Tussen 3 en 6 waren banen 07 R/L
voorzien als startbaan. De winden waren o - NO en op geen enkele baan werden de
windnormen die nacht overschreden. Dit is volstrekte willekeur. Moet er een
vliegtuig uit de lucht vallen?
Klacht:
Rampnacht woensdag 26.3.2008
Geachte,
Hierbij leg ik klacht neer wegens de rampnacht van woensdag op do
26-27.3.2008.
Er was geen ENKELE REDEN om alles van de baan 25R te laten vertrekken. Volgens
het voorziene preferentiëel baangebruik zouden tussen 3 en 6 u de banen
07R/L als startbaan gebruikt moeten worden.
Op geen enkele baan werden de windnormen die nacht overschreden en de
heersende winden waren O tot NO!!! (zie bijgaande url's). Dit is volstrekte
willekeur.
Ik werk op dit moment een zwaar trainingsprogramma af en een grote groep
trainen met slechts 3 uurtjes slaap is een ramp.
Ik kon tegen 3 uur in de namiddag niets meer horen: m'n oren weigerden gewoon
dienst: ze zaten toegeklapt. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt!
Ik blijf verder uit alle macht protesteren tegen de totaal overbodige, zuiver
politieke en mensonwaardige regeling van het afschaffen van het
omkeringsprincipe en het uitsluitend voor de 25R levensgevaarlijke windnormen
hanteren voor rug- en zijwind, waardoor het nachtelijk lawaai nog eens
vergroot. Vliegtuigen stijgen met rugwind veel langzamer dus lager en langer
op = veel meer lawaai. Moet er een vliegtuig uit de lucht vallen?
Ik eis dat er hoe dan ook werk wordt gemaakt, met of zonder Nl-talige
ombudsman van het wegwerken van de achterstand van opgevraagde documenten uit
de Noordrand en eis ook snelle toesturing van de radartracks en vluchtlijsten
van die nacht.
Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek
Bekijk hieronder de windtabellen
van die nacht