Hoe komt het dat op za-zo 22-23.9 het preferentieel baangebruik niet
gerespecteerd werd? Zie vluchten in kleur op bijgaande vluchtlijst, plus welke
vluchten wel degelijk vanaf baan 20 via de noordrand vliegen, itt tot wat andere
actiegroepen beweren
Klacht 4.10.2007
Geachte,
Kunt u mij antwoord verschaffen op de volgende vragen?
De Radartrack geeft twee vertrekken van baan 25L
terwijl er volgens de boordtabellen 3 toestellen vertrokken.
Op deze track is te zien
dat er veel toestellen vertrekkend van baan 20 over een of meerdere
noordrandgemeenten vliegen. Zie ook de vlieglijst. In tegenstelling tussen wat
actiegroepen uit de Oostrand beweren wordt de Noordrand dus wel degelijk
overvlogen met redelijk hoge aantallen toestellen vertrekkend van baan 20 die
eerst half Brussel moeten overvliegen. Is hier een andere logica mogelijk?
Autoloze zondag?
Blijkbaar vond een groot aantal sportvliegtuigen en helicopters niets beters
te doen dan maar lawaai en stank in de lucht te produceren boven de hoofdstad
en omstreken. Wie zat er in die toestellen?
Ik stuur u de
vluchtlijst terug. Hierop heb ik in kleur de vluchten van baan 20 over de
noordrand aangeduid eveneens de vluchten die het voorziene preferentieel
baangebruik niet gerespecteerd hebben. Graag uitleg wat hiervoor de reden was.
Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek
In bijlage de informatie omtrent 22 en 23 september 2007:
(See attached file: 20070923NF.pdf)(See attached file: 20070923DF.pdf)(See
attached file: 20070922NF.pdf)(See attached file: 20070922DF.pdf)(See
attached file: cv22230907.xls)
Met vriendelijke groeten,
R A F De Baerdemaeker