Nacht ma 17-di 18.11.2008: in voornacht dank zij vloek van verschillende windnormen en afschaffing omkeringsprincipe in voornacht bij beetje wind NOOIT MEER RUST in de Noordrand!
Geachte,
Wat een rotnacht!
Zeker zeven keer (als niet meer) wakker geworden met in de verte een vliegtuig nagrommend, weer in slaap gesukkeld, weer wakker enz enz.
Ik zit hier misselijk tte wezen, met een heel raar hoofd, kan me moeilijk concentreren, tik fouten, kan m'n zaken niet vinden op m'n pc, enz enz.
Ramp voor m'n werk.
Was het weer zo'n onrechtvaardige concentratienacht met SOPOK's en Roussy's?
Graag de volledige vluchtlijst en nachttracks.
Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek
Begin doorgestuurd bericht
Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Datum: 19 november 2008 14:34:28 GMT+01:00
Aan:?Onderwerp:?
Antwoord aan: airportmediation@mobilit.fgov.beMevrouw,
Gelieve in bijlage de radartrack van de nacht van maandag 17/11 op dinsdag 18/11/2008 te vinden, alsook een "vluchtlijst".In de nacht van maandag op dinsdag voorziet het spreidingsplan het gebruik van baan 20 tussen 23.00 en 03.00 en van de banen 07L/07R van 03.00 tot 06.00.
We zijn nog niet in het bezit van de officiële deviaties die ons op het einde
van de week door Belgocontrol worden opgestuurd, maar als we de vluchtlijsten
bekijken stellen we vast dat tussen 23.00 en 06.00 het schema 25/25 werd
toegepast.
De meteorologische voorspellingen van het KMI op 17/ 11/2008 om 09.30
voorspelden voor de nacht een wind uit richting Z ZW (180° tot 230°) van 3 tot
4 Bft (dus 7 tot 16 knopen)
Deze vooruitzichten geven een mogelijke overschrijding van de rugwindnorm op de
banen 07 voor het 2e deel van de nacht (03.00 tot 06.00) die het deviatieschema
25/25 (landen/opstijgen) i.p.v. 20/07 (landen/ opstijgen) kunnen uitleggen.
Wat het eerste deel van de nacht ( 23.00 tot 03.00) en het gebruik van het
schema 25/25 betreft is het afwachten wat de officiële deviaties zeggen.
Een mogelijkheid is dat de wind ietjes sterker (20 knopen) was en wat meer uit
richting WZW (250°) kwam zodat de laterale rugwindnorm op baan 20 werd
overschreden.
Er waren die nacht 2 vluchten op de DENUTroute en 5 op de ZOULOU- route.
Ik blijf ter uwe beschikking voor eventuele bijkomende informatie.
Hoogachtend,
Juan TORCK
Ombudsman op de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel- Nationaal
Geachte
Windgrafiek 17/11/2008
Windgrafiek 18/11/2008