Hoogste tijd voor eendracht tussen Brussel, Oostrand, Noordrand, Leuven, Mechelen, Waterloo.
Mail 23.4.2005
Ja, l'Union fait la force!
Families gelegen gedeeeltelijk in de Noordrand, in de Oostrand en/of in Brussel
hebben ruzie en trekken zich kapot, zowel franstaligen als nedertaligen omwille
van het lachwekkend en dramatisch beheer van de vlieghaven ten aanzien van de
menselijke omgeving.(NB het beheer van SABENA was ook speciaal...).
De schande is begonnen met de nachtvluchten in 1985. Wij zijn nu meer dan 20
jaar later.
UBCNA (l'Union Belge(!!!) Contre les Nuisances des Avions) dateert
van deze periode.
Een oplossing van het probleem aan de bron werd door sommigen vrijwillig
verwaarloosd , sommigen dachten en denken nog steeds aan een verplaatsing van
het probleem! Manipulaties!
Het is hoog tijd dat allen te samen moeten reageren en eisen : beperkingen, en
geen ontwikkeling, van de luchthaven gelegen in een reeds zeer dicht bevolkte
streek gelegen tusen grote steden als Brussel, Leuven, Mechelen, Waterloo.
Afschaffing ten minste van de intercontinentale vrachtvluchten zowel tijdens de
dag als tijdens de nacht (cfr. o.a.Boeing 747-200 met QC 67,6 en DC 10 met QC
19,7)
De nieuwe (uitheemse) eigenaar van de luchthaven heeft vooral een groot
objectief : meer winsten maken, het sociaal nut is misschien bijkomstig en het
levensgenot van de inwoners van Brussel, Noordrand, Leuven, enz., is misschien
volledig bijkomstig. Wij zien het met firma's als DHL die ons in volle nacht met
QC 11,1-vliegtuigen plat drukt; in volle zomer moeten die mensen hun vensters
gesloten houden en van de warmte stikken. "Make business", "Vliegtuigen zijn
gemaakt om te vliegen", "Stille vliegtuigen vliegtuigen bestaan niet",
"Brussel, hoofdstad van Europa", zijn grote slogans. De theorie van "le moindre
mal" heeft hier geen plaats meer.
Leugens, bedrog, persoonlijke ambities zijn aan de basis van deze schande.Stop
aan al deze manipulaties! Zaventem kan en mag een grote intercontinetale
vlieghaven, reizigers en vracht, niet worden. De staat heeft de stallen van
Zaventem verkocht en de bevolking in de steek gelaten door gebrek aan een
oplossing inzake nachtrust, lawaai, pollutie.
Aan een verdubbeling van het vliegtuigtrafiek wordt ernstig gedacht (40
take-offs per uur).
Eendracht tussen Brussel, Oostrand, Noordrand, Leuven, Mechelen, Waterloo is een
must. Het is tijd!!!
P.VH
Meise
________________________________
Het is wel een PRIMEUR en een doorbraak in het denken van deze meneer die als
ik me goed herinner bij de BBL een van de meest halstarrigen was.
Wat je vraag betreft: wie hem kent kan daar na een gesprek over oordelen.
Dit was wel wat we beoogden met ons OLW contact en waarom we strategisch een
persconferentie moesten geven.
Laten we hem de eer van dit vredesvoorstel, grootmoedig (en strategisch) als we
zijn?
Laten we hem een bijeenkomst organiseren, zeggend dat we komen als hij ons
uitnodigt?
j.
Zou de brave man uit Brussel nattigheid voelen?? (Als Oostrand enerzijds en Leuven/Noordrand anderzijds iets doen, dan willen ze erbij zijn?)
't Is alleszins nog te vroeg om echte besluiten te trekken.
Roger
----- Original Message -----
From: Roger Gennotte
To: Frederic B. Petit ; AWACSS
Cc: cabinet.bourgmestre@woluwe1150.irisnet.be ; g.desir@woluwe1200.be ;
vplenevaux@woluwe1150.irisnet.be ; U.B.C.N.A. - B.U.T.V. ; actienoordrand@belgacom.net
; members@bruairlibre.be ; Yvan Vandenbergh ; airport mediation ; Philippe
Touwaide
Sent: Friday, April 21, 2006 10:56 PM
Subject: Re: Communiqué des Bourgmestres de l'Oostrand
----- Original Message -----
From: Frederic B. Petit
To: AWACSS
Sent: Friday, April 21, 2006 2:52 PM
Subject: Communiqué des Bourgmestres de l'Oostrand
Communiqué de presse des Bourgmestres de l'Oostrand du vendredi 21 avril 2006
HONTE AU GOUVERNEMENT FEDERAL
REACTION TRES VIVE DES BOURGMESTRES
Le conseil des Ministres restreint, y compris les Vice-Premiers Ministres Onkelinx ( PS ), Dewael ( VLD ) et Reynders ( MR ) ont décidé le mardi 18 avril 2006 des mesures à prendre pour appliquer une meilleure dispersion des vols à Bruxelles-National, afin de répondre à l'Arrêt de la Cour d'Appel de Bruxelles du 21 ! mars 2006 qui impose une meilleure dispersion des vols.
Alors que le Ministre Landuyt prétendait qu'il allait présenter un tout nouveau plan plus "sûr" qui garantirait une meilleure sécurité par une plus grande dispersion, Landuyt n'a en réalité que présenté une correction minime qui n'apporte ni plus de sécurité ni plus de dispersion.
Landuyt a réussi à imposer une mesure qui de plus a déjà été interdite à 2 reprises par le Conseil d'Etat : la mise en service de la piste 20 le samedi pour tous les décollages de 15 à 23 heures.
Cette utilisation supplémentaire de la piste 20 est dangereuse et consiste en une concentration accrue des survols uniquement sur l'Oostrand.Certains ministres prétendent que l'instruction litigieuse du "renversement" au! rait été supprimée en compensation. S'il nous est impossible de confirmer la suppression du renversement, nous nous inquiétons de ce que la physionomie du plan de dispersion corresponde de plus en plus à une concentration de tous les survols uniquement sur la zone de l'Oostrand.
Avec cette nouvelle décision, la piste 25 droite située à la limite de Diegem ( commune où la soeur d'Anciaux est échevine ) sera donc fermée à tout trafic aérien pendant plus de 26 heures, soit du samedi 15 heures au dimanche 17 heures. Pour quelle raison donc certains riverains uniquement, soit ceux du Noordrand, ont-ils le droit à du repos et de la tranquillité le week-end, alors que d'autres, ceux de l'Oostrand, peuvent-ils être survolés en permanence sans relâche ni calme ?
Qu’attend-on pour liquider le malfaisant Ministre LANDUYT! et sa bande ?
Jacques VANDENHAUTE
Bourgmestre de Woluwe-Saint-Pierre
Sénateur honoraire
Président de l'asbl UBCNA - BUTV vzw
Georges DESIR
Bourgmestre de Woluwe-Saint-Lambert
François VAN HOOBROUCK
Bourgmestre de Wezembeek-Oppem
Arnold d'OREYE
Bourgmestre de Crainhem
Avenue du Haras, 100
B - 1150 BRUXELLESTEL : + 32.2.773.05.36 - FAX : + 32.2.770.94.19
E-Mail : ubcna@woluwe1150.irisnet.be et vplenevaux@woluwe1150.irisnet.be
Web : www.ubcna.be ou www.butv.be