Klacht 29.8.09
Geachte,
Ik protesteer tegen het zeer zwaar vliegtuig dat hier net om 10u35 za 29.08.09 overvloog.
Het is voor de zoveelste keer NIET nodig dat dit over zo dichtbevolkt gebied vliegt, er zijn alternatieve routes vlakbij waarbij veel minder mensen veel minder gehinderd worden.
En daar komt er nog een. Het is een snelle opeenvolging die het moeilijkst te verdragen is, het zenuwstelsel krijgt geen tijd te recupereren, ik ben aan het werken, alle concentratie op job is weg.
Graag H en V track eerste vliegtuig
hoogachtend
J. O.
Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Brussel, woensdag 2 september 2009
Geachte Mevrouw,
Dit is de informatie voor de vluchten waar U naar verwijst in uw klacht van 29/08/2009:
- Op 29/08/2009 om 10u34, A330-200 opgestegen van baan 25R met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT3C-route.
Tonnenmaat van het vliegtuig 233 ton, QC 12.
- Om 10u36, A330-200 opgestegen van baan 25R met bestemming Canada op de DENUT3C-route.
Tonnenmaat van het vliegtuig 233 ton, QC 12.
Ik heb de verticale track van beide vluchten geanalyseerd en het stijgingspercentage van de vliegtuigen beantwoordt aan de minimale stijgingsnorm opgelegd door de luchtvaartkundige reglementering.
Gelieve in bijlage de verticale en horizontale track van beide vluchten te vinden.
Horizontale track toestel 10.34 uur
Verticale track toestel 10.34 uur
Horizontale track toestel 10.36 uur
Verticale track toestel 10.36 uur
Ik blijf ter uwe beschikking voor eventuele bijkomende informatie.
Hoogachtend,
Juan TORCK
Ombudsman op de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal