Deze nacht weer 40 maal overvlogen. Als men in Londen, Parijs, Frankfurt en Sidney gespreid kan vliegen waarom dan niet hier? Ik woon 43 jaar in Strombeek en kreeg pas last onder Durant dus 'weten waar ik kwam wonen' is prietpraat
Mail 26.10.2005
Bon,
Deze nacht weer geen oog dichtgedaan van het vliegtuiglawaai (ik
schat +/- 40 keer direct overvlogen).
Vandaag weer een als een zombie door het leven (en het werk).
In de maand augustus was het excuus dat er gewerkt werd aan de
pistes van Zaventem.
Toen ben ik maar begonnen met slaappillen te nemen. Die neem ik
nu niet meer. Ik ga mijn gezondheid niet helemaal (laten) ondermijen.
Ik eis (nog niet voor de rechtbank zoals meer dan 3.000 anderen
dat al hebben gedaan, maar op basis van gezond verstand en billijkheid) dat er
eindelijk eens rechtvaardige en doordachte beslissingen worden genomen door onze
verkozen politici.
Het soort beslissingen dat vb. in Londen, Parijs, Frankfurt en
Sidney wel kan genomen worden :
een eerlijke spreiding van de lasten.
Hiervoor is wel nodig dat ze zich niet laten afblaffen/bedreigen
door de Brusselse politici.
In laatste instantie moet men de geldstromen naar Brussel dan
maar stilleggen of de ganse zaak maar her-federaliseren.
Ik ben 43 jaar en heb mijn gans leven reeds in Strombeek gewoond.
De eerste last met vliegtuiglawaai in Strombeek is er gekomen ten
tijde van Durant en haar concentratie.
Dus de uitleg dat ik wist waar ik kwam wonen en wat de gevolgen
daarvan kunnen zijn is pure prietpraat en dat weten alle betrokken ook. Voor
Durant zaten de vliegbeweging niet hier (om de simpele reden dat deze streek
overliegen een hoger veiligheidsrisico inhoud dan bij het opstijgen gewoon
rechtdoor te vliegen).
Ook de Noorrand is bewoont en bij mijn weten is er nog geen
genetisch verschil vastgesteld dat ons meer immuun maakt tegen de overlast.
Mijn voorstel : de bewoners uit de Noorrand blijken toch
rechteloos/rechtsonzeker te zijn, dus bombaardeer misschien een vliegstrook plat
boven de Noordrand.
Dit geeft slecht nog éénmaal een probleemje (en de oplossing
wijkt toch niet echt ver af van de huidge situatie : 's nachts de mensen continu
uit hun slaap houden een gekende foltermethode).
Wat is de uitleg nu weer voor de komplete conentratie deze
nacht ?
De onzekerheid over de nachtvluchten blijft maar verder duren.
Uit wat ik in de pers verneem denkt men aan spreiding in de zin
van om de dag/nacht ergens anders geconcentreerd vliegen.
Nogmaals : dit is geen oplossing (maar ja blijkbaar is het advies
van de huisartsenkring Harno uit de Noordrand niet welkom --- geen politieke
economische macht/te
Het echte probleem bij concentratie is dat je éénmaal wakker geworden van één
vlucht (die ondertussen ook nog eens lager blijken te vliegen dan vroeger en
dus nog meer lawaai maken- en dit om kruiselingse vluchten (nog meer
concentratie toe te laten) JE NIET MEER KAN INSLAPEN.
DE GEDACHTE DAT JE DE VOLGENDE NACHT MISSCHIEN NIET GEBOMBARDEERD WORDT MET
DECIBELS VAN DEBIELEN/ONBEKWAMEN EN EGOÏSTEN VERANDERT DAAR NIETS AAN.
.
AvdS
1853 Strombeek-Bever