Tussen 3 en 6 waren banen 07 R/L voorzien als startbaan. De winden waren o - NO en op geen enkele baan werden de windnormen die nacht overschreden. Dit is volstrekte willekeur. Moet er een vliegtuig uit de lucht vallen?

Klacht: Rampnacht woensdag 26.3.2008

Geachte,

Hierbij leg ik klacht neer wegens de rampnacht van woensdag op do 26-27.3.2008.
Er was geen ENKELE REDEN om alles van de baan 25R te laten vertrekken. Volgens het voorziene preferentiëel  baangebruik zouden tussen 3 en 6 u de banen 07R/L als startbaan gebruikt moeten worden.
Op geen enkele baan werden de windnormen die nacht overschreden en de heersende winden waren O tot NO!!! (zie bijgaande url's). Dit is volstrekte willekeur.
 
Ik werk op dit moment een zwaar trainingsprogramma af en een grote groep trainen met slechts 3 uurtjes slaap is een ramp.

Ik kon tegen 3 uur in de namiddag niets meer horen: m'n oren weigerden gewoon dienst: ze zaten toegeklapt.  Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt!
Ik blijf verder uit alle macht protesteren tegen de totaal overbodige, zuiver politieke en mensonwaardige regeling van het afschaffen van het omkeringsprincipe en het uitsluitend voor de 25R levensgevaarlijke windnormen hanteren voor rug- en zijwind, waardoor het nachtelijk lawaai nog eens vergroot. Vliegtuigen stijgen met rugwind veel langzamer dus lager en langer op = veel meer lawaai. Moet er een vliegtuig uit de lucht vallen?

Ik eis dat er hoe dan ook werk wordt gemaakt, met of zonder Nl-talige ombudsman van het wegwerken van de achterstand van opgevraagde documenten uit de Noordrand en eis ook snelle toesturing van de radartracks en vluchtlijsten van die nacht.

 
Hoogachtend
 
J. O.
Actie Strombeek

Bekijk hieronder de windtabellen van die nacht

 
http://www.windfinder.com/wind-cgi/stationsgif.pl?STATIONSNR=be10&DATUM=2008-03-26&ID=1202405994
 
http://www.windfinder.com/wind-cgi/stationsgif.pl?STATIONSNR=be10&DATUM=2008-03-27&ID=1202405994