Waarom schuiven de CIV's steeds
verder op naar het Noorden? Waarom is 25R tijdens nacht maandag/dinsdag tegen
alle afspraken in de GANSE nacht gebruikt? Ik protesteer met KLEM
Klacht 2/3 januari 2006
Geachte heer Ombudsman,
Ik wens met klem te protesteren tegen:
- de vreselijke lawaaihinder van de voorbije
nacht, een nacht waarbij wij nota bene volgens het spreidingsplan GEEN
NACHTVLUCHTEN zouden mogen gehad hebben (voorzien vertrek op 20 tot 03h,
nadien vertrekken op 07 met landingen op 25R tot 03 h en nadien landingen op
02, echter door de uitspraak van 17 maart 2005 door Landuyt omgebogen in
landingen over Perk op de baan 20).
- Dit is nog paradoxaler (en er zal natuurlijk wel een uitleg voor bestaan)
omdat er NO wind was, waarbij de logica juist zou zijn dat er inderdaad geland
zou worden op 02 en opgestegen op 07! Neen, in dit apenland wordt er alles aan
gedaan om toch maar alles bij de Vlamingen van de Noordrand te sturen. Met de
windcriteria voor de baan 20 die strenger zijn dan voor de baan 25 wordt
natuurlijk tot 03 h opgestegen op de 25R MET RUGWIND. Daarna mogen ze
uiteraard ook niet na 3h landen op de 20 en niet landen op de 02 omdat daar
Franstaligen wonen, dus maar blijven landen op 25 en dus opstijgen op 25R en
met een grote bocht rond Brussel vliegen! Ongehoord! Klopt deze uitleg,
mijnheer de Ombudsman? Graag radartracks EN vluchtlijsten voor de voorbije
nacht.
- De route naar CIV - hoe het komt weet ik niet, ook daar zal wel een uitleg
voor zijn - schuift alsmaar verder op naar het Noorden en officieel is er
natuurlijk niets veranderd, of toch? Ook toen ik met Durant in de Zevende Dag
was beweerde die excellentie dat er voor de dag NIETS veranderd was, m.a.w. we
waren een beetje gek dat we toen en nu overal vliegtuigen zagen vliegen! Kan u
me de radartrack bezorgen van de CIV's van 20 h 03 en 20 h 25?
Met dank en desondanks vriendelijke groeten,
M.G.
Meise