Iedereen wordt blijkbaar gepakt door al dan niet geanonimiseerde reacties uit de oostrand: als loslopend wild, zonder onderscheids des persoons: Leterme, Schouppe en mensen die op de website van de Noordrand klagen

"Wat is toch de reden dat we hier deze zondagmorgen rond 7u30 werden wakkergeknald?

Klacht : Zondag morgen 20.4.08: BANG!

Geachte,

Is er een reden waarom wij hier in Strombeek deze zondagvoormiddag tussen 7u15 en 7u30 wakker werden geknald door een zeer laag vliegend, zeer luid vliegtuig dat hier pal over vloog?

De wind kwam uit het Oosten, 5 knots volgens de officiële gegevens op 02/206 25 25. Nu (14u30) is er geen vliegtuig te bespeuren, zoals voorzien in het Spreidingsplan. Elke weekdag en veel zaterdagen worden we vanaf 6 uur onverbiddellijk wakker gevlogen als de ochtendlijke hel op de luchthaven losbarst. Dit is onze enige rustige ochtend en systematisch stuurt iemand ons toch zondagmorgen een aantal vluchten over het hoofd. Wat is dit? Wie beslist dit, op basis van welke gegevens? Als het 'pilot's request' is, dat die piloten hun vliegtuigen dan wat minder zwaar (over)-beladen. Geen wonder dat actiegroepen geen inzage krijgen in de loadsheets.

Dringende oproep aan de politieke verantwoordelijken (blijkbaar zijn er alleen nog maar werknemers op de Ombudsdienst, is de Nl-talige ombudsman met prepensioen aan het gaan) om ons toch minstens één uitslaapochtend te geven, in afwachting van een objectieve, niet politiek geïnspireerde verdeling van stilte en hinder.

En graag de H en V track (volledig) van deze vlucht.

Hoogachtend

J. O.

Actie Strombeek

Die drie op de 650 waren er dan wel drie teveel en een ervan haalde me veel te vroeg uit m'n zondagochtendslaap

Bruxelles, le lundi 21 avril 2008 Madame, Au cours de la journée du dimanche 20 avril 2008, 3 vols sur 650 ont survolé la région du Noordrand. L'explication vous parviendra ultérieurement. 

En ce qui concerne la route Chabert, il ne s'agit nullement d'une suppression qui figure dans les projets publiés depuis 2005, mais la fusion des trajectoires entre la route Chabert Civ 1 E et la route du Canal Civ 7 D. L'idée qui a été publiée par diverses autorités en septembre 2005 est de ne plus avoir qu'une seule trajectoire Civ par Bruxelles et non deux. Je vous prie de croire à l'assurance de ma considération distinguée. 
Philippe Touwaide Ombudsman. "

 

3 vols sur un week-end qui en comptaient 650 c'est trop pour le Noordrand ! 

Tout sur l' Oostrand et sur Bruxelles ?

Le site Internet d' Actie Noordrand (www.actienoordrand.be) relaie la plainte d'une  personne  qui signe  " J.O.  "  et   s'indigne  d'avoir   eu à subir  3  survols   (  sur 650  !!!)  pendant le week-end du 20 avril alors que les   survols à basse altitude se sont concentrés pendant   toute la semaine et tout le week-end sur  les communes de l ' Oostrand.

C'est une attitude totalement " NIMBY" qui doit être dénoncée. Le week-end est une période de repos pour tout le monde et , ce encore plus particulièrement, lorsqu'on a subi subi les atterrissages  sur la piste 02 pendant une semainecomplète jour et nuit 24h/24h. Cette attitude est particulièrement révoltante ! Elle ne contribue pas à trouver une solution durable pour les habitants riverains de l'aéroport.

Tous les habitants de l'Oostrand demandent simplement de trouver une solution qui veille à utiliser le schéma historique d'utilisation des pistes comme ce fut le cas depuis plus de cinquante ans.  C'est d'ailleurs sur base de ce schgéma que nos communes ont pu attirer une population nombreuse et ce, en sachant très bien que, historiquement, nos communes prennent une très large part des nuisances sonores de l'aéroport à leur charge.

www.actienoordrand.be