Tussen 1 en 2 wakker gevlogen en de rest van de nacht niet meer kunnen slapen: telkens nieuwe vliegtuigen. Van de 13 vluchten hoort meer dan de helft (7) niet thuis boven de Noordrand.
Geachte,
Graag ontving ik de vluchtlijst van deze nacht ma-di 20-21.10.08.
Ik ben ergens voor 2 uur weer 's wakker gevlogen door een zware, uit een zeer diepe slaap komend en kon dan de slaap??niet meer vatten.
Ik wil wel eens zien welke zware jongen dat nu weer was.
En ik blijf protesteren tegen de discriminerende windnormen die maken dat wij hier nog altijd de ene concentratienacht na de andere krijgen waarbij vaak meer dan de helft van de vluchten voor de ongelijke windnormen werden ingevoerd HIER NIET VLOGEN.
Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek.
Van:?
Datum: 24 oktober 2008 17:19:35 GMT+02:00
Aan: airportmediation@mobilit.fgov.be
Onderwerp: Antw.:
Geachte,
Dank u
Wilt u in uw jaarrapport aub opnemen het zeer dringende verzoek om iedereen rond de luchthaven toch minstens een halve nacht gewaarborgde rust te gunnen?
Dit is onmenselijk: daar gaan we echt kapot aan. Wie dit blijft doen weet dat hij mensen kapot wil maken. Dat is strafbaar voor de wet.
Hoogachend
J. O.
Actie Strombeek.
Op 24-okt-08, om 16:59 heeft juan.torck@mobilit.fgov.be het volgende geschreven:
Mevrouw,
Dossiernummer:?
Het vliegtuig waar U het in uw klacht over heeft is waarschijnlijk de MD11 opgestegen om 01.31 van baan 20 met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT 2N route.
Tussen 03.00 en 06.00 uur was er een Deviatie op het Spreidingsplan en werd er opgestegen van baan 25R i.p.v. de banen 07L en 07R tussen 03.00 en 06.00 wegens een wind van 19 knopen uit windrichting 230?.
De rugwindcomponent op de banen 07 geeft 17,9 knopen i.p.v. de toegelaten 7 knopen wat de deviatie verklaart. .
21 10 2008 Wind : 19 Knopen Richting 230 graden
?? Baan? ? ? |? hoek? ? |? longitudinaal |? laterale? |? Rugwind ? ? ? ? |? Baan? ? ? ? |? Baan
?? ? ? ? ? ? |? baan? ? |? e? ? ? ? ? ? |? ? ? ? ? ? |? ? ? ? ? ? ? ? ? |? mogelijk? ? |? mogelijk
|? component? ? |? component |? component ? ? ? |? overdag ? ? |? snachts
?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------
? ? ? 25 ? ? |? ? ? 250 | ? ? ? ? 17,85 |? ? ? ? 6,5 |? ? ? ? 0,0 ? ? ? |? ja? ? ? ? ? |? ja
?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------
? ? ? 07 ? ? | ? ? ? 70 |? ? ? ? -17,85 |? ? ? ? 6,5 |? ? ? ? 17,9? ? ? |? nee ? ? ? ? |? nee
?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------
? ? ? 02 ? ? | ? ? ? 20 |? ? ? ? -16,45 |? ? ? ? 9,5 |? ? ? ? 16,5? ? ? |? nee ? ? ? ? |? nee
?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------
? ? ? 20 ? ? |? ? ? 200 | ? ? ? ? 16,45 |? ? ? ? 9,5 |? ? ? ? 0,0 ? ? ? |? ja? ? ? ? ? |? ja
20/10/2008 23:11 | D | 20 | F900 | 21 | 0 | ROUSY3L
20/10/2008 23:44 | D | 20 | A319 | 70 | 1,9 | NIK2N
20/10/2008 23:52 | D | 20 | B752 | 93 | 2,4 | SOPOK2L
21/10/2008 00:27 | D | 20 | A30B | 165 |10 | SOPOK2L
21/10/2008 1:31 | D | 20 | MD11 | 286 | 12 | DENUT2N
21/10/2008 1:36 | D | 20 | B752 | 93 | 2,4 | SOPOK2L
21/10/2008 2:26 | D | 20 | B752 | 93 | 2,4 | SOPOK2L
21/10/2008 3:14 | D | 25R | B752 | 116 | 3,1 | SOPOK4Z
21/10/2008 3:17 | D | 25R | B752 | 100 | 3 | NIK4Z
21/10/2008 3:22 | D | 25R | A30B | 165 | 10 | DENUT3C
21/10/2008 3:39 | D | 25R | B752 | 100 | 3 | CIV7D
21/10/2008 3:43 | D | 25R | ATP | 24 | 0 | HELEN3C
21/10/2008 5:37 | D | 25R | B752 | 114 | 3,1 | HELEN3C
U krijgt ook de track van de nacht.
Hoogachtend,
Juan Torck
Met dank.
Hoogachtend
J. Overeem
Actie Strombeek
Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Datum: 26 oktober 2008 14:27:30 GMT+01:00
Aan:
Onderwerp: Dossier : A/SMO/jto/2008/10/346.175/T.617.692
Antwoord aan: airportmediation@mobilit.fgov.be
Mevrouw,
Dossier : A/SMO/jto/2008/10/346.175/T.617.692
In de nacht van maandag 20/10 op dinsdag 21/10/2008 waren er
41 bewegingen
28 landingen (waarvan 1 militair vliegtuig waar we geen informatie over verstrekken).
13 opstijgingen, waarvan
1 Richting Chièvres
1 CIV7D kanaalroute (van baan 25R)
6 Richting Noorden
1 NIK2N (van baan 20)
1 NIK4Z (van baan 25R)
1 DENUT2N (van baan 20)
1 DENUT3C (van baan 25R)
2 HELEN3C (van baan 25R)
6 Richting Oosten
4 SOPOK2L (van baan 20)
1 ROUSY3L (van baan 20)
1 SOPOK4Z (van baan 25R, deviatie, ZOULOU-route, volgt in het begin de RING-route)
Op de lijst die ik U heb opgestuurd staan de 13 vluchten, die ook op de radartrack terug te vinden zijn, mits een beetje zoekwerk. De 2 HELEN’s lopen over elkaar, en ook de de 4 SOPOK2L en de ROUSY3L (5 in totaal) lopen wat door elkaar.
Hoogachtend,
Juan Torck
Voor de Ombudsdienst