Als deze Denuth 3C geen bocht hoeft te maken is hij al op 6,75 km van de luchthaven boven de 5.000 voet ipv op 3.500 voet. De tweede piloot had zeker de hik of hij vond zijn transponder niet? Of hij zit in volle opstijging in een luchtzak?

Klacht 29.8.09

Geachte,

Ik protesteer tegen het zeer zwaar vliegtuig dat hier net om 10u35 za 29.08.09 overvloog.

Het is voor de zoveelste keer NIET nodig dat dit over zo dichtbevolkt gebied vliegt, er zijn alternatieve routes vlakbij waarbij veel minder mensen veel minder gehinderd worden.

En daar komt er nog een. Het is een snelle opeenvolging die het moeilijkst te verdragen is, het zenuwstelsel krijgt geen tijd te recupereren, ik ben aan het werken, alle concentratie op job is weg.

Graag H en V track eerste vliegtuig

hoogachtend

J. O.

Van: juan.torck@mobilit.fgov.be

Datum: 2 september 2009 10:48:56 GMT+02:00

Brussel, woensdag 2 september 2009

Geachte Mevrouw,

Dit is de informatie voor de vluchten waar U naar verwijst in uw klacht van 29/08/2009:

-  Op  29/08/2009 om 10u34, A330-200 opgestegen van baan 25R met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT3C-route.

Tonnenmaat van het vliegtuig 233 ton, QC 12.

-  Om  10u36,  A330-200 opgestegen van baan 25R met bestemming Canada op de DENUT3C-route.

Tonnenmaat van het vliegtuig 233 ton, QC 12.

Ik   heb  de  verticale  track  van  beide  vluchten  geanalyseerd  en  het stijgingspercentage   van   de  vliegtuigen  beantwoordt  aan  de  minimale stijgingsnorm opgelegd door de luchtvaartkundige reglementering.

Gelieve  in bijlage de verticale en horizontale track van beide vluchten te vinden.

Horizontale track toestel 10.34 uur

Verticale track toestel 10.34 uur

Horizontale track toestel 10.36 uur

Verticale track toestel 10.36 uur

Ik blijf ter uwe beschikking voor eventuele bijkomende informatie.

Hoogachtend,

Juan TORCK

Ombudsman op de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal