Ombudsdienst werkt nu met 'Lotusnotes' dat automatisch het 'ticketnummer' toekent aan de klachten en waarover een aantal mensen vragen stelde.
Mail 26.10.2005
Beste,
Vernomen van de ombudsdienst:
Sinds 14 oktober heeft de ombudsdienst het email-programma outlook vervangen
door Lotus-notes. Het "ticketnummer" van de laatste antwoorden wordt blijkbaar
door dit programma automatisch toegekend.
De ombudsdienst moet nog even wennen aan dit programma, en verder zou er op een
week tijd zo'n 17.000 klachten binnengekomen zijn. Het was nogal oostenwind en
dus kan men herkomst al raden. En dat de antwoorden op zich zullen laten wachten
kan men dan ook wel verstaan.
Commentaar Daedalus:
Het is opvallend hoe ombudsman Touwaide in zijn uitgebreide antwoorden aan
inwoners van de Oostrand en de Brusselaars zich altijd uitput in voorkomendheid
en beleefdheidsformules terwijl de inwoners van de Noordrand het bijna altijd
met - ongevraagde, toch van hem - antwoorden moeten doen zonder aanhef of enige
beleefdheidsformule en waarbij het nog teveel moeite is om ook maar een woordje
verdere uitleg te geven. Dit kan objectief gestaafd worden.