Bijna iedere nacht van de week is het RAAK in Noordrand. Wanneer krijgen we ook eens stilte? En wanneer krijgen we eerlijke geluidscontouren?

Datum: 23 november 2008 15:38:00 GMT+01:00

Onderwerp: Klachten vluchten week 46

T.a.v de ombudsdienst
 
Mevrouw, Mijnheer
 
Nachtvluchten
 
Bijna iedere dag van de week werd ik gewekt door luidruchtige overvliegende toestellen.
-In de nacht van dinsdag 18 op woensdag 19/11 gewekt om 3.45 uur.
- in de nacht van woensdag 19 op donderdag 20/11 gewekt om 3.45 uur
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Alle vluchten zijn vertrokken van baan 25R met 90% vluchten over de noordrand waarvan meer dan 50% de ronde van Brussel gemaakt hebben met zuidelijke tot oostelijke bestemmingen.
-In de nacht van donderdag 20 op vrijdag 21/11 gewekt om 3.50 uur 
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Alle vluchten zijn vertrokken van baan 25R met 90% vluchten over de noordrand waarvan 50% de ronde van Brussel gemaakt hebben met zuidelijke tot oostelijke bestemmingen.
Deze nacht is de derde nacht deze week dat alle vluchten van baan 25R vertrokken zijn.
 
Geluidscontouren
Ik heb op de website van BAC enventjes de file van de geluidscontouren bekeken en constateer dat, bij de rapporten over de evolutie van de geluidscontouren, bij de procentuele verdeling van het totaal aantal vertrekken en landingen het volgende:
-Voor de vertrekken van de baan 25R word er een verdeling gemaakt voor de vluchten noordwaarts, rechtdoor en zuid tot oostwaarts.
-Bij de vertrekken word er van uitgegaan dat alle vertrekken van banen 25L en 20 allen rechtdoor gaan, terwijl men zeker voor de vertrekken van de baan 20 rond de  50% een bocht naar rechts maakt via de noordrand en de rest ofwel rechtdoor of zuidelijk tot oostelijke richtingen neemt.
Indien er op deze manier gewerkt is geeft dit wel een vertekend beeld van de geluidcontouren en dit ten nadele van de noordrand.
 
E. V
1861 Wolvertem

 

 

 

 

T.a.v de ombudsdienst
 
Mevrouw, Mijnheer
 
Nachtvluchten
 
Bijna iedere dag van de week werd ik gewekt door luidruchtige overvliegende toestellen.
-In de nacht van dinsdag 18 op woensdag 19/11 gewekt om 3.45 uur.
- in de nacht van woensdag 19 op donderdag 20/11 gewekt om 3.45 uur
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Alle vluchten zijn vertrokken van baan 25R met 90% vluchten over de noordrand waarvan meer dan 50% de ronde van Brussel gemaakt hebben met zuidelijke tot oostelijke bestemmingen.
-In de nacht van donderdag 20 op vrijdag 21/11 gewekt om 3.50 uur 
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.
Alle vluchten zijn vertrokken van baan 25R met 90% vluchten over de noordrand waarvan 50% de ronde van Brussel gemaakt hebben met zuidelijke tot oostelijke bestemmingen.
Deze nacht is de derde nacht deze week dat alle vluchten van baan 25R vertrokken zijn.
 
Geluidscontouren
Ik heb op de website van BAC enventjes de file van de geluidscontouren bekeken en constateer dat, bij de rapporten over de evolutie van de geluidscontouren, bij de procentuele verdeling van het totaal aantal vertrekken en landingen de volgende is.
-Voor de vertrekken van de baan 25R word er een verdeling gemaakt voor de vluchten noordwaarts, rechtdoor en zuid tot oostwaarts.
-Bij de vertrekken word er van uitgegaan dat alle vertrekken van banen 25L en 20 allen rechtdoor gaan, terwijl men zeker voor de vertrekken van de baan 20 rond de  50% een bocht naar rechts maakt via de noordrand en de rest ofwel rechtdoor of zuidelijk tot oostelijke richtingen neemt.
Indien er op deze manier gewerkt is geeft dit wel een vertekend beeld van de geluidcontouren en dit ten nadele van de noordrand.
 
E. V.
1861 Wolvertem