Antwoorden op klachten april en mei
- Gebruikte deviatieschema’s tussen 01 april en 14 mei 2009
Geachte Mevrouw,
Gelieve hieronder informatie vinden voor een aantal vluchten waar U naar verwijst in uw klachten:
27/03/2009,
om 10.37 een Airbus A330 opgestegen van baan 25R met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT3C route. Tonnenmaat van het vliegtuig 233 ton, QC 12.
03/04/2009,
om 22.36 een Boeing 747-200 opgestegen van baan 25R met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT3C route. Tonnenmaat van het vliegtuig 378 ton, QC 51,9.
06/04/2009,
om 14.03 een Boeing 747-200 opgestegen van baan 25R met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT3C route. Tonnenmaat van het vliegtuig 378 ton, QC 67,6.
20/04/2009,
om 23.53 een Airbus A300B opgestegen van baan 25R met bestemming de Duitsland op de SPI4Z –route (Zoulou-route). Tonnenmaat van het vliegtuig 165 ton, QC 10,1.
Het stijgingspercentage van deze 4 vluchten respecteert de door de luchtvaartkundige reglementering opgelegde norm.
Ik verwijs U naar punt 0 voor de recente beslissingen van de federale regering die op bepaalde punten, zoals U al weet, werd aangepast.
U vindt onder punt 1 de laatste officiële deviaties overgemaakt door Belgocontrol voor de periode van 01/04/2009 tot donderdag 14/05/2009 rond 10.00.
April 2009
Datum |
Baan |
Tijd |
Wind. |
Sterkte |
Reden |
01/04/09 |
25/25 |
00u00-05u45 |
020° |
2 knopen |
om 5u30 050° 5 knopen op 1000 voet 050° 27 knopen |
|
02/07 |
05u45-06u00 |
050° |
5 knopen |
op 1000 voet 050° 27 knopen |
|
02/07 |
06u00-23u00 |
050° |
5 knopen |
op 1000 voet 050° 27 knopen |
|
02/07 |
23u00-00u00 |
050°-070° |
Max 10 Kn |
|
02/04/09 |
02/07 |
00u00-06u00 |
050°-070° |
Max 10 Kn |
|
|
02/07 |
06u00- |
070° |
8 tot 11 Kn |
op 1000 voet 070° 20 knopen |
|
25/25 |
23u00-23u20 |
|
|
overschrijding rugwindnorm baan 20 |
04/04/09 |
25/25 |
02u18-06u00 |
|
|
procedure verminderde zichtbaarheid zichtbaarheid 150 m en wolkendek op 200 voet |
|
20/20 |
14u25-16u20 |
|
|
baan 25R gesloten wegens werken |
|
25,20/25R |
16u20-18u00 |
|
|
baan 25L gesloten wegens werken |
05/04/09 |
25/25 |
07u20-10u35 |
310 |
max 5 knopen |
3 knopen rugwind baan 20 |
|
25/25 |
15u25-16u00 |
020 |
3 knopen, |
veranderlijk met rukwinden tot 6 knopen |
09/04/09 |
25R/25R |
13u00-14u00 |
|
|
baan 25L gesloten wegens werken(notam A0533) |
10/04/09 |
20/25R |
12u42-18u01 |
180 |
20 knopen |
rukwinden tot 25 knopen |
|
20/25R |
21u59-22u35 |
|
|
Onweer in van as van van banen 25R en 25L |
11/04/09 |
25/25 |
19u35-23u00 |
320 |
5 knopen |
rukwinden tot 8 knopen |
12/04/09 |
25/25 |
05u32-05u54 |
|
|
onweerswolken in van as van baan 25L |
|
20/25L,20/25 |
05u54-06u00 |
|
|
onweerswolken in as van banen 25L en 25R |
|
25/25 |
07u10-16u00 |
300 |
7 tot 10 kn |
voorspellingen windrichting 330? tot 350 van 9 tot 12 knopen |
13/04/09 |
25/25 |
23u00-24u00 |
300 tot 360 |
max 8 knopen |
|
14/04/09 |
25/25 |
00u00-00u16 |
300 tot 360 |
max 8 knopen |
|
15/04/09 |
02/07 |
13u10-20u07 |
050 |
8 kn max 12 kn |
|
|
02/07 |
05u55-06u00 |
|
|
meteorologische voorspelling: windrichting 080 van6 kn met rukwinden tot 9 kn |
|
02/07 |
06u00-09u50 |
|
|
meteorologische voorspelling: windrichting 100 van 7 kn met rukwinden tot 10 kn |
|
07L/07R |
17u46-18u22 |
060 tot 120 |
van max 20 knopen |
onweersactiviteiten bemoeilijken de baanselectie |
|
02/07 |
18u22-19u27 |
070 |
10 knopen |
|
18/04/09 |
02/07 |
13u20-16u00 |
060 |
8 kn rukwinden tot12 kn |
|
|
02/07 |
16u00-23u00 |
030 tot 070 |
max 15 kn |
|
|
02/07 |
23u00-24u00 |
030 - 070 |
max 9 knopen |
|
19/04/09 |
02/07 |
01u30-06u00 |
030 - 070 |
max 12 kn |
|
|
02/07 |
06u00-10u12 |
050 |
4 kn tot max 7 kn |
vooruitzichten toename windsterkte |
|
02/02 |
10u12-11u20 |
070 - 090 |
max 11 kn |
baan 07R gesloten wegens herstelling verlichting |
|
02/07 |
11u20-16u00 |
070 - 100 |
max 12 kn |
|
|
02/07 |
16u00-17u40 |
080 |
max 9 knopen |
|
20/04/09 |
02/02 |
12u20-14u20 |
070 |
12 knopen |
baan 07R gesloten wegens werken |
|
02/07 |
14u00-21u00 |
040 |
14 knopen |
|
|
25/25 |
23u00-24u00 |
300 - 350 |
max 8 knopen |
|
21/04/09 |
25/25 |
00u00-06u00 |
010 |
max 10 kn |
|
23/04/09 |
02/07 |
11u25-21u40 |
060 |
6 knopen |
rukwinden tot 9 knopen |
24/04/09 |
07L/07 |
09u40 - 20u35 |
100 - 170 |
max 15 kn |
|
25/04/09 |
02/07 |
20u35-21u30 |
110 |
7 kn, max 16 kn |
Zonsondergang |
|
25R/25R |
12u37-16u23 |
|
|
baan 25L gesloten voor werken en calibratie ILS |
|
25L/20 |
16u23-17u22 |
|
|
baan 25R gesloten voor werken en calibratie ILS |
26/04/09 |
25L/20 |
09u16-11u04 |
|
|
|? baan 25R gesloten wegens calibratie ILS |
|
25/25 |
12u07-12u40 |
250 - 360 |
max.5 knopen |
|
|
25R/25R |
12u40-13u30 |
250 - 330 |
max.4 knopen |
kruising baan 25L en 20 gesloten voor onderhoud |
27/04/09 |
25/25 |
13u30-16u00 |
350 - 070 |
max.3 knopen |
|
|
20/25R |
14u53-17u40 |
160 - 180 |
max.25|knopen |
|
29/04/09 |
25R/25R |
08u21-09u55 |
|
|
baan 25L en 20 gesloten veiligheidsoverwegingen |
Mei 2009
Datum |
Baan |
Tijd |
Wind. |
Sterkte |
Reden |
02/05/09 |
25/25 |
17u15-23u00 |
290 - 010 |
max. 8 kn |
|
03/05/09 |
25/25 |
14u20-16u00 |
290 - 320 |
max. 16 kn |
|
05/05/09 |
25R/25R |
13u00-14u00 |
|
|
baan 25L gesloten voor werken (notam A0702 |
|
25/25 |
23u00-24u00 |
230 - 260 |
max. 26 kn |
|
06/05/09 |
25/25 |
00u00-06u00 |
230 - 260 |
max. 26 kn |
|
09/05/09 |
25R/25R |
12u00-16u00 |
|
|
baan 25L gesloten voor werken (notam A0728 en A0729 |
|
25R/25R |
16u00-19u40 |
120,veranderlijk 060 tot 180 |
6 knopen |
|
|
25R/25R |
23u00-00u00 |
|
|
baan 25L gesloten (notam A0728 |
10/05/09 |
25R/25R |
00u00-00u10 |
|
|
|? baan 25L gesloten (notam A0728 |
|
25/25 |
08u00-15u00 |
070 |
10 knopen |
|
|
02/07R |
15u00-16u00 |
060 |
max 15 kn |
|
|
02/07R |
16u00-24u00 |
060 |
max 15 kn |
|
11/05/09 |
02/07R |
00u00-06u00 |
040 |
max 15 kn |
|
|
02/07R |
06u00-23u00 |
030 |
max 16 kn |
|
|
02/07R |
23u00-24u00 |
030 tot 070 |
max 22 kn |
|
12/05/09 |
02/07R |
00u00-06u00 |
030 tot 070 |
max 17 kn |
|
|
02/07R |
06u00-10u20 |
040 tot 080 |
max 18 kn |
|
|
07L/07R |
10u20-18u12 |
080 |
max 26 kn |
|
|
02/07R |
18u12-23u0 |
080 |
max 15 kn |
|
|
02/07R |
23u00-24u00 |
090 |
max 13 kn |
|
13/05/09 |
02/07R |
00u00-06u00 |
100 |
max 14 kn |
|
|
02/07R |
06u00-13u58 |
080 |
max 8 kn |
|
|
07L/07R |
13u58-20u50 |
140, veranderlijk 100 tot 160 |
12 knopen |
rukwinden tot 18 knopen |