Hoe kan men kinderen nog uitleggen dat men eerst 40 km naar het Noorden vliegt om dan pas naar het Zuiden te gaan? Om de gezondheid van Franstaligen te sparen? Kan men nog spreken van democratie?
Mail 5 juni 2005
Noordrand is NIET in de richting van een baan !
Mijnheer Landuyt, Minister van Mobileit,
Ik ben erg teleurgesteld sinds ik het persbericht VZW Boreas dd 31.5.2005
gelezen heb.
Ik had veel hoop in een billijke en eerlijke spreiding, in een leef-en werkbaar
evenwicht voor de luchthavenregio en haar inwoners.
Ik vind zelfs normaal dat U op een zonnig terras iets gaat drinken, iedereen
heeft dorst en wilt van een zonnige dag genieten.
Wat ik niet normaal vind is het feit dat een Minister van Mobileit niet weet dat
de baan 25 R recht op Brussel gericht is.
17 april, had ik, in mijn dankbrief aan Mijnheer Van Bever geschreven " Ik wil
ook Minister Landuyt bedanken dat hij ook de georchestreede klachten bemerkt
heeft "afkomstig van automatisch gegenereerde klachten van de geluidsmeter
Kraainem en Wezembeek-Oppem"
Moet ik denken dat U alleen de klachten van de Oostrand en van het
Brusselsgewest gelezen heeft ??? ...
WANT ik heb U al schriftelijke klachten gezonden waar ik U zeg dat wij, hier in
Grimbergen, aan de grens met Vilvoorde, onder 4 vliegroutes zonder geluidsmeter
leven en dat de Noordrand, nochtans niet in de richting van een baan, onder een
wijde bocht van +/- 40 km moet leven !!!
Als tweetalige Franstalige, heb ik U zelfs mijn klachten in het Frans aan de
Franstalige doorgegeven o.a. " Un cadastre du bruit fiable ? Intox! Quelle farce
!" "Un problème de logique" "reactie tegen de Soir Magazine" enz....
Ik heb U ook al geschreven dat de banen naar ZUID-WEST gericht zijn dus naar het
Brusselsgewest... dat ondanks de NOORDrand NIET onder de baan ligt akkoord is
voor een " eerlijke spreiding van de lusten en de lasten"....maar TROP is te
VEEL !!!
Misschien heeft uw advocaat de tijd niet gehad om preciese kaarten van de
omgeving van de luchthaven te vinden?....daarvoor hier bijgevoegd 2 kaarten:
1) de banen van de luchthaven ( komt van de site van BIAC)
2) omgeving van de luchthaven waar U duidelijk kunt zien :
-- de ZUID-WEST richting van de banen ...
M. Touwaide heeft mij vroeger gezegd (nu spreekt hij van " les normes du vent")
dat de vliegtuigen tegen de wind moeten opstijgen.... dat heb ik ook altijd aan
mijn leerlingen gezegd...
Nu zou ik hen heel moeilijk kunnen zeggen waarom die vliegtuigen vanaf 700 voet
(213,5 m zeespiegel dus veel minder dan 200 m ) eerst een wandeling van +/- 40
km naar het NOORDEN moeten doen om daarna terug naar het ZUIDEN te vliegen
....???
Hoe zou ik ook hen kunnen uitleggen " le plus court chemin est la ligne droite"
( sorry ik was in het franstalig onderwijs) wanneer die vliegtuigen vanaf minder
dan 200 m een eerste bocht naar RECHTS moeten nemen, een groot deel van de
Noordrand moeten overvliegen, om daarna nog eens een bocht naar LINKS moeten
doen, nog altijd op de Noordrand, om aan de buitenkant van de Ring O naar het
ZUIDEN te vliegen ???
Ik hoor ze al vragen......WAAROM ?
Ik zou absoluut in de plaats van de onderwijzeressen van de Noordrand nu niet
willen zijn !
Wat kunnen ze antwoorden ???.... Om de gezondheid van "les zones les + densément
peuplées de Francophones" te sparen ?
Hoe kunnen ze o.a. Democratie, solidarideit, 1 kind = 1 kind,
(tous les Belges sont égaux devant la Loi) Justitie, eerlijkheid, enz...
uitleggen ????????
Met de meeste hoogachting.
RFD