Van de 15 nachtvluchten waren er maar 4 (VIER) voor de Noordrand bestemd. De rest zijn NIMBY vluchten.
Klacht 30.6.2009
Geachte,
toen ging ik op tijd naar bed en dit is nu al het vierde vliegtuig dat hier om zes voor middernacht op dezemaandagavond overvliegt.
Onmogelijk te slapen.
Graag de vluchtlijst en radartracks van wat ongetwijfeld weer een moordende concentratienacht wordt. 330? 3 kn. Dat wordt dus met rugwind opstijgen en dubbel zoveel lawaai met de wind mee in onze richting.
Misdadig.
Graag tracks en vluchtlijst.
Hoogachtend
J.Overeem
Actie Strombeek
Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Datum: 15 januari 2010 17:10:13 GMT+01:00
Brussel, vrijdag 15 januari 2010
Geachte Mevrouw,
Gelieve in bijlage de nachttrack te vinden voor de nacht van maandag 29/06 op dinsdag 30/06/2009.
Dit is de vluchtlijst.
Er waren die nacht 15 vluchten waarvan:
Naar het noorden:
2 vluchten op Nicky
1 vlucht op Denut
1 vlucht op Helen
Rechtdoor:
3 vluchten op de kanaalroute
Naar het Oosten:
8 vluchten op Zoulou-routes
Er werd die nacht afgeweken van het preferentieel baangebruik dat mixed opstijgingen van de banen 25R en 20 voorziet in functie van de bestemmingen.
Dit zijn de officiële deviaties, met de meteorologische redenen voor het gebruik van het deviatieschema.
Een wind van 350° 7 knopen geeft een rugwindcomponent van 6,1 op baan 20, wat dus een overschrijding van de rugwindnorm (voor baan 02/20 is dat 0 knopen overdag en 5 knopen 's nachts) voor het gebruik van die baan 's nachts betekent.
Hoogachtend,
Juan TORCK
Voor de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal