordt Brusselse regio voor 100% beschermd, met name
Haren? Zo niet, hoe blijft u uw standpunt juridisch verdedigen? Zo ja, dan
sluit u toch de luchthaven?
19/09/2005 : Officiële verklaring van de Ombudsdienst ivm
calibragevluchten en niet-gebruik baan 20 weekend 17/18.9.2005, uitsluitend
in het Frans ontvangen
18/09/2005 : Vandaag, zondag 18.9 is baan 25R reeds hele dag in
gebruik daar waar dit niet het geval zou mogen zijn.
15/09/2005 : Wij worden in Machelen bijkans gek en dat is nieuw:
vliegtuigen draaien té vroeg langs ons huis naar u toe.
13/09/2005 : Ook in de Oostrand begrijpt men blijkbaar niet altijd
wat de luchthaven uitsteekt.
13/09/2005 : Schrijfster dezes (Oostrand) weet niet waar de
Noordrand, N.O. Heembeek, Strombeek en Meise precies liggen... Ze krijgt
tussen 23 /24 u 11 vluchten, maar kan wel overdag bijslapen, dat kan in de
Noordrand NIET
Commentaar Daedalus :
Schrijfster realiseert zich niet dat zij het
slachtoffer is van het niet landen op de banen 07 om Brussel te beschermen.
12/09/2005 : Reactie van
onder piste 02, waar dit weekend veel gevlogen is.
12/09/2005 : Waarom men in Oostrand denkt dat Noordrand
verantwoordelijk is voor hun ellende is ons een raadsel als men ziet dat er
over Brussel niet geland mag worden, maar we willen u deze reactie niet
onthouden
12/09/2005 : 13 uur 'non survol' per week: deze klagers hebben nog
altijd vier uur de 'non survol' meer dan de Noordrand op weekends dat de 25R
gebruikt wordt!
09/09/2005 : Staan die Brusselse politici en hun Vlaamse collega's er
nooit bij stil dat als Brussel pertinent zijn deel van de hinder weigert,
zware en onherstelbare gezondheidsschade wordt toegebracht aan wie onder de
concentratieroutes woont?
08/09/2005 : Eerst bestaande spreidingsplan afvoeren? Dan pas
Brusselse geluidsnormen aanpassen (omdat ze de facto overbodig geworden
zijn?). Is dat wat u voorstelt, meneer Picqué?
08/09/2005 : Za 3 en zo 4/9. Mooi weer. Op Brussel National Airport
werd maar liefst 14 (!!!) maal van baan verwisseld. Dat men niet meer zegt
dat de luchtvaartleiders zoiets niet aankunnen! En dat Ombudsdienst niet
snel en nauwkeurig kan informeren!
08/09/2005 : Noordrand is volgens hypocritische scheldmail van
'N'importe quoi' 4 x N: Nantis Nationalistes, Nimbys du Noordrand. En
wat Nog?
07/09/2005 : Picué schuift zwarte piet geluidsnormen door naar
Vlaanderen. Voor Brussel zijn ze een garantie!
06/09/2005 : Meneer Touwaide,
heb aub op z'n minst de waardigheid uw voorkeuren niet voortdurend aan de grote
klok te hangen zoals u gisteren tijdens het JT van de RTBF weer eens deed
06/09/2005 : Vliegtuigloze zondag zou veel meer impact hebben op
leefmilieu dan autoloze zondag.
05/09/2005 : De hinder MOET beter
geredistribueerd worden, waarom word wie dichtbij luchthaven woont ook niet
overvlogen ?
05/09/2005 : Minister Moereman spreekt van 'Zaventem' en weet dus
niet eens dat de luchthaven Brussels National Airport heet ofwel Brussel
Nationaal.
05/09/2005 : Volgende keer, meneer de minister zal mijn gebruikelijke
sp.a-stem even zwart zijn als de lucht en uw aanpak. Beschouwt u 15 oktober
maar als een verkiezingsdag.
05/09/2005 : Voor zoveelste maal antwoordt ombudsman Touwaide NAAST
de kwestie en valt eveneens voor zoveelste maal over gebruik van term
'important people'. Vermelde Probru-meeting is overigens enige
waarvangeauthebtificeerd verslag bestaat, 'comme par hasard'.
04/09/2005 : Waarom werd 25R bij hardnekkige mist pas na 11.30 u
gesloten bij N-O-wind van meer dan 7 knopen? Waarom werd 02 met
splinternieuwe ILS niet gebruikt?
04/09/2005 : 100.000 gordelaars : 100.000 extra getuigen dat het
spreidingsplan door deze regering niet meer toegepast wordt
02/09/2005 : Na een zwarte nacht is de maat vol voor Koningslo:
waarom is nadat piste 02/20 is heropend er nog zoveel meer luchtverkeer dan
anders boven mijn dak
01/09/2005 : Sinds wanneer vliegen nu ook al de DENUT-vluchten ipv
onder de ring, ver boven de ring boven mijn huis in Grimbergen?
01/09/2005 : Minder nachtvluchten is helemaal niet minder werk en het
is misdadig tewerkstelling te pas en te onpas aan te voeren om niets op
Zaventem te veranderen. Nu beloftes doen voor 2008: wat is garantie?.
01/09/2005 : mr. Vandenhaute, als u nu eens begon met de waarheid te
zeggen over de feiten? Bv over de zgn vier gespreide routes over de Noordrand? |
Augustus
2005 |
31/08/2005 : Indien men van plan is onze wijk te gaan opofferen, laat
ze het dan eerst komen vertellen. Liefst tussen 7 en 8 uur 's avonds, ze
kunnen zich dan zéker niet verstaanbaar maken.
30/08/2005 : Oostrandse wordt na een maand niks weer een halve dag
overvlogen en klimt in de hoogste boom. Wie wilde ook weer vliegen 'volgens
de wind'? Reactie uit Oostrand over de 'nantis du Noordrand'...
28/08/2005 : Vertrekken vanaf de 20 op zondag tot 17 u is ook niet
meer in voege, zelfs route Chabert buiten gebruik, zelfs deze adempauze
wordt ons niet meer gegund. Beschamend.
25/08/2005 : Thuiswerken in Meise? Vergeet het! Tussen 10 en 11 elke
30" 100 dBa boven m'n hoofd. Alleen Zaventem heeft nog recht op werk.
25/08/2005 : Fr-talig ombudsman springt in voor Nl-talige collega om
nog maar eens te verkondigen dat vliegtuigen wel zeker Brussel aandoen (de
rand ja), maar vergeet te antwoorden op klacht
24/08/2005 : Vandaag moet men spijtig genoeg
vastellen dat na 175 jaar België een groep burgers in dit land niet gelijk
behandeld worden, niet over dezelfde rechten beschikken, niet hetzelfde
recht op zelfontplooiing hebben zoals de rest van de bevolking en
noodgedwongen moeten leven in een geamputeerde leefomgeving.
24/08/2005 : Iemand die het dossier goed volgt en zegt wat veel
mensen denken? En die oud genoeg is om te kunnen zeggen dat de pingpong met
grieven, gevoelens en gezondheid mensen steeds zieker en gekker maakt!
24/08/2005 : Is uitbreiding luchthaven nog te verantwoorden rekening
houden met ligging Zaventem?
24/08/2005 : Er bestaat zoiets als 'optisch zicht' waarbij men denkt
dat vliegtuigen op elkaar zitten terwijl er nog voldoende afstand is
23/08/2005 : Landen op 7L was vroeger gebruikelijk boven Diegem (en
Brussel), we willen graag landingen ruilen met vertekken.
23/08/2005 : Ombudsman Touwaide denkt dat hij geviseerd wordt als men
de windnormen crimineel noemt.
23/08/2005 : Gevaarlijke situatie boven Diegem: ombudsman kan niet
verder gaan dan bevestigen dat de twee vluchten in kwestie tot op 700 voet
zelfde traject volgen
Vraag: weet u zeker dat
een afstand van 1 minuut tussen twee opstijgende vliegtuigen volstaat? Kunt
u BIAC daarover aanspreken?
22/08/2005 : Beeld u in dat een autosnelweg in uw omgeving wordt
afgesloten en dat alle hinder zich naar uw rustige buurt verplaatst,
minister Landuyt.
22/08/2005 : Gelieve mij te laten weten tegen vanavond in welk
Brussels hotel ik kosteloos kan verblijven met mijn gezin, incl twee kleine
kinderen van 3,5 en 5 jaar op kosten van inbreuk plegende maatschappijen.
22/08/2005 : Ik verzeker u dat wij (en wij niet alleen) een
dergelijke situatie boven Diegem NOG NOOIT gezien hebben, twee vliegtuigen
die elkaar op zo korte afstand kruisten.
Op 22-08-2005 15:07 schreef Ph.Touwaide - Airportmediation op philippe.touwaide@mobilit.fgov.be:
22/08/2005 : Gelooft ombudsman Touwaide nu werkelijk wat hij zelf
beweert?
21/08/2005 : Min. Peeters: BIMmetingen pas vanaf 65dB, lawaai boven
Diegem hoger want vlak bij luchthaven en door bochtenwerk boven Diegem
worden aantal vluchten niet gemeten
21/08/2005 : Opnieuw vertrekt zoals ganse week ook dit weekend alles
hier boven ons en werd baan 25L opnieuw niet - zoals nochtans voorzien -
ingeschakeld tijdens nacht en/of dagvertrekken.
20/08/2005 : Min. Peeters wil aantal nachtvluchten terugbrengen? Wat
is Vlaams Gewest, haar milieuminister op kop, echt van plan met luchthaven?
20/08/2005 : U zult occulte belangen van 'important people' die aan
verkoop van luchthaven al fortuinen verdienden, hardnekkig verder blijven
behartigen, daar twijfel ik niet aan. Wanneer ook uw kruik zal barsten en
die van uw politieke mede-misdadigers weet ik niet. Maar barsten zal ze.
Daar teken ik voors,
19/08/2005 : FREQUENTIE van overvlogen worden is
bepalend voor draagvlak luchthaven. Indien wil er niet is om hiermee
rekening te houden, dan mag men nog 1000 expertencomités aan het werk
zetten.
17/08/2005 : Vandaag 17.8 landden er vliegtuigen over meest getroffen
zone 1:Diegem/Haren, terwijl er altijd beweerd werd dat dit niet kon omdat
er over Brussel gevlogen moest worden! Tarare, leugens!
17/08/2005 : Recht op werk afdwingen via de rechtbank? Ik, inwoner
van de Noordrand, heb ook recht op werk. Als ik geen werk produceer hebben
mijn medewerkers geen werk waar zij ook recht op hebben. U ontneemt ons dat!
16/08/2005 : Wakker worden is sinds begin augustus opnieuw 'in', we
kunnen zelfs 's morgens niet eens naar de radio luisteren.
16/08/2005 : De geluidsmeters in de Noordrand staan roodgloeiend. 25
vluchten tussen half vier en zes uur, soms om de twee minuten!! Minister
Landuyt deed niets om dat te voorkomen. Integendeel.
16/08/2005 : MER-consultatie: als men slechts 2 of 3 uur per nacht
kan slapen en dan nog onderbroken sinds 2 weken, is het moeilijk kennis
nemen van een ingewikkelde tekst met duidelijk verborgen doeleinden
15/08/2005 : Ombudsman De Baerdemaeker blijft volhouden dat alles in
AIP staat (is niet zo), voegt prijslijst van AIP bij en weigert pertinent te
antwoorden op concrete vragen! Het lijkt wel koppelverkoop
14/08/2005 : Diegem en Haren zijn vooral 's nachts de laatste tijd
ondraaglijk. Mijn kind wordt radeloos en recupereert niet meer.
13/08/2005 : Vanmorgen zag ik twee vliegtuigen BIJNA botsen boven
Diegem, alleen maar om NIMBY-gebied te vermijden; wat als er vandaag of
morgen een boven Diegem uit de lucht valt?
13/08/2005 : Minister Landuyt, u probeert met ondemocratisch lef de
regio klein te krijgen. Ik acht u persoonlijk verantwoordelijk voor onze
gezondsheidsproblemen
13/08/2005 : Wij weigeren te geloven dat de politiek deze prachtige
Vlaamse regio opgeeft: spreidt eerlijk en u verzoekt economie met ecologie.
13/08/2005 : IATA: "We can take measures to reduce amount of fuel
consumed". Hoeveel doet Belgische staat luchtvaartmaatschappijen nodeloos
verspillen boven Noordrand?
12/08/2005 : Waarom wordt er alleen vanaf de 25R opgestegen deze
maand? Zelfs za nacht waarop normaal 25L gebruikt wordt werd 25R gebruikt.
12/08/2005 : Vlamingen pesten tot op 30 km van de luchthaven
(Liedekerke) , door concentratie. Als gans Vlaanderen hinder krijgt, blijft
er dan nog begrip voor de luchthaven?
12/08/2005 : Nacht do-vrij: tussen 12 en 2 u 's nachts bijna elke 3'
een vliegtuig! Dit lijkt wel dag-spitsuur! Eis: schakel onmiddellijk 25L in
zoals vorig jaar.
12/08/2005 : Meer dan 40 (sic!) vliegbewegingen tussen 3.30 u en 6.30
u: nergens in Westerse wereld worden bevolkingsgroepen aan zulke marteling
blootgesteld.
11/08/2005 : Wanneer neemt Vlaamse regering ZELF verantwoordelijkheid
om te weten wat belangrijk is voor SMART - Milieu Effecten Rapport (MER)?
Inplaats van nog eens kapotgevlogen burgers te mobiliseren voor altijd
zelfde miserie?
11/08/2005 : Mijn huis is wegens staatsterreur feitelijk
onbewoonbaar, ik ben hier in Strombeek een politieke vluchteling.
11/08/2005 : Vliegtuig dat hier vandaag rond 15 u overkwam en
gisteren rond 14.45 zou niet mogen worden toegelaten in zo'n dichtbevolkt
gebied, het is of te zwaar geladen of kan geen hoogte nemen.
09/08/2005 : Voor Augustus 2004 bij de werken aan baan
25 R was de verdeling van de vertrekken als volgt. Baan 25L : 36.2%.
Banen 02 en 07(R) : 8.6%. Baan 20 :
52.42 %. Baan 25R : 2.78 %.
09/08/2005 : Nacht maandag-dinsdag 8-9.8 was zelfs voor
doorgewinterde Diegemse teveel van het goede. Behandelt u iedereen gelijk
die op gelijke afstand woont en u lost het probleem op.
09/08/2005 : Kan u verklaren waarom zelfs van zaterdag op zondag
nachtvertrekken van 25R ipv 25L plaatsvonden?
08/08/2005 : "Een baan is nu gesloten wegens werken". Zo blaft ombudsman
Touwaide Harenaars af, en ombudsman De Baerdemaeker? Laat die gebeuren?.
08/08/2005 : Wat we sinds vermoedelijk begin van werken aan baan
02/20 meemaken is niet.meer menselijk: constant overvliegen, 24 u op 24 u,
is TEVEEL.
02/08/2005 : Luchthaven verwaarloost veiligheid door het op lage
hoogte laten kruisen van opstijgende en landende vliegtuigen boven
dichtbevolkte Noordrand.
03/08/2005 : De AIP waar u naar verwijst zegt niet welke van de vier
overblijvende banen van de luchthaven de komende weken wel gebruikt worden.
Welke waren aanbevelingen ombudsdienst?
01/08/2005 : Nieuwsblad werkt populistisch mee aan subjectieve
berichtgeving en ziet er geen graten in dat politiek nog maar weer een
probleem niet efficiënt en effectief oplost
01/08/2005 : U erkent Landuyt als minister van de maand terwijl
uitsluitend om electorale redenen al zijn beslissingen in het
luchthavendossier in het nadeel van Vlaanderen uitvielen? |
Juli
2005 |
25/07/2005 : Negeert Landuyt juridische uitspraken als er geen boetes
aan verbonden zijn? Zaterdag 23 juli werd Diegem ganse dag overvlogen, te
beginnen met 21 (SIC!) vluchten tussen 6 en 7 uur.
21/07/2005 : Vandenbroucke: van grootste belang dat er
gemeenschappelijke geluidsnormen komen in samenspraak met Brussels
Hoofdstedelijk Gewest.
19/07/2005 : Webstek IBGE meet lang niet alle evenementen +65dB in Diegem/Haren. Als
straks niemand meer in buurt luchthaven woont en wegen dichtgeslibd zijn, wat
dan met al die Capaciteit/hinder?
19/07/2005 : De nachtvluchten moeten stoppen na 2008, daar zijn we
het toch allemaal over eens! In St. Pieters Woluwe 14 nachtvluchten met
geluidspieken +75 dB.
17/07/2005 : Volgens Oostrand verhindert arrest
RvState 14.7.2005 nergens terugkeer naar voor 1999. C.T. rekent blijkbaar op
ontmoeting met minister die zegt niet met bewoners te willen spreken.
17/07/2005 : Geen enkele zondag rust in Diegem, spreidingsplan of
geen spreidingsplan (natuurlijk is er allang geen spreidingsplan meer,
alleen noch uitzichtloze concentratie).
17/07/2005 : Bij wind aan variabele snelheid, 1 knts grijpt men al
terug naar 25R
15/07/2005 : Gaat de federale regering nu nog grotere haast maken met
die al even grondwettelijke discriminatiewet? Dat is dan niet de 'aha
erlebnis' die de RvState met hun arrest van 14.7 verwacht
14/07/2005 : Alleen de Oostrand heeft 's concentratienachten? Kom
nou...
13/07/2005 : Nacht 12/13 juli was in vroege uren afschuwelijk: niet
alleen lawaai maar ook hoge frequentie daverende vliegtuigen bovenop
grondlawaai door taxiën.
13/07/2005 : Voor zoveelste maal werd spreidingsplan niet nageleefd
zondag 10 juli tussen 7.59 u en 12.30 u.
12/07/2005 : Terwijl actiegroepen en politici in dossier Brussel
Nationaal voor onoverbrugbare kloven staan, lukte het 175 huisartsen uit
hele rand wél.
07/2005 : Concentratie van mails uit Oostrand na concentratienachten
landingen op 02 en oproep van de UBCNA. En voor de Noordrand: la même chose.
Laat ons leven en geef ieder het zijne en spreid voor iedereen!
12/07/2005 : In de nacht van ma op di concentratie van alle 50
landingen in 'couloir' vanaf Waterloo tot Sterrebeek.
En wij lijden onnodig sinds drie jaar sinds een Franstalige federale
minister uit Brussel besloot dag en nacht boven ons hoofd te concentreren.
08/07/2005
: De Ombudsdienst weigert informatie te geven over
verlegging routes bij werken baan 20 en raad ieder van ons aan om dan maar
een abonnement te nemen op de AIP's à rato van 150 euro per jaar
05/07/2005 : Meise, van 6 tot 8 u: bombardement. Elke minuut een
vliegtuig en 90% daarvan vliegt naar het Zuiden via Chièvres terwijl ik ten
Noorden van Brussel woon op 15 km van de luchtaven en onder niet een piste
04/07/2005 : Burgers tegen mekaar opzetten...
04/07/2005 : Entre le faible et le fort, c'est la liberté qui opprime
et c'est la loi qui libère (Lacordaire). 'Vijandigheid' rond luchthaven
neemt maar af als er klare, duidelijke regels komen
03/07/2005 : Ganse donderdag, vrijdag en
zaterdag zijn Diegem en Haren platgevlogen; deze situatie is ONLEEFBAAR.
Brussel is niet probleem. Leuven evenzeer. En premier en zijn kabinetschef
voerden concentratie in.
01/07/2005 : Aan 1000 Decibels: wie moet er nu eigenlijk overvlogen
en volgens welk schema? Welke zijn uw concrete oplossingen voor de ganse
Rand?
01/07/2005 : mr. Touwaide, als 25R zich op 250° WZW bevindt t/o N, en
Huldenberg op 135-140° t/o N: dit is richting OZO, wat is dan uw definitie
van "...in verlengde van de baan"?
01/07/2005
: Mr. Touwaide vergist zich:
Huldenberg - dat vluchten naar O en ZO krijgt - ligt niet in verlengde piste
25R, het krijgt wel O en ZO via 25R; Noordrand daarentegen krijgt 100% W en
N en 80% Z en ZW . |
Juni
2005 |
30/06/2005 : Reactie op Infoflash : Dit is en correcte toon en juiste
manier om politiekers voor verantwoordelijkheid te plaatsen. Schitterend
persbericht! Klasse!
29/06/2005 : Aan Ombudsdienst: Ik neem goede nota van uw bewering dat
er geen bijkomende geluidslast zal zijn in augustus voor bevolking
Noordrand.
27/06/2005 : Afdraaien op 700 en 1700 voet, al discussiërend drijft
de waarheid boven; afdraaien op 700 voet is iets totaal anders dan afdraaien
op 1700 voet.
Les : Boeing 742 en 744
kunnen niet op 1700 voet linksaf draaien omdat Beauchevin op meer dan 6.000
voet overvlogen moet worden.
25/06/2005 :Kan iemand verklaren waarom
zwaar vliegtuig richting Huldenberg rechtdoor opstijgt over Bxl tot 4000 vt
(niet in staat bocht naar L te maken) en wel bocht naar R op 700 voet kan
maken?
25/06/2005 : Volgens Ombudsman Touwaide draait men op 700 voet naar
rechts in functie van internationale normen en absoluut niet om de een of de
andere regio te vermijden
24-25/06/2005 : Mr. Touwaide, het gaat er niet om wie meer krijgt:
Noordrand, Oostrand of Brussel, wat mij zorgen maakt is wat IK krijg, op 15
km van de luchthaven en onder geen ENKELE piste wonend!
22/06/2005 : Inwoner van Wezembeek, vlak onder de pistes, denkt nog
altijd dat men in de Noordrand, niet onder de pistes behalve Diegem/Haren,
overdrijft en dat we politiek bevoordeeld worden
21/06/2005 : De slechte wil
van Brussel naar Noordrand toe duurt nu al van in 1972. Volgens advocaat
Belgische Staat is limiet die Brussel stelt voor geluidsoverlast (45 dB)
lawaai van een stofzuiger
20/06/2005 : De uitroeïngsprocedure in Diegem (en dus ook Brussel 13)
gaat maar door: er is deze zondag CONSTANT, maar dan ook CONSTANT
vliegtuiglawaai. Altijd over dezelfde mensen!
19/06/2005 : Drie containers stonden in meneer Schröders zicht, we
kregen 5 minuten om die weg te zetten of anders was het koekebak
19/06/2005 : Vannacht 18-19.6 werden wij ondanks spreidingsplan in
Diegem vreselijk overvlogen hoewel we aan grondlawaai hoorden dat er ook in
andere richting vertrokken werd, een schande!
18/06/2005 : Wanneer keren we terug naar een echte democratie waarbij
de politiek naar de mensen luistert?
18/06/2005 : Meer dan 30 vluchten per uur boven Diegem tussen 20 en
21 uur als de kinderen moeten slapen en wat met volgende maand met de
charters erbij?
15/062005 : Wetsvoorstel Landuyt geeft
BIAC opnieuw 100% carte blanche ivm tijdelijke vliegprocedures, controle en
concentratie over dezelfde mensen.
15/06/2005
: Merkwaardig hoe passief nieuws op Vlaamse tv-zenders
nieuw rondje communautair vechten benadert terwijl op de Franstalige zenders
de Franstalige rangen al gesloten worden.
13/06/2005 : Zondag voormiddag waren er 'maar' drie 'company
requests'. In de namiddag kwamen de MD11's over Diegem, het spreidingsplan
voorziet toch pas overvliegen na 17 u?
12/06/2005 : Reactie op persbericht UBCNA (met de B van Bxl) die het
zo vaak heeft over de Noodrand ipv de Noordrand.
11/06/2005 : Als Landuyt huidige toestand betonneert krijgt Wemmel
verdriedubbeling van 'natuurlijk' aantal vluchten, doe daarbij verdubbeling
capaciteit vlieghaven en Wemmel heeft straks 6 x zoveel.
11/06/2005 : Wetsvoorstel dat 161 km2 in verlengde 25R, 25L en 20
vliegtuigvrij maakt miskent principe dat op gelijke afstand luchthaven geen
persoon meer last krijgt dan ander op zelfde afstand.
10/06/2005 : Deze vrijdag begon met 15 (!) vertrekken tussen 6 u en
6u30, plus uitzonderlijk lawaaiering legertoestal om 16.15 u.
08/06/2005 : Militaire richting die in tegengestelde richting
Strombeek overvliegen, gelieve die elders te laten vliegen.
07/06/2005 : Ik dacht dat er een spreidingsplan was. Stijgen
vliegtuigen sneller op onder hoek van 7°? Wanneer doet BIAC iets aan
grondlawaai? Waar is warmdraaihal? Toestand Machelen slechter dan ooit.
05/06/2005 : Hoe kan men kinderen nog uitleggen dat men eerst 40 km
naar het Noorden vliegt om dan pas naar het Zuiden te gaan? Om de gezondheid
van Franstaligen te sparen? Kan men nog spreken van democratie?
05/06/2005 : Waarom ondersteunt BIAC spreidingsplan? Volgens
Franstalige omdat BIAC bij concentratie moeten bijdragen aan isolatie- en
onteigeningskosten omdat "...de vervuiler betaalt'.
05/06/2005 : KUL-studie en resultaten hebben niets te maken met
werkelijkheid op terrein, zeker niet in zone 1. Studie opgesteld volgens
theoretisch spreidingsplan waarvan voornamelijk wordt afgeweken, nog los van
uw 'aanpassingen'
05/06/2005 : Aminalgrafieken worden niet meer ge-update zinds 28
april.
01/06/2005 : Noord- en Oostrand van Brussel zien net zoveel af als
Vlaamse Noord- en Oostrand: het zijn 'opgeofferde' gebieden. Ze zouden met
Diegem/Haren moeten lobbyen voor normaal gebruik 25L. |
Mei
2005 |
31/05/2005 : Reactie van Nederlander: bij ons zul je geen minister op
een terrasje vinden, daar zou snel schande van gesproken worden, vooral als
hij blijkt geen dossierkennis te hebben.
30/05/2005 : Blijkbaar zijn windnormen en veiligheid niet door normen
en regels bepaald en voor iedereen gelijk, net zo min als schone lucht en
gemeten hinder, hier, onder de politieke bocht naar rechts.
30/05/2005 : Noordranders, denk hier eens over na! Gaat Verhofstad
inderdaad de site van Zaventem converteren naar een Europese wijk (cfr. Plan
Moentack) en de luchthaven naar Wallonië verplaatsen?
29/05/2005 : Spreidingsplan weer niet gerespecteerd (21 vertrekken in
1 u tijd). Toch geen wind, geen wolkje, maar zo'n frequentie kan men 's
zondags toch niet aan chique wijken opleggen, vooral als er zon is...
27/05/2005 : Ik dacht dat burgers het recht hadden om gehoord te
worden, maar een mail beantwoorden is niet belangrijk nu er geen
verkiezingen komen en u uw postje nog wat kunt bezetten.
26/05/2005 : Geluidsmeter wakeupkraainem :
wakeupkraainem.be/sonometres/ ging 20/5 buiten dienst. Dit is dag van
verschijnen NOTAM die baan 20 buiten dienst zette en is nog zo. Merkwaardig
24/05/2005 : Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een moe
getergde en onbeschermde Noordrandkiezer in het stemhokje misschien ook?
23/05/2005 : Elk rechtvaardigheidsbeginsel, elk gelijkheidsbeginsel,
elk wetenschappelijk onderbouwd argument ivm aanslag lawaaihinder op
integriteit elk individu wordt hier verkracht.
23/05/2005 :
Ik
hoop niet dat jongste arresten tot stand kwamen omdat men klakkeloos aannam
dat wat Oostrand beweerde, correct is.
21/05/2005 : Nieuwe wijziging spreidingsplan voor zaterdag?
Mensenrechten zijn blijkbaar niet gekend bij onze ministers als het niet om
'important' people gaat.
19/05/2005 : Mijnheer Leterme, de Vlaamse uitbatingsvergunning voor
BIAC is carte blanche voor kapotvliegen Vlaamse Rand rond Brussel.
18/05/2005 : Zelfs bij N-NO wind is er ongehoorde, continue
concentratie vliegverkeer boven Grimbergen. Ik dien klacht in tegen haastig
aangepaste windnormen van minister van Luchtruimtelijke Wanorde.
18/05/2005
: Als er in de toekomst echt gespreid wordt, zou men zeker
's nachts moeten zorgen dat de enkele nachtvluchten die een individu nog
krijgt binnen een beperkte tijdsspanne vliegen.
17/05/2005 : Brusselse inwoners protesteren tegen hun deel van de
concentratie met telkens dezelfde mail en bekijken de radartracks precies
niet goed als ze het over 'Noordrandleugens' hebben.
17/05/2005 : "Runway 02 Actiegroep kan toch vragen dat er ook op 07R
en 07L geland zou worden?
En waar komt die
misvatting vandaan dat er tijdelijke meters zouden staan in de Oostrand?
Alle meters zijn daar permanent en het zijn er meer dan er hier vermeld
staan."
17/05/2005 : Oostrand heeft vaak nog een verkeerd beeld van de
Noordrandhinder: de mensen daar worden ook geconcentreerd overvlogen. Waar
blijft objectief geluidskadaster?
17/05/2005 : Landuyt gedraagt zich als kruidenier ipv als staatsman
in dossier rond landingsbaan 02.
16/05/2005 : Er zijn nog nooit zoveel militaire vertrekken en
landingen op Zaventem geweest als de laatste maanden. En hoe zit het met
spreiding en het proportionaliteitsbeginsel?
13/05/2005 : Een dame uit Grimbergen
heeft een presentabel raadseltje geschreven, over wat ons allen al zo lang
op het hart ligt. mais où donc passaient ces avions
les autres jours de la semaine ? ?
12/05/2005 : Als Oostrand moet rusten tijdens weekend, geef ons dan
alle weekendvluchten en geef hen al onze weekvluchten, misschien beseffen ze
dan wat er hier vliegt.
11/05/2005 : Politieke grenzen zoals gewestgrenzen kunnen geen
grenzen voor vliegtuiglawaai zijn? En wat dan met gemeentegrenzen zoals
Zaventem?
10/05/2005 : Vliegtuig
met zuiderlijke bestemming (CIV)die rechtdoor over Brussel moest,vliegt voor
de lol eerst 9 km om , ver over de Noordrand.
En het is niet de eerste keer dat inwoners van
de Noordrand zoiets waarnemen.
10/05/2005 : Vier Hercules C 130 militaire vliegtuigen in kolommen
pal over Strombeek maar dan richting luchthaven!...
09/05/2005 : Tweetalige, Franstalige inwoonster van Grimbergen sinds
34 jaar constateert dat Le Soir Magazine zich laat desinformeren. "Waar zijn
40.000 klachten als ik 18.4 dossiernr. 17.956 kreeg?"
08/05/2005 : Donderdag 5 mei tussen 6 u en 6.30 u (nog altijd de
nacht volgens Europa) 13 (!) vliegtuigen boven ons hoofd. 13! En nog eens
zeven tussen 6.30 en 7 u.
08/05/2005 : Zondag Moederdag, het spreidingsplan werd zoals bijna
iedere week niet nageleefd boven onze patattengang in Diegem.
07/05/2005 : Welke compensaties krijgt Diegem voor deze zaterdag 7
mei waarop we vanaf 15 u om de twee minuten overvlogen werden? En voor
donderdag 5 mei? Hemelvaartsdag?
Er is bovendien een
uittreksel uit de pers - een te meer - waarin aangetoont wordt hoe de zaken
totaal scheefgetrokken worden:
06/05/2005 : Rond Sydney wordt door Macquarie verplicht gespreid met
rustperiodes zonder één vliegtuig afwisselend voor elke regio, hier in
Wemmel heb ik op 15 km van luchthaven nooit meer rust!
03/05/2005 : Ik wens formeel klacht na te leggen wegens niet-naleven
vanaf 6 u deze ochtend van geluidsnormen in Diegem, alarm auto schoot in
gang bij een van de pieken.
02/05/2005 : Diegem is toch de Noordrand niet.
01/05/2005 : Ik weet nog altijd hoe Agalevers Mieke Vogels en Glorieux in
Meise klaar en duidelijk zeiden: stem voor ons en je hebt ook geen last
meer. |
April
2005 |
30/04/2005 : Na uw verschijning op tv en verslagen in de pers begrijp
ik, mr. Picqué, uw ongerustheid. Als men BIAC en Belgocontrol laat doen
wordt de omgeving van de luchthaven binnenkort onbewoonbaar.
29/04/2005 :
De Noordrand wordt nu ook
nog oefenterrein voor straaljagers van de luchtmacht!
28/04/2005 : Waren dat drie militaire vliegtuigen die hier volgens
een ongebruikelijk traject angstaanjagend laag overvlogen?
26/04/2005 : Ik protesteer tegen laten het vliegen dergelijke
vliegtuigen en vraag nadrukkelijk dat BIAC gedwongen wordt hier met
boetesystemen paal en perk aan te stellen.
25/04/2005 : Even zaterdag: 155 opstijgingen tussen 6 u en 13 u en
108 tussen 14 u en 23 u, geen wonder dat Noordrand zaterdagochtend krijgt!
(Zie ook mail Oostrand zelfde datum)
25/04/2005 : Een reactie uit de Oostrand, over de 100 vluchten
afgelopen zondag bij zwakke Zuid-Oostenwind (zie ook reactie Diegem zelfde
datum).
24/04/2005 : Vliegtuig
met zuiderlijke bestemming (CIV)die rechtdoor over Brussel moest,vliegt voor
de lol eerst 9 km om , ver over de Noordrand.
En het is niet de eerste keer dat inwoners van
de Noordrand zoiets waarnemen.
23/04/2005 : Vandaag tussen 10-12 u kregen wij 20 uitsluitend zeer
zware QC's die zeer laag vlogen (800 voet). Meise wordt zonder ophouden
gebombardeerd
22/04/2005 : Ik ben in
verwachting en slaap al weken geen nacht meer door zonder onderbreking. De
arts zet me regelmatig op rust vanwege aanhoudende vermoeidheid.
22/04/2005
: Deze vrijdag
met Noordenwind wordt Noordrand nog vreselijker overvlogen dan anders; wat
is daarvoor de reden?
21/04/2005 : Grote delen van Brussel krijgen nog steeds geen enkele
nachtvlucht, waarom wordt er niet geland op baan 25L? Er wordt zelfs nog
altijd via de Noordrand rond Brussel gevlogen voor vluchten naar ZW, Z en O!
20/04/2005 : Spreidinsplan
was voor zone 1 al dikke farce (wind, mist, konijnejacht, laattijdige
notams), waarom zou uw plan wel worden uitgevoerd.
19/04/2005
: Wie vlak bij
luchthaven woont wordt gespaard, wie ver van luchthaven woont wordt sinds
drie jaar gestraft, Landuyt creëert tweederangsburgers.
11-18/04/2005 : Pleidooi uit
Oostrand voor landen op 20 ipv 02: laat alles op oneven weekends landen
boven Bonheiden en Zemst-Perk, boven Vlaanderen dus. Spaar Koen Anciaux niet
17/04/2005
: Ik ben als
tweetalige Franstalige beschaamd over verwaandheid sommige Franstalige
politici. Ik begrijp egoïsme niet van Brussels Gewest, Oostrand en
Waals-Brabant: onder de baan en Nimby.
17/04/2005 : Waarom wordt
vandaag, een mistige zondag, voor zoveelste keer spreidingsplan niet
toegepast boven zone 1?
17/04/2005 : Is mist in
Diegem weer eens niet dezelfde als enkele kilometers verderop? Zijn er nu
ook al andere mistnormen voor 25R? Als u 'spreidt' op basis van
concentraties moet u compenseren.
16/04/2005 : FDF blijft
inbeuken op Noordrand om geen vliegverkeer meer te hebben boven Brussel en
dominant Franstalige Oostrand, actief gesteund door Ecolo en CDH, verraden
door Vlaamse politiek.
16/04/2005 : Na wellicht
laatste stille zaterdag wordt stille zondag herhaaldelijk geschonden. Wordt
er bij rugwind op zondag op 20 niet geland op 02?
14/04/2005 : Ik heb in
Overijsse gewoond en in Frankfurt am Main (onder een opstijgroute) maar nu
in Grimbergen heb ik voor het eerst geen moment rust meer.
Probleemoplossing enkel
voor Oostrand en Brussel blijft voor mij absolute Belgenmop. Ik word niet
"gered" door ministers omdat ik niet in hun kiesgebied woon
14/04/2005 : Lees wat de
Ombudsdienst voor de 25R aan klachten en verzoeken verzamelde!
11/04/2005
: Men zou denken dat Meise onder piste ligt, zo laag
vliegen zeer lawaaierige vliegtuigen hier: ik woon op 15 km van luchthaven,
niet onder startbaan en heb het recht niet gehinderd te worden.
11/04/2005 : We evolueren
resoluut naar situatie van voor de spreiding, zowel overdag als 's nachts.
11/04/2005 : Zondag begon
men al vanaf 14.45 u te verttrekken dus veel vroeger dan 17 u of later,
zonder dat er een capaciteitsprobleem was.
10/04/2005 : Open brief aan
Le Soir ivm zgn Ecolo-studie: deze is bedriegelijk, een op maat gemaakte
leugen: waarom zou de ene regio geen vliegtuigen krijgen ten koste van een
andere?
10/04/2005 : Betreffende
discussies of de hinder in de Noordrand toegenomen is en vooral in Diegem:
09/04/2005 : Als
Macquari/BIAC aantal vluchten verdubbelt, dan houdt dat één vertrek in elke
50" voor normale vliegtuigen, zoals op Charles de Gaulle!
05/04/2005 : Alle
schijnbewegingen worden te baat genomen om over de Noordrand te vliegen:
waarom zou er minder mist zijn op baan 25 dan op baan 20?
Vluchten met
zuidelijke bestemming (Egypte, Spanje) stijgen naar Noordelijke bakens op.
Zo wordt Noordrand courant bij neus genomen, vandaar juridische actie.
04/04/2005 : Wat hier
vanavond overvloog houdt een normale mens niet uit, kers op de taart: tussen
19u40 en 19u53 maar liefst negen vliegtuigen op 13 minuten tijd.
04/04/2005 : De Oostrand
klaagt dat ze alle vrachtvluchten krijgt in een oneven weekend? Hoe kan het
dan dat wij zo. de vluchten hieronder hoorden, en vanaf 16.57 u alles, met
DHL op kop?
03/04/2005 : Hoe worden de
onvenwichten agv schrappen baan 02 opgevangen? Hoe wordt er voortaan
gevlogen? Wat blijft er over van het spreidingsplan? |
Maart
2005 |
31/03/2005 : Ombudsman
onthult slechts gedeelte 80-punten plan, weerbots op Noordrand kan pas
geëvalueerd als alle punten gekend zijn Wat is de filosofische positie van
de ombudsdienst tov spreiding/concentratie. Ook onze koning mag zijn aandeel
in de hinder dragen.
31/03/2005 : De Noordrand
wordt NIET gesteund door de huidige bewindvoerders. Waar zijn onze
fundamentele rechten?
31/03/2005 : Vlaamse
bewindvoerders Landuyt en Peeters creëren zelf concentratie, erger is dan
ooit onder Durant! Kwaadste nachtmerries worden federaal en Vlaams
scrupuleus uitgewerkt. Protesteer!
Dit is Vlaanderen: politieke
mandatarissen offeren gezondheid en fundamentele rechten inwoners op!
Waarom?
31/03/2005 : Opnieuw
nachtrust van minder dan drie uur in Wemmel door aanhoudend overvliegen
teneinde Oostrand en Brussel te ontlasten
31/03/2005 : Welke
vliegtuigen vlogen zowel om 1 uur 's morgens als om 4 uur 'sochtends vlak
boven ons dak in Wemmel?
Ombudsman:
weersomstandigheden maakten dat 25R itt tot spreidingsplan wel gebruikt werd
van 4.13 u tot 6 u, na al van 23-3 u gebruikt te zijn voor alle vertrekken
29/03/2005 : Dorpskom Wemmel
ligt vlak onder de nieuwe vliegroute 'buiten' de ring: gemeentebestuur ziet
ernst van situatie in.
29/03/2005 : Boeing 747-400,
op verzoek piloot veranderd van startbaan: van 25R, via NW-route Nik1 naar
Korea in Verre Oosten!!! Dat belooft voor Chinese zwaargewichten...
28/03/2005 : Wat Oostrand in verdunde vorm niet tolereert zal een
ander in geconcentreerde vorm wel ondergaan? Zin in meer respect? Ja, gerne.
27/03/2005 : Ik leg klacht
neer tegen zeer luidruchtig vliegtuig dat deze zondag 27 maart 2005 tussen
14.06 en 14.07 u mijn huis overvloog en duidelijk niet op de juiste route
zat.
26/03/2005 : Nacht vrij 25 -
za 26 maart werden we overvlogen ondanks spreidingsplan, even voor 4.30 leek
wel een aardbeving.
25/03/2005 : E.P. aan
P.Poulussen (CD&V): achter zgn respect voor arrest 02 gaat remake van Durant
schuil
25/03/2005 : UBCNA valt
ombudsman De Baerdemaeker persoonlijk aan en ontzegt Ghyoot het recht namens
pilotenvereniging Beca te spreken!
25/03/2005 : Ombudsman
Touwaide ontkent dat er al iets geweten zou zijn van eventuele gevolgen qua
pistegebruik na arrest Hof van Beroep 17 maart.
24/03/2005
:
Wie verdedigt nog de Noordrand, behalve de
Noordrand-burgemeesters die nu duidelijk inzien welk rampscenario ons te
wachten staat en het nietszeggend antwoord van dhr Van Bever van het kabinet
Leterme.
24/03/2005 : Militaire
spookvliegtuigen vliegen niet alleen in Dworp, maar ook in Oostrand met 87DB
om 5 u 's morgens.
22/03/2005 : Ombudsdienst
schat reële vermeerdering banen 25/07 na toepassing arrest 02 op +10% voor
alle banen.
22/03/2005 : Bombardement
boven Grimbergen/De Borcht op dinsdag vanaf 19 u
21/03/2005 :
Dit is hoe de geachte ombudsman antwoordt aan
een bewoner in de Oostrand
21/03/2005 : Is het niet
eigenaardig dat - als wind of iets anders niet tussenkomt - er telkens
werken worden uitgevoerd op DE zaterdag waarop zwaarst getroffen zone wat
ontlast zou worden?
21/03/2005 : Het zeer snelle
en zeer eigenaardige antwoord van de ombudsman, was dat vliegtuig boven
Kraainem weer een spookvliegtuig?
20/03/2005 : Ik las in de Fr-talige pers over briljant pleidooi
advocaat Oostrand en belabberd weerwoord advocaat regering in zaak 02
20/03/2005 :
Desinformatie. Wat de 02 zondag had (correct
volgens spreidingsplan en weersomstandigheden) steeg zaterdag boven zone 01
op, niet volgens spreidingsplan! Evenveel (250 landende die zondag, geen
400!), even luid, even hinderlijk.
20/03/2005 : De windnormen
gelden alleeen voor baan 20/02
19/03/2005 : Zaterdag 19
maart was oneven week, desondanks werd er ganse dag vanop baan 25R
opgestegen. Ombudsman bevestigt eerder antwoord ivm nacht 18-19 maart piste
02 werd eerst gebruikt omwille van wind en dan door aangekondigde werken op
kruispunt 02/25.
13/03/2005 : Is het
mogelijk dat zelfs de ombudsdienst hierover geen informatie ontvangt?
13/03/2004 : Zo. 13 maart
werd spreidingsplan niet gevolgd: er was tegenwind op 20, windnormen werden
er niet overschreden, er zijn geen werken. Zelfs vliegvrije zondagochtend
wordt nu geschonden!
13/03/2005 : Spreidingsplan
ook dit weekend niet nageleefd, indien wind gespeeld zou hebben op zondag,
waarom krijgt zwaarst getroffen zone dan geen compensatie?
08/03/2005 : Welke route
nemen de nieuwe vluchten naar China? Antwoord ombudsdienst: Noordelijk of
oostelijk.
07/03/2004 : Mijnheer de
Minister, eens te meer werd de spreidingsregeling dit weekend NIET
nageleefd.
06/03/2005 : Commentaar van
Actie Noordand ivm publicatie beheerscontract Belgocontrol
04/03/2005 : H.-V.-track
zware B747 die zondagnamiddag 30/01/2005 opsteeg vanaf baan 20 via
SOPOK-route
02/03/2004 : Als CD&V
leefbaarheid luchthavenregio nastreeft, waarom heeft minister Peeters dan
zijn milieuvergunning goedgekeurd zonder rekening te houden met beroep
bewoners? Kabinet
Leterme garandeert: geen koppeling tussen dossiers met andere finaliteit (cq
BHV en spreidingsplan) en strefen naar leef- en werkbaar evenwicht
luchthavenregio.
01/03/2005 : Minister
Vandenbroucke vindt als minister Vlaamse Rand inwoners Noordrand zeker niet
minder belangrijk dan inwoners andere regio's. |
Februari
2005 |
27/02/2005 : Mail aan Min.
Reynders, In dit modern geïsoleerde kantoor in Bxl 13 doen permanente
vliegtuigtrillingen: elke dag om de minuut uren achtereen, gebouwen
scheuren en verslijten electronische aparaten veel sneller.
27/02/2005 : Verlies niet
uit het oog dat de Noordrand kan en zal mobiliseren indien de uitkomst van
gewestelijk overleg niet leefbaar is.
24/02/2005 : Terwijl er 100
km spreidingscirkel beschikbaar is, krijgt Huldenberg op 15 km van de
luchthaven geen moment rust.
24/02/2005 : Welk
spookvliegtuig vloog met volle N-O-wind in NW-richting om 17 u laag en luid
boven Strombeek?
22/02/2005 : Vlamingen en
Franstaligen, allen samen voor een rechtvaardige spreiding van de vluchten.
22/02/2005 :
N.a.v. berichten in La Libre over protesten uit
Zone 3, overvlogen ivm bezoek Bush en ivm wind: deze mensen willen NIETS,
absoluut NIETS Er kan perfect gevlogen worden op 02 en 07: 14 kn NO-wind
toen Navo ivm Bush niet overvlogen kon worden: het is politieke onwil, gee,
veiligheid.
21/02/2005 : Landuyt
gebruikt vonnis 02 om spreidingsplan onderuit te halen en past windnormen
nog maar eens aan.
20/02/2005 : Niemand is
bevoegd om aan beheerders luchthaven en luchtverkeer uitleg te vragen en
sancties op te leggen, spreidingsplan weer niet nageleefd. Is BHV
belangrijker?
14/02/2005 : Mr. Touwaide over concentratie, geluidsmeters, de
geschiktheid van de 25R om bij N.O.-wind te vliegen en commentaren van
Daedalus
14/02/2005 : Spookjumbo
boven: vertrekkende Boeing 747 ging in nacht 12-13.2 'door d'n tableau',
ombudsdienst weet zelfs niet of het militaire vlucht was.
10/02/2005 :
Wanneer plaatst Machelen net als Zone6
gemeeenten meettoestellen om ook grondlawaai te meten?
09/02/2005 : Ombudsman
Touwaide zet zich in voor verplaatsing ONDER ROUTE van Grimbergse
geluidsmeter 13 van BIAC.
07/02/2005 : Ombudsdienst
dient afwijkingen spreidingsplan ter beschikking te stellen van burgers.
07/02/2005 : Diegem heeft
sinds een jaar dank zij bochtenwerk vaak twee keer lawaai voor één vertrek.
Flahaut bevestigde verhoogd kerosinegebruik door onnodige bochten.
07/02/2005 : Meneer
Touwaide, ben nogmaals niet overtuigd van uw onpartijdigheid als ik u op tv
bezig zie. 03/02/2005
: Noordrand-CIV's kunnen volgens Touwaide dus inderdaad niet tussen
vangrails Ring vliegen maar wijken nu nooit 's af naar Brussels gewest! |
Januari
2005 |
Sinds 19.4.2001 verplichtten
regeringen (Vlaams en Federaal) vliegtuigen naar Z en ZO met wijde bocht
eerst boven Grimbergen te vliegen.
31/01/2005 : Waarom gaat de
QC voor de nacht niet omlaag van 12 naar 8 en dan naar 4 zoals in Engeland
en Spanje?
Hoe is het mogelijk, meneer
Touwaide, dat u blijft pretenderen dat u geen een regio boven de andere
bevoordeelt als men de feiten ziet
30/01/2005 : Oostrand
stelt zelf vast: zo 30.1 kon zwaarste Boeing B747 opstijgen vanaf baan 20:
trillingen identiek als vastgesteld in Diegem onder baan 25R
30/01/2005 : Dhr Touwaide
zorgde zelf voor discriminerende windnormen, maar daarom dient de Noordrand
nog niet de volle laag te krijgen, al is dat zijn opzet en dat van zijn
'paymasters'
28/01/2005 :
Franstalig ombudsman Touwaide levert zelf
bewijs partijdigheid, gaat opnieuw zijn boekje te buiten en ontkent botweg
reële overvluchten, later wel bevestigd door Nl-talig ombudsman Manipuleert
BIAC tijdstip van overvlucht om 'lichtere vlucht' op te leveren?
26-27/01/2005 : Uw campagne
rond het nachtvluchteninitiatief van Bart Staes bevat zeer ongenuanceerd en
daardoor schadelijke informatie.
24/01/2005 :
Werken 25R systematisch op 'onze' vrije
zaterdag. In augustus vier weken lang alles over 25R
24/01/2005 : Wie kan
vliegtuigen tellen? BIAC of BIAC? Hun vlieglijsten kloppen voor zoveelste
maal niet met hun boordtabellen. Negen (9!) vliegtuigen in rampnacht
18/19.1 niet meegeteld! Vlieglijsten uitsluitend vluchten boven
Koninglo/Strombeek. Geen NIK, geen Brusselse CIV's ( wel Noordrand CIV's met
QC groter dan 4) negen vluchten in totaal.
24/01/2005 : Waarom draaien
helikopters hele zondagnamiddagen rondjes boven de Noordrand?
21 en 23/01/2005 :
Men weet dat veiligheidsargument voor
niet-gebruik baan 20 onzin is: bochten en concentratie zijnonveilig; reële
probleem is politiek. Tweede maal deze week dat Noordrand 's nachts
geconcentreerd overvlogen wordt.
Mr. Touwaide, u stelt dat
veiligheid voor alles gaat, waarom wordt Noordrand dan 2 nachten met
onveilige bochten en hypergeconcentreerd overvlogen?
19/01/2005 : Volgens
ombudsman wegens sterke wind onmogelijk banen 02/07 of 20 te gebruiken.
Frequentie boven Noordrand was misdadig! Er moeten alternatieve scenario's
komen!
17/01/2005 : Waar blijven
gegevens ombudsdienst vertrekken 25R (cfr idem 02/20)? Wanneer gaat minister
Zone 1 ontlasten zoals hij Oostrand gaat ontlasten? Ter info: twee bedrijven
zone Dobbelenberg verhuizen ivm hinder.
11/01/2005 : Mail van een dame uit Grimbergen aan verschillende journalisten
08/01/2005 :
Zaterdagnamiddag, oneven week, 15.20 zeer zwaar vliegtuig over Meise.
05/01/2005 : Zaventemmenaars
hebben geen vertrekkende vliegtuigen, meneer Coppens.
04/01/2005 :
Nieuwjaarswens van een redelijk mens.
04/01/2005 : Het
spreidingsplan hoeft niet afgeschaft: in het weekend heeft het nooit deftig
gewerkt, ook met nieuwjaar niet. En waaide het nu in december of niet?
02/01/2005 : Spreidingsplan
nieuwjaarsweekend totaal niet gerespecteerd. Dringend maatregelen gevraagd
overbelasting zwaarst belaste zone weg te werken.
01/01/2005 : Dat is wat
politiek wil: lastpakken in Noordrand, die huizen met verlies moeten
verkopen wegterroriseren en burgemeesters die achterblijven als kapiteins op
zinkende schepen. |
|
Uw Reacties tot
31/12/2004 |