Shellfabriek ligt onder bocht naar
R vanaf 25R, bevolkingsdichtheid is in strijd met grondwet, 8 knopen rugwind is
in strijd met ICAO en door BeCA EN IFALPA als onveilig bestempeld
Mail 16.10.2005
Als De Donnea en Mangain werkelijk voorrang willen geven aan de
veiligheid van de inwoners en de bevolkingsdichtheiddan zit er alleen maar dit
op.
- Als men echt rekening wil houden met de
veiligheid, dan moet men rechtdoor vliegen vanaf baan 25R. De Shell fabriek
ligt onder de bocht naar rechts vanaf baan 25R.
- Rekening houden met de bevolkingsdichtheid is
in strijd met de grondwet, met het EVRM en in tegenspraak met de rechtspraak
mbt de luchthaven (logisch).
- Een windnorm van 8 knopen rugwind is in
tegenspraak met wat ICAO oplegt, en is als onveilig bestempeld zowel door BeCA
als Ifalpa als het Directoraat-Generaal van de Luchtvaart. Als men echt
rekening wil houden met de veiligheid, dan moet men tegen de wind in rechtdoor
vliegen.
- De studie van Annemans heeft aangetoond dat
wat De Donnea en Mangain vragen het meeste doden oplevert.
- F.D.
- Diegem