Schouppe: "Deze lijst van
maatregelen beoogt de geluidsniveaus te verminderen?voor
alle bewoners, zonder discriminatie". Verschillende windnormen? Vervuilende
onnodige bochten. Concentratienacht vrijdag gegarandeerd.?Wat zou
discriminatie dan wel niet zijn?
Grimbergen, 5 juni 2009.
Geachte Heer SCHOUPPE, Staatssecretaris van
Mobiliteit,
Geachte Heer ROBERT, Raadgever Luchtvaart,
Geachte Dames en Heren,
Gelezen o.a. 19 mei, in een antwoord van de Heer
G. ROBERT:
" De Regering heeft de beslissing genomen om
het spreidingsplan op te heffen om meer rekening te houden met de wind.
Tegen de wind in vliegen is inderdaad het basisprincipe in luchtvaart
en heeft positieve invloed op de veiligheid van het luchtverkeer en op de
geluidsniveaus... Gezien de felle kritiek over deze windnormen heeft de
Regering tevens beslist om een studie te laten uitvoeren door
onafhankelijke experten over de maximaal toelaatbare rug-en zijwindcomponenten
voor het gebruik van de banen. Deze studie houdt in eerste instantie
rekening met de veiligheid van de luchtvaart; en dat van alle andere
overwegingen. De resultaten zijn verwacht tegen eind september.
Deze lijst van maatregelen beoogt de
geluidsniveaus te verminderen voor alle bewoners, zonder discriminatie".
Veel dank aan de Regering voor die beslissing
voor alle bewoners, zonder discriminatie maar... wegens de sterke
lobbying van UBCNA, van de Oostrand, van Brussel Air Libre en andere, wegens
de honderd duizende automatische klachten van de gemeentelijke "super"
geluidsmeter van WAKE UP KRAAINEM .......
HOE ZOUDEN WE, in de NOORDRAND,
dezelfde windnormen kunnen hopen ? ? ? Zie verder.
Ten meer, waar is er nog gesproken van de
vervuilde omleidingsbochten over de Noordrand ( zelfs onder de QC 4 van
M. GOSUIN !) en van de vliegroutes rechtstreeks naar bestemming ? ? ?
HOE ZOUDEN WE dit kunnen
hopen wegens de hoogspanning van alle franstalige
POLITICI, zelfs madame SNOY ( ECOLO zogezegd met GROEN !) schrijft in haar
e-mail dat ik 14 mei gekregen heb , o. a. uittreksels " Sachez que nous
suivons ce dossier quotidiennement et que nous mettons la pression
maximale sur le Secrétaire d' Etat responsable, Monsieur SCHOUPPE
afin qu'une solution rationnelle et durable soit enfin trouvée dans ce délicat
dossier.
Au Parlement fédéral, mes interventions
répétées auprès de lui vont toujours dans le même sens:
-- l'utilisation de la piste 02/20, pour des
raisons évidentes de sécurité et de nuisances, doit restée limitée à des
conditions de vent du Nord confirmées.
-- les avions doivent éviter le survol à
basse altitude de Bruxelles et des agglomérations situées au sud et à l'est
de la capitale..."
HOE komen al de toeristen voor de talrijke
Feesten, Festivals, Parades...enz georganiseerd in en door Brussel ... per
fiets ?...
Voor hen de lusten en voor ons de lasten !
Mag ik Uw aandacht vragen op de hierbij gevoegde
documenten voor maandag 1 juni 2009.
Volgens de kleuren is de baan bruikbaar, bijna
bruikbaar of onbruikbaar.
Groen =
geen achterwind
Zwart = zwakke achterwind
Orange =
baan bijna onbruikbaar ( Sorry, geen orange kleur op
mijn computer voor e-mail)
Rood =
baan onbruikbaar door windcondities.
ZIE : 2u50': baan 20
onbruikbaar want 0.98
knopen is te sterk ! nochtans 's
nachts,tot nu toe, zou het 5 knopen zijn !
Tegenover voor de banen 25R 25L
... 13u20' zijn 6.06 knopen nog zwake wind.
25R 25L ... 7.66, 8.46,
9.40, tot 9.53 knopen ... alleen maar
bijna onbruikbaar
nochtans boven de huidige 7 knopen
al meer dan de 5 knopen rugwind van ICAO !
13u50' 25R 25L
...10.30 knopen ... alleen maar
boven 10 knopen willen ze wel aanvaarden dat 25R 25L
onbreekbaar zijn door windcondities !
Die 10 knopen rugwind voor de banen
25R 25L is de EIS van UBCNA, van WAKE UP KRAAINEM met de raad en de steun
van M. TOUWAIDE !
We zijn tweetalige franstaligen, inwoners van
GRIMBERGEN sinds 40 jaar in totale gezelligheid met iedereen, geen enkel
probleem met de Gemeente en willen niet verhuizen.
Leden van ACTIE NOORDRAND zijn we helemaal
akkoord met hun eisen (uittreksel)
" Aeronautisch veilig economisch
en ecologisch tegen de wind in."
Graag zou ik Uw mening ontvangen.
Oprechte dank voor het lezen van mijn " Trop is
te veel"
Met de meeste hoogachting.
R.F;D
Grimbergen