Terwijl er 100 km spreidingscirkel beschikbaar is, krijgt Huldenberg op 15 km van de luchthaven geen moment rust.
Mail eind februari 2005
Geachte Heer,
We hebben nu een periode achter de rug met wind uit noordelijke, noordoostelijke
of meer oostelijke richting.
Wat is het resultaat ? Vliegtuiglawaai, elke dag, elke nacht, elk uur, elk
kwartier, ...
U (Mijnheer De Baerdemaeker) stelde ooit dat de windrichting ervoor zorgde dat
de routes niet altijd over dezelfden lopen.
Proefondervindelijk hebben wij dit toen tegengesproken en dit blijven wij doen.
Huldenberg-dorp is altijd de pineut, ongeacht de windrichting, ongeacht de
gebruikte baan. Het lijkt ons echt totaal onredelijk en onbillijk dat men op 15
kilometer van de luchthaven geen moment rust krijgt, terwijl er een
'spreidingscirkel' van 100 km beschikbaar is.
Zou u ons dus de radartracks kunnen bezorgen voor bijvoorbeeld gisteren en
eergisteren ?
Kan u ons ook meedelen wanneer het grondgebied van Huldenberg eindelijk
heropgenomen
zal worden op de radartracks ?
Kan u ons tot slot laten weten hoe het komt dat over een periode van een jaar
dat het plan Anciaux nu al in werking is, nog steeds geen evaluatie is
doorgevoerd ? Tevens vernamen wij graag hoe het mogelijk is dat geluidsmeters
zijn aangevraagd door het kabinet bij de administratie, dat de administratie
hier gewoon niet op antwoordt en dat er dus geen geluidsmeters staan waar
het meest wordt gevlogen op deze afstand van de luchthaven ?
Tot slot: aangezien de Heer Touwaide blijkens de
Noordrand pleit voor het plaatsen van een geluidsmeter van Biac onder de route,
kan u misschien voor de zuidrand eens pleiten om de geluidsmeter van Biac in
Duisburg onder de route te plaatsen (of toch minstens één van de vele aangezien
alle banen hier worden samengebracht) ?
Wij kijken met belangstelling uit naar uw antwoord.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groeten,
N.N.
Huldenberg